Toon posts:

DVD op TV bekijken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc met dvd speler
bestaat er een megelijkheid om mijn dvd van pc te draaien en de DVD FILM te bekijken op mijn TV ??

of moet ik een aparte DVD speler kopen ?

BVD.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
een VGA-naar-tulp converter kopen?

Verwijderd

Topicstarter
en wat houdt dat in ?
moet ik die kaart plaatsen in mijn computer ofzo en dan ?
wat kost zo een kaart me ?

BVD.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 15:37
gewoon een decoder kaartje kopen.

Verwijderd

Topicstarter
decoder kaartje ?
wat houdt dat in ?
hoe gaat dat in zijn werk ?
en wat kost het me ?

BVD.

is het al duidelijk dat ik dom ben? :)

Verwijderd

Je hebt een MPEG-decoderkaartje nodig. Kosten ongeveer 200,-- (dacht ik)
Of een videokaart met TV-out.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 15:37
een decoderkaartje is wel aan te raden want het beeld kan wel stotteren als je het met een videokaart doet. Ik weet niet hoe het zit met de nieuwste video kaarten maar ik heb zelf een tnt 2 met tv out maar ik vind het beeld niet echt scherp maar het stottert niet, en ik hoor wel berichten dat bij videokaarten waar wel scherp beeld is dat het meestal stottert. Maar ik hoor wel goeie berichten over decoderkaartjes dus ik zou een decoderkaartje kopen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 22:24 schreef Lover het volgende:
en wat houdt dat in ?
moet ik die kaart plaatsen in mijn computer ofzo en dan ?
wat kost zo een kaart me ?

BVD.[/quote]Dat is een kabeltje dat je gewoon op de VGA-uitgang van je videokaart zet en het andere eind van dat kabeltje doe je dan gewoon in je TV (met zo'n tulpstekkertje).

Verwijderd

Een DXR3 kaaartje van creative zal wonderen voor jouw doen.
Heb k zelf ook.
Voor meer info en uitleg ff via icq.

Verwijderd

Maakt dus niet uit welke dvd-rom speler in je compie zit, in de mijne zit een pioneer, in pricewatch staat 170 piek als goekoopste. Weet iemand een review op het net.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 11:00
Wat betreft het kijken op tv: Als je een goede videokaart hebt met tv out, zou het moeten kunnen. Dit is wel afhankelijk van je cpu vermogen.

Ik zelf heb een athlon700 met een matrox g400max kaartje. Beeld op tv is echt perfect.

Het kopen van een mpeg kaartje lijkt mij ook wel een oplossing. Met zo'n kaartje ontzie je de cpu iets meer.

Wat betreft je dvdspeler: Ik heb zelf ook een pioneer (wel scsi) en dat gaat dus prima!

Succes!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Ik heb een gewone G400 DH en een BP6 met dual 366@550 (stabiel) met een Pioneer 6 speed DVD.
Op de beurs een S-VHS kabel gekocht voor
f 15,-. Het beeld van DVD's en Divx's is echt perfect en scherp op mijn TV.

Verwijderd

Topicstarter
mensen thanks for the tips..........

nog een vraagje kan ik als ik een
tv kaart heb Canal+ bekijken :) ?
zou wel kewl zijn......:)

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-02 19:52
Lover,

Voor het kijken van Canal+ heb je inderdaad een tvkaartje nodig.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

en dan nog zal je waarschijnlijk slecht beeld hebben, met strepen erdoor

die screenshots op die site van freetv en moretv enzow die kloppen voor geen meter, tenminste niet de nederlandse canal+

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-03 15:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

klinkt alsof je teleurgesteld bent, steffie :) :) :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

The Matrix kost bij bol.com 29,95 voor iemand ergens bovin deze topic

Verwijderd

Op je dvd speler zit vaak wel een out voor je tv en met een kabeltje naar je tv of een video kaart met tv out Of als je TV een monitor aan sluiting heeft kan dat ook of via S-video kabeltje su7

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Kijken naar canal+ plus is zeker mogelijk via een TVkaart (zelf heb ik een 'Haupauge WinTV' werkt prima) maar geluid erbij is nu nog niet mogelijk volgens mij.

• miles
  • Laatst online: 19:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 00:37 schreef Tuan_Besar het volgende:
Ik heb een gewone G400 DH en een BP6 met dual 366@550 (stabiel) met een Pioneer 6 speed DVD.
Op de beurs een S-VHS kabel gekocht voor
f 15,-. Het beeld van DVD's en Divx's is echt perfect en scherp op mijn TV.[/quote]Kun je iets meer over die kabel vertellen. Werkt dat ook op een hele gewone videokaart (matrox millenium G200 AGP) die geen Dual Head is.

• metalant
  • Laatst online: 26-02 19:52
Die S-VHS (of S-Video) kabel is een kabel met twee DIN stekers voor de TV-out of in op je videokaart en voor op de TV.

Ik heb er een op een beurs gekocht bij MUEK uit Rotterdam.

10 meter S-Video, 10 meter audio met tulp stekers, 1 verloop van jack naar 2x tulp en een scart steker met s-video, RCA en 2 tulp audio ingang voor NLG. 40,00 (alles compleet)

En het werkt allemaal goed op mijn V3800 Deluxe met TV-in en TV-out

Zie ook de thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/61905

• miles
  • Laatst online: 19:01
Jammer, er moet dus echt een TV out aan te pas komen. Die heb ik niet :(
Pagina: 1