splitter aansluiting waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
volgens de tekeningen van van de adsl aansluitings schema's moet je de splitter van een adsl pakket
aansluiten op het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. is dat echt nodig?

nou is het mij niet echt duidelijk waar de telefoon lijn 't huis binnenkomt..
iig NIET in de meterkast voor zover ik kan zien :(

de lijn begint in de beneden slaapkamer en loopt door naar de woonkamer(1 verdieping hogeR)

kan ik bijvoorbeeld de splitter aansluiten in de woonkamer?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zolang alle telefoontoestellen maar achter de splitter zitten is het geen probleem :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
rreevvss schreef op 07 oktober 2002 @ 20:56:
volgens de tekeningen van van de adsl aansluitings schema's moet je de splitter van een adsl
kan ik bijvoorbeeld de splitter aansluiten in de woonkamer?
Ja, dit kan.
Zolang je maar zorgt dat er geen telefoontoestellen op de lijn zitten VOOR de splitter.

Dit paar meter analoog kabel dat maakt niets uit zegmaar.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je niet zien waar de lijn je huis binnenkomt dan? Daar moet je nl. je splitter plaatsen.

Overigens bestaan er ook speciale filters, als je die voor je telefoon zet. Dan maakt het geen bal uit waar je je splitter plaatst, ook al is het pal voor je PC en zit ie achter je telefoon.

• rreevvss
in de woonkamer komt de telefoon er wel achter..
maar in de slaapkamer staat ook een foon
doet ie 't dan helemaal niet? of zwak signaal(had ik ergens anders over kabelmodems gelezen)

of alleen als die telefoon gebruikt wordt?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

rreevvss schreef op 07 oktober 2002 @ 21:01:
in de woonkamer komt de telefoon er wel achter..
maar in de slaapkamer staat ook een foon
doet ie 't dan helemaal niet? of zwak signaal(had ik ergens anders over kabelmodems gelezen)

of alleen als die telefoon gebruikt wordt?
Kabelmodems? Dat heeft hier toch niks mee te maken? En als de telefoon niet gebruikt wordt, wel, boeiuh :)

Het antwoord is door SH007 gegeven: gewoon alles (ook de telefooncentrale/-splitter en dat soort shit) achter de splitter en er is niks aan het handje. Anders lees je het Wokschotel-verhaal en ga je op zoek naar zo'n filtertje (goh, weer wat geleerd :)).

Zonder meer een telefoon tussen splitter en meterkast zetten lijkt me een goeie garantie voor veel verbroken verbindingen, zowel voor adsl als voor de telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 07-10-2002 21:07 . Reden: Wokschotel? Hmmm... honger... ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Een paar dagen geleden ook al een topic over geweest: ADSL-Splitter vraagje..
En daar staat ook deze link in: ADSL Splitter

En deze [rml][ ADSL] IS/RA -> splitter[/rml] is ook wel erg interessant denk ik.

_/-\o_

• rreevvss
Wokschotel schreef op 07 oktober 2002 @ 20:59:
Kun je niet zien waar de lijn je huis binnenkomt dan? Daar moet je nl. je splitter plaatsen.
ik heb net al in de kruip ruimte gelegen :9

ik zag daar 1 dikke uit allemaal kleine draadjes bestande waaronder een rode+blauwe voor de telefoon(denk ik) die in de slaapkamer omhoog gaat
er loopt alleen vanuit de meterkast een groene kabel(0,5cm doorsnee) naar de slaapkamer..

en dat is/ra aansluitpunt.. hoe ziet dat eruit? misschien dat ik 't dan wel vind (herken :P )

Verwijderd

wat andere ook al meldde; het maakt niet uit waar je splitter komt, als hij maar voor het eerste toestel of aparaat zit...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

en je kan het controleren door na het aansluiten van de splitter het telefonie gedeelte los te halen en dan met je GSM jezelf te bellen, als er dan geen telefoon overgaat in het huis dan zit het helemaal goed. Dat je dan niet direct op dat punt zit, is niet zo heel erg. Zolang je maar geen tientallen meters met crappy platte telefoonkabel af gaat leggen, gaat het gewoon wel werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1