[TV] Thomson TV defect, advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Hey,

Ik ga proberen om het verhaal hier zo duidelijk mogelijk naar te zetten, als je niet kan volgen, zeg je't maar. :)

Ok, goed jaartje geleden had ik een Thomson 32WF64EG gekocht bij een 'winkel' die doet in einde-reeksen en zo.
1000€ betaald voor een 16:9, 82cm, 100Hz, vlakke beeldbuis en zo, goeie prijs lijkt me toch!

Na enkele maanden begon hij een beetje raar te doen, nadat hij een minuutje of 2 3 aanstond, flitste het beeld enkele keren in het groen, blauw of rood, daarna werkte hij perfect tot je hem de volgende keer terug aanzette.

Ik dus naar de winkel gebeld, daar gingen ze regelen om hem te komen ophalen.
Ik ben een redelijk geduldig persoon, maar na een maandje heb ik toch maar eens teruggebeld om te vragen waar ze nou bleven. :)

Eindelijk dus toch Tv opgehaald, 3 weekjes weggeweest en netjes teruggekregen.
Hij heeft het toen een tijdje goed gedaan, maar begon toen opnieuw hetzelfde te doen.

Door ons drukke schema ( :( ) duurde het wel even voor ik kon bellen om een afspraak te maken om op te halen.

Toen terug hetzelfde scenario, 2 weken niks van gehoord, teruggebeld, gingen ze'm komen halen, niet langs geweest, flauw excuus, week erna toch komen ophalen.

Toen ik hij dus een maand weggeweest, en moest ik dan niet gebeld hebben, was hij waarschijnlijk nog niet terug!

"Oh, Thomson is 2 weken gesloten geweest wegens verlof, daarom dat het zo lang duurde" Yeah right! :(

Toen bleek dat er een produktiefout in de beeldbuis van het toestel zat, en hij
niet meer hersteld kon worden.
We konden gewoon een andere komen ophalen. Nou, ik dus helemaal blij naar de winkel terug.

Daar aangekomen blijkt dat ze er maar 1 meer hebben, en als demo-model in de winkel staat. Er hing met plakband een prijskaartje op die er blijkbaar moeilijk afging.
Ze zeiden dat met een beetje water dat er zo af zou zijn.

Twijfelachtig, maar toch maar het toestel meegenomen.

Nu dus het echte probleem:
Thuis ontdekte ik dat het niet een 32WF64ES was maar een 32WF[b]45ES[b]. In de menu was direct te zien dat er helemaal niet zo veel opties stonden dan in ons originele model. Ook het automatisch zoomen deed hij niet echt behoorlijk en er waren ook minder zoomstanden.

Bovendien was de onderkant 'beduimeld' (beetje verkleurd zoals bij een te vaak gelezen boek) en ook het stickertje ging er niet 100% af! :(

Na was over en weer gemail met Thomson NL en YPIM bleek dus dat de 32WF45EG inderdaad een lager model was uit de zelfde einde-reeks als ons toestel.

Dit heb ik dus ook telefonisch laten weten aan de winkel, maar daar zeggen ze dat ze naar Thomson gebeld hebben en dat dit dus wel een nieuw model is.

Ondertussen is ons toestel wel al uit garantie! In de handleiding staat wel dat er levenslange garantie is op herstellingen voor fabrikage-fouten.

Wat kan ik nu doen?

Ik vind nergens iets over support van Thomson in België!

(sorry voor de verschrikkelijke lap tekst! :) )

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Er is ook nog zoiets als economische garantie. Ik weet niet precies hoe het zit, maar als jouw TV na anderhalf jaar nog steeds een goed model is en hij is defect, dan kan je hem laten repareren onder de economische garantie die wordt vastgesteld door "...". De consumentenbond weet hier wel meer van, neem daar eens contact mee op zou ik zeggen. Suc6. :{

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Belachelijk dat ze je een "andere" tv meegeven. Als het serienummer niet klopt dan sta je natuurlijk sterk.

zou mooi worden, ik krijg een nieuwe BMW van de garage omdat de oude niet meer te repareren valt. Helaas is dit wel de M3 ipv de M5 die ik eerst had. Onder het motto "Deze is ook nieuw en snel...."

Schandelijk. Je kan je verhaal doen bij Thomson, je staat zowieso juridisch sterk. Je hebt niet gekregen wat je gekocht hebt.

Verwijderd

Economische garantie is beetje "grijs".
Het is namelijk zo dat je inderdaad een deel vergoed kan krijgen.
Dit betreft ongeveer 10% per gebruikersjaar.

Dus zeg dat tv 2jaar oud is, dan kun je 80% verhalen voor schade.
Dus van de reperatie wordt 80% vergoed.

MAAR!!!!

- de verzendkosten/ontvangstkosten blijven voor de consument.
- de manuren worden ook doorberekend naar de consument.

Dus je betaald zoiezo 50euro/man uur en 75euro/zendingen.

Dus er blijf via economische garantie (wat kassa vaak verteld) toch nog een groot restant bedrag openstaan.

Dus kijk dan wel goed of het qua kosten de moeite waard is, in plaats van nieuwe aanschaf.

aldus een verkoper

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12 15:20
Volgende keer goed opletten als je dus van een winkel leuke praatjes krijgt. (maar dat had je zelf ook wel door)

Ik zou terug gaan en zeggen dat je het er niet mee eens bent, misschien hard zoeken naar de importeur o.i.d. gaan en via hen iets proberen!

Misschien is er iemand die weet wie deze tv's importeerd in Belgie / nederland / benelux?

Als de winkel niet meewerkt kan dit wel eens een moeilijke zaak gaan worden vrees ik!

Heb wat gevonden!!!

http://www.thomsonlyra.co...nguageID=82&countryID=804

Misschien heb je er wat aan!

[ Voor 15% gewijzigd door mcb1 op 23-04-2003 23:08 ]

mcb1

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:22
die spam is leuk geweest nu :( , je hebt je mail al gechecked ondertussen hoop ik ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.