Hielko schreef op 06 november 2002 @ 17:47:
Diadem: aura's zijn in een 3vs3 natuurlijk meer effect, maar als je alleen daarop vertrouwd heb je toch een probleem. Je ghouls kunnen zoveel aura's hebben als je wilt, maar vs Clap, stomp, frost nova en chain lighting begin je echt helemaal niks. Je ghouls zijn dan bij wijze van spreken al dood voordat je het commando om aan te vallen hebt gegeven. Tevens is bl en innerfire prima te dispellen en zijn ook casters binnen no time dood met mass destruction spells. Dus reken er niet op dat het een winnende strategie is.
Very true. Maar je doet nu net alsof ik gezegd heb dat je in zo'n geval met alleen ghouls wint.
Maar dat doen we natuurlijk niet. De orc heeft behalve grunts minimaal ook shamans, witch doctors en kodo beasts rondlopen. De human heeft minimaal knights, priests en sorcs. Als undead gooi ik daar nog ghouls en garcs bij. Je hebt dan al een zeer sterk en goed gecombineerd leger. Je kunt overwegen ook nog hh's of rifles meenemen, maar dat is niet zo nuttig omdat je juist heel veel melee bonussen hebt en daarop dus wilt concentreren. En in de lucht vegen je garcs alles schoon. Ranged units worden weer interessant als je combat in hele nauwe gangen of corridors, maar als je beetje ruimte hebt, en dat heb je bijna alle 3v3 maps wel, dan is het helemaal niet nodig. En je hebt minimaal 4 verschillende soorten casters bij je, met level 3 brilliance, dus ik denk eerder dat jij je tegenstander met spells lastigvalt dan andersom.
Het is wel een winnende strategie. Je moet natuurlijk een beetje aanpassen aan wat je tegenstander doet. Neemt ie helemaal geen air dan neem je geen garcs natuurlijk. Dan pak je casters en misschien wat frosties. Of je gaat voor aboms. Gaat je tegenstander juist heel extensive op air, dan neem je heel veel garcs, en laat je de rest door je allies opknappen. Neemt je tegenstander heel veel casters, dan neem je banshees mee met AMS en natuurlijk posession (erg goed 3v3 omdat niemand ze gaat stoppen met 1 fps).
Dit is vanuit de undead bekeken, orc en human passen op vergelijkbare wijze aan.
Mijn punt is dus: Natuurlijk moet je je aanpassen aan wat je tegenstander doet, maar de basis van de strategie, namelijk heel veel aura's, die werkt gewoon. Je leger doet gewoon zo ziek veel meer damage, met zo'n ziek veel hogere snelheid, dat is gewoon een hele grote bonus.
En ja, als ze ieder van je basissen met elk 500 chimera's tegelijk aanvallen, dan ga je heel hard dood. Maar gebeurd dat dan heb je daarvoor al iets fout gedaan
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett