"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Worth a try
Dat heb ik je net over icq verteld jaOverSoft schreef op 11 oktober 2002 @ 15:20:
klinkt logisch, omdat je pupillen verder gaan openstaan, lijkt lichtjes zwart donker zwart.
Worth a try
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Het werkt het beste als je wat meer lichtopbrengst hebt..(ca. 600-700 lumen) want omdat je puppilen verder open gaan staan raak je minder gevoelig voor lichte scenes, het verbetert juist wel het contrast gevoel.Pnhers schreef op 11 oktober 2002 @ 15:23:
MAar het witte word ook donkerder of zie ik dat nou verkeerd? dan heb je nog steeds even groot contrast in b als in a
Wel grappige truc
Ik snap trouwens echt geen kut van dat plaatje
Ja ! bedoelde het goed, zei het verkeerd
ja, ach, iedereen mag het weten
en nou heb ik geen 1337 posts meer
Meh ...
Dat laatste lijkt me niet fijn, dat eerste snap ik nog ff niet...
Siditamentis astuentis pactum.
achtergrondlicht niet door het scherm heen maar ernaast is ook hinderlijk, niet voor niks maken veel mensen een masking systeem zodat ze geen last hebben van restlicht om hun beeld heen. Ook bioscopen hebben vaak een masking systeem, en zorgen er juist voor dat ze absoluut geen omgevingslicht hebben (de ruimte zo donker mogelijk dus)
je pupillen gaan minder ver open staan. hierdoor zijn je ogen minder gevoelig voor lichte scenes, maar natuurlijk ook minder gevoelig voor donkere scenes.tbusquet schreef op 11 oktober 2002 @ 15:28:
[...]
Het werkt het beste als je wat meer lichtopbrengst hebt..(ca. 600-700 lumen) want omdat je puppilen verder open gaan staan raak je minder gevoelig voor lichte scenes, het verbetert juist wel het contrast gevoel.
Trouwens als ik het goed begrijp dan worden lichte scenes valer, en dus minder crispy.
Het is dus een winst voor donkere scenes en een verlies voor donkere.
Wat je beter kan doen is een scherm maken, met lekker dikke zwarte balken, of er zwart filt over spannen. Zo blijven je 16:9 (1.85:1) balken echt zwart.
Maar overtuig me maar, want ik wil natuurlijk ook graag een eenvoudige oplossing voor beter beeld
Die kan je dus zwarter maken door het licht van de 16:9 balken te laten vallen op de zwarte stroken die je gemaakt hebt. Je belkeed/verft dus maar een klein deel van je muur (of op een bord) waar de projectie op plaats vind. Die 16:9 balken storen nog al namelijk als je naar een projectie kijkt. (vandaar dat er nu ook 16:9 projectoren zijn..)
Het gaat je dus geen beter TOTAAL beeld opleveren just the top and bottom.
Good lUck@
menn0 schreef op 11 oktober 2002 @ 17:19:
Zeg je nou dat A en B dezelfde kleur hebben??
Trouwens als ik het goed begrijp dan worden lichte scenes valer, en dus minder crispy.
Het is dus een winst voor donkere scenes en een verlies voor donkere.
Wat je beter kan doen is een scherm maken, met lekker dikke zwarte balken, of er zwart filt over spannen. Zo blijven je 16:9 (1.85:1) balken echt zwart.
A en B zijn hier inderdaad dezelfde kleur. Echter omdat A grenst met lichtere vakken en B grenst met donkere vlakken, lijkt A veel donkerder. Dit kun je dus ook met een scherm doen, een lichte gloed erachter, zodat het scherm zelf wat donkerder lijkt. Dit is voor digitale projectors erg fijn gezien de kleur zwart altijd veel te licht is en gewoon grijs wordt. Een beetje hetzelfde effect als een lichtgrijs scherm. Of het licht vervelend is weet ik niet, nooit geprobeerd eigenlijk
Wat betreft masking. hij heeft al een 16.9 scherm, dus dat lijkt me wat overbodig
Maar ik was er niet helemaal bij, ik dacht het vlak maar je bedoelt louter de letter
(jaja snugger he
Dus even voor de duidelijkheid, het vlak waar A in staat is dezelfde kleur als het vlak waar B in staat, echter door de vlakken die er aan grenzen lijkt het niet zo.
of vlak A ook licht?? dit is weird zeg
Ze zijn inderdaad dezelfde kleur.