Shitzooi.. me probleem is het volgende. Om één of andere vage reden wil XP niet meer booten. Het betreft de Pro versie en is standalone (geen multi-boot). Ik kreeg eerst duidelijke boodschappen over hal.dll, ntoskrnl.exe, en nog wat andere files uit system32/config.. Dat kon ik nog wel oplossen. Hierna kreeg ik waarrempel het opstartscherm met het logo in beeld.. en dacht ik halleluja! .. maar nee.. hierna krijg ik telkens in een flits een blauw scherm met linksbovenin wat tekst, die ik dus onmogelijk kan lezen, want een fractie van een seconde later reboot ie gewoon. Damn. Nou, zou je zeggen, installeer die shit opnieuw. Had ik ook al aan gedacht, maar godzijdank heb ik dat nog nie gedaan. Ik heb namelijk een NTFS drive met daarop encrypted files.. hele belangrijke files.. en mocht de configuratie/installatie van XP veranderen (her-install bv.) is het verder, naar wat ik op het Internet heb kunnen vinden, onmogelijk deze files ooit nog te kunnen decrypten.. de sleutel is dan permanent verloren.
Ik heb een stappenplan gevonden om de sleutel te exporteren, maar die gaat uit dat je XP nog in kan komen. Kan ik dus niet. Het verste wat ik kan komen, is de Recovery Console. Kan ik vanuit hier ook die sleutel te pakken krijgen? Anders is het zaak XP weer werkend te krijgen, om direct die encryption op te heffen of om de sleutel te exporteren met dat stappenplan.. en daarna de hele handel opnieuw te installeren. Een optie hiervoor is weer via de setup van XP niet de eerste keer voor Recovery Console te kiezen, maar door te gaan met setup en daarna voor de optie Repair current Windows install.. ofzo.. MAAR als ik me current install repair daarmee.. blijft dan ook die sleutel nog geldig/bewaard? Ik wil me files niet kwijt raken! Zijn er nog andere opties om me XP weer aan de praat te krijgen?
Aub.. helpt mij! Ik zit vast en ben bang iets verkeerds en onherstelbaars te doen! Thnx alvast in ieder geval.
Ik heb een stappenplan gevonden om de sleutel te exporteren, maar die gaat uit dat je XP nog in kan komen. Kan ik dus niet. Het verste wat ik kan komen, is de Recovery Console. Kan ik vanuit hier ook die sleutel te pakken krijgen? Anders is het zaak XP weer werkend te krijgen, om direct die encryption op te heffen of om de sleutel te exporteren met dat stappenplan.. en daarna de hele handel opnieuw te installeren. Een optie hiervoor is weer via de setup van XP niet de eerste keer voor Recovery Console te kiezen, maar door te gaan met setup en daarna voor de optie Repair current Windows install.. ofzo.. MAAR als ik me current install repair daarmee.. blijft dan ook die sleutel nog geldig/bewaard? Ik wil me files niet kwijt raken! Zijn er nog andere opties om me XP weer aan de praat te krijgen?
Aub.. helpt mij! Ik zit vast en ben bang iets verkeerds en onherstelbaars te doen! Thnx alvast in ieder geval.