Toon posts:

t.net en opensource; een gedachte ...

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is al vaak uitgesproken dat niet iedereen het er niet mee eens is dat de broncode voor tweakers.net niet openbaar is.

Dit voelt voor _mij_ edoch (ja, edoch) enigszins verkeerd.
T.net is voor altijd al een bron geweest waar opensource werd aangemoedigd, om ervan te leren, door te ontwikkelen etc. etc.

Het niet openbaar maken van de broncode lijkt mij hier een essentieel onderdeel van.
OK, de broncode mag rommelig zijn; niet optimaal zijn, maar dit heeft niet direct te maken met de gedachte achter bijv. de fsf en open source.

Daarom blijf ik mij, en hoop ik vele met mij, afvragen waarom, echt _waarom_, de bron van t.net niet openbaar wordt gemaakt.
Zovele pagina's doen het (ze hebben zelfs aparte pagina's ervoor), en zovele mensen hebben hierdoor de mogelijkheid om een hoop te leren.

Ik zelf vind dit echt heel jammer, en hoop dan ook dat er rekening mee gehouden wordt bij een eventuele update van t.net, of dat er in ieder geval over wordt nagedacht.

Deviant

Verwijderd

Applaus in de verte :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Sja ik weet het niet. Ik ben altijd wel een voorstander van Open Source geweest, dat zeker, maar zo zet je wel even de deur open qua site-ripoffs enzo.

Tuurlijk kunnen er veel mensen van leren, maar aangezien er een hoop in include files zit, komt de code totaal niet logisch over.

Verwijderd

Ik heb eens in de code van t.net zonder moderatie systeem kunnen snuffelen maar dat zag er (no offence) behoorlijk bagger en wazig uit :D

De nieuwe weet ik dus niet. Dussuhm geen ban dadelijk op mij ;)

• Tom
  • Niet online

Tom

Alles wat op Tweakers.net staat IS in principe al opensource. Een forum? er zijn er genoeg in PHP te vinden. Een news-dingetje? Zijn er ook meer dan genoeg! Vraag en aanbod; zou je een guestbook-achtig scriptje voor kunnen gebruiken. enz. enz.

Maar het is een keuze van Femme, dat heeft ie al een keer toegelicht dus ik zie niet in waarom er weer over begonnen moet worden :? . Hij loopt er alleen maar onnodig risico mee dat iemand anders met zijn werk loopt te pronken, of het zelfs gaat verkopen.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 00:47 schreef Bartje het volgende:
Ik heb eens in de code van t.net zonder moderatie systeem kunnen snuffelen maar dat zag er (no offence) behoorlijk bagger en wazig uit :D[/quote]boefje :P

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 00:50 schreef Tom het volgende:
Alles wat op Tweakers.net staat IS in principe al opensource. Een forum? er zijn er genoeg in PHP te vinden. Een news-dingetje? Zijn er ook meer dan genoeg! Vraag en aanbod; zou je een guestbook-achtig scriptje voor kunnen gebruiken. enz. enz.[/quote]HUH? dat er vergelijkbare scriptjes zijn betekend toch niet dat de source van t.net 'eigenlijk' als open-source is, wat een bullsh*t argument. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar het is een keuze van Femme, dat heeft ie al een keer toegelicht dus ik zie niet in waarom er weer over begonnen moet worden :? . Hij loopt er alleen maar onnodig risico mee dat iemand anders met zijn werk loopt te pronken, of het zelfs gaat verkopen.[/quote]juist dat femme 't gewoon niet wil is wel een goeie reden het is immers zijn keuze, dat laatste kan je trouwens d.m.v. de bijhorende licentie aanpakken. als je daarin opneemt dat je het niet commercieel mag gebruiken en/of verkopen kan een bedrijf er niks mee.

en trouwens, het zal echt niet ten koste gaan van t.net , de code van slashdot.org is b.v. ook open en die is ook nog steed ongelovelijk populair

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik vind het opzich ook wel een goed idee, sommige andere sites hebben dat ook zoals slashdot. het leuke eraan is dat andere mensen mee kunnen denken/werken aan de code of er nieuwe ideen aan toevoegen..
aan de andere kant bestaat er natuurlijk wel de mogelijkheid dat mensen letterlijk COMPLEET de hele Layout gaan gebruiken.. je zult dus heel wat tweakers.net clonen gaan zien.
maar zoals Tom al zei zijn er heel wat van dat soort scriptjes te vinden op het net en met een beetje Fantasie is het niet zo moeilijk om net zo'n systeempje in elkaar te flansen... ga voor dit soort scriptjes naar www.hotscripts.com
maargoed met alle php kennis op dit forum zou het misschien toch wel een leuk idee zijn. maar ik ben bang dat Femme en co daar anders over denken.. :)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 01:02 schreef Aaargh! het volgende:
HUH? dat er vergelijkbare scriptjes zijn betekend toch niet dat de source van t.net 'eigenlijk' als open-source is, wat een bullsh*t argument. [/quote]Nee, maar wat is het nut van open-source? Om eens te kijken hoe het in elkaar zit en evt. extra dingen te maken.

Als je wilt weten hoe het news-systeem van t.net in elkaar zit kun je net zo goed een normaal news-scriptje downloaden van www.hotscripts.com en die uitpluizen. Zo is voor elk onderdeel van t.net wel een soortgelijk scriptje te vinden.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar het is een keuze van Femme, dat heeft ie al een keer toegelicht dus ik zie niet in waarom er weer over begonnen moet worden [/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nee, maar wat is het nut van open-source? Om eens te kijken hoe het in elkaar zit en evt. extra dingen te maken.[/quote]De eerste quote geeft een antwoord op de tweede:
Misschien is er al eens een topic over geweest, maar daar de huidige search functinaliteit het nivo van een Fortran programmeur vereist is het moelijk te vinden. Als de source van GoT open zou zijn zou er misschien iemand zijn die een betere search zou ontwikkelen :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hij loopt er alleen maar onnodig risico mee dat iemand anders met zijn werk loopt te pronken, of het zelfs gaat verkopen.[/quote]Gelukkig had Linus die gedachte niet..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 02:03 schreef Zer0 het volgende:
Gelukkig had Linus die gedachte niet..[/quote]hmm misschien moeten we die discussie ergens anders houden :P

Maargoed; ik denk dat er een erg groot verschil zit in een O.S. en in een newssysteem of forum. Voor dit forum zou een webdesignbedrijf zo een paar duizend gulden kunnen vragen, een OS is iets heel anders; dat verkoop je niet zomaar :)

Naja laat Femme maar even reageren, * Tom is Femme niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil twee reacties plaatsen.

Ten eerste op het feit dat deze pagina gekopieert zou worden na het 'open' maken van de broncode.
Het 'open' maken van de broncode heeft maar één direct gevolg.
Dat gevolg is dat mensen de 'layout' van t.net gebruiken, wat ze nu ook al regelmatig doen.
De essentiele vraag is - zoals ook al gesteld - of dat nou echt 'schade' zou toebrengen aan t.net.
Persoonlijk denk ik dat dat niet van toepassing is. Programming heeft niks met inhoud te maken!!

En inhoud is waar het om gaat! Hoe het er uitziet heeft er geen fuck mee te maken!

Daarnaast wacht ik natuurlijk ook op een - goed onderbouwde - reactie van femme.
Ook al is deze opmerking al zo vaak geplaatst op t.net, de essentie ervan wordt erdoor niet minder.

Ik hoop derhalve dat bij een nieuwe versie van t.net, t.net openener zal worden zodat mensen ervan kunnen leren.
Voor mij is het zien van code namelijk altijd al de beste manier geweest om ervan te leren.

Femme?

• RvdH
  • Laatst online: 12:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik ben het er mee eens, dat t.net Open Source moet worden.

Met de src rippen heb je nog geen gigantische online community, daar zijn echt de bezoekers voor nodig. En wie gaat nu een site bezoeken die geript is? Tsja niemand. Of ze moeten het niet weten.

Er zijn wel een aantal security-gerelateerde dingen die er bij komen kijken, maarreh dat lijkt me ook niet zo'n probleem.

Ik heb het dan uiteraard over Tweakers.net zelf, niet over Topix.

• Femme
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb geen zin om een manager te zijn van een open source project, want daar zal het op neer komen omdat niemand weet hoe mijn javascriptjes, tabellen e.a. meuk met elkaar samenhangen.

Ik heb ook nooit gesuggereerd dat ik een PHP of SQL goeroe ben. Mijn code is geschreven om alleen door mij begrepen te worden.

Als je PHP wilt leren heb je meer aan kleine voorbeelden dan aan een complete site. Als er ooit iets open source wordt gemaakt dan is dat de backend van de site (nieuws/reviews e.d. posten). De rest mag men er dan zelf bij verzinnen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat je er iets aan hebt. De hele site is een geheel, je kunt niet zomaar losse dingen op andere sites toepassen en de meeste dingen kun je zelf ook wel maken; het replyen op elk bericht en een soort pricewatch e.d., dat is meteen ook twice the fun (imho).
Maarja, aan de andere kant, Slashdot doet het ook :)

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 02:41 schreef Femme het volgende:
Ik heb geen zin om een manager te zijn van een open source project, want daar zal het op neer komen omdat niemand weet hoe mijn javascriptjes, tabellen e.a. meuk met elkaar samenhangen.

Als je PHP wilt leren heb je meer aan kleine voorbeelden dan aan een complete site. Als er ooit iets open source wordt gemaakt dan is dat de backend van de site (nieuws/reviews e.d. posten). De rest mag men er dan zelf bij verzinnen.[/quote]Hier ben ik het _helemaal_ mee eens.
Eigengeschreven code is uniek en zeer moeilijk interpreteerbaar door derden, zeker waar het een vrij complexe code betreft... Dat heeft IMO geen ene fuck met OS maar met het jezelf besparen van een hoop ellende te maken... :)

Wat ik nu juist jammer vind is dat Topix niet gratis is... Het draait op OS PHP en [inmiddels] OS MySQL. Men maakt dus gebruik van allerlei gratis diensten waarmee men een heel mooi forum kan maken, waarvoor je dan vervolgens wel zou moeten betalen... Die logistiek is mij niet volledig duidelijk, maar ok.

Ik zou maar wat graag een Topix bord gaan draaien ipv het slome [maar zeer stabiele] EzBoard of het ranzige UBB [waar ik _echt_ niet aan begin, wat een f*cking ellende... Kijk naar C!T :( ].
Ik heb twee sites die zo'n bord absoluut rechtvaardigen... Jammer... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Femme,

Ik kan begrijpen dat je niet het gezeik op je hals wil halen van: wat is/betekent/doet dat etc.
Dat kan je dan ook duidelijk kenbaar maken ...

Als je dan zegt dat alleen van 'kleine' voorbeelden veel geleerd kan worden ben ik het niet met je eens.
Ik ben op dit moment de code van sourceforge aan het bekijken en daar leer ik echt heel veel van, ook al is dit een grote site.
Dit is zeker dan ook zeker de 'backend' van de site.
Juist _dit_ leert je hoe je een _grote_ site dient op te zetten!

Het niet zijn van een goeroe is voor open source totaal niet van belang. Je had een gruwelijk goed idee en dat werkt nog steeds perfect!
Je bent misschien geen goeroe, maar geef ons de kans om van jou te leren, of ons van jou fouten te behoeden ...?

De community van t.net zal nooit veranderen en het open source maken van de broncode van t.net zal nooit schade toebrengen.
Het zal hooguit de bezoekers meer kennis leveren ...

• Phrea

Phrea

( . Y . )

deviant, ik begrijp je niet hoor...

Dit gaat totaal nergens over. De code van t.net zit vrij ingewikkeld inelkaar, daar leer je echt helemaal nix van. Het leverd alleen maar vragen op, en met een beetje pech zit dan binnen een week de box van Femme vol met vragen van jan en alleman die er niet uitkomen...
Ik zou het ook absoluut niet doen.
Hou in het achterhoofd dat de code puur en alleen voor t.net is geschreven en dat je die niet zomaar klakkeloos kan gaan overnemen, daar komt echt wel meer bij kijken dan kijken alleen. :)

LOL, dan wordt Femme een soort Grote Smurf die alles maar continu moet gaan oplossen omdat anders half internettend NL over hem heenvalt, als hij dat weigerd te doen...

Begin klein en eenvoudig, bouw dat uit tot een mooie site, maak die site tot een enorm succes, zorg dat je bezoekers geintrigeerd raken en gooi dan zelf je code maar op de boemel. :) Zal heel wat leuke mailtjes van desperado's opleveren. :P

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De code van t.net zit vrij ingewikkeld inelkaar, daar leer je echt helemaal nix van.[/quote]Dat vind ik een nogal merkwaardige veronderstelling. Wat is het voor onzin dat je ergens niks van kunt leren als het ingewikkeld in elkaar zit?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en dat je die niet zomaar klakkeloos kan gaan overnemen, daar komt echt wel meer bij kijken dan kijken alleen.[/quote]Ja maar, dat is toch ook niemands bedoeling? Kijk naar de /. code, die is ook specifiek voor /. geschreven, maar dat maakt toch niet uit? Er zijn ook nog andere redenen om source te willen bekijken dan om het letterlijk over te nemen...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb geen zin om een manager te zijn van een open source project[/quote]Open source != open development. Aan alleen open source valt niets te managen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben blij dat Phrea begrijpt wat ik bedoel :).

Op zich wil ik best wel een paar kleine scripts online gooien zoals de scriptjes die de grafieken voor de pricewatch en DPC stats genereren.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Open source != open development. Aan alleen open source valt niets te managen. [/quote]Wat denk je dan? Scripts zonder enige documentatie op een ftp pleuren, daar heb je wat aan zeg. Als ik dat doe verwacht men ook van mij dat er op z'n minst wordt uitgelegd hoe alles werkt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik nu juist jammer vind is dat Topix niet gratis is... Het draait op OS PHP en [inmiddels] OS MySQL. Men maakt dus gebruik van allerlei gratis diensten waarmee men een heel mooi forum kan maken, waarvoor je dan vervolgens wel zou moeten betalen... Die logistiek is mij niet volledig duidelijk, maar ok.

Ik zou maar wat graag een Topix bord gaan draaien ipv het slome [maar zeer stabiele] EzBoard of het ranzige UBB [waar ik _echt_ niet aan begin, wat een f*cking ellende... Kijk naar C!T ].
Ik heb twee sites die zo'n bord absoluut rechtvaardigen... Jammer...[/quote]ach ja, ergens wel jammer, leek me leuk die code eens te zien en er mee te spelen, leuke extra'tjes inbouwen enzo.. maargoed gelukkig is er phpbb www.phpbb.com dat word ook een heeel gaaf forum, hij is WEL opensource en je kan er lekker over meedenken en bouwen.. hij is nu nog in Bete, maar het duurt niet lang meer of de 1ste stable wordt gereleasd.. een zeer leuk project. je kan de beta ook gewoon downen voor belangstellenden..
dus hou dat in de gaten Phrea.

ow ja, hij is te downen op hun forum.. http://www.phpbb.com/phpBB/viewforum.php?forum=3 voor als je hem wilt testen..

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik snap eigenlijk niet waarom jullie die source zo graag willen hebben :?

• Hielko
  • Laatst online: 13:53
Ze willen graag zien hoe ranzig femme code kan bakken...

• Phrea

Phrea

( . Y . )

Indrukwekkend decaprio... :)

Beetje langzaam nog... Ik zal eens goed de features bekijken. :)

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 20:49

MF

Take a Seat

ze willen die source zo graag hebben dat ze het kunnen bijwerken en dan zelf een site'tje opbouwen. Dan erbij denk ik dat een open-source dom zou zijn omdat femme en co flink wat werk hebben gehad aan het maken van de site/forum en daar moet ook wat voor terug komen. (geld dus)

Wat ik ook niet snap wat je er mee kan als je toch al te lui bent om zelf wat te maken/leren. Wat heb je dan aan de source als je er toch nix van snapt?

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 16:49 schreef Mister-Freeze het volgende:
Wat ik ook niet snap wat je er mee kan als je toch al te lui bent om zelf wat te maken/leren. Wat heb je dan aan de source als je er toch nix van snapt?[/quote]hehe inderdaad! :)

Verwijderd

Als je die HTML van Femme al ziet wordt je gestooord (lannnnnnnge regels :D) laat staan de 'scripts!

• AntonT
  • Laatst online: 14:07

AntonT

One Ton!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 18:21 schreef mixmaster het volgende:
Als je die HTML van Femme al ziet wordt je gestooord (lannnnnnnge regels :D) laat staan de 'scripts![/quote]Dit komt omdat het grootste deel van de pagina's dynamisch gegenereerd is, en eventuele line-feeds extra grootte kosten. Verder genereert de echo(); functie in PHP niet automatisch linefeed...

• Kees
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rofl!
die html laat je gewoon door PHP genereren, als je php een beetje netjes maakt, en gewoon geen "echo '\n'" gebruikt, dan komt elke tekst er minder mooi uit te zien ;)

zo programeer ik in ieder geval :), het resultaat is niet om aan te zien, das ook niet nodig, de parser (ie of ns) heeft geen \n nodig om de pagina goed op het scherm te zetten :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op zich wil ik best wel een paar kleine scripts online gooien zoals de scriptjes die de grafieken voor de pricewatch en DPC stats genereren.[/quote]Dat zou ik echt tof vinden!
Ik ben zeer benieuwd.

Jasper

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Femme: ik hoop dat je je eigen code over een paar jaar zelf nog snapt :+

(Dit is niet echt een grap. Wat documentatie kan zelfs voor de maker zelf handig zijn.)

(Waarmee ik niet wil zeggen dat je die vrij zou moeten geven als je aan open source zou beginnen, wat je dus niet doet)

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het open source maken van de gehele website lijkt me geen goed plan. Naast het feit dat je een gedeelte van je exclusiviteit overboord gooit, geef je iedere slimmerik de kans om een beproefd concept als tweakers.net te emuleren.

Een beproefd content management in een beproefde website is veel geld waard. Ik ben zelf met een aantal business plannen bezig en de kosten voor een adequate content management oplossing zijn me zwaar tegengevallen (no offense maar ik ben geen programmeur en ik heb zeker geen zin om het te moeten worden.)

De code mag dan alleen voor Femme te lezen zijn, een beetje programmeur met verstand van zaken zal toch niet al te veel tijd nodig te hebben om er een verband in te zien en eventueel wat herstructurering uit te voeren. Vervolgens hoef je er alleen nog maar een stickertje op te plakken en je kan het voor grof geld verpatsen.

De vergelijking met Linux gaat volgens mij een beetje scheef omdat Linux al in een vroeg stadium Open Source is gegaan. Het hele tweakers.net verhaal zoals het nu staat is volgens mij al een stuk verder.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 11:53 schreef Femme het volgende:
Wat denk je dan? Scripts zonder enige documentatie op een ftp pleuren, daar heb je wat aan zeg. Als ik dat doe verwacht men ook van mij dat er op z'n minst wordt uitgelegd hoe alles werkt.[/quote]Ik neem aan dat jij ook begongen ben om op internet te gaan kijken en daarna in boeken te kijken of anderssom.
Weet jij (Femme) dan een paar goeie boeken voor de begingeling en/of sites waar een beetje netjes wordt uitgelegd in een begrijpbare taal het liefst.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 20:26 schreef we_are_borg het volgende:
Ik neem aan dat jij ook begongen ben om op internet te gaan kijken en daarna in boeken te kijken of anderssom.
Weet jij (Femme) dan een paar goeie boeken voor de begingeling en/of sites waar een beetje netjes wordt uitgelegd in een begrijpbare taal het liefst.[/quote]Zoek even op het programmeer-forum.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als er ooit iets open source wordt gemaakt dan is dat de backend van de site (nieuws/reviews e.d. posten). De rest mag men er dan zelf bij verzinnen.[/quote]Goeie zaak, dat vinnik het meest interessant.

Maar je bent dus gewoon een bagger programmeur als niemand je code kan snappen. Waarom redesign je de chaotische stukken niet es een keertje joh? Neem bijvoorbeeld es een keer logischere variabelen. Al die lettertjes zijn echt moeilijk te onthouden als variabelen :( Nahja, ondertussen zal het wel beter zijn en je bent natuurlijk al vrij vroeg begonnen dus je zit nu nog met die ouwe meuk.

Voor de vagelijkheden voor wie het nog niet duidelijk was: Een echte programmeur schrijft analytisch en duidelijk. Zodat iedereen het kan begrijpen die ook die taal kan lezen. Als je alleen voor jezelf schrijft zul je altijd een miezerige code-klopper blijven en nooit op een design functie terecht komen...

• Phrea

Phrea

( . Y . )

[pfff mode]

WAAR MAKEN JULLIE JE IN GODSNAAM DRUK OM?!

[/pfff mode]

• dextertje
  • Laatst online: 17-02 02:17
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 03:14 schreef Phrea het volgende:
WAAR MAKEN JULLIE JE IN GODSNAAM DRUK OM?![/quote]Hierom ;)

• Phrea

Phrea

( . Y . )

Heh... Ik begrijp maar niet wat je met andermans code moet [zie mijn eerdere posts in deze thread]...

* Phrea klust het liever zelf in elkaar. ;)

• dextertje
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 04:05 schreef Phrea het volgende:
Heh... Ik begrijp maar niet wat je met andermans code moet [zie mijn eerdere posts in deze thread]...[/quote]Juist datgene wat je beschreef in een eerdere post: veronderstel dat geïrriteerd bent over het feit dat tweakers.net niet onder Opera werkt en je bent dusdanig slim dat je door wat rond te snuffelen in Femme's code hem suggesties zou kunnen geven om het wel werkend te krijgen, dan kan je die hem mailen. En Femme kan dan natuurlijk als Grote Smurf al die dingen gaan lezen en besluiten wel of niet te verwerken. ;)

Er zijn natuurlijk tig andere redenen te bedenken... bijvoorbeeld om te kijken of femme gelijk heeft met zijn statement dat je niks van zijn code kan leren. :)

• Phrea

Phrea

( . Y . )

Waarom zou iemand die een website heeft gemaakt verantwoording schuldig zijn tegenover zijn/haar bezoekers?

Dat iets publiekelijk toegankelijk is wil niet zeggen dat iets dan ook maar meteen publiekelijk bezit is.

* Phrea heeft nog steeds geen enkel goed argument gehoord.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Neem bijvoorbeeld es een keer logischere variabelen. Al die lettertjes zijn echt moeilijk te onthouden als variabelen [/quote]Je hebt 't hier blijkbaar over m'n javascript variabelen. Die zijn zo klein mogelijk omdat lange functienamen en variabelen alleen maar traffic kosten. Ik heb t.net vorig jaar geredesigned omdat de traffic zo zwaar mogelijk te verlagen en dat heeft toen heel erg geholpen (van 400MB per dag naar minder dan 300 door handig gebruik te maken van javascripts, zie bijv. de code achter de update tracker).

Als er bijna 400.000 pageviews per dag worden gegenereerd is snelheid en lage traffic belangrijker dan leesbaarheid van de javascript code.

En de stijl van m'n javascript code heeft niets met m'n PHP code te maken.

In de afgelopen 2 jaar is de t.net code trouwens al bijna 3 keer herschreven.

• dextertje
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 05:26 schreef Phrea het volgende:
Waarom zou iemand die een website heeft gemaakt verantwoording schuldig zijn tegenover zijn/haar bezoekers?[/quote]Om meer pageviews te genereren? ;)
Ik denk dat een website maker zelf moet kiezen hoeveel verantwoording hij schuldig wil zijn.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Phrea heeft nog steeds geen enkel goed argument gehoord.[/quote]Geen goed argument waarvoor?
1. Waarom sommige mensen de code graag willen zien?
2. Waarom het prettig zou zijn als de code bekend zou zijn?
3. Waarom de code bekend gemaakt zou moeten worden?

Punt 1 snap ik wel, maar is niet op mij van toepassing. Ik denk namelijk niet dat ik ooit de code in zou duiken.
Als mensen daadwerkelijk in staat zouden zijn om Tweakers.net wat verder te verbeteren dankzij de openheid van de code, dan dat zou een antwoord op punt 2 zijn.
En wat punt 3 betreft: dat is geheel Femme's keuze. Wil hij het niet, soi. Kan ik me voorstellen, want z'n mailbox raakt ongetwijfeld wat voller vragen en suggesties als z'n code open is...

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Hmm..dat hoeft niet hoor...je delete die emails gewoon...en je zet gewoon bij de code dat die volledig unsupported is (gebeurt heel vaak bij scripts).

Dus das het probleem niet..

En ik ga ervanuit dat hier gewoon gewerkt wordt met meerdere users en meer van die security related dingen...dus dat zal het probleem ook niet zijn.

De enige rede eigenlijk dat femme het niet zou kunnen doen is zelf-verheerlijking ;). Dat hij gewoon geen zin heeft om zijn kindje te sharen...

* Config zou het iig heel leerzaam vinden...
Pagina: 1