Toon posts:

MBM 5 en asus l3800C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet er een speciale driver geinstaleerd worden voor mbm5 of asus pc pobe of zouden deze gewoon moeten werken? ze geven beide namelijk niks aan qua fan speed, temp enz.

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Heb je in het BIOS die instellingen wel aan staan?

Verwijderd

Topicstarter
staat niks over in de bios

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
op zo'n asus laptop zou asus probe sowieso gewoon moeten werken, deed hij bij mijn laptop wel.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de goede sensoren ingesteld? En kan je in de BIOS wel de voltages/fan speeds/temperaturen zien? Zoniet dan is de kans redelijk groot dat die laptop helemaal geen sensoren heeft en dan kan je dus ook niets zien met MBM :)

Verwijderd

Topicstarter
juanp schreef op 13 oktober 2002 @ 18:33:
op zo'n asus laptop zou asus probe sowieso gewoon moeten werken, deed hij bij mijn laptop wel.
welke lap heb je dan? l3800c?

• juanp
L3400s

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:48
Zoals ik al in een ander draadje had gezegd, ik heb de L3800c, de 2ghz mobiel en MBM werkt niet maar de Asus probe wel.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• juanp
Rhodan schreef op 20 oktober 2002 @ 20:19:
Zoals ik al in een ander draadje had gezegd, ik heb de L3800c, de 2ghz mobiel en MBM werkt niet maar de Asus probe wel, ik kan ook de temps uit lezen met Sisoft Sandra.
dus ik moet eerst een ander draadje gaan lezen wil ik begrijpen wat jij hier bedoeld en dat asus probe wel werkt :?

had misschien makkelijker geweest als je dat hier ook neer gezet.

• Rhodan
Iemand heeft vrijdag eigenlijk dezelfde vraag gesteld, Asus L3800C: Waar zijn de sensoren?
Maar goed, ik heb niets bijzonders geinstalleerd, behalve de bijgeleverde software waaronder ook een versie van de probe. Waarom het dan bij een ander niet werkt?? Maar even een correctie van mijn kant, Sisoft kan ook geen sensors vinden, sorry, dacht dat ik dat laatst had gezien. Ik gebruik trouwens Asus Probe v2.10

Verwijderd

Laat maar, beetje loze opmerking.

Verwijderd

bij mij werkt asusprobe zelfs nog onder win98 terwijl SE het minimum is eigenlijk voor de L3800C..BTW: wat is MBM 5 eigenlijk, zie het hier niet zo snel staan (toppie pas 1 dag in huis...)

edit: MBM 5 mother board monitor, fijn google'n......had ik meteen moeten doen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 07:59 . Reden: aanvulling verklaring ]

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op 20 oktober 2002 @ 21:42:
Iemand heeft vrijdag eigenlijk dezelfde vraag gesteld, Asus L3800C: Waar zijn de sensoren?
Maar goed, ik heb niets bijzonders geinstalleerd, behalve de bijgeleverde software waaronder ook een versie van de probe. Waarom het dan bij een ander niet werkt?? Maar even een correctie van mijn kant, Sisoft kan ook geen sensors vinden, sorry, dacht dat ik dat laatst had gezien. Ik gebruik trouwens Asus Probe v2.10
welk os draai je?

en hoe warm word het als je cpu 100% belast word, en hoe warm onbelast?, die van mij werd toch behoorlijk warm vandaag toen ik een spel aan het spelen was.

• Rhodan
Draai XP en ik heb hem nog nooit boven de 56 graden gezien, ook niet na een uur of 2 gamen. Idle is die rond de 40 graden, hangt van de omgeving af.

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op 21 oktober 2002 @ 09:14:
Draai XP en ik heb hem nog nooit boven de 56 graden gezien, ook niet na een uur of 2 gamen. Idle is die rond de 40 graden, hangt van de omgeving af.
en dat is een P4 2000 desktop of een P4 1700 1800 Mobile?

ik heb namelijk idle 51 graden maar dan staat hij wel op mij schoot, en hij ging naar bijna 75 bij 100 procent belasting. is dit wel goed?

ik heb een P4 1,8 Mobile je zou dus zeggen dat deze niet zo warm werd.

Verwijderd

P4, 1.8 mobile, 512 MB/ 46º C na ruim een uur flink internetten...op de keukentafel ;)

• Rhodan
P4 2000 mobiel. Misschien draait er veel op de achtergrond mee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 01:56:
P4, 1.8 mobile, 512 MB/ 46º C na ruim een uur flink internetten...op de keukentafel ;)
Ik ben nu ook +/- 1 uur aan het internetten en zit nu op 47 graden dus het klopt wel aardig

Verwijderd

en na 1 uur installeren en backuppen wordt ie ca 61, maar dan heeft bijna alles ook gedraaid..... na een paaar minuten rustig aan doen is ie weer ca 50
edit: we dreigen off-topic te gaan...
Pagina: 1