Niet luisteren hoor, koop maar gewoon 3mm ledjes, want deze kun je tot in de kleinste hoekjes plaatsenGa voor de 5mm iig. deze hebben meer lichtoutput
Gewoon allebei, heb je veel lichtopbrengst en ook nog extra voor in de kleine hoekjesVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 15:51:
[...]
Niet luisteren hoor, koop maar gewoon 3mm ledjes, want deze kun je tot in de kleinste hoekjes plaatsen
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
als je die tyrefly's op gewone ventielen wil hebben kun je bij de fietsenmaker verloopjes krijgen van gewoon -> auto, vooral handig als je je fietsbanden wilt oppompen bij de benzinepomp.
voor raceventielen: neem een afdekdopje voor een raceventiel, en ram deze in de tyrefly.
voor raceventielen: neem een afdekdopje voor een raceventiel, en ram deze in de tyrefly.
You are free to do as we tell you to
Nu het mij duidelijk is geworden dat mijn wat belgische manier van betalen geen probleem zal opleveren zal ik van alle leds wat bij bestellen dus voor de wanhopige onderonds waarschijnlijk ook wat oranje. Wil een baybus en wat andere eenvoudige schema´s in mekaar gaan zetten om electronica te leren en ben er al wel achter dat leds dan onmisbaar zijn.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
* zwahiel heeft besteld ! 
Wat een cheapo prijzen man
Wat een cheapo prijzen man
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
ik heb or 29,75 besteld maar maak 30pleuro over 25cent voor de starters die ik even wil eren
bij deze als iedereen 25cent overmaakt hebben zij ook een leuk zakcentje
Verwijderd
ik rond het af (op 0.50jes), en het af te ronden bijbedrag is voor de starters 
Is da nie ff een goe idee
Is da nie ff een goe idee
He Xavier jij ook hier, ik heb hier ook ledjes besteld, maar bij die vorige inkoopactie van DareDavil was jij nogal close met hem nietwaar? Ik krijg namelijk nog een handvol ledjes van hem. Dat staat ook in het topic, maar heb nooit meer wat van hem gehoord. Ik heb alleen nog een Hotmail-adres van hem, al 5 keer gemaild, krijg geen reactie. Ken jij hem nog of weet je een ander adres?
Nopewmeester schreef op 10 oktober 2002 @ 17:15:
He Xavier jij ook hier, ik heb hier ook ledjes besteld, maar bij die vorige inkoopactie van DareDavil was jij nogal close met hem nietwaar? Ik krijg namelijk nog een handvol ledjes van hem. Dat staat ook in het topic, maar heb nooit meer wat van hem gehoord. Ik heb alleen nog een Hotmail-adres van hem, al 5 keer gemaild, krijg geen reactie. Ken jij hem nog of weet je een ander adres?
Ik heb een tijdje geleden nog naar hem gezocht maar kon niks vinden.
Ik krijg nog een stuk of 6 Molex connectors van hem.
Maarja ik kan hem dus echt niet meer vinden. Best wel genaaid.
Verwijderd
Ik krijg nu toch echt medelijden met diegene die het in moeten pakken 
Ik weet niet hoe de leds verstuurd worden. Maar als het nou stel per 10 is, is het dan niet beter ( gezien de prijs en belangstelling ) voor jullie dat iedereen per 10 besteld, en dus niet 3 of 8 ledjes. Tis maar een idee. Maakt het voor jullie veel makkelijker aangezien er nu al bijna 30.000 ledjes zijn besteld. Heb je enig idee hoelang dat gaan duren voordat jullie dat ingepakt hebben? En helemaal als er iemand is ( en dat zijn er best veel ) die 2 van groen, 3 van rood, 11 van blauw etc. hebben. Maar echt respect voor jullie in elk geval. Zeer goede IA
Ik weet niet hoe de leds verstuurd worden. Maar als het nou stel per 10 is, is het dan niet beter ( gezien de prijs en belangstelling ) voor jullie dat iedereen per 10 besteld, en dus niet 3 of 8 ledjes. Tis maar een idee. Maakt het voor jullie veel makkelijker aangezien er nu al bijna 30.000 ledjes zijn besteld. Heb je enig idee hoelang dat gaan duren voordat jullie dat ingepakt hebben? En helemaal als er iemand is ( en dat zijn er best veel ) die 2 van groen, 3 van rood, 11 van blauw etc. hebben. Maar echt respect voor jullie in elk geval. Zeer goede IA
toon je steun aan prins Claus. Koop nu oranje LEDs!!
serieus mensne, wat is er mis met oranje? da's echt een hele mooie kleur hoor.. je kan het heel mooi combineren met bijvoorbeeld rood of paars, of zelfs blauw! je kan ze in je glas sinaasappelsap bewaren zonder dat iemand het door heeft! het is ECHT de mooiste kleur! kopen dus!
serieus mensne, wat is er mis met oranje? da's echt een hele mooie kleur hoor.. je kan het heel mooi combineren met bijvoorbeeld rood of paars, of zelfs blauw! je kan ze in je glas sinaasappelsap bewaren zonder dat iemand het door heeft! het is ECHT de mooiste kleur! kopen dus!
Verwijderd
je kan ze ook combineren met groen....what's your point.frim schreef op 10 oktober 2002 @ 17:52:
ik doe niet mee met die oranjegekte.
wat bedoel je eigenlijk met in je sinaasappelsap bewaren

mmmm, ga eens een idee hierover omhooggooien in de leerlingenraad bij ons op school
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
LOL, ik ga gele ledjes kopen dan kan ik die in de citroensap leggen das veel beter.frim schreef op 10 oktober 2002 @ 17:52:
Venkeroz schreef op 10 oktober 2002 @ 17:59:
mmmm, ga eens een idee hierover omhooggooien in de leerlingenraad bij ons op school
Zoek en gij zult de EDIT-knop vinden!Venkeroz schreef op 10 oktober 2002 @ 18:01:
heb hier nog zon bus liggen met van die groene fluoriserende verf, errug koel icm uv leds
Verwijderd
In hoeverre krijgen we korting bij TIENDUIZEND blauwe 5 mm.........want als die dan voor de helft van de prijs gaan.........dan wil ik wel een dubbelle hoeveelheid voor dezelfde prijs
als iemand maar 1 ledje van een bepaalde kleur wil hebben mag dat,
dus we zullen dat echt niet per 10 gaan doen Gisber
Ik zou het zelfs leuk vinden, als iedereen tenminste van elk kleur ledje er minimaal 1 in heeft zitten, dan weet je tenminste wel kleuren je gemist hebt
De samples zijn vandaag helaas niet gearriveerd, dus zullen morgen komen,
Ik heb al een mailtje ontvangen met preciesere specs van de leds,
Nu zul je waarschijnlijk denken waarom de spanning (2e getal) van die groene led afwijkt van de normale waardes van groen?
Dit zal dus vast die Neon achtige gloed zijn die Bram bedoelde, wat je ook in de mooie blauwe leds ziet.
Het eerst getal is de golflengte
waarom heeft wit dan geen golflengte ?
Je hebt vast niet ziten op letten op school,
wit licht is een combinatie van meerdere keluren, en hier kun je dus niet zomaar 1 bepaalde golflengte aan verbinden.
waar zijn oranje en UV ?
oranje en UV specs zullen waarschijnlijk nog komen, zoals je aan de quote kunt zien,
en hou het anders maar erop dat oranje waarschijnlijk dezelfde waardes zal hebben als geel (met alleen een iets hogere golflengte) en dat UV dezelfde waardes zal hebben als blauw (met alleen een wat lagere golflengte)
dus we zullen dat echt niet per 10 gaan doen Gisber
Ik zou het zelfs leuk vinden, als iedereen tenminste van elk kleur ledje er minimaal 1 in heeft zitten, dan weet je tenminste wel kleuren je gemist hebt
De samples zijn vandaag helaas niet gearriveerd, dus zullen morgen komen,
Ik heb al een mailtje ontvangen met preciesere specs van de leds,
effe wat uitleg:De specs:
Ap(nm) Vf(v)
red 640 2.1
green 520 4.5
yellow 590 2.1
blue 470 4.5
white 4.5
niet kompleet maar volgt gauw.
Nu zul je waarschijnlijk denken waarom de spanning (2e getal) van die groene led afwijkt van de normale waardes van groen?
Dit zal dus vast die Neon achtige gloed zijn die Bram bedoelde, wat je ook in de mooie blauwe leds ziet.
Het eerst getal is de golflengte
waarom heeft wit dan geen golflengte ?
Je hebt vast niet ziten op letten op school,
wit licht is een combinatie van meerdere keluren, en hier kun je dus niet zomaar 1 bepaalde golflengte aan verbinden.
waar zijn oranje en UV ?
oranje en UV specs zullen waarschijnlijk nog komen, zoals je aan de quote kunt zien,
en hou het anders maar erop dat oranje waarschijnlijk dezelfde waardes zal hebben als geel (met alleen een iets hogere golflengte) en dat UV dezelfde waardes zal hebben als blauw (met alleen een wat lagere golflengte)
Ja tofVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:10:
In hoeverre krijgen we korting bij TIENDUIZEND blauwe 5 mm.........want als die dan voor de helft van de prijs gaan.........dan wil ik wel een dubbelle hoeveelheid voor dezelfde prijs

Ik hoorde ook dat we bij HONDERDDUIZEND oranje 5mm € .10 krijgen. Hoeveel zal ik er dan gaan bestellen
Denk toch eens na

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ja ik hoop ook dat oranje en geel het halen, ideetje, als het nodig is kunnen de mensen doe bijv 3 mm geel en oranje besteld hebben naar de 5 mm gaan en dan zijn de quota wel gehaald.!
Verwijderd
Dat zeg je nou wel, maar toch staat me er iets van bij dat bij 10.000 leds de prijs ook weer naar beneden zou gaan. Stond in het vorige topic meen ik. Ik heb het niet terug gezocht dus het kan zijn dat ik me ergens anders mee verwar. Maar laten we nou niet knieperig wordencrashtestdummy schreef op 10 oktober 2002 @ 18:22:
[...]
Ja tof![]()
Ik hoorde ook dat we bij HONDERDDUIZEND oranje 5mm € .10 krijgen. Hoeveel zal ik er dan gaan bestellen![]()
Denk toch eens na
Dat kan als de IA is afgelopen op de 16de van oktoberVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:45:
tjo ik ga effe het geld storten voor je ! 30 euro aanledjes
Nee...ik vind je geen zeikerdwmeester schreef op 10 oktober 2002 @ 18:47:
Ik weet trouwens niet wie dat progje heeft gemaakt om weerstanden ed te berekenen, maar wat nu als ik meerdere ledjes wil aansluiten op een 12 volt voeding(in serie dus)
Die optie staat er niet in, of ben ik nu een zeikerd???
Ik weet trouwens niet wie dat progje heeft gemaakt om weerstanden ed te berekenen, maar wat nu als ik meerdere ledjes wil aansluiten op een 12 volt voeding(in serie dus)
Kom op jongens denk ook ff aan je jongere zusje of broertje, of ander jong kind in familie of vrienden kring, bekijk dit nou eens, we hoefen niet eens een minimale marge te halen voor deze Hinkel Twinkle! en maar € 12,50

jullie gaan balen, als dit ding gepromoot gaat worden door die wel hele 1337e belgische zangeresjes! jawel "K3"
en je de kop gek gezeurd wordt erom.

jullie gaan balen, als dit ding gepromoot gaat worden door die wel hele 1337e belgische zangeresjes! jawel "K3"
spacy_ geef ons een Hinkle Twinkle snel snel
ze zijn bestelbaar eskimo, op de laupro site!
Ik denk dat ik nu toch ook door het orange virus ben getroffen.... ff bestellen dus
n54 power!
Verwijderd
hey passen die ledjes op de ventiel ook op een vetiel van een mountenbike zijn volgens mij de zelfde ?
Je bent een zeikerd!wmeester schreef op 10 oktober 2002 @ 18:47:
3 LEDs van 3,4V -> 10,2V (Dit vul je dan in bij LED spanning)
Makkelijk hè?
EDIT: ORANJE EN GEEL ZIJN HET ALLERVETST HOORT IK NET!!!
Mwaah als ik nou wat jonger was geweest....spacy_ schreef op 10 oktober 2002 @ 18:52:
ze zijn bestelbaar eskimo, op de laupro site!
Jaja, je hebt gelijkBenadski schreef op 10 oktober 2002 @ 18:53:
[...]
Je bent een zeikerd!En als je ff nadenkt, twee LEDjes in serie, dan tel je de LED spanningen bij elkaar op... De stroom blijft hetzelfde als voor één LED.
Makkelijk hè?
Oh voor ik het vergeet te vragen welke LEDjes zijn nou het mooist 3/5mm en de kleur?
Verwijderd
3mm voor kleinere dingen 5mm kan je in grotere dingen proppen, en blauw en groen schijnen er 'diep' te zijn
Dat is toch voor ieder ander. In principe is er geen verschil tussen drie en 5 mm, alleen dan dat 5 mm groter is, duh.
En de kleur blauw wordt toch meestal wel als 1337 beschouwd, de groen zou nu ook wel mooi horen te zijn.
En de kleur blauw wordt toch meestal wel als 1337 beschouwd, de groen zou nu ook wel mooi horen te zijn.
You are free to do as we tell you to
Jup, dat zijn dezelfde. Als je je fietsband bij de shell kan oppompen, dan past dat ding ook!Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:53:
hey passen die ledjes op de ventiel ook op een veNtiel van een mountenbike zijn volgens mij de zelfde ?
De grootte is afhankelijk van waar je het voor gaat gebruiken:Eskimootje schreef op 10 oktober 2002 @ 19:00:
Oh voor ik het vergeet te vragen welke LEDjes zijn nou het mooist 3/5mm en de kleur?
Heb je weinig ruimte, dan kies je voor 3mm
Heb je veel licht nodig, dan kies je voor 5mm
Kleur is erg persoonlijk, maar vooral groen en blauw schijnen erg mooi te zijn.
Ehh, geel en oranje denk ik, 5mm vooral (meeste lichtopbrengst).Eskimootje schreef op 10 oktober 2002 @ 19:00:
Nee, ze zijn allemaal vet, maar ikzelf vind blauw al wat gewoontjes geworden, UV is ook al een tijdje aanwezig, maar nog weinig mee gezien... Wit is erg strak (echt fel en koel wit), rood is roder dan de rode CCFL's, groen is ook strak, niet die vieze groen die normaal in apparatuur zit dus. ORANJE en GEEL zijn ook origineel, nog niet veel in casemods gezien eigenlijk...
Kijk zelf wat je wilt, 5mm is meer voor objectverlichting, 3mm is strak voor bijvoorbeeld baybussen, tobo's en VU-meters (maar da's ook smaakkwestie)
Maar vooral ORANJE en GEEL dus
de oranje en gelen gaan goed! nog maar 350 oranje 5mm.. daar koop ik er anders nog wel 50 bij.. als er nou nog 6 andere mensen zijn die dat doen gaan ze zowiezo door!
Eerst zitten we over blauwe/UV LED's te kletsen en nu weer over geel/oranje
Verwijderd
Hoe wil je dan doen? Ik plaats alle rode en oranje ledjes op één metalen plaat. Dus hier zit dan het normale achterlicht, het remlichtje en de knipperlichten op een stukje van 16cm x 8cm en dat doe ik dus echt niet met een oranje kapje ofzo. Dat is dan niet meer te verwezenlijkenPhant0m schreef op 10 oktober 2002 @ 12:10:
[...]
of je neemt gewoon witte leds met oranje knipperlicht glaasjes
ik ben van plan om wat blauwe led's achter mn harddisk koeler te monteren, ziet wel leuk uit denk ik, maar hoeveel 5 mm led's heb ik hiervoor dan nodig?
zou iemand dat misschien ff kunnen berekenen? thx
zou iemand dat misschien ff kunnen berekenen? thx
Ja, alles MOET doorgaan, anders zit straks iedereen met dezelfde kleuren in z'n casemod/auto/fiets/halsketting/sinaasappelsap 
Da's niet zo leuk... toch?
ff mijn bestelling bijgewerkt, er konden nog wat gele en oranje bij

Da's niet zo leuk... toch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 437 LED 5 mm helder wit € 80 € 24,00 440 LED 5 mm helder rood € 30 € 6,00 441 LED 5 mm helder paars (UV) € 10 € 3,50 439 LED 5 mm helder oranje € 40 € 8,00 438 LED 5 mm helder groen € 50 € 12,50 453 LED 5 mm helder geel € 40 € 8,00 436 LED 5 mm helder blauw € 10 € 2,50 443 LED 3 mm helder wit € 30 € 9,00 446 LED 3 mm helder rood € 20 € 4,00 447 LED 3 mm helder paars (UV) € 20 € 7,00 445 LED 3 mm helder oranje € 20 € 4,00 444 LED 3 mm helder groen € 20 € 5,00 452 LED 3 mm helder geel € 20 € 4,00 |
ff mijn bestelling bijgewerkt, er konden nog wat gele en oranje bij
nieuwe foto's van de hinkel twinkle, ze geven dus niet alleen 's nacht licht, maar zijn overdag duidelijk te zien!!!!

Dat krijg je ervan als ze felle LEDs gebruiken... Hadden ze er maar gewone in moeten zetten...spacy_ schreef op 10 oktober 2002 @ 19:32:
nieuwe foto's van de hinkel twinkle, ze geven dus niet alleen 's nacht licht, maar zijn overdag duidelijk te zien!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dit bevat dus hetzelfde type LED als wat wij krijgen?!?
Nog geen 60 mensen hebben oranje en geel... Hoe kan dat? (Zonder deze kleuren ben je niet echt 1337 natuurlijk
Verwijderd
Dat is toch onzin? Denk dat er genoeg mensen zijn die ergens 5mm led voor nodig hebben en misschien ook wel kleuren door elkaar heen gebruiken, dan wil je natuurlijk wel dat alle led's van dezelfde maat zijn. Zo wil ik graag een fancontroller maken met 3mm leds waarin dus oranje wordt gebruikt, ivm 3 standen. Dus dan ga ik niet 2 leds van 3mm en 1tje van 5mm gebruiken, want dat is natuurlijk geen gezicht. Ik denk dat er meer mensen zo over denken.gladiool schreef op 10 oktober 2002 @ 18:35:
Ja ik hoop ook dat oranje en geel het halen, ideetje, als het nodig is kunnen de mensen doe bijv 3 mm geel en oranje besteld hebben naar de 5 mm gaan en dan zijn de quota wel gehaald.!
Maar zoals er al eerder gezegd werd, als er bepaalde produkten zijn waarbij de aantallen niet worden gehaald, wordt er in overleg met de verkoper besloten of deze produkten wel of niet doorgaan.
Het blijft dus afwachten.
we staan op het punt 3 grensen voorbij te gaan:
de 300 deelnemers
de € 10.000,-
en de 30.000 producten:
de 300 deelnemers
de € 10.000,-
en de 30.000 producten:
Totaal aantal deelnemers: 290
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 9.797,00 dat zijn 29983 producten.
Verwijderd
Hmm wat ik nou toch weer zie:
465 - TireFly pro oranje (bestel per 2) - besteld: 171
Iets zegt me dat er toch een
is die een oneven aantal heeft besteld
Iets zegt me dat er toch een
die 30000 producten zijn we gepasserd 
edit: te laat
edit2: waaorm de
smiley zo ontzettend dramatisch?
edit: te laat
edit2: waaorm de
misschien een 1-wieler (ja ik weet dat deze grap al eerder in het topic stond)Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:12:
Iets zegt me dat er toch eenis die een oneven aantal heeft besteld
Of iemand met een Carver bijvoorbeeld? (http://www.carver.nl/)Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:12:
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
NEE, deze komt niet bij de deze IA erbij!crashtestdummy schreef op 10 oktober 2002 @ 20:26:
[...]
Of iemand met een Carver bijvoorbeeld? (http://www.carver.nl/)
Verwijderd
Dat zijn erg strakke dingen! Vele malen dan een auto...crashtestdummy schreef op 10 oktober 2002 @ 20:26:
[...]
Of iemand met een Carver bijvoorbeeld? (http://www.carver.nl/)
Verwijderd
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:12:
http://www.laupro.nl/ia/u...ctie=watbesteld&ia_id=124
misschien zijn er wel 3 mensen die een oneven aantal hebben besteld
ThaMaster in slapen tijdens het bestellen
en het stond ook in mijn schemaBenadski schreef op 10 oktober 2002 @ 18:53:
[...]
Je bent een zeikerd!En als je ff nadenkt, twee LEDjes in serie, dan tel je de LED spanningen bij elkaar op... De stroom blijft hetzelfde als voor één LED.
Makkelijk hè?
Misschien voor het reservewiel?Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:12:
Verwijderd
Even een vraag: Als ik nou in mijn Binas kijk, bij tabel 20. Dan is dat de tabel van de spectraalplaat. Hierin zie ik 2 balken met kleurtjes en golflengten erbij. Als ik nou dus bij de golflengten kijk die opgegeven zijn door GG en bij de corresponderende golflengten in mijn binas, zie ik dan de kleur die ze zijn? Of heb ik dat dan weer helemaal verkeerd. Mocht het wel zo zijn: blauw ziet er mooi diep uit, groen ziet er echt boombladgroen uit, verder is rood naar mijn idee iets te licht (kan ook kwestie van smaak zijn) en geel ziet er meer uit als oranje
Ik denk dat die BINAS-waarden heel aardig in de buurt komen. Goed idee BTW! Ga direct ff checke!
edit:
Idd de blauw en groen zijn echt lekker diep. En ik vind de rode niet te licht.
Idd de blauw en groen zijn echt lekker diep. En ik vind de rode niet te licht.
kun je ff nieuw schema maken, we weten nu de preciese voltages (op oranje en uv na, maar dat zal wel met geel en blauw te vergelijken zijn)
hou de zelfde stroom waardes maar weer aan
hangt ervan af hoe precies de kleurendruk van de drukker was,Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:42:
Even een vraag: Als ik nou in mijn Binas kijk, bij tabel 20. Dan is dat de tabel van de spectraalplaat. Hierin zie ik 2 balken met kleurtjes en golflengten erbij. Als ik nou dus bij de golflengten kijk die opgegeven zijn door GG en bij de corresponderende golflengten in mijn binas, zie ik dan de kleur die ze zijn? Of heb ik dat dan weer helemaal verkeerd. Mocht het wel zo zijn: blauw ziet er mooi diep uit, groen ziet er echt boombladgroen uit, verder is rood naar mijn idee iets te licht (kan ook kwestie van smaak zijn) en geel ziet er meer uit als oranje
en verf en licht zijn moeilijk te vergelijken, maar natuurlijk wel ongeveer
* Weezer-DC heeft 50 ledjes besteld voor me aankomende (2) hd meters !!!
Baterije zijn ook altijd handig voor als je mobo Baterije kueren heeft,
anders betaal je 5 euro in de winkel... :-)
Baterije zijn ook altijd handig voor als je mobo Baterije kueren heeft,
anders betaal je 5 euro in de winkel... :-)
Verwijderd
haha! grappen van me stelen he?spacy_ schreef op 10 oktober 2002 @ 20:22:
[...]
misschien een 1-wieler (ja ik weet dat deze grap al eerder in het topic stond)
nou okee jij mag het
en anders, tsja, koop je ze maar bij de electroboer
Verwijderd
als je een BINAS hebt, heb je waarschijnlijk ook wel natuurkunde (gehad). daar leer je dat inderdaad, inkt niet echt hetzelfde is als licht. je kan het nooit met inkt precies nabootsen welke kleur licht het is. onmogelijk.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:42:
kan het ook niet helemaal uitleggen, maar ik weet hoe het allemaal in elkaar steekt. is alleen te omslachtig om het hier effe neer te zetten
Verwijderd
Die les ben ik denk ziek geweest (heb geeneen les gemist) maar als je natuurkunde hebt gehad, weet je dat verf/inkt niets anders is dan een middel dat licht weerkaatst van een bepaalde golflengte, dus zou je in principe toch met inkt/verf heel precies kunnen aangeven welke kleur bij een bepaalde golflengte hoort.
Verwijderd
ik weet hoe het werkt, maargoed, ik geloof dat je in een massa boekdruk nooit precies de goeie kleuren kan zien als dat je dat met licht doet. begrijp ook wel dat het allemaal weerkaatsing, absorbtie, blabla, diffusie, fotonen...ken ik wel.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:35:
Die les ben ik denk ziek geweest (heb geeneen les gemist) maar als je natuurkunde hebt gehad, weet je dat verf/inkt niets anders is dan een middel dat licht weerkaatst van een bepaalde golflengte, dus zou je in principe toch met inkt/verf heel precies kunnen aangeven welke kleur bij een bepaalde golflengte hoort.
maar goed voorbeeld is denk ik..:
gooi de drie basiskleuren VERF bij elkaar, of 3 kleurenfilters...en laat daar maar licht op weerkaatsen, of doorheen schijnen
Deze persoon denkt misschien dat je blauw en oranje met elkaar kan combineren en dat dit samen een even aantal moet zijn.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:12:
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Verwijderd
Ik heb dus ook al mail gehad van Virus3000. Die heeft dus ook een Nederlandse rekening. Helaas weet ik van niemand als ze een ongebruikte belgische rekening hebben.Youk schreef op 10 oktober 2002 @ 12:36:
Misschien is het een idee als 1 Belg alle betaling ontvangt, dan ff naar Nederland gaat (net over de grens is al goed), een bank binnen stapt en daar het geld gaat storten.
ik heb zelf eens geïnformeerd bij mijn bank en voor de trage verwerking (duurt een week voor je dat zou ontvangen) kost het al 5€, er bestaat een snellere manier ook, maar die is nog een stuk duurder, ik dacht 15 à 20€ ofzo
Ik ga morgen (vrijdag) tegen 10.00 naar de bank om die rekening te openen.
Als er iemand me tegen die tijd heeft gemaild met een rekeningnummer dat ongebruikt is (van Youk of Virus3000) kunnen we die gebruiken.
youk wil al een daguitstap gaan maken voor de leds, ...
Morgen ben ik terug met meer nieuws over de rekening ed.
T spijt me spacey_ maar ik heb nog geen mail van je ontvangen.spacy_ schreef op 10 oktober 2002 @ 12:59:
dankje ceekay dat je dit wil doen,
gezien jouw toch al grote bestelling, die verzekerd bij jouw aan zal komen.
ga ik proberen dit in een grote doos te combineren met de belgische enveloppen, we zullen ze voorzien van adres, wil jij dan de kostten uitzoeken voor enveloppen post ?
zodat de belgen dit naar jouw zullen overmaken.
Misschien dat we de enveloppen ook Bij Yook in een doos kunen doen,
en dat Yook de enveloppen en jouw doos bij jouw kan afleveren.
Ik mail vanavond jullie 2 over details.
dat van de prijzen van de belgische post ga ik nu ff opzoeken.
post tarief
Voor het verzenden van niet-genormaliseerd drukwerk met een gewicht van 50 tot 100 gram binnen België bedraagt het port 0,67 euro.
Voor 15 identieke zendingen betaalt u dus in totaal 10,05 euro.
Met deze 'Tarief-Wizard' kunnen we u snel een indicatie geven van het tarief dat geldt voor het overgrote deel van de poststukken. Als u hierover meer wil weten, kunnen we u voor een precieze en volledige beschrijving van de tarieven wel verwijzen naar het onderdeel 'Producten en Diensten' van onze website.
hier is de url die ik heb gebruikt, http://pv.nl.bpg.post.be/...s/PrintedMatters/X520.asp
jullie kunnen dan opmaken wat de beste methode is. Een vriend van me werkt bij de post, mischien kan die een oogje dichtknijpen, ...
Verwijderd
EYYYYYYY 
Wie heeft er die 2 witte litecubes weggehaald???
Verdimme, zo komen we der nooit
Wie heeft er die 2 witte litecubes weggehaald???

Verwijderd
En de tweede mijlpaal is ook berijkt!!!!!
Totaal aantal deelnemers: 297
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 10.228,00 dat zijn 31300 producten.
Dat is gemiddeld € 34,44 en 105,39 producten per deelnemer.
( 't wordt gewoon een sport deze IA
)
En ondertussen is ook de derde mijlpaal berijkt
Deelnemer 300 !!!
GEFELI MET HET SUCCES !!!!
Totaal aantal deelnemers: 297
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 10.228,00 dat zijn 31300 producten.
Dat is gemiddeld € 34,44 en 105,39 producten per deelnemer.
En ondertussen is ook de derde mijlpaal berijkt
GEFELI MET HET SUCCES !!!!
je vergeet het stuk over additieve en substractieve kleuren.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:35:
dus RGB en rood-GEEL-blauw
Verwijderd
ik ga niet voor 2,50 een weg gooi ding kopenVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:53:
EYYYYYYY
Wie heeft er die 2 witte litecubes weggehaald???![]()

Verwijderd
Hmmmm, je hebt gelijk, maar tis wel een leuk geintje.
En na die 15 uur kent iedereen je geintje toch wel
Verwijderd
Tis in elk geval heel erg origineel op een feest of iets dergelijks.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:06:
[...]
Hmmmm, je hebt gelijk, maar tis wel een leuk geintje.
En na die 15 uur kent iedereen je geintje toch wel
Vooral als je ook cocktails schenkt. Tis zonde om ze 'gewoon' zomaar te gebruiken natuurlijk.
Als die 15 uur omzijn sloop je dat ding toch open, hup nieuwe batterijen erin en je lijmt hem weer dicht
Ik heb rode,gele,oranje en groene leds gekocht
weer meer verkocht
If it aint broke, fix it till it is!
maar dan is ie niet meer CE goedgekeurd hePhant0m schreef op 10 oktober 2002 @ 23:28:
Als die 15 uur omzijn sloop je dat ding toch open, hup nieuwe batterijen erin en je lijmt hem weer dicht
Verwijderd
en de 3e mijlpaal is ook alweer bereikt, op naar de volgende 100 deelnemersTotaal aantal deelnemers: 300
Ik hoop echt dat de gele en oranje het halen becuasei need them !
lol, boeie... wat heeft nou meer bijwerkingen? Alcohol of een of ander gelijmed litecubeding?? -> Losslopen dus en lekker batterij vervangen.
We zitten nu wel op de 300 deelnemers maar dr zijn dr een stuk of 12 ofzo die nix besteld hebben he dus dat telt niet
sorry maar nog een vraagje kan ik mun inkopen altijd wijzigen al de ornaje ledjes en gele het niet hallen ,en als ze het niet halen dat ik dan bijv 20 blauwe neem i.p.v groene?
die halen het waarschijnlijk wel, er is altijd wel iemand die ze opkoopt of er valt wel wat te regelen met de leverancierVenxir schreef op 10 oktober 2002 @ 23:43:
sorry maar nog een vraagje kan ik mun inkopen altijd wijzigen al de ornaje ledjes en gele het niet hallen ,en als ze het niet halen dat ik dan bijv 20 blauwe neem i.p.v groene?
* Hexyl heeft even de beginpost geupdate *
Verwijderd
zolang de ia nog niet gesloten is kan dat nog. gewoon andere getallen invullen bij je bestelde dingen. degene die je niet meer wil op 0 en ze gaan uit je lijst, wat je erbij wil gewoon erbij zetten.Venxir schreef op 10 oktober 2002 @ 23:43:
edit:
message waar het op sloeg gekwoot
message waar het op sloeg gekwoot
Dit is voor de mensen die zich aangemeld hebben maar niets besteld en mensen die betaald hebben (na de officiele betaal datum)
hoe meld ik me af??
Log je zelf in en ga dan naar de inkoop actie, klik daarna bovenin op persoonlijk:
Status
Je status staat nu ingesteld op 0
Klik hier als je het bedrag overgemaakt/betaald hebt
Klik hier als je niet meer mee wilt doen met deze inkoopactie
^^ dat zie je dan dus, en klik dan dus op de onderste optie
^^ als je al betaald heb klik dan op de bovenste optie, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger voor de starters
* Hexyl heeft net zijn 1985 ste post gedaan, dat is dus 1 meer was dan het jaar waarin ik ben geboren *
hoe meld ik me af??
Log je zelf in en ga dan naar de inkoop actie, klik daarna bovenin op persoonlijk:
Status
Je status staat nu ingesteld op 0
Klik hier als je het bedrag overgemaakt/betaald hebt
Klik hier als je niet meer mee wilt doen met deze inkoopactie
^^ dat zie je dan dus, en klik dan dus op de onderste optie
^^ als je al betaald heb klik dan op de bovenste optie, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger voor de starters
* Hexyl heeft net zijn 1985 ste post gedaan, dat is dus 1 meer was dan het jaar waarin ik ben geboren *
Sorry dat ik effe afwezig ben/was maar dat komt dat ik het een beetje druk heb in mn social life ... school enz .. allemaal dikke stront 
anyway ik volg wel alle post, en de overige gangen van zaken hoor! ... 300+ deelnemers (-12) et gaat goed ... effe volhouden zo
vraag nog es een x aan die electroboer of kennis van je of tie dit nu echt niet wilt overslaan!!
anyway ik volg wel alle post, en de overige gangen van zaken hoor! ... 300+ deelnemers (-12) et gaat goed ... effe volhouden zo
Jup knap hoor nu is er alleen 1 probleem!! je hebt altijd mensen in een IA die niet betalen of hun bestelling cancelen ... NU hoop ik dat dit tot het minimum blijft ... maar dat zien we vanzelf welspacy_ schreef op 11 oktober 2002 @ 00:10:
de leverancier is verbaasd van de aantallen wat wij binnen een week tijd weten klaar te spelen
nog even een paar meldingen:
de leverancier is verbaasd van de aantallen wat wij binnen een week tijd weten klaar te spelen
we zitten qua bestelde omzet nu ongeveer op het aantal van de space promotion ccfl inkoopactie van een klein maandje terug die nu wordt afgehandeld
spacy gaat nu slaapie doen, morgen moet er weer gwerkt worden
edit: Hee Pixxa, dan kun je nu de vraagjes en mailtjes voor vannacht beantwoorden, jongens hou het rustig voor hem he
we zitten qua bestelde omzet nu ongeveer op het aantal van de space promotion ccfl inkoopactie van een klein maandje terug die nu wordt afgehandeld
spacy gaat nu slaapie doen, morgen moet er weer gwerkt worden
edit: Hee Pixxa, dan kun je nu de vraagjes en mailtjes voor vannacht beantwoorden, jongens hou het rustig voor hem he
spacy_ schreef op 11 oktober 2002 @ 00:10:
nog even een paar meldingen:
hij kende de tweakers nog niet =]
/me Een echte patomaan
Nu we toch aan het updaten zijn zal ik ff deze voornachtelijke update posten:
Totaal aantal deelnemers: 302
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 10.310,00 dat zijn 31616 producten.
Dat is gemiddeld € 34,14 en 104,69 producten per deelnemer.
Ennuh het gaat al de goede kant op met de batterijtjes! Nog 80 ofzo
Ga zo door medetweakers!
Totaal aantal deelnemers: 302
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 10.310,00 dat zijn 31616 producten.
Dat is gemiddeld € 34,14 en 104,69 producten per deelnemer.
Ennuh het gaat al de goede kant op met de batterijtjes! Nog 80 ofzo
Blijft dat steeds die updates voor non-mijpalen. Het is wel leuk hoor om te zien hoeveel er omgaat in deze IA en hoeveel deelnemers maar post dit dan alleen bij een ongekend bedrag (dus 10.000,00) en deelnemers (dus 300). Mensen kunnen zelf ook wel op LauPro kijken hiervoor
Misschien willen ze wel een nieuwe auto?!?
En of het zo goed is om die batterijen te vervangen? Denk dat je em wel goed moet dichtlijmen, als er namelijk vocht inkomt krijg je allemaal giftige stoffen (lood, koper, zink en lithium verbindingen). En reken maar dat dat schadelijker is dan dat beetje alcohol wat jij erin gooit...
Maar ik zou het niet doen... Je kan (als je er genoeg besteld) wel een leuke muur in je kamer maken!
En of het zo goed is om die batterijen te vervangen? Denk dat je em wel goed moet dichtlijmen, als er namelijk vocht inkomt krijg je allemaal giftige stoffen (lood, koper, zink en lithium verbindingen). En reken maar dat dat schadelijker is dan dat beetje alcohol wat jij erin gooit...
Dit topic is gesloten.