EFS & WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 13:39
Hallo,

Ik heb onder WinXP Pro (geinstalleerd in C:\Windows) enkele files ge-encrypt met EFS.

Nu kan ik na een hardware upgrade niet meer inloggen hierop (na Ctrl-Alt-Del, invoeren login en password en Enter bevriest het inlogscherm en moet de PC hardwarematig gereset worden).

Het Upgraden van WinXP met Setup vanaf de CD of het terugplaatsen van de oude hardware helpt niet :(

Dus heb ik een verse WinXP Pro installatie gedaan in C:\WinXP en probeer ik
daar vanuit de files te decrypten.

De voor EFS gebruikte Certificates had ik gelukkig wel gesaved en gebackuped, alleen kan ik deze niet gebruiken in de \WinXP installatie omdat de Private Keys niet gevonden kunnen worden |:(

Nu vraag ik mij dus of of ik op de een of andere manier die Private Keys uit de \Windows installatie kan halen om ze te importeren in de \WinXP installatie?

Regedit? Regedt32? Waar worden die Private Keys opgeslagen? Ik vond wel iets in C:\Documents and Setting\Administrator\Application Data\Microsoft\Crypto of iets dergelijks, maar dat zijn volgens mij alleen de Public Keys... :/

Is er nog IETS dat ik kan doen? Alle Keys moeten tenslotte ergens in C:\Windows of C:\Documents and Settings staan.

Of ben ik die files gewoon kwijt? ;(

En ik heb natuurlijk geen backup van die files; daarvoor installeerde ik juist die hardware 8)7 :'(

Help!! :|

• RAMeijer
Nu kan ik na een hardware upgrade niet meer inloggen hierop (na Ctrl-Alt-Del, invoeren login en password en Enter bevriest het inlogscherm en moet de PC hardwarematig gereset worden).
Nog even een toevoeging: via de Recovery Console kan ik WEL inloggen.

Maar kan ik nou nog iets nuttigs doen met die RC?! :(

• Heretic
  • Niet online
Je private Key wordt opgeslagen in het profiel. Als je daar geen back-up van hebt, wordt het lastig. Heb/Had je nog een andere RA aangemaakt, dan de standaard local administrator?

• RAMeijer
Wel, ik heb op m'n werkmachine hier even in de Registry gekeken en er blijkt 1 en ander opgeslagen te worden in:

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\TrustedPeople\Certificates\...........

Misschien als ik dat uit de oude Registry kopieer en importeer in de nieuwe... ? :*)

Ik heb het profiel gekopieerd en dat werkt gedeeltelijk: de Public Key is beschikbaar maar de Private Key (uiteraard?) niet.

En ik heb helaas geen andere oude RA...ik moet dus klooien en hacken :r

Ik heb geprobeerd om een nieuwe RA toe te voegen aan de files, maar dan krijg ik een error "Error when adding new users: Error Code 5" :O

Vanavond ga ik proberen die Registry Key hierboven in te voegen in de nieuwe install, kijken wat dat oplevert..... :Z

:D

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zie Riemer Reinalda, dit is een zoekvraagje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.