Toon posts:

[Win2k]Dns Server en NetBios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit hier op stage en moet een DNS server maken en een netbios naam geven.

DNS: ad.chain.nl
Netbiosnaam: Chain

Kan iemand deze server n00b effe vertellen hoe ik dat moet installen.

Offtopic: Heb hier nog geen andere topics voor gevonden, naar mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Echt gereageerd wordt er niet :'( :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 14:24:
Hey,

Ik zit hier op stage en moet een DNS server maken en een netbios naam geven.

DNS: ad.chain.nl
Netbiosnaam: Chain

Kan iemand deze server n00b effe vertellen hoe ik dat moet installen.

Offtopic: Heb hier nog geen andere topics voor gevonden, naar mijn mening.
netbios naam kan je gewoon aangeven in de netwerk instelling.

dns naam kan je ingeven in de tcp/ip instellingen

dns server kan je installeren met add/remove in je control panel en dan in je dns snap-in is het dan dacht ik: rechts aanklikken en config, wizard volgen, en dan moet alles goed werken

Verwijderd

je bedoelt dat je met OF DNS of NETBIOS hetzelfde resultaat bereikt?

Dan zul je DNS en WINS moeten installeren.

DNS is geen netbios en netbios geen DNS, dus ik snap je vraag niet helemaal als je bovenstaande niet bedoelt!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Maxfragger: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/471457 stap 2 en 3 .

Wat heb je gevonden op www.microsoft.com/technet :? Wat heb je aan bluepapers gelezen op technet :) Het is daar te vinden.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm volgens mij kan je best zelf wat opzoeken. En het is niet de bedoeling dat we jouw gaan helpen. Je moet er immers van leren (denk dat stage wel onder hetzelfde kopje valt als huiswerk e.d).
Als je nou eerst zelf wat geprobeerd had oid dan scheelde dat alvast wat. Maar meteen vragen hoe iets moet zonder zelf stappen onder te nemen (of iig niet duidelijk aangegeven) is niet echt de bedoelingg.
Verder tijdens de installatie wordt vanzelf omgevraagd.
Dus installeer gewoon de DNS server en lees aandachtig.
Het is echt niet zo moeilijk hoor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

netbios naam kan je gewoon aangeven in de netwerk instelling.

dns naam kan je ingeven in de tcp/ip instellingen

dns server kan je installeren met add/remove in je control panel en dan in je dns snap-in is het dan dacht ik: rechts aanklikken en config, wizard volgen, en dan moet alles goed werken
zorg wel dat je server zijn eigen dns gebruikt...

overigens als je DDNS gebruikt krijg je waarschijnlijk ook de dns naam chain.chain.nl en zal je ad.chain.nl als alias of a record aan moeten maken... (tenminste als het over een host ging)

anders maak je een domain ad.chain.nl via de wizard en dan krijg je vanzelf de vraag of welke domain name je wilt gebruikien voor pre-win2k domains (de default is AD)... overigens vaag dat je dat moet doen... met dns staat of valt een AD domain...
Pagina: 1