[CM][EL] Nieuwe voeding levert te weinig spanning voor 5V?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn onderstaande config (zie sig) getrakteerd op een nieuwe case en een nieuwe voeding van Q-tec (die van 450W) (Dit omdat mijn vorige kast/voeding van 300W wat wandelende voltages liet zien voor alle spanningslijnen.. en ik deze voeding begon te verdenken van dat af en toe, lees 1 maal in de week of zo de pc crashte...komt ook dat nogal er veel in zit... vandaar dus).

Dus ik alles 1 op 1 overgezet (zelfde PCI sloten en IDE kanalen met dezelfde IDE kabels en config). ALles zat in het nieuwe jasje met 2 exta 80mm case fans (dat moet de nieuwe voeding wel trekken... right?).
Nou ik voor het eerst opstarten.... ja .. W2k splash screen in beeld.... BSOD! shit.. :(
Eeuh.. daarna heb ik alles default bios waarde ingesteld (ook CPU op oude niet overklok settings : geen hoge temps hier) ...om het probleem te verhelpen.. maar geen kick..
Voltages dan maar eens bekijken.. blijkt nu.. dat deze zeer stabiel zijn.. maar de 5V lijn in het begin dipte naar 4,88V...en dan op 4,9 blijft draaien. Bij mijn oude voeding begon die op 5,1V.. en starte toen keurig op.
Dus ik verdenk sterk nu mijn nieuwe Q-tec voeding er weer van...

IK heb al ondertussen 1 fan eraf gehaald.. (doorlus 12V 4 pins molex) .. maar dat had geen resultaat. Ik denk dat ik een voor een mijn PCI kaarten eruit moet halen...
BTW... waarom kan ik niet "gewoon" de 5V lijn instellen en Vcore en chipset Voltages wel?

Tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmmm als je je voeding ervan verdenkt dan leen je toch ff andere voeding of trek der een uit de pc van je pa en probeer het dan ff

en kan het geen software fout zijn???? misschien ff opnieuw windows derop pleuren....

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de 3.3 volt maar.
Die ging bij mij omlaag naar 2.41!
Ook met q-tec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 09:47:
Check de 3.3 volt maar.
Ook met q-tec.
Nee .. is het niet..
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/dip5v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 09:12
Ik zou het volgende is proberen: ff MBM5 installeren, configgen en daarna CPUBurn installeren en dan flink stressen terwijl je je mbm in de gaten houd. Zo kan je precies zien of je voeding het opgeeft of niet. (links: mbm5.21 en cpuburn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
btw...de oude voeding gaf wel stee vast een hoge Vcore van 1.79.. dus deze heb ik dan ook ff op 1.8 gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
DeadPool schreef op 15 November 2002 @ 09:52:
Ik zou het volgende is proberen: ff MBM5 installeren, configgen en daarna CPUBurn installeren en dan flink stressen terwijl je je mbm in de gaten houd. Zo kan je precies zien of je voeding het opgeeft of niet. (links: mbm5.21 en cpuburn
eeeuh.. als ik nog niet eens in windows kom? hoe dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
intuliegend schreef op 15 november 2002 @ 09:45:
hmmmm als je je voeding ervan verdenkt dan leen je toch ff andere voeding of trek der een uit de pc van je pa en probeer het dan ff

en kan het geen software fout zijn???? misschien ff opnieuw windows derop pleuren....
... ja eeuh .. voedingen genoeg.. maar ik had net deze gekocht... voor stabiliteit en extra fans (en toekomstige uitbreidingen) enzo.. en om nu weer weer alles om te zetten.. ja eeuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 09:12
henkleerssen schreef op 15 November 2002 @ 09:54:
[...]

eeeuh.. als ik nog niet eens in windows kom? hoe dan? :?
Oh sorry overheen gelezen, 't is nog vroeg ;) mja...dan is 't lastig...
Ik zou dan inderdaad al me shit aan hardware eruit trekken. Alle pci troep eruit, cdrom los, 1 boot hd eraan als je meerdere hd's heb. Je zou ook nog je AGP kaart eruit kunnen halen en er een crappy pci vga kaartje in kunnen zetten (denk aan een S3 virge ofzo). 1 geheugen reepie erin (niet dat dat volgens mij veel uitmaakt maar worth a try), gewoon echt zo kaal mogelijk proberen te booten. Je zou ook nog je CPU kunnen onderklokken (kweenie wat voor 1 't er is maar al is 't een 1200mhz 133fsb dan kan je em simpel op 100mhz fsb laten lopen)

Veel succes

[ Voor 0% gewijzigd door DeadPool op 15-11-2002 10:06 . Reden: nog ff wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ja ok is wel beetje werk maar kbedoel andere voeding erin is toch 10 minuten werk??? (als je er een bij de hand hebt..)) en dan weet je dat in ieder geval zeker...

als er iets ernstig naar de kloten is en je kan er niet achter komen wat het is dan is volgens mij nog steeds de beste manier om 1 voor 1 de onderdelen te vervangen ((jat de pc va je buren of je vader leeg of ben lukkie en heb er zelf 2))

zo weet je in ieder geval zeker of het aan je nieuwe voeding ligt....
maar zou het ook niet een software fout kunnen zijn????? heb je nieuwe install gedaan van win2k of gewoon met de oude verder gegeaan??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
bah.. waarom zijn er geen voltage meetprogjes voor dos of zo? en waarom kan ik nou niet de 5V instellen?
Questions questions...
Dat er alles uit trekken.. na al dat werk.. =bah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
intuliegend schreef op 15 november 2002 @ 10:04:
ja ok is wel beetje werk maar kbedoel andere voeding erin is toch 10 minuten werk??? (als je er een bij de hand hebt..)) en dan weet je dat in ieder geval zeker...

als er iets ernstig naar de kloten is en je kan er niet achter komen wat het is dan is volgens mij nog steeds de beste manier om 1 voor 1 de onderdelen te vervangen ((jat de pc va je buren of je vader leeg of ben lukkie en heb er zelf 2))

zo weet je in ieder geval zeker of het aan je nieuwe voeding ligt....
maar zou het ook niet een software fout kunnen zijn????? heb je nieuwe install gedaan van win2k of gewoon met de oude verder gegeaan??
gewoon weer met de oude verder van w2k hoor.. .. als alles 1 op 1 is oververhuist .. dan moet het gewoon werken.. ik heb ook nog wat images.. dus.. dat zou ook nog kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 09:47:
Check de 3.3 volt maar.
Ook met q-tec.
.. krijg je daar geen probs mee? jeetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 15 November 2002 @ 10:10:
[...]

.. krijg je daar geen probs mee? jeetje..
Inderdaad..Spontaan zwart beeld en reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:23:
[...]

Inderdaad..Spontaan zwart beeld en reboots.
Zag je dat ook in de bios terug dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. 2.41 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Maar die IO Voltage kon je niet hoger instellen? Kan met de mijne wel nl...
Maar ja.. dat ding moet gewoon 3,3 v leveren.. klaar..
Teruggebracht? RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
IRQ_NOT_EQUAL_OR_LESS.. was mijn eerste BSOD btw.. hier ook gevonden....IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding bij starten spellen .. meeste mensen daaro geheugen problemen... mmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Die 5 volt lijn is niet extreem laan hoor in mijn ogen, dat moet volgens mij geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
mlevd schreef op 15 November 2002 @ 10:38:
Die 5 volt lijn is niet extreem laan hoor in mijn ogen, dat moet volgens mij geen problemen geven.
Weet ik.. maar toch had mijn tv kaart (denk ik dat dat het was... weet het niet zeker.. dat zijn die rare crashen die ik eerst had; PCI sloten 5V btw?) er soms geen zin an.. bij een dip (bij constante monitoring) onder de 4,92 dan kreeg ik doorgaans wel een crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
raar maar waar.. vanavond nu alleen de coax uit de tv kaart getrokken.. deed die het een in keer... hoe het kan, mag joost weten.. dit keer startte die op met wat meer dan 5v... nu staat die momenteel op 4.91... strange allemaal.. maar goed ik ben blij dat ie het doet..
Pagina: 1