Harde schijf zo traag als...

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
(Ik hoop niet dat jullie dit als crosspost beschouwen, anders mag een van onze lieve adjes de andere verwijderen)

Als vervolg op deze topic ben ik er toch achter gekomen dat het trage zooitje toch aan de hardware ligt. Ik deed namelijk laatst een scandisk en wat blijkt. Tussen elk bestand/sector wat ie scant zit zowat een halve seconde 'niks'. Ik ben begonnen met scannen van het oppervlak maar na 4.5 uur was ie nog maar op 1/3 dus dat heb ik afgebroken. Geen fouten gevonden overigens.

het gaat dus om een 3.2 GB Western Digital op een asus mobo met lx chipset. Er zit ongetwijfeld iets niet helemaal goed :(

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Hoe staat de schijf in je bios? PIO mode 1 ofzow? Check oftie op dma of pio-4 staat. En als je toch in het bios zit, ff controleren of cache aanstaat enzow.. :P

• Koen_R
De schijf staat goed en de doorvoersnelheid is in principe OK. Maar het is zeg data - niks - data - niks. Hij wacht gewoon echt letterlijk. En ik kan me niet voorstellen dat dat de toegangstijd zo hoog is dat ie erop moet wachten want een WD schijf van 170 MB die hier ergens ligt haalt een snellere doorvoersnelheid. Daarnaast gaat het formatteren van slechts de helft van die schijf pas na 10 minuten van 0 naar 1%.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb je soms een Lowlevel format op dat ding uit gevoerd? Dat heb ik een keer op een schijf gedaan en daar na was ie niet meer te gebruiken ZO traag.

Eppie

• Koen_R
ik niet iig

• Koen_R
heb net een hele oude versie van Norton Disk Doctor over die schijf laten gaan en hij vond een heleboel foutjes. Hij ratelde iig geval weer lekker. Ben nu win95 aan het installeren en dan merk ik wel of ie het nu wel goed doet.

edit:

Ik denk dat ik het nu wel kan vergeten. Installatie ging lekker tot 62 %. Tik, ploink, krrrrr, tik, krrrr, tik, ploink, krr, krr, krr,tik, krr, etc
toen heb ik hem maar uitgezet en hij is nog niet aangeweest meer. Hij is doos of iig hangt ie ertegen aan :( :( :(
Pagina: 1