Toon posts:

[WinXP] Clean install met HP restore CD *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met de pc van mijn zwager bezig
Hp Pavilion 7965 (P4 1,7 Mhz, Win XP Home NL, 512 MB, 80GB, enz...)
( nvidia drivers echt verwijderen )
Ik wil graag een schone installatie uitvoeren want ik wil graag zelf bepalen welke drivers ik ga kiezen. Nu is er alleen zo'n hetstel set (cds en diskette) meegeleverd, maar is het ook mogelijk om het xp uit die cd's te halen zodat ik xp opnieuw schoon kan installeren. Ik heb nl. geen windows xp home edition om he top die manier te doen .

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
sorry |:( |:( |:(

Verwijderd

Het uit de restore CD peuteren van Windows XP zal welhaast onmogelijk zijn, want ik verwacht dat er een of andere vorm imaging (Ghost oid.) gebruikt wordt.

Ik snap je trouwens niet, als je de originele restore cd van HP gebruikt, dan weet je zeker dat je de juiste drivers gebruikt. Niet de meest recente misschien, dat klopt, maar je vergeet in ieder geval niets. Als je dan (nog) foutmeldingen krijgt, bel je toch gewoon HP?

Als je het met de hand wilt doen kun je het beste gewoon een XP setup cd gebruiken, en met de hand de drivers zoeken (die ga je wellicht bij HP halen?).

"Look and thou shalt find", zullen we maar zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:50:
Het uit de restore CD peuteren van Windows XP zal welhaast onmogelijk zijn, want ik verwacht dat er een of andere vorm imaging (Ghost oid.) gebruikt wordt.

Als je het met de hand wilt doen kun je het beste gewoon een XP setup cd gebruiken, en met de hand de drivers zoeken (die ga je wellicht bij HP halen?).

"Look and thou shalt find", zullen we maar zeggen?
het probleem is dat ik geen setup cd windows xp home edition heb , ik heb alleen xp proffesional.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:58:
[...]

het probleem is dat ik geen setup cd windows xp home edition heb , ik heb alleen xp proffesional.
Da's geen probleem, maar een geluk!

Je wilt toch veel liever Pro als Home :?

Enne, de drivers kun je vast wel bij HP (of waar dan ook, zo exotisch zal die hardware niet zijn) downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 20:02:
[...]

Da's geen probleem, maar een geluk!

Je wilt toch veel liever Pro als Home :?

Enne, de drivers kun je vast wel bij HP (of waar dan ook, zo exotisch zal die hardware niet zijn) downloaden.
maar eh we moeten het toch wel legaal houden he ik he bzelf xp proffesional en mijn zwager heeft home (dus ook verschillende codes)

• Nielson
  • Laatst online: 12:50
Eerst restoren, kopieer daarna de i386 dir in C:\Windows even naar een tijdelijke map, en gebruik dan dit tooltje om een nieuwe bootable XP cd te maken, evtueel met SP1 erbij in.

Verwijderd

Staat er na de installatie een I386 directory in je Windows map? Tja, dan is het niet moeilijk meer. :9 Is trouwens wel netjes dat ze dat erbij zetten. De hele install-source heb je al in je bezit dus?

Zie verder Nielson uiteraard.

• Nielson
Hmm, begin nu te twijfelen, de map staat hier inderdaad niet op m'n XP Pro machine, maar als ik het goed heb wel bij machines met XP Home die voorgeinstalleerd zijn met de MS OPK kit.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

HP heeft een verborgen partities op de HD's, je kunt los een recovery-CD bestellen. Hiervanaf is het niet mogelijk om XP los te installeren. Ook de Licentiecode op de zijkant van de kast is onbruikbaar.
Ik begrijp dat je een clean install wilt omdat je de Detonators er niet op wilt hebben?
Hoe uninstall ik mijn Detonators?
Ik kan me trouwens niet herrineren dat er in de HP7965 een TNT2 zit, volgens mij zat er een GeForce 2 MX400 in, wellicht dat dat een conflict oplevert?

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 08 oktober 2002 @ 23:54:

Hoe uninstall ik mijn Detonators?
Ik kan me trouwens niet herrineren dat er in de HP7965 een TNT2 zit, volgens mij zat er een GeForce 2 MX400 in, wellicht dat dat een conflict oplevert?
met de denator drivers maakt het toch niet uit of het een tnt of geforce is

ik heb hem net even opengemaakt en er zit een asus v7100/m64 in.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 08 oktober 2002 @ 22:49:
Eerst restoren, kopieer daarna de i386 dir in C:\Windows even naar een tijdelijke map, en gebruik dan dit tooltje om een nieuwe bootable XP cd te maken, evtueel met SP1 erbij in.
bedant voor je reactie , ik denk dat ik er wel iets aan heb, alleen nog even een vraagje?

Ik heb de map I386 gekopieerd naar een tijdelijke map. Als ik he tprogramma op start moet ik als eerste aangeven 1: Temporary data patch (daar verwijs ik naar I386)
2: Path of windows 2000/xp cd to copy: maar wat vul ik daar in ??

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties, het is me gelukt ;) ;)

• Nielson
Oké dan. Was inderdaad vergeten te melden om de map I386 te kopieren naar bijvoorbeeld C:\CDRoot en dan C:\CDRoot op te geven als Path naar de XP bestanden. Voor Temporary data path kan iets als C:\Temp worden opgegeven, maar je was er dus al uitgekomen. :)
Pagina: 1