Verwijderd
Dan heb je het voor het einde van de maand in ieder geval op de rekening! Kan je nog een weekje rente ervan trekken voordat je de vette Globalgimmicksrekening gaat betalen
Enne ... mag ik deze rekening van je hebben voor de administratie? Kan ik de BTW terug vragen via het bedrijfje van een vriendje van me

Of breng ik jullie ineens op slimme gedachten? Ach, laat ook maar, jullie hebben het dubbel en dwars verdiend jongens, doe je best!
HET LAATSTE IS DUS EEN GRAPJE EN NIET BEDOELD OM JULLIE AAN TE ZETTEN TOT CRIMINELE ACTIVITETEN.
De laatste keer dat ik dat gedaan had met blauwe leds brandde het hele zooitje door dankzij kortsluiting .... btje link gebeure .. geef mij maar ccflRave17 schreef op 14 oktober 2002 @ 10:56:
Link
Misschien nog een idee voor iemand die niet weet wat hij/zij met al zijn/haar LED's moet doen
BTW. kan misschien overal mijn e-mail adres weer even worden verwijderd. Alvast bedankt
Als je niet kan solderen, dan moet je het ook niet doen.001Michael schreef op 14 oktober 2002 @ 11:31:
[...]
De laatste keer dat ik dat gedaan had met blauwe leds brandde het hele zooitje door dankzij kortsluiting .... btje link gebeure .. geef mij maar ccfl
Maar wat gebeurt er nou als we geel en oranje van 3mm en van 5mm niet halen?!? Is er al info?
Ik wil men er even op wijzen voor de mensen die het in Rotterdam (bij mij dus) komen afhalen graag een afspraak willen maken (even mailen op pixxa@xtreme-gaming.net) Dit vanwege ik niet heel de dag de tijd heb en ook omdat mijn ma niet 300 tweakers in 1x over de deurmat wilt
Als me contact betaald in Rdam is dit ok maar graag met GEPAST geld in een envelop met daarop je gegevens!! (HEEL BELANGRIJK!)
Meer info? Mail me.
1
2
3
| Berekening: 10000 * 0,23 = 2300,- 2300,- / 0,25 = 9200 |
En daar zijn we al bijna
(aan deze post kunnen geen rechten worden ontleend aangezien ik niet de inkoper ben.)
Dus als iedereen nu 10 blauwe LED's koopt bijvoorbeeld dan hebben we er allemaal 1 gratisEskimootje schreef op 14 oktober 2002 @ 12:00:
We hoeven "maar" 9200 blauwe 5 mm ledjes te verkopen om 800 ledjes gratis weg te kunnen geven. Volgens mijn gaat dat wel lukken.
code:
1 2 3 Berekening: 10000 * 0,23 = 2300,- 2300,- / 0,25 = 9200
En daar zijn we al bijnadat betekend ook dat je per 10 bijna een ledje gratis krijgt. (8% zal gratis zijn) Dus als je 50 blauwe ledjes hebt dan krijg je 50 * 8% = 4 ledjes gratis.
(aan deze post kunnen geen rechten worden ontleend aangezien ik niet de inkoper ben.)
Kweenie misschien gaat de korting maar per 10000 en als je bijvoorbeeld 11000 ledjes koopt krijg je dit misschien wel: 10000 * ,23 en 1000 * ,25 = heel veel.Rave17 schreef op 14 oktober 2002 @ 12:02:
[...]
Dus als iedereen nu 10 blauwe LED's koopt bijvoorbeeld dan hebben we er allemaal 1 gratis
geel 3mm @ 624
oranje 3 mm @ 656
geel 5 mm @ 847
oranje 5 mm @ 912
Misschien dat oranje 5 mm het nog haalt binnen de laatste twee dagen, maar die andere?
Ik wil een oranje 3 mm voor mijn Chieftec, en ik heb nergens anders helder oranje 3 mm kunnen vinden, dus.... deze gaan echt niet door dan?
Nouuuu....ik denk dat we daar wel een oplossing voor zullen vinden, et zou zonde zijn als we die 3000 ledjes (totaal) mis lopen ... ik zal het er met de leverancier over hebben.Thermo man schreef op 14 oktober 2002 @ 12:11:
Iemand al een antwoord op de vraag van Benadski? Ben namelijk ook benieuwd wat er gaat gebeuren met:
geel 3mm @ 624
oranje 3 mm @ 656
geel 5 mm @ 847
oranje 5 mm @ 912
Kweet, ik ben ook arm nu na 4 IA's in 1 maand
* zwahiel heeft ook besteld... nog even een paar vrienden er bij gehaald en wat extra LED's besteld...
Ik heb 't niet helemaal doorgelezen maar zie ik hier per 10 leds een gratis led verschijnen of l*l ik er nu helemaal langs...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
wat wij niet kunnen opkopen van de leds kan globalgimmicks zowiezo gebruiken voor hun eigen productie, en na het succes van de blauwe en andere kleuren moeten een klein geel en oranje tekort geen probleem zijn.
de schroefledjes is een ander verhaal en de oranje tireflies weet ik ook nog niet
zeker, maar voor deze laatste moeten ook wel genoeg afnemers te vinden zijn, misschien dat we het restant er bij een volgende actie er maar weer instoppen
Ja maar ik zie hier drie dingen staan:Piksa schreef op 13 oktober 2002 @ 22:48:
[...]
rustig maar, word allemaal goed geregeld
[...]
wat jij wilt, ik zou voor een doos gaan aangezien die verzekerd en stevig is
466 - pakje via Nederlandse Pakket Dienst VERZEKERD!
468 - pakje via TPG - extra zeker buitenland
469 - pakje via TPG - Nederland
Ik neem aan dak niet de middelste moet hebben, maar welke dan?
het handigste voor ons is als we het via de NPD kunnen gaan versturen,ajampaniki schreef op 14 oktober 2002 @ 14:25:
[...]
Ja maar ik zie hier drie dingen staan:
466 - pakje via Nederlandse Pakket Dienst VERZEKERD!
468 - pakje via TPG - extra zeker buitenland
469 - pakje via TPG - Nederland
Ik neem aan dak niet de middelste moet hebben, maar welke dan?
maar de NPD levert graag aan adressen waar er eigenlijk altijd wel iemand aanwezig is, en je hebt het verzekerd, maar de NPD depots voor het geval je niet thuis mocht zijn of het niet op je werk binnen laat komen zitten wat minder verspreid dan de TPG depots.
je mag er dus ook voor kiezen om via de TPG te doen, onverzekerd zit je dan al op ongeveer € 7,50.
Waarom wij het liefste hebben dat je een verzekerde methode kiest, is dat we zekerheid hebben dat het pakje bij jouw heel aankomt of ergens traceerbaar op een depot op jouw staat te wachtten, en dat ze dus niet zoek raken.
Wij zijn waarschijnlijk niet bij machtte je een nieuwe zending te sturen mocht er 1 zoekraken, omdat de bestelling eenmalig is en omdat dit alleen maar met zekerheid voorkomen kan worden door verzekerd te verzenden.
zou fijn zijn, heb ze zelf gisteren ook al wel gemeeld maar nog geen gehoor.spacy_ schreef op 14 oktober 2002 @ 11:05:
Ik krijg morgen preciese info van iemand van de NPD die even langskomt om wat zaken uit te leggen.
Verwijderd
die doen dus ook zeker mee
update
Totaal aantal deelnemers: 344
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 12.262,00 dat zijn 37886 producten.
Dat is gemiddeld € 35,65 en 110,13 producten per deelnemer.
Ik zat trouwens net te denken, de kerst komt er weer aan, en dan heeft iedereen toch zo'n sliert kerstboom lampjes, zou je die ongestraft kunnen vervangen door ledjes??? dan moet je zo'n sliert hebben met 75 lampjes (in serie) dan zou het moeten lukken toch??? Of ben ik nu aan het doordraaien?
Ik had ook begrepen dat er een mailing is geweest, ik heb niets ontvangen, klopt dat?
Verwijderd
zal vast wel kunnen ik ga na deze IA iets van 50 leds in mun ramplank modden
hoop dat het gaat lukken
Neem er dan wel een 1N4005, 4006 of 4007 mee in serie, dan moet het goed gaan... Oja, en een weerstandje natuurlijk!wmeester schreef op 14 oktober 2002 @ 16:23:
Zo, nog maar wat erbij gedaan, misschien dat we dan idd die grens halen. We wachten af.....
Ik zat trouwens net te denken, de kerst komt er weer aan, en dan heeft iedereen toch zo'n sliert kerstboom lampjes, zou je die ongestraft kunnen vervangen door ledjes??? dan moet je zo'n sliert hebben met 75 lampjes (in serie) dan zou het moeten lukken toch??? Of ben ik nu aan het doordraaien?
Ik had ook begrepen dat er een mailing is geweest, ik heb niets ontvangen, klopt dat?
Juist ja, en een boterham met pindakaas zeker?Benadski schreef op 14 oktober 2002 @ 16:32:
[...]
Neem er dan wel een 1N4005, 4006 of 4007 mee in serie, dan moet het goed gaan... Oja, en een weerstandje natuurlijk!
Ik weet niet wat dat zijn die 4006, 4007 en 1n4005. Zijn dat van die transistoren waar je een X spanning in stopt en er komt bijv 6 uit?
En waarom zou je die nodig hebben?
met behulp van de brugschakeling kun je spanningen gelijkrichten, en heel simpel met een veel grotere gelijkspanning aan de gang gaan (ong 300 v)
hiervoor geldt wel dat je moet weten waar je mee bezig bent, want op elke willekeurige plek in je schakeling zou je een flinke oplawaaier krijgen als je iets beet pakt wat niet geissoleerd is.

voorbeeld van een brugschakeling
Nee, een diode die meer dan 220V sperspanning heeft en goedkoop is. Dit beschermt de LEDs tegen de wisselspanning (LEDs mogen niet verkeerd om aangesloten worden, daar kunnen ze niet goed tegen)wmeester schreef op 14 oktober 2002 @ 16:41:
[...]
Juist ja, en een boterham met pindakaas zeker?
Ik weet niet wat dat zijn die 4006, 4007 en 1n4005. Zijn dat van die transistoren waar je een X spanning in stopt en er komt bijv 6 uit?
En waarom zou je die nodig hebben?
En gebruik Google, dan vind je vast antwoorden op "Wat is een 1n4007"
Hmm, dubbelzijdig gelijkrichten hoeft in principe niet... Mag wel natuurlijk... Een elco hoeft er iig. niet achter, tenzij je de LEDs teveel vind knipperen.spacy_ schreef op 14 oktober 2002 @ 16:47:
4006 4007 enzo zijn volgens mij diodes, om eerst de spanning van het lichtnet gelijk te richten,
met behulp van de brugschakeling kun je spanningen gelijkrichten, en heel simpel met een veel grotere gelijkspanning aan de gang gaan (ong 300 v)
hiervoor geldt wel dat je moet weten waar je mee bezig bent, want op elke willekeurige plek in je schakeling zou je een flinke oplawaaier krijgen als je iets beet pakt wat niet geissoleerd is.
Oplazers kun je ook goed van 220V wisselspanning krijgen, maar gelijkstroom is wel iets gevaarlijker... Speel er dus niet mee als je niet weet wat je doet!
Verwijderd
K had een verschrikkelijk druk weekend, en niet veel tijd gehad om iets te posten, of te mailen.
Even een update voor de Belgen onders de bestellers.
Youk gaat een daguitstap maken naar Rotterdam voor de enveloppen. Je kan deze dan ook al snel thuis gestuurd hebben.
Vermits ik ook al een aardige bestelling heb, kunnen in dat paket ook nog een paar envelopjes in.
Het rekening nr voor geld op over te maken (enkel voor de Belgen)
001 - 3852026 - 38 (Fortis bank)
Vermeld aub je: laupro ID
je nick op laupro
je e mail
dit is voor mij gemakkelijk, en ik kan jullie dan ook een bevestigings mail sturen als ik jullie betaling heb ontvangen.
Als ik alle betaling heb ontvangen, dan stort ik door naar Pixxa en Spacey_
Bij elke betaling die ik ontvang stuur ik ook een e-mail naar Pixxa en Spacey_ over wie al betaald heeft.
Liefst ook nog een mail sturen over hoe snel je je enveloppen thuis wilt hebben.
Vermits youk een dagtrip gaat maken, kan hij al de dringende enveloppen mee nemen naar belgie en ze dan verder sturen naar de geadresseerden.
Voor meer info kan je altijd mailen naar:
Pixxa: pixxa@xtreme-gaming.net
spacey: rolandj@home.nl
Youk: Bjorn.Blommaert@advalvas.be
en mij: coldkiller@wanadoo.be
Hartelijk dank hiervoor!Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:53:
Sorry mensen voor het lange wachten, maar ik ben er weer terug.
K had een verschrikkelijk druk weekend, en niet veel tijd gehad om iets te posten, of te mailen.
Even een update voor de Belgen onders de bestellers.
Youk gaat een daguitstap maken naar Rotterdam voor de enveloppen. Je kan deze dan ook al snel thuis gestuurd hebben.
Vermits ik ook al een aardige bestelling heb, kunnen in dat paket ook nog een paar envelopjes in.
je nick op laupro
je e mail
dit is voor mij gemakkelijk, en ik kan jullie dan ook een bevestigings mail sturen als ik jullie betaling heb ontvangen.
Als ik alle betaling heb ontvangen, dan stort ik door naar Pixxa en Spacey_
Bij elke betaling die ik ontvang stuur ik ook een e-mail naar Pixxa en Spacey_ over wie al betaald heeft.
Liefst ook nog een mail sturen over hoe snel je je enveloppen thuis wilt hebben.
Vermits youk een dagtrip gaat maken, kan hij al de dringende enveloppen mee nemen naar belgie en ze dan verder sturen naar de geadresseerden.
Voor meer info kan je altijd mailen naar:
Pixxa: pixxa@xtreme-gaming.net
spacey: rolandj@home.nl
Youk: Bjorn.Blommaert@advalvas.be
en mij: coldkiller@wanadoo.be
Wij zullen het zo snel mogelijk aanpassen op laupro, ik ga nu naar huis toe dus zal de mails wel zien.
Verwijderd
helaas kon mijn e-mail adres er niet bij maar deze is te vinden in mijn laupro id e-mail is madtraxx18@hotmail.com dit was te lang voor de overschrijvingskaart
Hoe zou ik trouwens praktisch het makkelijkst 21 segmenten van 10 Led's op het lichtnet kunnen aansluiten???
Cogito Ergo Credo
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Verwijderd
ga je daar nog fotows van posten, ben benieuwd of ik nog meer moet bestellen als toevallig er nog een aantal vreede kleurtjes tussen zitten.
BTW. iemand die ook het idee heeft om dat ding te gaan bouwen?
als de actie open is tot de 16e oktober, maar dan ook sluit, lijkt me het netjes om dit gewoon op 12 uur 's nacht te doen, dus de overgang van de 16e op de 17eMad_Demon schreef op 14 oktober 2002 @ 17:51:
Misschien een stomme vraag, maar hoe laat sluit de actie op 16 oktober?
Ik heb de samples net vandaag binnen, (helaas zonder rood en uv)Rave17 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:30:
Net even op m'n werk de nieuwste Elektuur doorgenomen. Iemand had het al eens eerder over die LED zaklamp gehad. Dat ding zie ik wel zittenEchter in dat artikel spreken ze over 7x een 6500 mcd witte LED. Zou het veel uitmaken als je de witte LED's van deze IA zou gaan gebruiken
en ik kan je vertellen dat ie met 4xgp penlite accu als voeding, en 2 weerstanden van 470 ohm achter elkaar nog steeds erg fel is, als ik er minder dan 200 ohm op aansluit vindt ik het al niet meer fijn om er tegen in te kijken en er foto's van te maken
de minimale weerstand die deze led op deze spanning (4,8v - 5v) mag hebben is 27 ohm, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd
ook de blauwe en de groene zijn erg fel vergeleken met geel en oranje die op zich ook wel aardig fel zijn, maar bij hogere weerstandswaarden al snel minder fel worden.
Verwijderd
want in dit topic staat 2.1V en op Laupro staat weer 4,5V...
dat komt omdat we eerst dachten dat groen 2,1v had, maar de fabrikant kwam met de gevens dat groen dezelfde waarden heeft als blauw en witVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:53:
Hoe zit het nu precies met het aantal volt van de groene ?
want in dit topic staat 2.1V en op Laupro staat weer 4,5V...
ben ik net mee bezig, net zoals het beantwoorden van vele emails...
en ik kom er ook net achter dat m'n CF 128mb kaartje een beetje gaar is, gelukkig doet de 64mb het nog wel goed
de gebruitke weerstandjes zijn 2x 470 ohm bij blauw, groen en wit,
en 2x 180 ohm bij geel oranje en rood
(de rode led is niet een sample die ik van globalgimmicks heb gekregen, maar een soort gelijke die ik hier een keer plaatselijk heb gekocht)
http://members.home.nl/rolandj/sample_leds/
ik heb zowel met als zonder flits gewerkt om te laten zien dat ook met flits duidelijk is dat die lampjes echt fel zijn, dat je ze nog steeds goed ziet!
als je alle plaatjes in totaal ziet kun je je ook een goed beeld vormen van hoe de kleuren zijn.
ik heb alleen maar de 5 mm leds mogen ontvangen als sample,
zoals al eerder aangegeven zullen de 3 mm inwendig het zelfde zijn, met alleen een wat kleinere behuizing.
edit: ik zal even opzoek gaan naar een uvledje om te laten zien hoe dat er ongeveer uit ziet. (nee ook uv heb ik niet bij de samples ontvangen)
Hmm, als je deze bekijkt dan lijkt wit wel het felst te zijn.
Verwijderd
heb je ook 3mm leds bij de samples zitten, en zo ja, doe dit dan ook ff met de 3mm leds.
K moet global gimmicks gelijk geven, t zijn felle leds! mooi
ik heb idd alleen maar de 5mm's hierVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:29:
dit zijn alleen maar de 5mm leds, nee???
heb je ook 3mm leds bij de samples zitten, en zo ja, doe dit dan ook ff met de 3mm leds.
K moet global gimmicks gelijk geven, t zijn felle leds! mooi
maar blauw en groen zijn echt mooi hoor
Unknown
Ga toch nog ff mijn bestelling herzien!
EDIT: Maar die rode zat er toch niet bij zei je? Waarom staat ie dan wel op de foto?
Oranje vind ik toch ook best mooi, geel ook, tenminste echt geel, strak gedefinieerd
Zijn er al meer golflengtes bekend eigenlijk?
NO THNX
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
idd, precies op de 1000alexandervisser schreef op 14 oktober 2002 @ 20:11:
Jeeeeeeh, Heb net de 5mm oranje over de streep getrokken. Precies 1000!!!!
NO THNX
Verwijderd
als er nu nog mensen zijn die dat met de 3mm oranje en geel willen doen ben ik hun heel erg dankbaar.
met 1300+ stuks kan ik nie echt veel meer bijbestellen, bank staat bijna droog, ...
waarschijnlijk nog een bestelling batarijen die ik woensdag ga binnenkrijgen, en dan is t gedaan met de ia
ben ik effe blij want deze ia is niet goed voor mn bankrekening
Ik dacht er ook aan, maar weet het nog niet zeker: die microprofessor kost 15 € (afzetters bij elektuurRave17 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:30:
Net even op m'n werk de nieuwste Elektuur doorgenomen. Iemand had het al eens eerder over die LED zaklamp gehad. Dat ding zie ik wel zittenEchter in dat artikel spreken ze over 7x een 6500 mcd witte LED. Zou het veel uitmaken als je de witte LED's van deze IA zou gaan gebruiken
Hoe zit het met de spanningen over de LED in het schema? Zijn die anders? Anders moet de software aangepast worden...
Nederlander in België
Verwijderd
mail me if you need me: virus3000@wanadoo.be
Die PIC is toch ook gewoon los in de winkel te koop. Echter dan zou je hem zelf even moeten prog. Maar ik zit ook te denken aan die behuizing er dan voorElektronicanet schreef op 14 oktober 2002 @ 20:19:
[...]
Ik dacht er ook aan, maar weet het nog niet zeker: die microprofessor kost 15 € (afzetters bij elektuur)
Hoe zit het met de spanningen over de LED in het schema? Zijn die anders? Anders moet de software aangepast worden...
Verwijderd
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Hey virusVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:24:
wie regelt de actie voor belgie??? IK BEN BELG NAMELIJK en woon 2km van Nederland, so if you need help, ask me! keb een nederlandse en een belgische rekening dus....
mail me if you need me: virus3000@wanadoo.be
ik heb je dus waarschijnlijk niet gemaild, maar ik heb een rekening geopend, en daar kan in gestort worden.
De meeste enveloppen worden door youk gehaald in Rotterdam, de rest komt in mijn paketje mee naar Belgie
het rekening nummer is 001 - 3852026 - 38
VET!!!
Ga toch nog ff mijn bestelling herzien!
EDIT: Maar die rode zat er toch niet bij zei je? Waarom staat ie dan wel op de foto?
[quote]
Om het geheel van alle kleuren te laten zien, ik ben nu ook net bezig met fototjes waar ik een uv led bij op heb staan, die uit een sleutelhanger komt van een andere actie,
en hoe meer kleuren je foto bevat, hoe minder snel je fototoestel de mist in gaat met kleurcorrectie
Nee helaas hebben we de golflengtes van oranje en uv niet ontvangen van de fabrikant, en zullen ze waarschijnlijk ook niet meer voor de 16e arriveren,Oranje vind ik toch ook best mooi, geel ook, tenminste echt geel, strak gedefinieerdmaar groen is ook zekers vettttttt! Blauw en wit zijn bijna altijd mooi... daar valt niet over te twisteren.
Zijn er al meer golflengtes bekend eigenlijk?
goed idee, ik zal effe de Belgische mail adressen er tussen uit zoeken en die een apparte mail sturen met de informatie sinds vandaagVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:32:
[...]
Hey virus
ik heb je dus waarschijnlijk niet gemaild, maar ik heb een rekening geopend, en daar kan in gestort worden.
De meeste enveloppen worden door youk gehaald in Rotterdam, de rest komt in mijn paketje mee naar Belgie
het rekening nummer is 001 - 3852026 - 38
ik zal er ook een serie 3mm oranje bij nemen, vind de oranje zelf ook wel erg mooi,Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:19:
bedankt
als er nu nog mensen zijn die dat met de 3mm oranje en geel willen doen ben ik hun heel erg dankbaar.
met 1300+ stuks kan ik nie echt veel meer bijbestellen, bank staat bijna droog, ...
waarschijnlijk nog een bestelling batarijen die ik woensdag ga binnenkrijgen, en dan is t gedaan met de ia
ben ik effe blij want deze ia is niet goed voor mn bankrekening
en ik kan je vertellen dat je de leds niet naast elkaar wilt zien branden, want dan komt het helemaal niet meer goed met je banksaldo!
Verwijderd
dan hoef ik dat al niet meer te doen.
ben je al aan een opwarming bezig voor de tel actie???
zo hulpvaardig vandaag
[heeft zout nodig modus]
coldkiller@wanado hoef je niet te mailen, die weet het al
[/heeft zout nodig modus]
net ff de "heeft zout nodig modus" toe gevoegd
Weer zo'n goede ia
ik heb ook een 18pins pic programmer, dus ik wil ook wel proggen voor mensen in omgeving eindhovenRave17 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:26:
[...]
Die PIC is toch ook gewoon los in de winkel te koop. Echter dan zou je hem zelf even moeten prog. Maar ik zit ook te denken aan die behuizing er dan voorIk bestel iig 7 extra witte LED's mee, zie wel of ik ze ga gebruiken. Misschien dat we anders door 1 iemand de andere onderdelen kunnen laten maken (behuizing) en PIC laten prog. (ben wel bereid om het laatste te doen als het mezelf lukt
).
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Totaal aantal deelnemers: 356
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 12.899,00 dat zijn 39803 producten.
Dat is gemiddeld € 36,23 en 111,81 producten per deelnemer.
Het verzenden van pakjes tussen
0 - 500g = 2,48€
500g - 1 kg = 3,1 €
1 - 2 kg = 3,72€
Dit is via kilopost en wordt binnen de 4 werkdagen aan huis gebracht, hier zit wel geen verzekering in. Ook de verpakking moet natuurlijk nog voorzien worden.
En de pakjes mogen maximum 1,5m lang zijn. Hoe lang zijn de pinnetjes aan die ledjes?
de verpakkingen regelen wij wel,Youk schreef op 14 oktober 2002 @ 22:05:
Ik heb nog wat opzoek werk gedaan op de site van de Belgische post
Het verzenden van pakjes tussen
0 - 500g = 2,48€
500g - 1 kg = 3,1 €
1 - 2 kg = 3,72€
Dit is via kilopost en wordt binnen de 4 werkdagen aan huis gebracht, hier zit wel geen verzekering in. Ook de verpakking moet natuurlijk nog voorzien worden.
En de pakjes mogen maximum 1,5m lang zijn. Hoe lang zijn de pinnetjes aan die ledjes?
de pennetjes aan de ledjes kunnen we evetueel ombuigen hoor
is er ook nog een verzekerde verzendmogelijkheid ?

de rood en de uv led had ik nog (zijn dus niet die van deze IA, maar zal wel ongeveer dezelfden zijn)
Ik wou ze graag op deze manier alle 7 laten zien,
je ziet dat uv moeilijk is te fotograveren,
de oranje led is iets minder rood van kleur dan deze foto laat zien, en de blauwe is dieper van kleur dan m'n foto toestel snapt.
blauw, groen en wit zijn erg fel, zelfs met (onnodig) hoge weerstandswaarden (2x470 ohm per led, terwijl de voedingsspanning 5v is)
spacy_ schreef op 14 oktober 2002 @ 22:22:
[afbeelding]
de rood en de uv led had ik nog (zijn dus niet die van deze IA, maar zal wel ongeveer dezelfden zijn)
Ik wou ze graag op deze manier alle 7 laten zien,
je ziet dat uv moeilijk is te fotograveren,
de oranje led is iets minder rood van kleur dan deze foto laat zien, en de blauwe is dieper van kleur dan m'n foto toestel snapt.
blauw, groen en wit zijn erg fel, zelfs met (onnodig) hoge weerstandswaarden (2x470 ohm per led, terwijl de voedingsspanning 5v is)
Verwijderd
Hey CeeKay , mooi initiatiefVerwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:53:
je nick op laupro
je e mail
Begrijp ik het goed dat jij je pakje laat opsturen en dat Youk de rest vd Belgische pakjes gaat afhalen in Rotterdam? Welke zouden het snelste zijn
Nog even een paar Ledjes bijbesteld want die witte zijn echt wel cool
[ Voor 0% gewijzigd door Maku op 14-10-2002 22:39 . Reden: Licht GHAHAH ligt ;) ]
Totaal aantal deelnemers: 360
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 13.019,00 dat zijn 40086 producten.
Dat is gemiddeld € 36,16 en 111,35 producten per deelnemer.
You are free to do as we tell you to
omdat ik hem ergens uit heb waar hij direct op een printplaatje was gesoldeerd,
zoals al aangeven was dit uv-ledje ook niet uit de samples afkomstig.
lekkere ooogst van inkomende en inmiddels beantwoorde emails vandaag:
tegen de 50 stuks met de datum van 14 oktober
Verwijderd
Verwijderd
behalve 3mm geel + oranje
en oranje tirefly
http://www.laupro.nl/ia/u...ctie=watbesteld&ia_id=124
pfff 140 euro aan blauwe leds!!
p.s. volgens mij had niemand gelooft als er van tevoren gezegt werd dat er
10.000 blauwe leds verkocht werken
laat staan 40357 producten
petje af hoor
en zouden we het halen met de blauw 5 mm.....nu al 9173 stuks.
Das dus nog 17 dat halen we vast wel (zie mijn vorige berekingen).DJ-NaRRa schreef op 15 oktober 2002 @ 00:34:
wauw zien er erg mooi fel en scherp uit die ledjes toch nog maar ff wat bij bestellen.
en zouden we het halen met de blauw 5 mm.....nu al 9173 stuks.
heb er ook nog wat bij besteldEskimootje schreef op 15 oktober 2002 @ 00:44:
[...]
Das dus nog 17 dat halen we vast wel (zie mijn vorige berekingen).
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik moet eerlijk gezegd best wel lachen om waar ik mezelf in verzeild heb laten raken,ReseTTim schreef op 15 oktober 2002 @ 01:10:
* ReseTTim heeft medelijden met de topic starter. die heeft heel wat op zijn nek gehaald.. ik hoop dat je wat mensen hebt die mee helpen met het tellen als de leds er zijn. dit zeg ik omdat het me klote werk lijkt om het uittetellen en vervolgens is het ook nog niet zow weinig ook....
ik zal dan ook m'n best doen om de actie tot een succes te maken, zodat ik ook tevreden erop kan terug kijken,
en tja al die 30k+ ledjes zien er allemaal hetzelfde uit als ze uitstaan, maar gelukkig krijgen we ze appart per kleur/type verpakt binnen
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Cogito Ergo Credo
jopiek schreef op 15 oktober 2002 @ 08:07:
ik heb 210 Led's besteld voor op m'n kamer, ik wil ze in secties van 10 ophangen (verschillende kleuren dus maar iedere sectie eigen kleur en paar secties van dezelfde kleur... helaas zijn die dingen niet allemaal zelfde voltage... wordt dus flink puzzelen, maar dan heb ik wel strontvervelende kamerverlichting om medestudenten mee te zieken

Hey maar vestigen we met deze inkoop niet een soort record voor GoT ofzo?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Cogito Ergo Credo
f*ck, da's veeeeeeeeeeeelEskimootje schreef op 15 oktober 2002 @ 01:13:
http://keen.dynu.com/databasefiles/designmode/duizenden.php hier kun je kijken hoeveel 10000 werkelijk is.

Wie niet ... PO & RB RUlenzwahiel schreef op 15 oktober 2002 @ 01:31:
potver, heb ik mijn bestelling alweer naar boven afgerond...
Oeps verkeerde topic, PO en RB zijn van die andere IA

Deze is van Spacy en Pixxa
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
(draadjes op conrad.nl gevonden: '36 x 0 14' en '25 x 0 34' millimeter
Cogito Ergo Credo
0.14 is waarschijnlijk meer dan genoeg, zoveel vreet zo'n ding nietjopiek schreef op 15 oktober 2002 @ 10:42:
wat zou de minimale dikte van een adertje moeten zijn? ik wil de led's in series van 10 aansluiten, waarbij de segementen elk parallel geschakeld zijn...
(draadjes op conrad.nl gevonden: '36 x 0 14' en '25 x 0 34' millimeter
OK TnxEpsilon schreef op 15 oktober 2002 @ 10:47:
[...]
0.14 is waarschijnlijk meer dan genoeg, zoveel vreet zo'n ding niet.
Cogito Ergo Credo

Nou toch maar even snel betaald hoor! Want anders zit ik dadelijk met een container LEDjes...

Verwijderd

zodat de bevestigingsmailtjes wat makkelijker gaan
Dit topic is gesloten.