Toon posts:

Ge-unlockte Athlon 1,33, mbo ziet als gelockt?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey, ik zit hier met een probleem namelijk:
Ik heb een AMD Athlon 1,33(266 fsb) die niet doorgelazert iz(heb ik gecontroleert, zlfs met vergrootglas naar gekeken voor de zekerheid) maar ik kan in de bios GEEN MP veranderen, hij denkt dus dat ie nog gelockt is, wat zou ik hieraan kunnen doen..

Ik heb al gecontroleert of alles op Jumper-Free staat via het boekje, ik ga zo kijken of er al een nieuwere bios is (zit nu op 1007)

Dit zijn mijn specs:

Amd Athlon 1,33
Asus A7M266 mbo (amd761 chip ICM Via chip)
2x256 mb DDR Pc2100 ram.
het lijkt mij nutteloos om hierbij te roepen welke videokaart ik heb..

Ik hoop dat jullie me met deze info kunnen helpen

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:23

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zit je wel naar de L1 bruggen te kijken?

hier staan wat plaatjes
http://www.homestead.com/StevenCanta/My_Rig.html

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

werkt het unlocken niet met een potloot streepje ?????
over het unlocken staat zat in de search, mischien effe zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
jups dat zijn ze, alleen bij mij zijn ze NIET doorgelasert dus.. ik hoef ook nix te unlocke (heb het zelfs vergeleken met mijn duron 800 die ik dus wel kon unlocken (op ander mbo dan)

Wat zou dit nu kunnen zijn?

/edit/ ik krijg nu al schop neigingen maar da mag niet :S /edit

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mobo kan het niet aan misschien :? En heb je wel de mogelijkheid om dit in BIOS te regelen(de x plier) ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
op de a7m kan je de multiplier niet verandere, of je moet een ander model hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Amd RuLuzzz schreef op 08 oktober 2002 @ 21:34:
op de a7m kan je de multiplier niet verandere, of je moet een ander model hebben....
t Kan wel maar niet via de bios, via Jumpers/Dipswitches heb ik nogniet geprobeert <er kan maximaal een XP 2100+ op nu dus>
t word denk ik w8ten op de nieuwste bios <1008> ik ga t nog eens proberen via t mbo (11*140 = 1540 = maximum wat mbo wilt.. cpu wilt denk ik niet zoveel)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Athlon 1.33 komt toch standaard unlocked?
Die van mij wel iig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:47
bobo1on1 schreef op 09 oktober 2002 @ 10:10:
Athlon 1.33 komt toch standaard unlocked?
Die van mij wel iig.
Die van een vriend van me heb ik ook ff bekeken, is ook al geunlocked en daar kun je ook de multiplier in het bios wijzigen. Alleen die heeft een abit bordje met raid...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 09 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

Die van een vriend van me heb ik ook ff bekeken, is ook al geunlocked en daar kun je ook de multiplier in het bios wijzigen. Alleen die heeft een abit bordje met raid...
De mijnes is dus ook standaart unlocked alleen ziet me mbo dat weer eens niet :(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pierre-oord schreef op 09 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

RAID is niet nodig voor overclocken :+ , maar snap waar je heen wil :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 20:42:
jups dat zijn ze, alleen bij mij zijn ze NIET doorgelasert dus.. ik hoef ook nix te unlocke (heb het zelfs vergeleken met mijn duron 800 die ik dus wel kon unlocken (op ander mbo dan)

Wat zou dit nu kunnen zijn?

/edit/ ik krijg nu al schop neigingen maar da mag niet :S /edit
Naar mijn weten is geen enkele TB gelaserd.. Je kunt dus wel MP's selecteren in de bios, maar het werkt niet? Dan is ie toch gelocked denk ik dan. Waren er niet gelockte en ge-unlockte versies :?

Maar wat ik dus zeg is; als ze niet gelaserd zijn houdt dat niet automatisch in dat hij unlocked is. Alleen XP's hebben lasercuts.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

De mijnes is dus ook standaart unlocked alleen ziet me mbo dat weer eens niet :(
|:( dat kan dus niet he ;)
je mobo detecteert niet of hij ge unlocked is hij geeft gewoon door aan je proc (is dus geowoon een pinetje op je proc ) een extra singaal door en daar mee verander je de mp je mobo heb daar gewoon geen inspraak over :P

mare ik zou voor een ander bordje gaan want die je nu heb is voor ocers een ware HEL

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

I've got 3 words for you (Dude Where's My Car)
Bios Update
mare ik zou voor een ander bordje gaan want die je nu heb is voor ocers een ware HEL
Zo'n hybride! Das echt een hel ja! Slechte drivers, slechte support, alles gewoon zwaar K*T (NOFI)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

The ASUS A7M266 motherboard BIOS has just about everything you will want. You can change the FSB in 1MHz steps from 100MHz to 180MHz. Unfortunately the ASUS A7M266 motherboard does not support clock multiplier changes
http://www.a1-electronics...obo_DDR/ASUS_A7M266.shtml

Case solved, kan gewoon niet. Jammer maar helaas, overklokken zal je met de front side bus moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 10 oktober 2002 @ 00:13:
[...]

http://www.a1-electronics...obo_DDR/ASUS_A7M266.shtml

Case solved, kan gewoon niet. Jammer maar helaas, overklokken zal je met de front side bus moeten doen.
crap :(

naja HOPEN dan het met bios nr 1008 wel zou kunne :) (dies nu beta en dar doe ik dus niet aan) ik zi tnu op 1007

of ffies mbo ruilen *loopt naar buuurman* die heeft volgens mij nog ee abit beest liggen waar dat WEL mee kan :)

Verwijderd

Als het moederbord helemaal niet MP tweaken kan...
Dat stel ik het volgende voor:
aangezien een nieuwe cpu toch geen reet meer kost, alhoewel..
TEST UITGEVOERD OP EEN JETWAY, nog een ergere hell, dan een a7m.

- een 12 volt adaptor, met 2 draadjes eraan
- 2 naaldjes, bevestigd aan die 2 draadjes.
- Je cpu :)

Ram elke brug door die je hebt,(ene naald aan het begin van de brug, de andere naald aan het eind v/d brug, maakt dus niets uit hoe om :P) behalve de L1 en de losse brug naast de L7
v/d rest allemaal doorknallen, en vervolgens, alles zelf over de bruggen instellen.
Multiplier, Voltage e.d,
Hoe!? datasheets gebruiken van OCinside, daarmee heb ik mn duron 850 @ 1100 op een NON MP tweak bios ( na een tijdje kon ik geen eens de voltage instellen via de bios)
Gebruik dus deze datasheet: http://www.ocinside.de/ht...ta/socketa_resistors.html
Gewoon heel simpel is het..
i wish you luck..
foutgekleurd? gebruik alcohol , gaan de potlood strepen snel weg.
hoop dat je hier wat aan hebt, anders had ik het wel :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 09:27 . Reden: Beta 3 ]

Verwijderd

The ASUS A7M266 motherboard BIOS has just about everything you will want. You can change the FSB in 1MHz steps from 100MHz to 180MHz. Unfortunately the ASUS A7M266 motherboard does not support clock multiplier changes
Serachvraagje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.