Makro tekentablet

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb gisteren bij de Makro een cheap ass tekentablet gekocht omdat ik altijd 's wilde uitproberen hoe dat nou was.
(Hij kostte trouwens 25 euro ex btw)

Toen ik de driver installeerde wilde ik aan het tekenen gaan, maar hij reageert helemaal niet!
Het ligt niet aan de batterij, die is helemaal vol.

Op het tablet knippert er wel een lampje bij de F1 knop, wat daar de bedoeling van is weet ik ook niet.
Verder zit er niet echt een manual bij, alleen een duitse uitleg over hoe je de drivers moet (de)installeren.

Iemand hier meer ervaring mee?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoe is hij aangesloten? USB of serieel?
merk/type zou ook handig zijn. misschien kun je een handleiding PDF-je downloaden van de site van de makers?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• TangLeFuzZ
Sorry het is een USB tablet van Lifetec.

Hier staat hij:
http://www.gimp.de/989532597/index_html

Edit: ik heb nog geen manual kunnen vinden...

Verwijderd

Welk Os draai je en welk moederbord heb je (in verband met de drivers voor de usb poort)

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:12:
Welk Os draai je en welk moederbord heb je (in verband met de drivers voor de usb poort)
Ik draai Win XP en heb een Asus A7V moederbord, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, volgens mij is de pen gewoon kapot.
Ik heb net namelijk de muis die je er ook bijkreeg op het bord uitgetest en die deed het perfect, de pen reageert gewoon niet.
Batterij zat ook niet verkeerd om ;)

Dat wordt dus even terug vandeweek :(

Verwijderd

Laat ff weten wat je ervan vind als de pen werkt...
Wil ook al een tijdje een dergelijk ding kopen. Ben vooral benieuwd hoe het werkt met bijv. fireworks...

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:56:
Laat ff weten wat je ervan vind als de pen werkt...
Wil ook al een tijdje een dergelijk ding kopen. Ben vooral benieuwd hoe het werkt met bijv. fireworks...
Ik denk niet dat ik kan zeggen of hij fijn is of niet, want ik heb geen ervaring met andere tekentabletten, dus heb ik niks om hem mee te vergelijken...

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, zo'n pen lijkt met niet zo'n ingewikkeld onderdeel. Zit er ook iets van een instelling in de drivers waarmee je een gevoeligheid kan aanpassen? Misschien is de punt van de pen te klein en denkt de driver nu dat je 'per ongeluk' het tabletje aantikt.

Expanding the inexpandable

• TangLeFuzZ
Ik las zonet dat m'n broertje stiekem aan m'n Wacom zat, en dat hij het bij hem wel deed, dus logde ik zonet even in onder een ander acount op deze pc, en sindsdien doet hij het perfect :?

Erg vreemd, maar het is in ieder geval opgelost! :)
Pagina: 1