win95 is slomer op p2 dan win98 op p133

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Ik heb hier PC die ik net geformatteerd heb. Software eropnieuw op. Hij is van iemand anders en die wilde graag zijn eigen windows (95-osr2) erop hebben. Geen probleem. Nou is dat ding toch wel zo lang bezig met opstarten. Niet alleen het pre-GUI gedeelte maar ook daarin. Voordat de taakbalk op het scherm staat. Bijna een uur en alleen maar rammelen. Kan niet voorstellen dat het zo hoort omdat mijn win98 op een p133 sneller reageert als deze en die staat er al minstens 4 maanden op. Wat zou de rede kunnen zijn. Ik denk software omdat het met de hardware wel goed zit (tenminste, voor win95): p2 - 233 mhz, 32mb, 3.2 GB Western Digital, Stealth S220, SB16, etc.

Iemand misschien nog tips?????

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Harde schijf kan langzaam zijn. Check ff in welke modus hij staat. PIO-1 is zo best niet. Ook een stevig gefragmenteerde schijf (oude mp3-tjes bewaren en dan een "vers" systeem erop zetten) is niet best. Extra's zoals ATA-66/100 en SCSI die je niet gebruikt kunnen ook je compu danig vertragen. Of geen floppy-drive terwijl windows hem wel verwacht.

(danig....wat een mooi oubollig woord :) )

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
('t is nu toch een crosspost geworden)

Ik had in een andere thread al aangegeven dat het aan de hardware lag. Heb deze niet meer geupdate omdat ie heel ver naar onderen was. Maar iig bedankt en het ligt idd aan de hardeschijf