Toon posts:

Mini itx Met goeie tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik had een vraag ik wil een mini itx kast kopen+bord
ik wil hem uitsluitend gebruiken voor Games dus pc games en emulators voor verschillende spelcomputers. Een vriend van mij heeft zo`n ding maar ik vind het beeld veel tewazig op mijn tv nu was mijn vraag is dat teverbeteren wat voor kaart heb ik nodig,hoe duur kostie of moet ik er gewoon niet aan beginnen.

Dit is eigenlijk mijn enige struikelblok dat het beeld wazig is voor de rest vind ik het een top dingetje .

Hij is puur voor op de tv!

wie kan mij helpen?
Alvast bedankt ;(

Jos

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je wzig vindt. Ik neem aan dat je moeilijk kleine lettertjes kunt lezen en met windows werken ook niet lekker gaat. Ik vraag me af of daar kaarten voor zijn die dit probleem oplossen. De nieuwe Via Epia M schijnt een betere TV-out te hebben maar hoeveel beter weet ik niet.
Oja ik zie dat je hier nieuw bent, lees effe http://gathering.tweakers.net/forum/faq de FAQ

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TVouts zijn altijd wazig in combi met een PC.
kan je nix aan doen, behalve dan 640x480 draaien en de contrasten omhoog te gooien.

edit: lees de faq ook ff. je hoeft niet te groeten onder je post.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

FireWurX schreef op 13 oktober 2002 @ 22:58:
edit: lees de faq ook ff. je hoeft niet te groeten onder je post.
Mag wel voor startpost :)

Maar je hebt een probleem. De resolutie van een tv is 768*576, dat is in ieder geval de resolutie die ik op m'n tv-kaart krijg, het officïele tv-norm kan ietsje afwijken. Maar dit geeft al aan dat 800*600 nooit scherp kan zijn op een tv : daar zijn niet genoeg pixels voor. Tel daarbij op dat een tv sowieso altijd wel wat wazig is, en je zult nooit normaal kunnen computeren op een tv, tenzij je het op 640*480 houd natuurlijk... (en dan is het normaal nog wazig)

Een vidkaart met goede tv-out nemen helpt wel wat, maar serieus computer, met windows werken, op je tv is eigelijk onmogelijk...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

800 bij 600 is scherp genoeg voor het gamen op een tv via een tv-out.
Zelf heb ik geen ervaringen met mini itx tv-out, maar als je nog een vrije pci-slot vrij hebt.
Kun je het overwegen om een radeon 7500 pci versie te nemen, want die gebruikt een rage theathre chippie, dus ben je gegerandeerd voor een scherpbeeld op tv.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

voor gamen kun je eens naar de Jetway B860T kijken.
Die heeft een socket waar je een fatsoenlijke pentium III / Celeron
in kunt steken.

http://www.mini-itx.com/reviews/b860t/

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan een Xbox of een nintendo wel goed werken op een tv En als ik een pc er aanhang wat dicht bij een xbox komt Zwaar slecht! i dont get it :?

of kan ik dan beter geen mini itx maar gewoon een tower naast mijn tv zetten
ik wil gewoon het zelfde idee als een xbox opstarten spelletje starten en spelen

Nu moet ik mijn breedbeeld zoomen en dan gaat het er mee door.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Het zal wel aan mij liggen, maar mijn tv-out is haarscherp.
Ik had eerst een Geforce2mx, daar was het beeld inderdaad niet echt om aan te zien, maar mijn Geforce4ti4200 die ik nu heb geeft alles haarscherp door.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

offtopic:
[quote]FireWurX schreef op 13 oktober 2002 @ 22:58:

edit: lees de faq ook ff. je hoeft niet te groeten onder je post.[/quote]

is dit trouwens niet achterhaald, want tegenwoordig kan niet iedereen mekaar sig' zien ?

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Daap schreef op 14 oktober 2002 @ 00:29:
Het zal wel aan mij liggen, maar mijn tv-out is haarscherp.
Ik had eerst een Geforce2mx, daar was het beeld inderdaad niet echt om aan te zien, maar mijn Geforce4ti4200 die ik nu heb geeft alles haarscherp door.
Ja das een gewone pc waarschijnlijk ik bedoel in de mini vorm dus itx

en anders moet ik of een tower naast mijn tv zetten of een apparte monitor kopen voor mijn mini itx kast

en dat loopt weer in de eurooos

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:37:
[...]

Ja das een gewone pc waarschijnlijk ik bedoel in de mini vorm dus itx

en anders moet ik of een tower naast mijn tv zetten of een apparte monitor kopen voor mijn mini itx kast

en dat loopt weer in de eurooos
Ok..

n00b-reply van mij dus :) 8)7

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

De_Koele_Man schreef op 14 oktober 2002 @ 00:35:
offtopic:
[quote]FireWurX schreef op 13 oktober 2002 @ 22:58:

edit: lees de faq ook ff. je hoeft niet te groeten onder je post.[/quote]

is dit trouwens niet achterhaald, want tegenwoordig kan niet iedereen mekaar sig' zien ?
offtopic:
neej das niet achterhaald.
kijk zelf maar eens goed in de faq.
daar staat dat tweakers elkaar permanent de groeten doen en daarom nooit groeten onder een post

Een Xbox kan beter TVbeeld presenteren omdat die ook echt TV resoluties maakt en een computer niet.
de dichtst bijliggende waarde die een computer produceert is 800x600 (das ietjse hoger dan TV), of 640x480(kleiner dan TV).
Maar omdat je dan bij de ene pixels tekort komt en bij de andere teveel hebt moet je gaan strechten of shrinken en dat komt de kwaliteit niet ten goede.

het is wel een beetje op te vangen met (zoals ik eerder zei) contrast veranderen.
ook hebben sommige videokaar drivers extra functies die het beeld verscherpen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

FireWurX schreef op 14 oktober 2002 @ 01:16:
[...]

offtopic:
neej das niet achterhaald.
kijk zelf maar eens goed in de faq.
daar staat dat tweakers elkaar permanent de groeten doen en daarom nooit groeten onder een post

Een Xbox kan beter TVbeeld presenteren omdat die ook echt TV resoluties maakt en een computer niet.
de dichtst bijliggende waarde die een computer produceert is 800x600 (das ietjse hoger dan TV), of 640x480(kleiner dan TV).
Maar omdat je dan bij de ene pixels tekort komt en bij de andere teveel hebt moet je gaan strechten of shrinken en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
dit is echt onzin.
Een TV is geen TFT scherm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

j-w schreef op 14 oktober 2002 @ 10:01:
[...]

dit is echt onzin.
Een TV is geen TFT scherm!
Tis geen onzin..

Op een TFT scherm heb je wel meer last van afwijkende resoluties.

Ik meen trouwens dat ik met bepaalde drivers en bepaalde videokaarten ook wel eens een resolutie van 720*480 oid kan instellen... Waar dat precies voor is ben ik nog niet uit :{

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

kort om: heeft het zin om een betere grafische kaart in het mini-itx kastje te monteren
(pci) die wat betere kwaliteit heeft dan de interene grafische kaart (die kan geen hogere resolutie aan dan 640x480) kijk je krijgt op je tv nooit het zelfde als op je monitor
maar het moet toch wel ietsjes beter kunnen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Denk niet dat et veel nut zal hebben.
640x480 is (naar mijn ervaring) beter leesbaar dan 800x600 op een TV.

Verwijderd

nou ik heb het even bekeken: de tv out van mijn gewone pc (ati radeon 8500 agp is veel en veel beter dan de tv out van m'n spacewalker sv24 bordje
dus nu zoek ik een goed geforce of radeon kaartje in pci uitvoering en die er maar in knallen
Pagina: 1