AH tft, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18
zie hier in de alberthein folder een 15" tft staan voor 349,- en na de energiepremie 299,-

niet duur dacht ik zo..
is het ook wat?
hij is voor m'n vader, dus het word geen game monitor.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wat voor merk :? Info :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• sharkzor
dat weet ik dus niet. staat er niet bij

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ff de appie binnen lopen en op de doos kijken?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Mail ze anders ff.

• sharkzor
aanbieding geld vanaf maandag.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
kzag ze in het magazijn staan ja .... helaas lege dozen... :( :p

Verwijderd

Ik zag ze in het magazijn staan ja .... helaas lege dozen... :( :p
En wat voor merk stond erop die dozen ?

Verwijderd

AH gaat btw redelijk op de Aldi toer, met de pcs en onderdelen die ze zo nu en dan verkopen. Ben benieuwd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
zal wel fujitsu siemens zijn :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor zover ik ze vandaag gezien heb zijn het dezelfde TFT'tjes die de Aldi een tijdje geleden in de aanbieding heeft gehad. Ik heb helaas geen oogje kunnen werpen op de precieze details.

Als het de Aldi monitor is dan is ie iig goed en goedkoop want bij de Aldi was ie € 409 - € 50,- uit mijn hoofd.

* IceStorm baalt dat ie niet even beter gekeken heeft :)

• sharkzor
IceStorm schreef op 12 oktober 2002 @ 17:47:
Voor zover ik ze vandaag gezien heb zijn het dezelfde TFT'tjes die de Aldi een tijdje geleden in de aanbieding heeft gehad. Ik heb helaas geen oogje kunnen werpen op de precieze details.

Als het de Aldi monitor is dan is ie iig goed en goedkoop want bij de Aldi was ie € 409 - € 50,- uit mijn hoofd.

* IceStorm baalt dat ie niet even beter gekeken heeft :)
merk? en vind je het een goede monitor?

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

sharkzor schreef op 12 oktober 2002 @ 17:51:
merk? en vind je het een goede monitor?

De Aldi geeft die dingen onder hun eigen merk uit, Medion dus.
En ja, het is een goeie monitor, hij doet het prima moet ik zeggen en ik was vrij sceptisch moet ik zeggen. Nette kwaliteit en geen trage beeldopbouw oid.

Verwijderd

Niet alles wat op deze manier verkocht wordt is per definitie slecht ;).

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Inderdaad, ik heb hem ook gezien. Specs staan niet duidelijk op de doos (milliseconde enzo) , maar ik neem aan dat hij prima is voor normaal thuisgebruik zonder gamen. Ook is hij scherp geprijsd, dus ik zou er voor gaan.

Hier zul je weinig mensen vinden die hem al hebben, dat wel :)

De meeste mensen deugen!

• AMDFreak
  • Laatst online: 16:19

AMDFreak

Intel is zo..

Ut zal vast geen samsung zijn..... :/

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
ik heb een compaq tft5000, een merk wil ook niet zeggen dat het per definitie goed is.

Verwijderd

Compaq, arg *chrash*, dat zijn die toffe makers die hun bios op HD zetten :s ma ja kom :)
-----------------------------------------------------------------------
Ken iemand met Beeldscherm van Medion, hij heeft er ook geen klachten over...

Verwijderd

Heb hier een Compaq s9500 staan, geen TFT.

Prima monitor.

Verwijderd

misschien zijn de schermen degelijk (ik heb er hier ook eentje van compaq) maar arg zon volledig systeem is gewoon rampzalig, de laptops zen wel goe, zegt men...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zolang er niets bekend is van die monitor is het een behoorlijk kansloos topic (zoals ook een hoop van de replies trouwens..). Als de monitor 'uit' is en er iemand is met _nuttige_ informatie erover maakt een nieuw topic pas kans :)

• Pollewob
  • Niet online
Monitor is er, topic weer open :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok mensen, ik moest vandaag werken en sinds 20.00 kwam de monitor binnen, althans de doos that is. Dit is het principe: Je moet de monitor BESTELLEN bij de info balie en dan duurt het ongeveer 36-48 uur voordat de AH hem binnen heeft. Je betaalt er bij de Albert Heijn €349 voor, maar je kan contact opnemen met je energiebedrijf (staat allemaal netjes in het boekje in de doos hoor (zei mijn baas)) hoe jij je €50 euro terug kan krijgen en deze monitor voor €299 hebt :)

Dan ga ik even over op de specs die zichtbaar waren op de doos zelf (in de doos zat niets, geen boekjes, kabels of whatever) -->

TFT monitor from AH: Model MD 9759AH

Aanbevolen en gangbare resolutie = 1024x768 bij standaard TFT refresh

38cm visible image

On Screen Display

TCO 99 standaard

Twee ingebouwde luidsprekers met stereo output

Monitor in combi met voeding voldoen aan VDE/GS test

Gewicht = 5500 gram

Het is een normale D-Sub 15pins aansluiting

That's all that I knwo for now people :) . Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Ik denk eigenlijk niet dat het enige merk monitor is, want er staat NERGENS een merk op de TFT of op de doos. Succes met de keus, als ik er een in handen krijg dan meld ik meer :D

De meeste mensen deugen!

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Ik mag morgen weer vroeg mn nest uit om te gaan werken bij de AH, zal wel eens kijken wat voor merk dr op die doosjes staat...

/edit: owh, iemand was me al voor! :)

pc specs | mijn specs

• Canon23
  • Laatst online: 17-08 22:09

Canon23

>>MY<< world

Model: Fujitsu Siemens CTM 5020
Kleur: Arctic grey
Formaat: 15 inch
Bijzonderheden: plat TFT-scherm, geïntegreerde speakers

Normale prijs:
749.00
AH prijs:
699.00 of
599.00 + 10.000 Air Miles
OP=OP

Dit stat er op de AH site :S

en daar klopt dus geen klote van :D

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Canon23 schreef op 15 oktober 2002 @ 21:33:
Model: Fujitsu Siemens CTM 5020
Kleur: Arctic grey
Formaat: 15 inch
Bijzonderheden: plat TFT-scherm, geïntegreerde speakers

Normale prijs:
749.00
AH prijs:
699.00 of
599.00 + 10.000 Air Miles
OP=OP

Dit stat er op de AH site :S
Nope, wrong, das een heel andere actie !!! Trouwens, persoonlijk zou ik niet voor dit scherm gaan, maar toch echt voor de http://www.liteontc.com.tw/sp-150a.html :) (25FPS gaming, dat wel)

De meeste mensen deugen!

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Na wat speurwerk op het typenummer: MD 9759, kan ik zeggne het is een medion...
De enigste medion 15inch TFt op hun site heeft een response tijd van 17ms :D dus....
over dit typenummer is weinig bekend.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• mindcre8r
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

er bestaan geen 17 ms schermen

het is ws 17 op en 23 neer :(

Bears and Bulls

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Reaktionszeit 17ms (Rise)

hmmz ja kan wel........anyway 17op en 23neer wat houd dat in voor games ?

• Pollewob
  • Niet online
Dit, en kijk dan vooral ff naar het kopje 'Reactietijd' :)

• sharkzor
hey, m'n topic is weer open :)

bij ons in schoonhoven moesten ze ook besteld worden zij m'n ma. maar ik zag ze vandaag gewoon in utrecht staan. morgen dus eens ffe kijken of er nog 1 staat. :)

response tijd boeit niet echt zo voor mij. is alleen voor typ werk. en 23ms = 43,5fps. das opzich nog zat voor dvd's of z'n tv kaart.

als ik hem morgen heb post ik wel hoe hij bevalt.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Pollewob schreef op 15 oktober 2002 @ 22:16:
Dit, en kijk dan vooral ff naar het kopje 'Reactietijd' :)
Bij games gaat het dan dus om de fall time ....... en die weten we dus nog niet ?!?
IEMAND DOE IS INLICHTINGEN BIJ AH / PAK DE HANDLEIDING VAN DIE TFT :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Canon23 schreef op 15 oktober 2002 @ 23:58:
[...]

Bij games gaat het dan dus om de fall time ....... en die weten we dus nog niet ?!?
IEMAND DOE IS INLICHTINGEN BIJ AH / PAK DE HANDLEIDING VAN DIE TFT :P
Afbeeldingslocatie: http://sander.gamerszone.nl/caps.gif

;)

• Apocca
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08-2022
Canon23 schreef op 15 oktober 2002 @ 21:57:
Reaktionszeit 17ms (Rise)

hmmz ja kan wel........anyway 17op en 23neer wat houd dat in voor games ?
dan is de totale reactietijf toch 40ms? ik kan het ook helemaal fout hebben hoor.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

nee was niet caps maar shift :P

• sharkzor
Apocca schreef op 16 oktober 2002 @ 00:13:
[...]

dan is de totale reactietijf toch 40ms? ik kan het ook helemaal fout hebben hoor.
zou best kunnen. maar daar heb ik ook geen verstand van.
kom je op 25fps wat eigenlijk best wel laag is.
ik denk niet dat het zo laag zal zijn.
opzich is het nogsteeds genoeg voor een dvd die niet meer dan 25fps is. (ja, of ntsc 29fps geloof ik, maar die heb ik niet)

en wat verwacht je voor die prijs? ik heb nog geen goedkopere kunnen vinden.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

sharkzor schreef op 16 oktober 2002 @ 00:43:
[...]

zou best kunnen. maar daar heb ik ook geen verstand van.
kom je op 25fps wat eigenlijk best wel laag is.
ik denk niet dat het zo laag zal zijn.
opzich is het nogsteeds genoeg voor een dvd die niet meer dan 25fps is. (ja, of ntsc 29fps geloof ik, maar die heb ik niet)

en wat verwacht je voor die prijs? ik heb nog geen goedkopere kunnen vinden.
Nu bij radiomodern samsung 151s voor 399euro (weet niet of enrgiesubsidie d'r al af is), deze heeft een response van 25ms
Een vriend van me heeft deze gekocht, dus die gai k vandaag ff checken :D :)

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

de pc is opzich goed (goedkoop en snel)
maar de monitor is brak

ik heb hem bij mijn buurman geinstalled en moet zeggen dat die echt niet lekker kijkt en heel gammel aandoet.

ik werk bij appie en kan hem daar niet echt afraden maar hier denk ik wel dat het opzijn plaats is.

dus wat je het best zou kunnen doen is een andere monitor kopen en dan die AH pc erbij (als je dat van plan was)

:)

Verwijderd

Hmm, volgens mij doet de responstijd er niet zoveel meer toe. De fabrikanten liegen er maar op los waardoor je nooit weet wat nou de echte waarde is. Als alle fabrikanten een responstijd hebben van 35 of meer en dan ineens komt Samsung er tussendoor met 25ms (191T 19") dan frons ik mijn wenkbrouwen wel even. Ik lees ook recenties over dat scherm waarbij de ene persoon zegt dat er geen ghosting merkbaar is en de volgende vind het juist weer heel erg.

Wat dat AH scherm betreft: de responstijd is dus 17+23=40ms en dat is lang niet goed voor een 15"er. De NEC 1880SX (mijn favoriet) is met 35ms al beter. Met 35ms is gamen al goed te doen.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

40ms = :r

Das misschien overdreven, maar voor gamen zeker te veel. 30ms vindt ik toch wel het maximum ... :) !!! Maar je kan er waarschijnlijk wel goed applicaties op draaien en een filmpje mee afspelen :)

De PC is trouwens prima dingetje. Heb de folder met de specs hier liggen ... Nais :9

De meeste mensen deugen!

• sharkzor
ik heb die tft gehaald, en ik moet zeggen dat het een super beeldje geeft! heel scherp en geen 1 dode pixel kunnen vinden.
reponse tijd heb ik nog nie naar gekeken, maar dan moet ik ffe op de medion site kijken.
als je m alleen voor tikwerk gebruikt, zeker aan te bevelen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
sharkzor schreef op 16 oktober 2002 @ 18:33:
ik heb die tft gehaald, en ik moet zeggen dat het een super beeldje geeft! heel scherp en geen 1 dode pixel kunnen vinden.
reponse tijd heb ik nog nie naar gekeken, maar dan moet ik ffe op de medion site kijken.
als je m alleen voor tikwerk gebruikt, zeker aan te bevelen.
Tzou wat zijn als je hem al met een dode pixel in de winkel kocht.... K vraag me af hoe dat dan gaat, als hij tijdens gebruik kapot gaat, ok , maar als je hem net gekocht hebt.... Kijk is met een spel ofzo of je ghosting zit. Niet dat ik me LG 795FT+ in ga ruilen ofzo *D

Verwijderd

Tzou wat zijn als je hem al met een dode pixel in de winkel kocht.... K vraag me af hoe dat dan gaat, als hij tijdens gebruik kapot gaat, ok , maar als je hem net gekocht hebt....
Dan heb je pech gehad. De winkelier kan hem ook niet claimen bij de fabrikant.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
marzzman schreef op 16 oktober 2002 @ 17:34:
40ms = :r

Das misschien overdreven, maar voor gamen zeker te veel. 30ms vindt ik toch wel het maximum ... :) !!! Maar je kan er waarschijnlijk wel goed applicaties op draaien en een filmpje mee afspelen :)

De PC is trouwens prima dingetje. Heb de folder met de specs hier liggen ... Nais :9
dat is onzin, ik heb zelf een compaq TGT7020, en ook 40ms (staat 25/15ms)
en helemaal geen iri ghosting, games (UT2003,WAR3 en films perfect.
Ligt meestal aan de monitor, sommige 25ms monitoren tonen wel ghosting. bv persoonlijk vin ik dat de 171P van samsung meer ghosting heeft dan mijn TFT7020.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ka_ka_rot schreef op 21 oktober 2002 @ 15:02:
dat is onzin, ik heb zelf een compaq TGT7020, en ook 40ms (staat 25/15ms)
Bovendien zeggen die cijfertjes (zoals zovaak) geen ene donder. Specs worden vaak enorm overdreven of er wordt een dubieuze meetmethode toegepast door de fabrikant.

De c't doet wel eens metingen bij TFT schermen en vaak kloppen de specs totaal niet. En zeker als het een vaag merk is moet je de specs met een grote korrel zout nemen. Een a-merk fabrikant kan het zich niet permitteren om onzin specs op te geven, maar zelfs daar klopt het niet altijd.

Verder is er nog zoiets als een subjectieve indruk. Een scherm kan met mindere specs toch een stuk aangenamer zijn dan een op papier beter scherm.

Kortom, wees niet zo naief om altijd maar naar specs te kijken en te roepen dat "alles meer dan 30 klote is!!!!!!!" enzo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
hmm ik heb um dus ook sinds maandag maar kan iemand mij vertellen waar ik dat geval vind wat ik voor de energie premi moet opsturen :?
anyway ervaring:
Vind het nogal pixelig weet niet of dat aan Medion ligt of aan TFT's in t algemeen iig mijn 21'' Eizo heeft een DP van 0,25- 0,21mm en dat kijkt heeel anders
Dingetje voelt stevig aan door zware metale voet en scharnier beeldje is plat een rustig (anders was het geen TFT :P ) verder wel lekker scherp
Ghosting: Lijkt me heel erg mee vallen als ik UT-TO AoT speel dan zie ik soms wel een kleine waas hangen bij snelle moves maar niet zo dat ik er last van heb.... geen tegenstanders die zich op 2 plaatsen teglijk bevinden oid. het houd dus in dat als ik heel snel van een bruine muur naar een grijze muur kijk de grijze muur heel even een ietsjes bruine waas heeft
niet storend en je moet er echt op letten wil het je opvallen
als er verder nog vragen zijn ?....
zal um strax nog ff aan mijn PC knopen (is voor PA) om eens een monitor test te doen :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Tot voor kort werd de term 'ghosting' gebruikt voor het verschijnsel dat er een pixel randje om letters in 2d kwam te staan. Ik had daar bijvoorbeeld vrij veel last van met mijn Radeon 8500. Nu wordt die hier gebruikt voor het 'traagheidseffect' van tft schermen.

Wat is ghosting nu?

Verwijderd

Om even kort te gaan: is dit, gebaseerd op eigen ervaring please, nou een goede monitor of niet? Kopen, of toch een alternatief? Ik zie bijvoorbeeld net dat de LiteOn 150ATA ook voor hetzelfde bedrag (€349) bij Computerland ligt. Dan ben ik geneigd om te zeggen...das wél een echt merk. Mee eens? Of doet dit Medion-scherm er volgens de mensen die ermee gewerkt hebben niet voor onder?

Verwijderd

Kan geen vergelijking geven, maar mijn vader heeft die LiteOn 15".

Hij is scherp (icm Ati xxx) en verder redelijke kijkhoeken vind ik, audio is niet echt super, hij heeft bij mijn vader 1 dp, en ik weet dat hij er in 1 of andere test met iets van 20 15" TFT schermen er als gemiddeld uit komt, terwijl het wel de goedkoopste was :)

Elke keer als ik weer achter mijn LG 795 FT+ (icm MatroxG550) ga zitten na tijdje LiteOn 15" TFT, is het wat betreft scherpte weer even slikken, LG is dus minder scherp.

Nu zou ik ook wel eens een "review" van iemand willen horen over de IIyama AS4332UT 17" TFT, die ik op het oog heb :)

Verwijderd

Nogmaals: zou iemand zich willen wagen aan de vergelijking tussen het AH TFT-scherm (vermoedelijk een Medionnetje :*)) en het LiteOn 150ATA TFT-scherm???
Iemand die dus écht ervaring met beide schermen heeft, en daar écht wat nuttigs over te melden heeft, in de trant van "koop die" of "koop die absoluut niet" of iets van die strekking... ;)

Verwijderd

Sorry hoor.

Weet je wat, ik koop ff zo'n AH ding en dan kan ik een goede vergelijking geven.

• sharkzor
ernst schreef op 21 oktober 2002 @ 17:17:
hmm ik heb um dus ook sinds maandag maar kan iemand mij vertellen waar ik dat geval vind wat ik voor de energie premi moet opsturen :?
even naar de website van je energiebedrijf gaan (ik heb eneco) en dan kan je daar het formulier invullen.
moet je wel geloof ik iets van een handgeschreven bon hebben, maar die kan je bij de ah krijgen.
ik zat ook raar te kijken dat er geen kaart of wat dan ook voor die energie premie bijzat. die mutsen daar konden me ook niks vertellen.

• gwystyl
  • Laatst online: 15:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zag gister ook ergens een linkje voorbij komen: htttp://www.energiepremie.nl. Daar vind je onder andere:

1090

Losstaande LCD-monitor met beelddiagonaal >= 35 cm

Bestemd voor:

het tonen van televisiebeelden of computerbeelden

Bestaande uit:

een televisie of een los computerbeeldscherm met Liquid Crystal Display (LCD) met een minimale (opgegeven) beelddiagonaal van 35 cm (14")

Indien in bovenstaande omschrijving sprake is van meetvoorschriften of tests, of van verklaringen of certificaten, worden apparaten of voorzieningen die getoetst zijn met gelijkwaardige meetvoorschriften of tests, onderscheidenlijk voorzien zijn van gelijkwaardige verklaringen of certificaten, gelijkgesteld met de aangewezen voorzieningen of apparaten.

Indien in bovenstaande omschrijving sprake is van werkzaamheden of leveranties die dienen te geschieden door op grond van vakbekwaamheid of opleiding erkende personen of ondernemers, dan worden hieraan gelijkgesteld, personen of ondernemers die deze bekwaamheid of opleiding hebben verworven in het buitenland.

Verder even kijken naar de volgende link (dat verhaal hier copy-pasten wordt wat erg enthousiast) Hoe werkt het... Energiezuinige apparaten: witgoed, woonhuisarmaturen en LCD-monitoren

Daar staat precies in wat je moet doen om die premie te krijgen

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Bij onze albert heijn verkopen ze ook pc's erbij.
Ze zien er wel goed uit (P4 2,53 & 512 MB DDR & GF Ti4600)
Is dat eigenlijk ook iets?

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
wij kregen er laatst 4 binnen $$
Allemaal volle dozen :9~ :9~
Jammer dat ik nog niet het busje van mijn pa mogt lenen >:)

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die AH pc's zijn dus mooi retesnel. Prima onderdelen, alleen het moederbord is niet super geloof ik :P

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1