[XPsp1] Na opstarten tijdelijk geen inet*

Pagina: 1
Acties:

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:42

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Ik heb hier -bij mij ouders, dus niet mijn eigen PC- WinXP pro SP1.
Als ik de computer aanzet en Windows opstart, gaat alles prima tot een bepaald punt. Hij lijkt ergens op te wachten of zo. Dat duurt een minuut of zo. Dan gaat het opstarten weer verder en wordt de rest van de programma's opgestart. Tot dat moment kan ik niet het internet op, en ook niet systeem eigenschappen veranderen.
Wat ik al zei: hij wacht echt ergens op...

Wat ik ook doe, niets helpt. Defraggen, scandisk, bootvis... Nakkes :(

Weet iemand waar windows op wacht, of dat er iets fout is, of wat dan ook? Ik snap er echt helemaal niets van...

edit:
Oeps, geen [XP] bij topic-titel gezet... Sorry!
Edit2: Zoooooo word meteen twee keer gecorrigeerd.... Tempootje hier zeg :P

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, volgende keer even op letten a.u.b.

Wat voor internetverbinding heb je :? Heb je een DHCP server? Werkt een vast IP adres sneller :? Wat voor netwerkservices / protocollen heb je allemaal geinstalleerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Internet is Wanadoo Breedband Basic... Met DHCP... En een vast IP adres. Ik heb niet de native PPPOE client van XP gebruikt, wegens slechte ervaringen, ik heb RASPPPOE 0.98B erop staan. Deze client gebruik ik zelf naar volle tevredenheid. Als dat wachten overigens voorbij is, is er dus wel internet, alles werkt dan ineens...
Internetverbinding moet nog handmatig gemaakt worden, het kan niet zo wezen dat hij al aan het inbellen is.
Verdere protocollen? WinXP standaard zooi: TCP/IP, Microsoft netwerken, QoS Packet Sched.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Knap, wat is et nou, een vast IP adres of DHCP :?

Maar, je kan tot die tijd niet op internet, maar kan je ook niks anders :? Dan is het niet specifiek om je internet te doen dus.

Enne, lees dit nog effe door a.u.b.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Verschilt dat, vast IP en DHCP? Hmmmz, heb ik toch iets fout begrepen... :z
Volgens de brief van Wanadoo heb ik een vast IP... DNS en WINS en zo heb ik niet aangepast, staat allemaal op standaard (ik dacht dat dat van DHCP uitging, vandaar... sorry :)).

Ik kan tot die tijd wel Word, Excel, en andere dingetjes doen. Als ik bijvoorbeeld de device manager wil openen, dan wacht ie daarmee totdat ie helemaal klaar is. Als ik internet op wil, idem. Zodra iets specifiek van de hardware word gevraagd of zo... Als ie klaar is, dan werkt ie alles af wat ik aan geklikt heb, dus dan staat soms ineens mn hele beeld vol.

Verwijderd

Heb je de Auto Protection van Norton AntiVirus toevallig aan staan? Zo ja, schakel die dan eens uit.

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Ik heb geen Norton, ik heb McAfee.... Ook al geprobeerd uit te zetten, hielp niet... Zelfde geld voor ZoneAlarm....

Verwijderd

Met de util "FileMon" http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml. Hier mee kun je precies kijken wat Windows doet enzo. Als je dit draair voor dat je op Internet gaart kun je zien waar het fout gaat.

Echt een pracht tool! Een aanrader

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder SP1, of enige antivirus software, gewoon een kale install van winxp pro, met xs4all adsl-basic.
Ik denk dus niet dat het een proggie is wat je hebt geinstalleerd (ik heb namelijk alleen nog maar kazaa en trillian geinstalleerd, en die starten beiden niet op met windows)

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:31:
Met de util "FileMon" http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml. Hier mee kun je precies kijken wat Windows doet enzo. Als je dit draair voor dat je op Internet gaart kun je zien waar het fout gaat.

Echt een pracht tool! Een aanrader
Great! Bedankt! Ga ik daar morgen eens mee aan de slag, moet nu weg :(
Als ondertussen mensen nog meer suggesties hebben... Kom maar op :P
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:33:
ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder SP1, of enige antivirus software, gewoon een kale install van winxp pro, met xs4all adsl-basic.
Ik denk dus niet dat het een proggie is wat je hebt geinstalleerd (ik heb namelijk alleen nog maar kazaa en trillian geinstalleerd, en die starten beiden niet op met windows)
Ah ik ben dus niet de enige... Gelukkig ;)

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij was het Kaspersky Antivirus. Maar toen kon ik helemaal niks doen.

Kijk eens in msconfig. Start > Run > msconfig of probeer eens wat services uit te zetten. Start > Run > services.msc > disable ...

QoS en veel andere dingen heb je meestal niet nodig. XP doet een hoop dingen voor je netwerk die een normale gebruiker niet gebruikt.

Ik had ergens een url waar je alle services, etc stonden beschreven, maar die ben ik kwijt. Ik heb wel een Word bestand waar het in staat.

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:02
ik heb precies het zelfde probleem, ook met xp pro sp1 en wanadoo breedband basic...precies de zelfde symptonen...echt raar

• Kozz
  • Laatst online: 18-09 14:02
Dit probleem heb ik opgelost door mijn netwerk kaartje een vast IP adres te geven. Hij zocht bij het opstarten zeker een minuut naar een IP adres....dus ik zou het zoeken (als je die hebt) bij je netwerk kaart.

Verwijderd

Ik hep precies het zelfde probleem gehad met xp.
Kep egt alles geprobeert, wel/geen anti-virus.

Hep nu weer win 2000 en geen enkel probleem.

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Services waren het niet :(
Gedoe...
Kozz schreef op 08 oktober 2002 @ 20:57:
Dit probleem heb ik opgelost door mijn netwerk kaartje een vast IP adres te geven. Hij zocht bij het opstarten zeker een minuut naar een IP adres....dus ik zou het zoeken (als je die hebt) bij je netwerk kaart.
IP adres? Hmmm.... Interessant :)
Gaan we testen! zodra ik weer achter die bak zit.... Is pas van het weekend.

Ik zál het oplossen })
(Al was het maar om m'n vader stil te krijgen ;))

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:02
bij mij heeft het goed gewerkt!! dank kozz!!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Hoe dan ook, wanadoo geeft een ip adres uit via dhcp, dit adres in de range 213.87.xxx.xxx geloof ik wordt toegewezen aan de PPPoE adapter. Het best kan je je netwerkkaart een vast ipadres geven in windows, iets van: 192.168.1.1

• Kozz
  • Laatst online: 18-09 14:02
Nou ik heb gewoon gekeken bij de status van de lan-verbinding en dan bij ondersteuning gekeken welk ip adres ik had gekregen. Vervolgens dit adres als vast ip-adres toegewezen aan mijn netwerk kaartje...

Graag gedaan Laurenzzz :)

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Topicstarter
Kozz je bent geweldig 8)
IP adres er in gegooid en het werkt als een trein!

Thx!

Pagina: 1