Mijn pc liep goed, ook overgeclockt, mijn xp 1800+ liep op 1707 mhz, stabiel en werd ook niet al te warm. Nu heb ik mijn pc 1 keertje meegenomen voor een avondje livesets opnemen (feestje opgenomen onsite). De avond ervoor alles op laag gezet zodat alles stabiel liep( geheugen op cas 2,5, processor op 1150 mhz, gf4 op allerlaagst etc). ER is niks vreems met mijn pc gebeurd, geen drank overheen gegaan etc, en toch. nu ik hem weer aanzet, en ik zet hem weer op 147 x 11,5 en ik krijg geen beeld! Zet ik hem op 133, dan loopt ie wel weer stabiel, maar ik kan mijn fsb dus gewoon niet meer overclocken, iemand een idee???
vergeten voltage omhoog/omlaag te doen?
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
nee helaas, voltage staat nog steeds op 1,85v zo stond die ook, ik heb de biosinstellingen ntot vervelends toe gecheckt, maar niks..
hmm, dat zou ik effe moeten checken, zou inderdaad kunnen. thnx. Maar in principe zou dit toch alleen aan de bios of dan de koeler kunnen liggen? Zou het kunnen helpen als ik de bios flash?
Tja vreemd, ik heb eigenlijk ook zoiets dergelijks met mijn geunlockte XP1800, die kreeg ik toen ie nog gelockt was veel hoger mbv Cpucool dan nu die geunlockt is. Ook na een biosflash hetzelfde probleem maar je kunt het altijd proberen natuurlijk
Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Verwijderd
zet niet in 1 keer alles omhoog, dus clock niet in 1 keer alles over. Begin in stapjes te werken, dus eerst corevoltage, dan cpu clock en dan geheugen bijvoorbeeld. Misschien heb je dat al zo gedaan, maar ik lees er niks over hier. Bij mij hielp dat wel (bij mijn xp1800) die deed het niet als je in 1 keer alles vol overclockte, gewoon in stapjes dat is beter
Gister weer lopen klooien, telkens met 1 mhz overclocken, en bij 141 gaf ie blauwe schermen, bij 140 loopt ie na een half uur vast.. Zou het aan een defecte pci kaart kunnen liggen? Laten we mijn sblive als voorbeeld nemen, het lijkt mij niet dat je minder hoog kan overclocken als je pci kaart gaar is, of kan de pci bus gewoon niet de snelheid aan?
Kan het aan mijn geheugen liggen, dat door de extra 256 mb ik geen beeld meer krijg bij 142 en hoger?
Extra geheugen kan er idd voor zorgen dat je PC de hoge FSB's niet meer trekt. Het zou ook nog kunnen dat je nieuwe geheugen de hoge FSB niet aankan. 1 voor 1 de DIMM's testen zou ik zeggen, dan weet je waar het aan ligt.Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:42:
Kan het aan mijn geheugen liggen, dat door de extra 256 mb ik geen beeld meer krijg bij 142 en hoger?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wanneer heb je die extra 256 erbij gezet dan?
Ik denk dat je er alles uit moet trekken (reepjes, en pci misschien) om te traceren wat nu het probleem is.. niet? Ik weet het het is niet leuk.. ( moet ik nu ook btw ..
)
Ik denk dat je er alles uit moet trekken (reepjes, en pci misschien) om te traceren wat nu het probleem is.. niet? Ik weet het het is niet leuk.. ( moet ik nu ook btw ..
Een extra DIMM betekent extra stress voor de northbridge, waardoor hij soms inderdaad niet meer zo hoog kan. Bovendien kan je het vaak wel vergeten om ze op dezelfde lage timings te zetten (als je die getweaked had). Ik kon eerst mijn 256MB op 2-3-5-3-2 draaien, maar toen ik er 256MB extra inzette moest ik m'n FSB behoorlijk verlagen en mijn timings wat hoger instellen. Na een tijdje inbranden kun je dan vaak nog redelijk in de buurt komen, ik zit nu weer op 139Mhz FSB met als enige verschil cas2,5 ipv 2. Maar het heeft wel 2 weken inbranden nodig gehad!
Bnet pindle#2913
Pagina: 1