Toon posts:

spookcomputer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wat vreemds...
Ik heb dus een computer voor een klant gemaakt (AMD Duron 1200, ECS K7SOM, 2x128 mb valueram, 40 GB excelstor hd, enz...)
Hij heeft er vage dingen meegemaakt mat dat ding:
Eerst reboote de PC weleens zomaar onder windows, bijvoorbeeld als hij aan het typen was.
Maar hij heeft er vandaag 6 uren achter gewerkt (zonder reboots) en heeft hem om +/- 17:00 uur uitgezet, en hij zou hem vanavond weer om 20:30 weer aanzetten, en niks... Alleen de LEDS lichten even op.
Na een half uur had ie het nog een geprobeerd, en weer niks.
Maar het vreemde is dat het lichtje van de onboard netwerkkaart wel blijft branden en de ledjes van het toetsenbord blijven knipperen.
Ik had gezegt, dat ik er wel ff naar kijken zou.
en toen... belde ie zonet weer, met wel een heel merkwaardig iets.
Terwijl meneer op de bank zat tv te kijken, start de pc opeens uit zichzelf op!
En toen ie er heen liep schakelde die ook weer uit.
Hij heeft dus +/- 5 seconden aangestaan.
What the hack is going on?

Verwijderd

Dat eerste punt komt wellicht door een optie in XP waarbij hij uit zichzelf reboot in het geval van een error... Dat kun je uitzetten, maar dan krijg je wel gewoon een blauw scherm. Maar hey, je weet dan tenminste wat er is.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Brakke voeding, of het power knopje zit niet lekker :?

Verwijderd

Vorige week met een ECS ook zoiets gehad, had er twee, 1 perfekt en 1 kon na uitzetten het eerste half uur niet meer op gang komen, waarom is me nog een raadsel. Vervolgens mobo's gewisseld en allebei draaien als een trein.
Dacht even dat het aan de voeding zou liggen maar ze draaien nu allebei goed dus????????

Misschien alles er even uit en weer erin zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:00:
Dat eerste punt komt wellicht door een optie in XP waarbij hij uit zichzelf reboot in het geval van een error... Dat kun je uitzetten, maar dan krijg je wel gewoon een blauw scherm. Maar hey, je weet dan tenminste wat er is.
Er staat windows 98SE op! Dus helaas...

Verwijderd

wow man spooky things are going on there :| heel raar en nog nooit van gehoord....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:04:
[...]

Er staat windows 98SE op! Dus helaas...
Tja dan lijkt het overduidelijk op een brakke voeding

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Dat ie opnieuw opstart zou te maken kunnen hebben met wake on lan, misschien dat dat nog aanstaat..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:05:
[...]

Tja dan lijkt het overduidelijk op een brakke voeding
Maar de lichtje van de netwerkkaart en het toetsenbord blijven wel branden, en staat WOL niet standaard disabled?
En kan een computer "zichzelf" opstarten door een brakke voeding?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

is volgens mij niet altijd standaard disabled en misschien heeft de klant zelf wel zitten prutsen, ookal zegt ie van niet..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Virusje??
Brakke Voeding??

• Phrostbite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05-2022

Phrostbite

Koud he?

Iets met wake on lan of de softswitch waarschijnlijk.

P4 1.6gHz@1617mHz,Via P4X266A,512mb Kingston,Asus V7100T,IIyama VisionMaster 21"

Verwijderd

Topicstarter
Phrostbite schreef op 09 oktober 2002 @ 22:15:
Iets met wake on lan of de softswitch waarschijnlijk.
Wat is een softswitch? Zit dat in de BIOS?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Prik hem eens achter een overspanningsbeveiliger en een geaard stopkontakt. Dan zou in elk geval het spontaan opstarten niet meer zo makkelijk voor moeten komen als de compu zelf in orde is en de wake on lan en wake on modem functies uit zijn.

De reboot...tsja, beats me, bugje? Ik heb ook de meest wilde fouten gehad onder win98 toen ik mijn compu nieuw had. Bleek achteraf een software probleem in de nvidia drivers waardoor die niet graag samen wou met een via moederplank.

ieeeepppppp :P

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

een vriend van me had eerst gezeik met de schroefjes waarmee het mobo aan kast vastzat (electrische ladingen.geleidingen oid) waardoor de pc dan weer wel, dan weer niet opstarte... schroefjes vervangen door andere en alles deed het...

just my 2 cents (damn, altijd al een keer willen zeggen)

BOINC stats

Verwijderd

Mogelijkheden:
- slechte voeding
- labiel moederbord
- WOL-kabeltje van de netwerkkaart eruit rukken (wanneer WOL niet gebruikt wordt)
- niet-geaard stopcontact....

Om je niet te ontmoedigen: Het kan ook een combinatie zijn van bovenstaande.
Dus...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gok op een brakke processor koeler :?
Wie weet...........dadelijk nog echt zo ook :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die bak binenkrijg, zal ik alles ff checken!
Bedankt

Verwijderd

Voordat je die klant die pc nou naar je toe laat slepen, vraag eerst eens of ie gebruik maakt van een geaard stopcontact en indien dit niet het geval is, vertel hem dat hij dat eerst eens moet proberen.

Verwijderd

zitte de powercables wel goed aangedrukt enzo? dat hij dus af en toe contact maakt en opstart en daarna niet meer en dus weer uitgaat? misschin moet je ff in bios kijken naar wake up events.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost! Het was het toetsen bord dat niet helemaal deugde, er zaten van die sneltoetsen op (aan sleep en uit), en zaten wat dwars gok ik zo.
Met een ander toetsenbord was het opgelost

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
Dat een pc vanzelf aanvliegt heb ik zelf ook een keer meegemaakt, zat achter mn eigen pc en plots vliegt de oude pc die naast me staat vanzelf aan.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Leve de AT computers. Als die spontaan aangaan ga ik echt heel hard gillen en wegrennen.

Het is idd vervelend als een toetsenbord de boosdoener is. Dat zou het laatste zijn waar ik aan denk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hmjah, maar misschien is het toch wel een echt spook dat de pc aan en afzet :p

anyway, wel weird natuurlijk als zon pc in ene keer zelfstandig gaat leven :d

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Echt inspiratie voor Stephen King :D :D

Verwijderd

lol, idd binnenkort zien we dus: "my pc is alive, it's alive" zien in de winkelrekken :p

Verwijderd

Topicstarter
Er was wel meer aan de hand trouwens dan het toetsenbord, want het moederbord was ook niet helemaal lekker meer.
Pagina: 1