Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag las ik in de krant dat de Palm Zire in Nederland is geïntroduceerd; in een andere krant stond dat ie in Amerika was geïntroduceerd. In ieder geval, de Palm Zire is een budget PDA met adresboek, agenda, notes e.d. Voor meer informatie zie http://www.palm.com .

De marketing van deze PDA richt zich speciaal op studenten en first-time kopers. Hij kost ongeveer $99 en 130 Euro, al heb ik hem nog niet in een Nederlandse winkel gezien..

Mijn vraag is of er al ervaringen met dit apparaat zijn en of het de moeite waard is om aan te schaffen (als ik mijn agenda en notitieboekje wil vervangen). Een search op "Zire" leverde niets op..

[edit]
Oh, hij staat al in de pricewatch voor ong. 117 Euro zie ik..

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 10-10-2002 07:59 . Reden: pricewatch ]

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=7951 :)

Ikzelf vind het maar een schraal apparaatje, al kost 'ie niet veel. Je kunt beter iets meer uitgeven aan een iets uitgebreidere pda. Mijn ervaring is dat als je eenmaal een pda hebt je er steeds meer meedoet en steeds meer mogelijkheden gebruikt. Dan is 2mb wel erg weinig. Toch is het misschien wel handig voor mensen die willen kijken of een pda iets voor hen is; een echt goed beeld krijg je echter niet, omdat de Zire niet echt veel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

met die prijs wordt het interessanter om een PDA te kopen

maar ook al waren ze 25 euro, dan zou ik toch nog altijd een papieren agenda gebruiken, omdat dat gewoon handiger en sneller is (vooral met invoeren)

* Mooody wacht nog op de eerste PDA met spraakherkenning 8)

PDA in het midden van de vergadertafel en de vergadering wordt opgeslagen...
sluit m.b.v. infrarood aan op printer druk op 'auto notule' en de notulen worden geprint :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Mooooody schreef op 09 oktober 2002 @ 22:23:
maar ook al waren ze 25 euro, dan zou ik toch nog altijd een papieren agenda gebruiken, omdat dat gewoon handiger en sneller is (vooral met invoeren)
Waar heb je informatie vandaan? Op internet gelezen? Nofi, maar heb je het ooit al eens echt geprobeerd, en er de tijd voor genomen? Na verloop van tijd wil je niet anders, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Dankje Artcore voor de toewijding en de link. Ok, echt een instapmodel dus. Daarom twijfel ik, als ik iets koop, doe ik het liever goed (en duur).

Maar veel geld uitgeven aan een PDA zag ik nog niet zitten omdat ik de meerwaarde nog niet kon herkennen, bij een apparaat als dit zit dat dus net iets anders.

Toch vond ik dat dit apparaat wel wat kan bieden, geen kleuren, geen veel MB's voor (extra) programmatuur en geen opslag voor spraak of iets dergelijks, maar wel een elektronische opslag van agendagegevens en notities en natuurlijk synchronisatiemogelijkheden van deze. Dat zijn een paar essentiële zaken voor, hoe zeg ik dit, een meer 'paperless' leven.. Het moet me schrijven besparen en stimuleren meer te noteren.

En inderdaad, misschien zie ik het wel helemaal zitten. Dán ga ik denk echt zoeken naar een PDA met meer functies en mogelijkheden. De Clié's en iPaq's zijn wel bekend bij mij als hele leuke apparaten..

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 09-10-2002 22:48 . Reden: synchronisatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:45

4POX

Everybody is wired

Zit er nu een backlight op die zire ?

En zijn de batterijen nu wel of niet te verwisselen.. Iedereen spreekt over een vaste batterijen..?

Voor de rest een heel leuk ding..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Artcore schreef op 09 oktober 2002 @ 22:30:
[...]

Waar heb je informatie vandaan? Op internet gelezen? Nofi, maar heb je het ooit al eens echt geprobeerd, en er de tijd voor genomen? Na verloop van tijd wil je niet anders, geloof me.
ik heb een jaar lang een PDA gehad, een maandje gebruikt en 11 maanden in de kast....

ik vond het persoonlijk gewoon niet lekker werken, mag toch? :/

ik ben student en krijg alle lesinformatie en toetsdata via internet gemeld, dus eigenlijk heb ik weinig om op te schrijven...en ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde student echt behoefte heeft aan zo'n ding (over een paar jaar zal het anders zijn)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 10 oktober 2002 @ 00:42:
ik heb een jaar lang een PDA gehad, een maandje gebruikt en 11 maanden in de kast....

Je bent niet de enige. Ik heb al 3 jaar een Palm IIIx die stof ligt te happen :{

Het is leuk om software voor te maken enzo, maar ik vind het geklooi met batterijen irritant (de meeste nieuwe hebben een li-ion accu), maar ik onthoud bijna alles dus heb eigenlijk geen agenda nodig. En als ik het nodig heb, dan vind ik mezelf een mailtje sturen of ff opschrijven handiger ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:45
Electronisch is echtwel sneller invoeren hoor,
stel je hebt elke maandag en donderdag dezelfde afspraak,
die moet je op papier 52x invullen (minus vakanties etc etc) op je Palm doe je dat slechts
1 maal.
Ook bij normale afspraken ben ik sneller met de palm, ik tover em zo uit me broekzak (hoef niet te graaien in een koffer/tas) dus ik heb het al opgeschreven als jij net je balpennetje zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Artcore schreef op 09 oktober 2002 @ 22:21:
http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=7951 :)

Ikzelf vind het maar een schraal apparaatje, al kost 'ie niet veel. Je kunt beter iets meer uitgeven aan een iets uitgebreidere pda. Mijn ervaring is dat als je eenmaal een pda hebt je er steeds meer meedoet en steeds meer mogelijkheden gebruikt. Dan is 2mb wel erg weinig. Toch is het misschien wel handig voor mensen die willen kijken of een pda iets voor hen is; een echt goed beeld krijg je echter niet, omdat de Zire niet echt veel kan.
Een erg luxe machine is het inderdaad niet nee, maar je kunt er genoeg mee. Waarschijnlijk heb jij vroeger nooit een palm V gehad (ik wel dus) en daar kan je genoeg op/in kwijt. Het is maar net waar jij hem voor wilt gebruiken. Wil je er allerlei spellen of programma's opzetten dan ga je snel uit kijken naar meer geheugen. Dat geeft dan ook aan dat je niet met deze PDA in zee moet gaan. Maar het is dan ook een instapmodel. Dat heb je bij elke productlijn. De goedkoopste heeft meestal het minst te bieden, maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee uit de voeten kan.

Maar gebruik je hem echt als agenda, adresboek en allerlei aantekeningen dan heb je ruimschoots genoeg aan 2 mb. Palm heeft met dit machientje een goeie markt aangeboord denk ik. Al die vage Casio's bij de kijkshop heb je nu helemaal geen omkijken meer naar, als Palm zijnde dan.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 10-08 19:10
Mooooody schreef op 09 oktober 2002 @ 22:23:
met die prijs wordt het interessanter om een PDA te kopen

* jjbstolk wacht nog op de eerste PDA met spraakherkenning 8)

PDA in het midden van de vergadertafel en de vergadering wordt opgeslagen...
sluit m.b.v. infrarood aan op printer druk op 'auto notule' en de notulen worden geprint :Y)
Als je een PDA met voice herkenning wilt, neem dan een PocketPC, daarvoor zijn al verschillende Voice programma's voor beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

botoo

💀 too old to die young

2MB is heel erg schraal, toen de Palm V eindelijk met de Vx uitkwam (V=2MB, Vx=8MB) ben ik pas overgestapt. We zijn inmiddels een paar jaar verder en mijn Vx volstaat nog steeds, maar is doorgaans wel behoorlijk (80%) vol. 2MB zou voor mij dus niet werken.
Vanuit dat uitgangspunt is de Zire op termijn dus niet zinvol.

Persoonlijk vind ik 'm wel heel mooi (smaken :+ ), zie de afwezigheid van een backlight als een gemis, maar de prijs is weer heel interessant.

Bmw is het wel een Lion-accu, dus geen gepiel met batterijtjes.

Een uitbreidingslot zie ik ook niet, wederom een gemis.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Mooooody schreef op 10 oktober 2002 @ 00:42:
[...]

Haha ja tuurlijk mag dat. Ik vind het alleen altijd zo stomp als mensen zeggen: 'dat werkt heus niet handig' terwijl ze het zelf nooit geprobeerd hebben.

Zoals botoo ook zei, op mijn Vx gebruik ik vrijwel altijd 6 mb of meer. Misschien had ik het iets anders moeten formuleren: die Zire is niks voor mij, maar misschien wel voor iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 09:21

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik leef alweer 2 jaar met me palm m100 en ik moet zeggen, TOP DING.
Maar 2mb is krap en ik mis een "mp3" functie.. dusss (ik mis kleur niet echt).
Dus ik wacht tot er een met mp3 en accu en meer geheugen in de prijsklasse van een m100 komt. Dan zal ik die zeker kopen :) dus no 'zine' for me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Expander schreef op 09 oktober 2002 @ 22:13:
Vandaag las ik in de krant dat de Palm Zire in Nederland is geïntroduceerd; in een andere krant stond dat ie in Amerika was geïntroduceerd.

Laat me raden.. Spits en Metro? ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op 10 oktober 2002 @ 14:04:

[...]

Laat me raden.. Spits en Metro? ;)
:) stond ook in de telegraaf hoor !

maaruh.. ik ga die zire echt wel kopen.. ik hoef geen bull-shit er op.. gewoon memo's en afspraken er in zetten.....
Hij's erg klein, 11cm bij 7,nogwat cm. !

Ik heb al wat leveranciers gemailt over beschikbaarheid, maar het lijkt er op, dat hij in Nederland pas begin november leverbaar is.. In duitsland is hij bij Mediamarkt al wel te verkrijgen...

mailtje van beat-it.nl
Geachte heer/mevrouw,

Vanaf volgende week hoop ik u meer te kunnen vertelen over de prijs. Ze worden 04-11-02 op voorraad verwacht bij onze leverancier.

Mocht u nog vragen hebben hoor ik dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 17:32 . Reden: ffe gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij spreekt de Palm M105 toch wel meer aan in de categorie 'low budget'. Technische gezien is hij hetzelfde als de Zire, alleen met 8 MB geheugen in plaats van 2MB (wat al snel te weinig is overigens). De Zire heeft daarentegen wel PalmOS 4.1, maar bij low budget PDA's heeft dit geen meerwaarde tov PalmOS 3.5 op de M105. En nu komt misschien wel het belangrijkste: de Palm M105 is er al voor 99 euro, dus meer voor minder in mijn ogen.

Ik geef wel toe dat de Zire iets aantrekkelijker uitziet, maar mensen die budget PDA's kopen zullen dat denk ik wel op de koop toe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Zire is geen slecht apparaatje, als je niet weet of je een organiser nou echt handig vind kun je gewoon dit relatief goedkope ding kopen en dan kun je later altijd overstappen op een duurder model (dat is de bedoeling van Palm uiteraard ook).

Ik zou hem zelf nooit kopen (ben luxere PDA's gewend :) ), maar ik denk dat dit apparaatje voor een hoop mensen best interessant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Plus een hoop mensen hier vergeten dat de m105 niet meer geproduceerd word en binnenkort dus ook niet meer te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Palm M105 is nog lang genoeg leverbaar hoor, voorraad genoeg, kijk maar naar de M100, die wordt al veel langer niet meer geproduceerd en is ook nog volop verkrijgbaar. En ik denk niet dat mensen die nu serieus interesse hebben in een PDA nog een jaar gaan wachten, want dan zijn de M105's idd niet meer te krijgen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 08-08 21:45
Ik zit ook te kijken naar een eenvoudige PDA voor studie- en persoonlijke doeleinden. De Zire ziet er mooi uit (vind ik dan :) ) en heeft een oplaadbare batterij, maar dan weer geen backlite en "maar" 2Mb. geheugen. Dat laatste hoeft voor mij geen bezwaar te zijn, want ik ga hem voornamelijk als adresboek, agenda en to do lijst gebruiken. Ik neig naar de M105 moet ik zeggen, meer futureproof dankzij de 8Mb. en backlite... En kost 135,- bij de Kijkshop hiero.

P.S. De Sony SL10 lijkt mij echt megageil, maar 219 is me te veel. Hij zou wel heel goed bij m'n Sony s70 camera passen. Ik heb namelijk al 2 memorysticks.

* estorino blijft dromen... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
GoldieLox schreef op 10 oktober 2002 @ 19:16:
Ik zit ook te kijken naar een eenvoudige PDA voor studie- en persoonlijke doeleinden. De Zire ziet er mooi uit (vind ik dan :) ) en heeft een oplaadbare batterij, maar dan weer geen backlite en "maar" 2Mb. geheugen. Dat laatste hoeft voor mij geen bezwaar te zijn, want ik ga hem voornamelijk als adresboek, agenda en to do lijst gebruiken. Ik neig naar de M105 moet ik zeggen, meer futureproof dankzij de 8Mb. en backlite... En kost 135,- bij de Kijkshop hiero.

P.S. De Sony SL10 lijkt mij echt megageil, maar 219 is me te veel. Hij zou wel heel goed bij m'n Sony s70 camera passen. Ik heb namelijk al 2 memorysticks.

* Vrieskist blijft dromen... :)
SL10 is zeker geil, alleen die prijs :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geile dingen zijn altijd duur! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:59:
Geile dingen zijn altijd duur! :(
mijn vriendin kostte me niets

maar wel duur in onderhoud :(

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een jaar een m100 met 2 MB en ik zal je vertellen:

voor agenda / to-do / notitie shit is dat ding al uitgerust met veel teveel geheugen :P

Ik heb nu ongeveer 400 KB vrij en ik heb er alles op wat ik wil:

- een uitgebreide agenda (DateBk3)
- een uitgebreid menu (Launcher III)
- een infrarood afstandsbediening (Remote)
- offline webbrowser met Tweakers.net en Spits.net
- allerlei ongein (mirror, palmasutra, cocktail manager)
- volop spelletjes

Wil je inderdaad MP3 of foto/video met dat ding dan moet je niet uitkijken naar een Palm, maar voor studie doeleinden is het echt een perfect apparaat!

En die Zire, die is precies wat jij zoekt: een electronische agenda/notitieboekje!
(ik zou hem zelf niet kopen, ga dan voor de M105 met een mooi leren mapje erom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:06:
De Palm M105 is nog lang genoeg leverbaar hoor, voorraad genoeg, kijk maar naar de M100, die wordt al veel langer niet meer geproduceerd en is ook nog volop verkrijgbaar. En ik denk niet dat mensen die nu serieus interesse hebben in een PDA nog een jaar gaan wachten, want dan zijn de M105's idd niet meer te krijgen nee.
Hmmmm. waar haal je die M105 dan voor 99 euro? Via de pricewatch is hij 114 euro en dan is hij nog slecht te verkrijgen. ongeveer de helft van de bedrijven in de pricewatch heeft hem niet meer in de het assortiment. Wel dat zire ding. Is de 105 altijd met kabel/cradle. Staat er bij kijkflop niet bij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Cyberpope schreef op 11 oktober 2002 @ 00:42:
[...]
Is de 105 altijd met kabel/cradle. Staat er bij kijkflop niet bij.
Ja, standaard wordt bij de m105 een cradle geleverd, serieel ( :r ) naar ik meen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Serieel is inderdaad niet snel, maar dat maakt ook weinig uit. Je hoeft immers geen grote hoeveelheden data heen en weer te pompen. Het synchroniseren is bij mij altijd binnen uiterlijk 30 sec. gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M105 lag vorige week nog voor 99 euro bij de Makro in Nuth en er stonden nog genoeg dozen. Ze zullen nu wel weg moeten met de komst van nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik heb mijn zinnen gezet op de Palm Vx, beter dan de Zire en beter dan de m105.

Een verkoper op marktplaats.nl krijgt een hele grote partij binnen, iets van 300 vertelde hij. Ze zijn gloednieuw in de doos en volledig legaal. Hij zoekt nog kopers, dus als iemand anders interesse heeft, ik zeker, kijk dan ff op marktplaats.nl.
't is een berichtje van vandaag, van iemand uit Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
GoldieLox schreef op 11 oktober 2002 @ 16:55:
Ik heb mijn zinnen gezet op de Palm Vx
Goede keus! Palm Vx geil B)

* Artcore is nu al weer een jaar de gelukkige gebruiker van een Vx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk wel maar goed uit met zoiets op marktplaats. Een vriend van mij kwam een half jaar geleden heel blij vertellen dat hij een Motorola V66 gekocht had voor 150 euro, dit was ook van een partij van enkele honderden. Hij had het geld dus al overgemaakt, maar die telefoon heeft hij nooit gezien. En waarschijnlijk wil degene die nu die Vx-en verkoopt ook eerst geld zien waarna hij ze, naar zijn zeggen, opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 18:53:
Kijk wel maar goed uit met zoiets op marktplaats. Een vriend van mij kwam een half jaar geleden heel blij vertellen dat hij een Motorola V66 gekocht had voor 150 euro, dit was ook van een partij van enkele honderden. Hij had het geld dus al overgemaakt, maar die telefoon heeft hij nooit gezien. En waarschijnlijk wil degene die nu die Vx-en verkoopt ook eerst geld zien waarna hij ze, naar zijn zeggen, opstuurt.
Hij woont bij mij in de buurt, dus ik ga zeker weten geen cent neerleggen voordat ik een werkend apparaat in mijn handen heb... :)
Door schade en schande wordt men wijs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik heb niet veel geld, maar nu wel een Palm IIIc,.

Hiervoor heb ik een casio PV400 (met 4MB, en monochroom scherm) gehad, nix geweldigs, maar wel heel handig. Maar nu ik die IIIc heb zou ik niet meer terug naar monochroom willen. :)

En ik denk ook wel dat 2MB een beetj erg weinig is voor de huidige applicaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 15:55:
De M105 lag vorige week nog voor 99 euro bij de Makro in Nuth en er stonden nog genoeg dozen. Ze zullen nu wel weg moeten met de komst van nieuwe modellen.
Da is verrekte jammer, hier bij de makro in best staat er geen 1. :( Ga dadelijk nogmaar eens kijken, mot toch nog tanken.

Edit: Net geweest. De M105 zit niet in hun assortoment helaas. Voor de rest hebben ze alleen PDA zwaar overprijst (o.a. de M500 en de M125). Ga denk ik toch maar voor de sony. Iemand nog een goede PDA winkel in eindhoven (met relijke prijzen)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga wel ff een Zire halen zodra die in de winkel ligt. Mooi goedkope manier om een beetje met Palm OS4 aan de gang te kunnen. Kan ook wel m'n IIIx flashen, maar neee toch maar lekker een nieuw speeltje.

/me heeft eindelijk een betaalbare 2ehands pocketPC gevonden, gewoon voor erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier vanochtend in de winkel zien liggen (ik woon in de USA), en ik moet zeggen dat hij er wel leuk uitziet. Ik heb er niet mee kunnen spelen, want hij zat nog in de verpakking.

De verpakking ziet er trouwens erg goedkoop uit. Het is gewoon zo'n plastic verpakking waar je hem in ziet zitten (zelfde soort verpakking als waar bijvoorbeeld batterijladers meestal in zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 22:52
feit: leuk ding
mening: veels te weinig ram

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Aha..

Na een paar dagen, zit ik nu toch meer te denken aan een Sony Clié PEG-SL10, maargoed, dat valt dan buiten het topic.

De reden is dat ik bij nader inzien toch een tweaker ben, die op den duur toch wat wil klooien met het ding, misschien zelf programma's schrijven ervoor of weet-ik-het-wat.. Bovendien heeft de SL10 natuurlijk veel meer functies (waaronder Doc 2 Go o.i.d.).

Toch is dit apparaat goed voor mensen die hun agenda willen vervangen als ik het zo lees, dan is 2MB ruimschoots genoeg. Da's mooi, want hoe meer mensen aan de palmtop, hoe beter, hehe..

Sony PEG-SL10

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 11-10-2002 21:54 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expander schreef op 11 oktober 2002 @ 21:52:
Na een paar dagen, zit ik nu toch meer te denken aan een Sony Clié PEG-SL10, maargoed, dat valt dan buiten het topic.
Ik denk dat dat een goed idee is. Ik heb ze nu allebei naast elkaar gezien, en de sony vind ik persoonlijk mooier. Daarnaast zijn de specs vele malen beter. Ik weet niet hoeveel het prijsverschil in Nederland is, maar hier is de Sony $149 en de Palm Zire $99. Ik zou het wel weten, maar vooralsnog werkt mijn Vx nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
$149? Hmm ik denk dat ik met het aanschaffen van een nieuwe PDA nog ff wacht tot ik volgend jaar naar de USA ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Expander schreef op 11 oktober 2002 @ 21:52:
Aha..

De reden is dat ik bij nader inzien toch een tweaker ben, die op den duur toch wat wil klooien met het ding, misschien zelf programma's schrijven ervoor of weet-ik-het-wat.. Bovendien heeft de SL10 natuurlijk veel meer functies (waaronder Doc 2 Go o.i.d.).

Toch is dit apparaat goed voor mensen die hun agenda willen vervangen als ik het zo lees, dan is 2MB ruimschoots genoeg. Da's mooi, want hoe meer mensen aan de palmtop, hoe beter, hehe..

Sony PEG-SL10
Ik zou dan eerder voor de SJ30 gaan, de SL10 is namelijk al uit de productie genomen en met de SJ30 heb je tenminste ook kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
SL10 is pas net geintroduceerd man? Hoe kom je erbij dat die nu al uit produktie is genomen dan?

Die SL10 is wel friggin' klein trouwens. Wel wat dikker, maar verder echt superklein, wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tsja, misschien maken ze die SL10 nog wel, maar het gaat wel hard in de PDA-wereld in ieder geval. In Singapore verkopen ze de alleen nog maar de SJ20 en SJ30 (zelfde formaat als de SL10, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zire is trouwens al wel verkrijgbaar in nederland, sterker nog heb'm gister nog in me handen gehad, bij correct in rotterdam. op zich is't een makkelijk apparaatje. Maar hij is heel basic, dus alleen afspraken, adressen en wat memo's. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de SL10 is nog gewoon in productie hoor. De NR70 is uit productie. Ik zit een beetje te twijfelen tussen een Zire met 8Mb (echt wel :)) en een SL10 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:19:
de SL10 is nog gewoon in productie hoor. De NR70 is uit productie. Ik zit een beetje te twijfelen tussen een Zire met 8Mb (echt wel :)) en een SL10 eigenlijk.
Ik zag die Zire met 8meg ook, lijkt aardig maar 149,- komt weer aardig in de buurt van betere modellen zoals de Sony SL10 die wél backlight hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

botoo

💀 too old to die young

Die 8MB Zire is bmw een 2MB versie die door Palmrepair voorzien word van extra embeetjes.
Palm repair werkt overigens prima :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er wel mooit uit zeg, hij is zelfs lichter dan de M515 :)

Heb een hele tijd terug de M100 gehad, was de eerste met de nieuwe type aanduiding, maar dat ding was veel te groot :)

Deze ziet er een stuk beter uit en is een stuk dunner/lichter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de palm zire met 8mb geheugen is dus geen officieel model van palm, maar wordt dus door iemand uitgebouwd als ik het goed lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 23:17:
de palm zire met 8mb geheugen is dus geen officieel model van palm, maar wordt dus door iemand uitgebouwd als ik het goed lees?
Correct, de 2Mb chip wordt vervangen door een 8Mb uitvoering.
Garantie gaat verder via die zaak, niet via Palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
2MB lijkt me toch voldoende voor wat notities, agenda etc.

Ben ook wel benieuwd wanneer de zire hier voor €99 te koop is. Euro is vrijwel gelijk aan $ .. alleen de invoerkosten om dingen in Europa te krijgen is het probleem dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik zit er wel serieus over te denken zo'n ding aan te schaffen als "my first PDA"... ik vind hem in de eerste plaats wel mooi, en bovendien kan ik er eigenlijk alles mee doen dat ik van een PDA verlang: agenda, notities, to-do list, PC-synchronisatie... :)

...en dan natuurlijk niet in de laatste plaats de lage prijs van ~ EUR 110... (Fryo = student != rijk ;) )

De enige twee dingen die ik een beetje mis zijn een backlighted scherm en een andere kleur dan wit, bijv. zilver... voor de rest vind ik hem voor die prijs dik in orde! d:)b

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik heb een adresje gevonden van een man die gloednieuwe, volledig legale Palm Vx'en kan leveren voor 100 euro (zegt 'ie). Hij heeft er meer dan genoeg. Ik hoor vandaag of morgen van hem hoe dit gaat verlopen.

Zijn er misschien mensen die een Zire op het oog hebben die dit misschien ook interessant vinden?

Het gaat om dit model:

http://www.palm.com/nl/products/palmvx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 06:45

4POX

Everybody is wired

GoldieLox schreef op 14 oktober 2002 @ 13:41:
Ik heb een adresje gevonden van een man die gloednieuwe, volledig legale Palm Vx'en kan leveren voor 100 euro (zegt 'ie). Hij heeft er meer dan genoeg. Ik hoor vandaag of morgen van hem hoe dit gaat verlopen.

Zijn er misschien mensen die een Zire op het oog hebben die dit misschien ook interessant vinden?

Het gaat om dit model:

Is wel serial.. En dat gaat op ten duur op je zenuwen werken.. 100 % cpu belasting bij gebruikt en traag. En niet iedereen heeft serieel meer.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldieLox schreef op 14 oktober 2002 @ 13:41:

Het gaat om dit model:

kijk dat vind ik nou een interessant prijsje, hoor het graag wanneer je wat meer weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja, daar ben ik ook wel benieuwt na. Wil er ook wel even voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Heel goed nieuws! Mensen die een Palm Vx willen kopen:

De persoon die ik gesproken had voor het weekend heeft teruggemaild,
hij kan ze leveren. Ze zijn helemaal nieuw, in doos. Met bon/aankoopbewijs, alles helemaal legaal dus. Prijs is 100,- euro (incl. verzendkosten, minder als je hem op komt halen).

Niet om jullie te pesten, maar ik zet zijn gegevens pas hier neer wanneer hij aangeeft dat ie dat goed vindt, dat vind ik wel zo sociaal. Hij heeft immers niet geadverteerd op tweakers.net (laat staan op GoT :) ).

Als je niet tot morgen (of zo) kan wachten, dan moet je ff op marktplaats.nl kijken, tis een advertentie van vrijdag of donderdag jongstleden waarin een Palm Vx wordt aangeboden te Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hmmm, kan hem niet vinden op marktplaats. Iets meer info willicht.
Zijn er losse hotsync kabels voor die Palm Vx en en waar kun je die krijgen. Moet hem namelijk op mijn werk en thuis gebruiken. Dat is het voorbeeld van de Sony CL-10 t.ov. de Palm Vx en de Zire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Cyberpope schreef op 15 oktober 2002 @ 08:43:Dat is het voorbeeld van de Sony CL-10 t.ov. de Palm Vx en de Zire.
Huh? :?

hotsync kabels zijn op veel plaatsen te krijgen. Kijk maar eens op www.pdashop.nl of op www.xaxashop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Ik zit nu dus te wachtten op m'n Palm M500.. Heb al een 32mb sd kaartje klaarliggen als wat extra space.. Maar die leveringstijden zijn echt asociaal! (Wacht al 3 weken.. zou er 2 weken geleden al zijn, als 't goed is a.s. vrijdag :( )

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

GoldieLox schreef op 15 oktober 2002 @ 09:47:
[...]

Huh? :?

hotsync kabels zijn op veel plaatsen te krijgen. Kijk maar eens op www.pdashop.nl of op www.xaxashop.nl.
Het moeten zijn voordeel van :X en niet voorbeeld |:( . Maar oke. Nou de rest heeft een cradle en de clie 10 een simpel USB kabeltje. En nee, de PDAshop heeft alleen extra cradles en die zijn meteen 75 euro. Wil gewoon een simpel kabeltje van een tientje of 2. Heb even rond gesnuffeld (in pricewatch staat hij niet) maar kan hem niet goed vinden.

(eindig het e-mail van die kerel op wxs.nl?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

GoldieLox schreef op 14 oktober 2002 @ 23:29:

hij kan ze leveren. Ze zijn helemaal nieuw, in doos. Met bon/aankoopbewijs, alles helemaal legaal dus. Prijs is 100,- euro (incl. verzendkosten, minder als je hem op komt halen).

Niet om jullie te pesten, maar ik zet zijn gegevens pas hier neer wanneer hij aangeeft dat ie dat goed vindt, dat vind ik wel zo sociaal. Hij heeft immers niet geadverteerd op tweakers.net (laat staan op GoT :) ).

Als je niet tot morgen (of zo) kan wachten, dan moet je ff op marktplaats.nl kijken, tis een advertentie van vrijdag of donderdag jongstleden waarin een Palm Vx wordt aangeboden te Utrecht.
You have mail! Fryo is een ongeduldige stressbal :P

Even op marktplaats gekeken en een bod uitgebracht op een Palm Vx in Utrecht waarvan ik vermoed dat het van die gozer is (inderdaad die *****@wxs.nl ;) )...

Ik ben heel benieuwd of er wat te regelen valt... B)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 17:01
GoldieLox schreef op 14 oktober 2002 @ 23:29:

Weetje toevallig al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
RiCk schreef op 15 oktober 2002 @ 21:21:
[...]

Weetje toevallig al meer?
Actually, I do. Maandag ga ik de mijnes ophalen als alles ok is.
Je kan de gozer mailen op acswagers@planet.nl. Ik heb geen idee of
hij er nog te koop heeft, want de advertentie op marktplaats.nl kan ik niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 12:50

mr_fragle

Don't forget the guide

GoldieLox schreef op 15 oktober 2002 @ 21:34:
[...]

hij er nog te koop heeft, want de advertentie op marktplaats.nl kan ik niet terugvinden.
Laat ff weten hoe het ging enzo :)
en wat kost dat ding normaal eigenlijk :?

Toch wel intresse misschien :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

GoldieLox schreef op 15 oktober 2002 @ 21:34:
[...]

Mail sent. B)

Ik heb aan 'm gevraagd of ik hem deze week nog kan ophalen, het liefst op Utrecht Centraal.

Ik zal jullie laten weten of het wat geworden is, en indien mogelijk pics posten van het apparaat in kwestie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Fryotech-XP schreef op 16 oktober 2002 @ 09:00:
[...]

Mail sent. B)

Ik heb aan 'm gevraagd of ik hem deze week nog kan ophalen, het liefst op Utrecht Centraal.

Ik zal jullie laten weten of het wat geworden is, en indien mogelijk pics posten van het apparaat in kwestie... :)
Ik had uiteraard ook gevraagd of ik hem zsm. kon ophalen, maar hij kan ze pas vanaf maandag leveren zei hij, dus we moeten iets meer geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

GoldieLox schreef op 16 oktober 2002 @ 10:14:
[...]

Ik had uiteraard ook gevraagd of ik hem zsm. kon ophalen, maar hij kan ze pas vanaf maandag leveren zei hij, dus we moeten iets meer geduld hebben...
Misschien is het handig om dan samen wat af te spreken... dan sta je wat sterker als er gelazer van mocht komen... :)

---EDIT/UPDATE---

Ik zie net dat zijn "bedrijfje" gewoon ingeschreven staat bij de KvK en vlakbij het station gevestigd is... ok dan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel geintereseerd :)
met meer mensen is een goed idee
Ik vraag me as of je er ook een mooi hoesje bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zire is leverbaar door mobilware
deze mail kreeg ik:

Beste Ceajay,

De Zire is vandaag binnengekomen en dus nog leverbaar. Eventueel ook een aangepaste 8MB versie, waarvan MobileWare de Palm garantie overneemt. De prijs van de 8MB is EUR 125,- ex BTW en verzendkosten.

Met vriendelijke groet,
Rene van Gorp

MobileWare B.V. - Bezoekadres: Beneluxweg 37, 4904 SJ Oosterhout -
Postadres: Postbus 161, 4900 AD Oosterhout
Telefoon: 0162 47 25 32 - Fax: 0162 49 02 30 - Website: www.mobileware.nl -
E-mail: info@mobileware.nl
K.v.K. Tilburg 18065787 - BTW NL8105.36.699B01 - Rabobank 18.48.19.202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Blijf het zeer moeilijk vinden.
Een Palm Zire 8 MB voor 155 euro
Een Palm Vx met extra kabel voor 135 euro (met extra kabel)
Een Sony Clie SJ-10 voor 210 euro.
Zucht, het leven valt ooit niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht op een mooie aanbieding van de SL-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na lang dubbe toch maar een sl10 besteld ipv zire
hoop dat hij gaat bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:46:
/me wacht op een mooie aanbieding van de SL-10
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:49:
Waar argumenten liggen aan deze keuzes ten grondslag. Wat waren jullie overwegingen en welke overweging gaf de doorslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:49:
Die gaat je zeker bevallen.

Ik heb uhm ook en ik ben er zeer tevreden mee.

Ik heb er al een hoop leuke programma's instaan en dat red je niet met 2MB.

En het scherm is echt mooi scherp.

[rml][ PDA] Sony Clié PEG-SL10[/rml]/ die had je zal gezien neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ik krijg straks mijn peg-t625c thuisgestuurd en nu wou ik weten wat ik er het beste kwa software op kan zetten. Ik heb maar 16mb :D , dus ik moet het beperken :) .
misschien kunnen jullie me helpen of ik beter iets anders erop kan zetten.
Hier wou ik mee beginen:
office - quickoffice 6
overclockuh - fastcpu 3.0
launcher - megalauncher 3
agenda - agendus (iambic) 5.33 (maybe dateBK5)
spellen - monopoly, bejeweled, serioussam, chessgenieus, chess tiger, vegas slots, megabowling, ziogolf, zap2016 en tennis addict.
lol - palmasutra, 8-ball, lovedice
benchmark - benchmark
notes - pedit pro 6.35
school - gradepoint, 4.0 student
calc - C4 en powerone graph
security - pdadefense
database - hanDbase
dart - ohone, fiveohone
boodschappenlijstje - handyshopper 2.0
en verder nog wat onzin :)

mijn vraag is dus, vinden jullie dat er betere alternatieven zijn en zo ja welke,
en welke must-have progs mis ik hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:22:
zo, ik krijg straks mijn peg-t625c thuisgestuurd en nu wou ik weten wat ik er het beste kwa software op kan zetten. Ik heb maar 16mb :D , dus ik moet het beperken :) .
misschien kunnen jullie me helpen of ik beter iets anders erop kan zetten.
Hier wou ik mee beginen:
office - quickoffice 6
overclockuh - fastcpu 3.0
launcher - megalauncher 3
agenda - agendus (iambic) 5.33 (maybe dateBK5)
spellen - monopoly, bejeweled, serioussam, chessgenieus, chess tiger, vegas slots, megabowling, ziogolf, zap2016 en tennis addict.
lol - palmasutra, 8-ball, lovedice
benchmark - benchmark
notes - pedit pro 6.35
school - gradepoint, 4.0 student
calc - C4 en powerone graph
security - pdadefense
database - hanDbase
dart - ohone, fiveohone
boodschappenlijstje - handyshopper 2.0
en verder nog wat onzin :)

mijn vraag is dus, vinden jullie dat er betere alternatieven zijn en zo ja welke,
en welke must-have progs mis ik hier nog.
toon volledige bericht
Misschien kun je hiervoor beter even een apart topic openen... deze gaat over de Palm Zire en een aantal andere PDA's in de klasse van 100 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fryotech-XP schreef op 17 oktober 2002 @ 11:58:
[...]

Misschien kun je hiervoor beter even een apart topic openen... deze gaat over de Palm Zire en een aantal andere PDA's in de klasse van 100 euro. ;)
hmmm, ik dacht dat op een palm zire ook software geinstalleerd kon worden :o

dacht is wel interessant voor palm gebruikers in het algemeen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

kan het leven nog complexer worden: handspring treo 90

Lijkt me ook een goede kandidaat, maar zo schuif ik wel richting de 300 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Zo... even een subtiel kickje.

Ik heb hem gevraagd of hij hem (de Palm Vx) toch maar kon opsturen, aangezien ik het deze week nogal druk heb... hopelijk heb ik hem dan begin deze week al binnen. Ik ben benieuwd of deze "inkoopactie" slaagt!

Als ik een baksteen van 80 euro thuisgestuurd krijg horen jullie het uiteraard ook... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Fryotech-XP schreef op 21 oktober 2002 @ 08:46:
Zo... even een subtiel kickje.

Ik heb hem gevraagd of hij hem (de Palm Vx) toch maar kon opsturen, aangezien ik het deze week nogal druk heb... hopelijk heb ik hem dan begin deze week al binnen. Ik ben benieuwd of deze "inkoopactie" slaagt!

Als ik een baksteen van 80 euro thuisgestuurd krijg horen jullie het uiteraard ook... :P
Ik ga woensdag (het zou eerst vandaag kunnen... :( ) als alles goed is, twee Palms ophalen. Eentje voor mij en eentje voor een collega. Kreeg wel nog korting omdat ik er twee afneem... :) U hoort nog van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

* mr_fragle wacht ook af
Ben benieuwd.

Zijn er hier misschien ook mensen die meelezen en al een PDA bezitten. Op een gewone dag (schooldag/vrije dag/werkdag), hoe gebruik jij hem dan. Puur voor de adressen, of voor de games, of voor de memo's, ect.
Dus: waar gebruik jij hem voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoofdzakelijk voor de agenda en adressen functie, maar dat een spelletje op gespeeld kan worden is natuurlijk niet vervelend wanneer je je verveeld, maar vooral agenda functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fryotech-XP schreef op 21 oktober 2002 @ 08:46:
Hij was toch 90 euro of heb jij beter onderhandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
mr_fragle schreef op 22 oktober 2002 @ 00:56:
* mr_fragle wacht ook af
Ben benieuwd.

Zijn er hier misschien ook mensen die meelezen en al een PDA bezitten. Op een gewone dag (schooldag/vrije dag/werkdag), hoe gebruik jij hem dan. Puur voor de adressen, of voor de games, of voor de memo's, ect.
Dus: waar gebruik jij hem voor :)
Veredeld notitieblok en agenda, verder lees ik er veel e-books mee en speel ik ook af en toe een spelletje. Normaal gebruik ik ook nog Plucker nog wel (off-line browser) maar ik zit op dit moment nooit meer in de bus, dus heb ik eigenlijk ook nooit tijd om te lezen wat ik er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~estor/palm1.jpg

He, wat staat daar nou op GoldieLox' bureau? Een Palm Vx? JA, een Palm Vx!

AAAAAAAAAAH! Coooool! :)
Om 20:00 belde de dude (Lanny) dat hij ze opgehaald had, hij vroeg waar ik woonde, kwam hij ze (ik had er 2 besteld) wel ff langsbrengen, hij woont toch in de buurt. Nou, graag natuurlijk! En een kwartier later stond hij op de stoep met 2 Palmpjes, prachtig verpakt in de doos met folie eromheen. Keurige factuur erbij... Nog even gebabbeld, hij werkt voor de firma die PC's levert aan mijn werkgever (AZU). Anyway, ik heb hem betaald en snel naar mijn kamer gegaan. Ff 2 fotootjes geschoten en nu staat de mijne in de lader. Zometeen naart cafe en als ik terugkom is 'ie vol en klaar voor gebruik. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~estor/palm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik zou als eerst Datebk5 of 4 (maakt voor de Vx niet zoveel uit) installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Kewl, meer ervaringen hoor ik graag. Net als de indeling van _jou_ dag met je PDA'tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Artcore schreef op 22 oktober 2002 @ 21:48:
Ik zou als eerst Datebk5 of 4 (maakt voor de Vx niet zoveel uit) installen :)
Ja, leuk en aardig, maar Datebk4 en/of 5 zijn toch niet gratis? Trial-versies, daar houd ik niet van en ik heb geen behoefte om software voor m'n Palm te kopen...

En voor ervaringen moeten jullie nog even wachten. Ik ben net thuis en er wordt geadviseerd om meer dan 4 uur op te laden als 'ie nieuw is. Dus ik ga nu slapen en hem morgen pas gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heeft het ook een backlight, en heeft die verkoper er nog 1tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

GoldieLox schreef op 22 oktober 2002 @ 20:29:
[afbeelding]

He, wat staat daar nou op GoldieLox' bureau? Een Palm Vx? JA, een Palm Vx!

AAAAAAAAAAH! Coooool! :)
Om 20:00 belde de dude (Lanny) dat hij ze opgehaald had, hij vroeg waar ik woonde, kwam hij ze (ik had er 2 besteld) wel ff langsbrengen, hij woont toch in de buurt. Nou, graag natuurlijk! En een kwartier later stond hij op de stoep met 2 Palmpjes, prachtig verpakt in de doos met folie eromheen. Keurige factuur erbij... Nog even gebabbeld, hij werkt voor de firma die PC's levert aan mijn werkgever (AZU). Anyway, ik heb hem betaald en snel naar mijn kamer gegaan. Ff 2 fotootjes geschoten en nu staat de mijne in de lader. Zometeen naart cafe en als ik terugkom is 'ie vol en klaar voor gebruik. :)

[afbeelding]
Goed werk! Ik verwacht de mijne deze week nog... misschien ligt er bij thuiskomst al een papiertje van de TGP dat-ie klaarligt op het postkantoor... :P
Cyberpope schreef op 22 oktober 2002 @ 07:36:
[...]

Hij was toch 90 euro of heb jij beter onderhandeld?
O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
GoldieLox schreef op 23 oktober 2002 @ 00:17:
[...]

Ja, leuk en aardig, maar Datebk4 en/of 5 zijn toch niet gratis? Trial-versies, daar houd ik niet van en ik heb geen behoefte om software voor m'n Palm te kopen...
Er zijn bepaalde manieren om niet te betalen maar toch de hele versie te gebruiken O-)

(ik heb overigens wel gewoon betaald voor Datebk, dat geld is het zeker waard!).

Ook een zeer handig gratis progsel: http://www.palmgear.com/s...software.cfm?prodID=38922

Moet je zeker eens proberen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nog een tip voor de Vx: Om het backlight te inverteren kun je op een plaats waar je tekst kan intypen (memopad dus bijv) shortcut teken, daarna een punt, en daarna 8 invoeren, dan zegt ie als het goed is inverting backlight en als je dan je backlight opnieuw aanzet is ie geinverteerd en dan vind ik veel mooier (en dan kopt licht/donker ook weer).

Datebk 5 wil bij mij nog wel eens vastlopen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Nikel schreef op 23 oktober 2002 @ 10:37:
Nog een tip voor de Vx: Om het backlight te inverteren kun je op een plaats waar je tekst kan intypen (memopad dus bijv) shortcut teken, daarna een punt, en daarna 8 invoeren, dan zegt ie als het goed is inverting backlight en als je dan je backlight opnieuw aanzet is ie geinverteerd en dan vind ik veel mooier (en dan kopt licht/donker ook weer).
Dit werkt bij mij niet, wat doe ik fout?

Ik zit in memopad, doe het shortcut symbool (die lus zeg maar), dan een punt en dan schrijf ik een 8 in het cijfergedeelte. Is dat zo goed? Dat werkt niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik denk dat ie het '/' shortcut teken bedoelt.. /. is namelijk een soort debug-functie meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Het omkeren van het backlight met dat commando werkt ook alleen als je nog nooit ge'synced hebt, zo las ik op www.palmclub.nl/forum.
Het kan ook met zogenaamde lighthacks, gratis progjes die hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fryotech-XP schreef op 23 oktober 2002 @ 08:24:
[...]
Goed werk! Ik verwacht de mijne deze week nog... misschien ligt er bij thuiskomst al een papiertje van de TGP dat-ie klaarligt op het postkantoor... :P
[...]
O-) :P
En heb je hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Cyberpope schreef op 24 oktober 2002 @ 23:50:
[...]

En heb je hem al binnen?
Hij stuurde gisteravond een mailtje dat hij hem die dag verstuurd had met een barcodenummer erbij enzo... ik verwacht hem dus vandaag of morgen... :)

Pagina: 1 2 Laatste