Is een regisrty entry/policy setting om dee Option button te verwijderen uit het Windows 2000 logon scherm??
start -> run -> gpedit.msc misschien
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Ik denk niet dat die mogelijkheid er is.
Je kan het welis nodig hebben om een ander domein te selecteren.
En hang je niet in een domein, dan is alles wat het toevoegt de shutdown knop, die je overigens heel gemakkelijk kan disabelen.
Je kan het welis nodig hebben om een ander domein te selecteren.
En hang je niet in een domein, dan is alles wat het toevoegt de shutdown knop, die je overigens heel gemakkelijk kan disabelen.
When the Log on to Windows dialog box appears, you can control whether the Domain box and Log on using dial-up Connection appear. This can be toggled by the Options button, which alternately displays and hides them.
To control the initial display, use Regedt32 to navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Double-click the ShowLogonOptions value name in the right-hand pane. This REG_DWORD data type can be set to:
0 - to hide the options when the dialog opens.
1 - to display the options when the dialog opens. This is the default.
Eindelijk gevonden
To control the initial display, use Regedt32 to navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Double-click the ShowLogonOptions value name in the right-hand pane. This REG_DWORD data type can be set to:
0 - to hide the options when the dialog opens.
1 - to display the options when the dialog opens. This is the default.
Eindelijk gevonden
Ja ik wil dat users niet lokaal werkstation of domain naam kunnen kiezen/veranderen, Ik stel hem in op het domain en remove daarna die Option button
bij novell client is dit namelijk wel mogelijk
bij novell client is dit namelijk wel mogelijk
http://www.winguides.com/registry/display.php/1027/
Bovenstaande methode zou toch echt de oplossing moeten zijn. Heb je gereboot
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Bovenstaande methode veranderd default behavior..
Dat kan genoeg zijn als mensen met username@domain name aanloggen.
Maar eigenlijk zie ik het probleem niet zo, ik neem aan dat die mensen lokaal geen account hebben, dus veel uitmaken doet et niet.
Dat kan genoeg zijn als mensen met username@domain name aanloggen.
Maar eigenlijk zie ik het probleem niet zo, ik neem aan dat die mensen lokaal geen account hebben, dus veel uitmaken doet et niet.
Nou mensne zien option en gaan zitten klikken en dan op lokaal zetten dan gaan bellen ik kom er niet in
En met terminal server is dat niet leuk
En met terminal server is dat niet leuk
Dit is niet de oplossing ;(((blackd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:44:
http://www.winguides.com/registry/display.php/1027/
Verwijderd
Ja, koeiengedrag.
Dan kan ik je aanraden smartcardlogons te gebruiken (als dat vaag betaalbaar is, natuurlijk).
Dan doen mensen hun kaart erin, en moeten hun pin intikken, zelfs een koe snapt dat. Ben je overal vanaf.
Dan kan ik je aanraden smartcardlogons te gebruiken (als dat vaag betaalbaar is, natuurlijk).
Dan doen mensen hun kaart erin, en moeten hun pin intikken, zelfs een koe snapt dat. Ben je overal vanaf.
Verwijderd
Je kan ook nog proberen via een resource hacker die button eruit te slopen maar ja, dat is toch wat lastig als je hem zelf opeens nodig mocht hebben om wijzigingen door te voeren.
Je kan ook op zoek gaan naar een Login Shell waar geen Options button bij zit (een login shell is een gui schil om de standaard windows of bijv. novell login vensters heen).
Je kan ook op zoek gaan naar een Login Shell waar geen Options button bij zit (een login shell is een gui schil om de standaard windows of bijv. novell login vensters heen).
Dit is flut beveiligingVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 16:06:
Ja, koeiengedrag.
Als je een willekeurig register op de register van zo'n machine zet is deze beveiligng foetsie
Niet doen dus
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Deze reactie schop ook geen kont!nero355 schreef op 22 oktober 2002 @ 16:35:
[...]
Dit is flut beveiliging
Als je een willekeurig register op de register van zo'n machine zet is deze beveiligng foetsie
Niet doen dus(tenzij het voor leken bedoelt is die niet weten wat een register is)
Beveiliging dmv smartcards is wel degelijk een goede
beveiliging omdat je zelf je certificaten uitdeelt dmv de CA.
Registry editing tools zijn voor Domain Users altijd verboden om te gebruiken,
dus om de aanpassing via het register te maken lijkt mij een correcte oplossing.
Sorry mijn foutrAcEr schreef op 22 oktober 2002 @ 18:00:
[...]
Deze reactie schop ook geen kont!
Beveiliging dmv smartcards is wel degelijk een goede
beveiliging omdat je zelf je certificaten uitdeelt dmv de CA.
Registry editing tools zijn voor Domain Users altijd verboden om te gebruiken,
dus om de aanpassing via het register te maken lijkt mij een correcte oplossing.
Maar ik denk dat je er toch langs kan met een opstart cd'tje of flop
Waar of niet
Graag reactie.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Met de administrator inloggen zonder een logon scherm te krijgen kan je doen doormiddel van [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
vervolgens de waarde autoadminlogin veranderen naar 1. Ook de zoals hier eerder vermelde showlogonoptions moet je hierbij veranderen naar 0.
vervolgens de waarde autoadminlogin veranderen naar 1. Ook de zoals hier eerder vermelde showlogonoptions moet je hierbij veranderen naar 0.
offtopic:
Ik weet dat dit topic overdatum is maar ben er zelf hele tijd mee bezig geweest en kon geen antwoord vinden op tweakers. Vaandaar dat ik het nog even post.
Ik weet dat dit topic overdatum is maar ben er zelf hele tijd mee bezig geweest en kon geen antwoord vinden op tweakers. Vaandaar dat ik het nog even post.
[ Voor 4% gewijzigd door Moffin op 23-02-2005 17:33 ]
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Bedankt voor de oplossing, ik pas nog even de titel aan voor de search en zet dit topic uit voorzorg op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()