Keuze internet abbo's

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53
Goed ik zit dus met een giga probleempje..

K ben een arme student (bijwijze van) maar wil een goede internet verbinding, nu heb wil ik graag BBnet (8mbit), en heb m'n keuze beperkt tot drie mogelijkheden namelijk: Eweka Premium, Cistron Broadband MAXX of TweakDSL UltraDSL.

Eweka & Cistron hebben nu aansluitkostenkorting van 110 euro, echter heeft TweakDSL nu 250 euro korting, wat echt uber aantrekkelijk is.

Alleen wanneer ik naar die snelheid test pagina's ga, om te kijken welke van deze 3 het snelste is, komt TweakDSL toch duidelijk als traagste uit de tests.

Voordeel van Eweka is, extra vaste ipadressen, lage maandelijkse kosten en geen datalimiet. Nadeel: veel storingen, wat imo erg zwaar weegt.

Voordeel van Cistron is, betrouwbaar (is al failliet geweest maar dat was om andere redenen dacht ik), goede service en weinig storingen. Nadelen: Datalimiet, 99 euro per maand, en geen extra vaste ipadressen.

Voordeel van TweakDSL is, super aansluitkosten korting, schijnt nu redelijke helpdeskt/newsgroups te hebben en geen datalimiet. Nadeel: trager dan de andere 8mbit aanbieders (aldus speedguide).

Verder interesseren ping tijden mij heel erg echter denk ik dat die wel goed zitten (allemaal rond de 20). En bij TweakDSL gebruiken ze de kreet "alles mag alles kan" maar wat mag je hier meer dan bij andere providers? Is TweakDSL nog steeds trager dan Eweka/Cistron, ook na de voortzetting???

Vanaf volgende week vrijdag komt BBnet beschikbaar als het goed is...

PLZ PLZ help mie :)

Verwijderd

Wat wil je met je verbinding? :)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53
Ik wil mijn internet verbinding delen met drie mede flatbewoners.

1 daarvan download via kazaa soms wat mp3, verder haalt ie soms wat mail op.
2 zijn gamers (q3a)

zelf speel ik ook graag een online spelletje. Downloaden moet ook snel gaan want ik ben niet echt een geduldig type :).

ook lijkt het me nix als 1 iemand aan het downloaden is, @ bijv 200kb/sec dat de rest niets meer kunnen doen. Wat bij xs4all (kpnadsl fast) wel het geval is, als daar iemand ook al is het op 50kb/sec (ongeveer de helft) iets download.. gaat je ping zo omhoog tijdens het gamen dat het niet meer speelbaar is.

Verwijderd

Meer wat voor Internet & Telefonie :)

SG >> IT

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 10:18
Ik heb zelf het basic abonnement van Eweka wat nu sinds 2 weken echt lekker draait. Voorheen waren er erg veel storing, maar sinds Eweka zelf de routers en het netwerk in beheer heeft genomen werkt het perfect :)

Mijn ervaring is dat Eweka het in eerste instantie erg onderschat heeft, want de toeloop was en is behoorlijk groot lijkt het zo. Ondertussen beginnen ze hun zaakjes op orde te krijgen en wordt de service steeds beter. Het eerste jaar hadden ze het gewoon te druk om service te kunnen leveren.

Een van de grote voordelen van Eweka vind ik dat je meerdere vaste IP-adressen en een eigen domein kunt kopen. Wat betreft de data-limiet, die is er echt niet. Het wordt vaak gevraagd op het forum van de EwekaGG en het Eweka IRC kanaal, maar het antwoord is altijd: Het kost ons meer om het meten, dan jullie zoveel als jullie willen te laten downloaden. De capaciteit schijnt er gewoon te zijn :)

Zelf zit ik dan ook geregeld aan de 50GB up en download per maand :Y) (en dat met een basic abo :P)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Mja ik zou voor cistron gaan denk ik. Dat data limiet van 100 Gb overscheid je niet zosnel denk ik en ik denk dat die FUP niet hoger liggen dan 100 Gb. Eweka vind ik wel interresant met al die extra opties, maar het lijkt mij niet zo stabiel. En tweakdsl, dat lijkt mij nog niet volwassen genoeg, maybe over een tijdje, maar dan hoop ik al bbnet te hebben.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37
Duck schreef op 11 oktober 2002 @ 14:30:
Ik heb zelf het basic abonnement van Eweka wat nu sinds 2 weken echt lekker draait.
Goh wat stabiel als het al 2 weken perfect draait. Met bbned mag je je eigen server draaien, maar ja daar heb je dan niet zoveel aan als het af en toe plat ligt. Met server moet je inet verbinding stabiel zijn, ben je een leecher, dan moet het vooral snel zijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Lees hier maar eens: Adsl abbo's
Dit draadje zal dus waarschijnlijk voorzien gaan worden van een slotje.

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-07 10:18
mhr-zip schreef op 11 oktober 2002 @ 14:33:
[...]

Goh wat stabiel als het al 2 weken perfect draait. Met bbned mag je je eigen server draaien, maar ja daar heb je dan niet zoveel aan als het af en toe plat ligt. Met server moet je inet verbinding stabiel zijn, ben je een leecher, dan moet het vooral snel zijn.
Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat de problemen opgelost zijn. Sinds Eweka zelf het beheer doet (en dat is pas sinds circa 2 weken) zijn er namelijk geen storingen meer geweest. Voorheen verzorgde intouch het beheer en toen was het iedere avond raak.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
larsemenneke schreef op 11 oktober 2002 @ 14:35:
Lees hier maar eens: Adsl abbo's
Dit draadje zal dus waarschijnlijk voorzien gaan worden van een slotje.
Deze 2 draadjes verschillen wel veel van elkaar.
Het draadje waar jij naar verwijst is meer een opsom topic, dit topic heeft de topicstarter als veel uitzoekwerk gedaan en vraagt nu om hulp bij zijn keuze.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
[Airwolf] schreef op 11 oktober 2002 @ 15:18:
[...]

Deze 2 draadjes verschillen wel veel van elkaar.
Het draadje waar jij naar verwijst is meer een opsom topic, dit topic heeft de topicstarter als veel uitzoekwerk gedaan en vraagt nu om hulp bij zijn keuze.
ben jij soms undercover mod ofzo :( Volgens mij zijn die opmerkingen van jou vooral voorbehouden aan een modje.....

Dan nu weer ontopic.

Met de search kwam ik deze draadjes tegen: Eweka of Cistron? en deze is denk ik ook wel relevant: Beste ADSL provider.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:52
In de search zijn inderdaad veel ervaringen te vinden :)

Meer dan genoeg iig om je vragen mee te beantworden :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.