Spdif van pc naar dts versterker zoemt

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Sorry om jullie lastig te vallen met zo'n vraag (ik heb al de search gebruikt maar het mocht niet baten) maar ik zit hier dus met een probleempje.

ik heb dus een audigy een gametheater xp en een jvc th-a10r en heb geprobeerd een spdif (coax) te laten lopen van de audigy of de gametheater naar de jvc decoder... echter iedere keer als ik de twee apparaten aangesloten heb dan zoemt de jvc versterker, het maakt dan ook helemaal niet uit of ik in radio dvd of aux in mode zit hij blijft zoemen.

ik krijg wel geluid als ik naar aux ga en bijv een mp3tje afspeel maar dat gezoom word niet minder. ik heb al geprobeerde de kabel te aarden maar dat mocht ook niet baten. ik ga er wel vanuit dat het iets is met de apparaten aangezien de versterker pas zoomt zodra ik de kabel heb aangesloten en niet ervoor. is er iets wat ik hiertegen kan doen want het is wel behoorlijk vervelend.

(ik hoor trouwens geen muziek als ik naar radio of dvd ga en een mp3tje afspeel, maar het gezoem stopt niet, denk dus niet dat het inteferentie is)

alvast bedankt

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Haal de coax tv kabel er eens uit, uit de tv, radio of videorecorder. Of helemaal waar 'ie binnenkomt. In ieder geval, het apparaat waar deze als eerste op is aangesloten (zowel radio als tv). Als deze brom opeens ophoudt heb je te maken met een aardlus. En dan staat de oplossing wel ergens in de search ;) (conrad ontstoringsfilter van enkele tientjes ofzo)

De pc is waarschijnlijk geaard, en met de kabels verbind je deze aarde (via de ground van de audio coax) met de aarde van de tv coax (bijv via versterker -> video -> coax). Door een potentiaalverschil krijg je een brom, is altijd 50Hz dacht ik.

Andere oplossing: de optical out gebruiken :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• justice strike
bedankt de storing komt dus van mijn tv... maar nu heb ik dus gezocht naar aardlus problemen en word er als oplossing gegeven dat ik mijn kast moet aarden... dat heb ik geprobeerd maar dit werkt dus niet.. kan moeilijk de tv tulpstekkers aarden omdat ik ze dan moet open maken en heb gezocht op ontstorings filters bij conrad maar het word mij niet echt duidelijk welke ik nodig heb.

zijn er nog andere tips??

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Nee, pc kast aarden daar komt juist de storing door :), als je deze van de aarde af haalt is het opgelost. Andere topics hierover:
Aardlus
en
Aardlus => 50 Hz brom; en nou weghalen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• justice strike
bedankt ben er dus nu achter dat ik een groundbreaker nodig heb... nog een laatste vraag, wat is een f bus voor aansluiting? is dat de standaard sataliet koppeling, de standaard tv stekker of de tulp stekker (of geen van allen) ik zit namelijk met het probleem dat deze coax waar hij aam moet ietswat dunner is dan een gewone coax kabel en er dus geen sataliet koppelingstukje op past.