Asus L3800C: Waar zijn de sensoren?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 00:33
Bij Asus PC Probe krijg ik de foutmelding "Can't find LmControl Procedure" en bij MBM staat alles op 0 :(. In de BIOS kan ik blijkbaar ook niets zien.

Ik kan dus helemaal niets checken, geen temp, en voltage, en rpm's van m'n coolers, etc.

Wie kent het probleem en wie kan me uit de brand helpen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

welk mobo heb je?

enne, de link naar je homepage doet het niet.

• Milenco
Het gaat om een notebook (de Asus L3800C)

Vandaag gekregen, alles doet perfect, alleen dit viel mij op

Edit: Homepage is idd al een tijdje offline

• job

job

aha oke, sorry.

ja, de maker van mbm moet wel de support voor bepaalde sensoren toevoegen aan het programma. het kan zijn dat deze sensor te nieuw is en daarom nog niet supported is.

heb je asus probe bij je laptop erbij gekregen? dan is het heel raar, dat hij de sensor niet herkend.

• Milenco
damster schreef op 18 oktober 2002 @ 01:02:
aha oke, sorry.

ja, de maker van mbm moet wel de support voor bepaalde sensoren toevoegen aan het programma. het kan zijn dat deze sensor te nieuw is en daarom nog niet supported is.

heb je asus probe bij je laptop erbij gekregen? dan is het heel raar, dat hij de sensor niet herkend.
De Asus probe heb ik gedownloaded (bij de driver pagina voor mijn model, wel te verstaan), maar daar doet die ook niet mee :?

• job

job

dat is idd raar. dan zou ik het ook niet weten.
als hij op de asus site bij jouw laptop wordt vermeldt, dan zou hij moeten werken.

maar waarom wil je eigenlijk de temps bekijken.
dat is bij een laptop niet nodig. dit omdat een laptop qua onderdelen helemaal op elkaar is afgestemd. een laptop zal daarom ook niet overhit worden.

voor je probleem kan ik je verder niet helpen.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op mn L3400 werkt ie wel. Maarja daar heb je niet veel aan.
Ik neem aan dat de fan wel gaat draaien als ie te warm wordt etc. etc. Want anders zou je kapote fan hebben..

Is het wel de nieuwste versie? (mijn asus probe was gewoon meegeleverd op cd )

• Milenco
Gehaktbal schreef op 18 oktober 2002 @ 10:58:
Op mn L3400 werkt ie wel. Maarja daar heb je niet veel aan.
Ik neem aan dat de fan wel gaat draaien als ie te warm wordt etc. etc. Want anders zou je kapote fan hebben..

Is het wel de nieuwste versie? (mijn asus probe was gewoon meegeleverd op cd )
Ik heb er wel een CD bijgekregen, alleen nog niet op gekeken. Ik heb de nieuwste versie van Probe (die .18) gebruikt. Ik kan die cd wel eens erbij gaan halen

• Milenco
Ik heb inderdaad een driver cd gekregene, maar de versie die daar opstond werkte helaas ook niet :(. Iemand die me kan helpen?

Verwijderd

Ik zou zeggen, stuur eens een mailtje naar Asus om te vragen :?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
zijn er geen andere alternatieve progsels die de temp bij kunnen houden ipv Probe?
Om nou bijvoorbeeld je laptop ter reparatie terug te sturen is ook zoiets, je bent al snel 2 weken verder bij Asus...

• Milenco
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:42:
Ik zou zeggen, stuur eens een mailtje naar Asus om te vragen :?
Laat ik dat maar eens doen :)
Gehaktbal schreef op 19 oktober 2002 @ 14:48:
zijn er geen andere alternatieve progsels die de temp bij kunnen houden ipv Probe?
Om nou bijvoorbeeld je laptop ter reparatie terug te sturen is ook zoiets, je bent al snel 2 weken verder bij Asus...
Kheb het al met MBM geprobeerd, maar daar had ik hetzelfde mee :(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zitten er uberhaupt wel sensoren in die notebook? In m'n Acer ding zitten ze iig niet (ze worden iig niet herkend door de bekende programma's)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:48
Heb zelf ook onlangs de Asus L3800c gekocht en inderdaad MBM werkt niet, maar de asus probe werkt wel. Kan je ook de temperatuur niet uit lezen in een van de modules van Sisoft Sandra?
FF een kleine edit, Sandra werkt bij mij ook niet, ik dacht dat ik de temps daar een keer mee had uitgelezen, dus niet. Asus Probe 2.10 werkt in ieder geval bij mij.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Pagina: 1