Waar haal je nu een goed reepje Samsung geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo daar medetweakers,

In mijn quest naar nieuw geheugen kwam ik uit bij Crucial. Ik selecteerde mijn mobo en zag tot mijn vreugde dat Crucial een officieel geteste PC2700 module had waarvan ze zeker weten dat hij geschikt is !!! :)

Dus ik blij. Ik zocht naar een reepje 512MB geheugen wat op Cas2 en strakke timings 150Mhz FSB continue aankon. Ik denk dat ik het hier gevonden heb. En Abbadon, don't get me wrong, dit is niet weer hetzelfde topic. Ik heb mijn beslissing genomen ;)

Maar ik wil het dus bestellen onder rembours. Maar weet niet welke optie ik moet kiezen.

Op deze pagina wou ik dus het tweede reepje van boven :)

http://www.crucial.com/st...AM&model=A7V266&submit=Go

Maar dan kan ik dus kiezen uit
- Credit/Debit Card
- Wire Transfer or other Alternative Payment Method

Ik wil dus sowieso die tweede. Maar ik weet bij beide niet wat het betekent ... Ik heb nog naar links op hun site gezocht, maar kon serieus niets vinden. Dus durfde ik niet op next te klikken. Weet iemand hoeveel de rembours kosten zijn en hoevel 1 euro op het moment in dollars is?

Thnx voor de info medetweakers :)

De meeste mensen deugen!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wire transfer is eigenlijk niets anders dan een postwissel.

Kun je regelen via Western Union Money Transfer.

Alternative Payment Method zou misschien een overschrijving kunnen zijn naar een Nederlandse bankrekening van Crucial, maar ik weet niet of ze die hebben.

Als ik jou was, zou ik proberen de credit card te gebruiken. Als je een goede card hebt, weet je zeker dat je aankoop verzekerd is.

Ik heb zelf eens een postwissel verstuurd naar America, en dat ging op zich prima, maar makkelijk en snel is het niet.

Linkje naar Western Union

[ Voor 0% gewijzigd door CoRrRan op 07-10-2002 17:35 . Reden: Link toegevoegd ]

-- == Alta Alatis Patent == --

• Cassius
  • Niet online
Weet je wat ik breid het topic wat uit (wordt wel ingewikkeld) en geloof me, dit zijn echt geen search vraagjes :) !!!

http://www.samsungusa.com.../datasheet.jsp?family=511

Ik wil even weten wat het verschil is tussen DDP component en stacked component ... als het even kan.

En waarom zetten verkopers van Samsung geheugen nou nooit eens op de site dat die nummers erbij horen. Van 1to0 kreeg ik een brak reepje, van DigiworldBV een goede ... Damn!

Maar ik heb gezocht, maar geen winkel heeft die info erbij staan? Hoe weet je dan wat je koopt, want bij Samsung kan je ook niet online kopen :?

Thnx for the answers :)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Maar rembours is dus niet eens een optie :? |:( ... Dat zou erg jammer zijn!!!
En een credit card heeft ook niemand in het gezin :(

De meeste mensen deugen!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Rembours is volgens mij iets wat alleen in Nederland werkt.

Misschien dat TPG je wat kan vertellen over rembours.

Als ik jou was zou ik ook even een meeltje naar Crucial sturen, ze zullen wel vaker met dit soort dingen te maken hebben gehad.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Cassius
  • Niet online
Een mailtje is onderweg. Kan iemand me dan vertellen waar ze een reepje 512MB Samsung PC2700 hebben besteld recentelijk dat erg lekker overclockbaar was op normaal voltage (kan ik niet wijzigen) en met strakke timings, dan zou ik je erg dankbaar zijn.

En nee, dit wordt geen ervaring topic, dus ga niet allemaal tegelijk blaten, want dan krijg ik op me falie :P ... maar hoe moet ik er anders achterkomen wie de goede geheugensticks verkoopt :? :? :?

(EDIT foutje, zo is duidelijk te lezen)

En de pricewatch is ook niet echt duidelijk. "Samsung" ... "Samsung/Samsung" ... "Samsung Original"

En bij alledrie de produkten staan weer andere winkels. Om gek van te worden. En van geen van allen weet ik dus of ze Samsung original hebben. Die zoek ik dus: Samsung sticker, Samsung pcb, Samsung chips en alles Samsung :)

Maar ja, als jij het weet, mag je het zeggen ;(

(/EDIT foutje, zo is duidelijk te lezen)

(EDIT2)

Dan zie je dus bijvoorbeeld bij Salland Automatisering staan "Samsung Original 512 MB DDR PC2700 € 195,16" --> geen nummers of wat ...

Geloof me, ik heb nu al de ervaring dat Samsung reepjes erg verschillen :(

En bij DigiWorldBV staat gewoon "Samsung Original 512 MB DDR-SDRAM PC2700 PC333" --> weer geen verder info. Zoek me helemaal scheel. Maar wil gewoon graag weten waar ik een goed overclockbaar reepje kan halen !!!

(EDIT2)

De meeste mensen deugen!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Crucial is het beste met een Credit card te doen. Ken je niemand in je omgeving die het ff voor je wilt bestellen? Ze leveren iig héél snel (als je bij crucial.com/uk besteld althans), ik had 't destijds in twee werkdagen thuis :)

Wat Samsung betreft, daar is nog een niet zo'n oud topic over: Verschil Samsung/Samsung en brand/samsung DDR Check die ff, en bel/mail de shops eventueel voor zekerheid (ik mail shops altijd van te voren) of het daadwerkelijk Samsung/Samsung stuff is, dat zijn namelijk de DIMM's die het meestentijds goed doen qua overclocken (en garanties op OC gebied bestaan niet ;) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Cassius
  • Niet online
Thnx Abbadon, dat topic heb ik gelezen met daarin weer een handige link om te zien of je echt Samsung Memory hebt (pcb, chips (en sticker :P )) --> ik heb wat mailtjes rondgestuurd inderdaad naar bedrijven :)

Ook ben ik aan het rondvragen naar mensen met een creditcard :7 --> ik zoek toch even naar Samsung memory :) --> vertrouwen komt toch wel een beetje terug :)

De meeste mensen deugen!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

De UK-poot van Crucial (Engeland dus, voor de geografisch analfabeten onder ons), levert idd zéér snel. Twee dagen na bestellen had ik m'n spullen in huis. Da's niet slecht voor verzending vanuit het buitenland...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Je kunt ook je pakketje volgen met de tracking. Is leuk .. van het vliegtuig daar naar airport hier, en dan naar je voordeur. Allemaal te volgen.

Verwijderd

en maar op F5 blijfen rammen, om te zien of ie alweer ergens anders is :P

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CoRrRan schreef op 07 oktober 2002 @ 17:38:
Rembours is volgens mij iets wat alleen in Nederland werkt.

Misschien dat TPG je wat kan vertellen over rembours.

Als ik jou was zou ik ook even een meeltje naar Crucial sturen, ze zullen wel vaker met dit soort dingen te maken hebben gehad.
Het kan wel maar dat wil je niet. TPG rekent 24 euro voor een buitenlandse zending. Is toch net te veel van het goede.

Verwijderd

Crucial is een uiters zorgvuldige, behulpzame en betrouwbare firma.
Geen creditkaart? Ik deed het zo:

Geef even aan wat je wil hebben, krijg je exacte prijs incl kosten. Even naar de bank of postkantoor:>"ik wil Lxxx (kan geen pondteken vinden) storten op dat nummer met vermelding "opdrachtnr". Direct na ontvangst betaling sturen ze het op, binnen een week geregeld.

• Cassius
  • Niet online
Maar niemand kan mij vertellen waar jullie laatst nog een 512MB reepje Samsung PC2700 hebben gekocht dat op Cas2-2-2 loopt op 166Mhz (dus alleen timings strak) ???

Waar, wie waarom en wanneer ... ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

marzzman schreef op 08 oktober 2002 @ 16:20:
Maar niemand kan mij vertellen waar jullie laatst nog een 512MB reepje Samsung PC2700 hebben gekocht dat op Cas2-2-2 loopt op 166Mhz (dus alleen timings strak) ???

Waar, wie waarom en wanneer ... ?

Het gaat hier toch over Crucial .. niet Samsung :?

Trouwens .. ik heb 2 reepjes PC2100 512 MB DDR Crucial CAS2,5 .. en die halen ook allebij zonder gezeik CAS 2-2-2 166 MHz. Dus sja .. :)

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
exile, samsungsamsung no problemo 512Mb voor 189 euro maar ik wil geen reclame maken.

• Cassius
  • Niet online
HlpDsk, sorry, bedankt voor de welgemeende moeite, maar ben weer even terug bij Samsung :) (hoe the hell krijg jij je icon toch zo lang :? :P )

IJzerboot, bedankt, er is een mailtje onderweg naar Exile Computer Solutions :) --> overclocked het geheugen lekker ? --> ik zie op de site mooi geen PC2700 samsung original staan hoor :( ... alleen brand/brand geheugen, en ik ga echt niet gokken !!!

Hebben nog meer mensen een winkel dan (dit is de laatste keer dat ik het vraag hoor :) )

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Nouhou --> kan niemand mij dan zeggen waar ik een reepje 512MB kan kopen van samsung wat goed overclocked ... IK baal hier echt van.

En dan kan je wel zeggen: "mail dan de leverancier voor het nummer" --> maar of de helft doet het niet of het maakt niet uit.

Ik heb hier thuis een reepje van generatie 5 liggen en eentje van generatie 4 --> die oudere generatie overclocked way better !!! Dus ik moet het hebben van koopervaring ... Of zijn tegenwoordig alles Samsung 512Mb PC2700 reepjes goed te overclocken ???

Plz iemand post even

(voor samsung specs en uitleg --> zie hier :) http://www.samsungusa.com..._product_guide_june12.pdf )

[Ben bezig met change in topictitel]

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

manomanoman wat ben jij een zeikwijf :P

ander haal je toch gewoon deze pricewatch: 512MB PC3200 DDR (Samsung) ;)

• Cassius
  • Niet online
Ja he, maar das dus niet binnen het budget van 200 euro :P en waarschijnlijk vind mijn mobo die reepje niet zo leuk :D

(ik ben geen zeikwijf :+ )

Maar serieus, het is echt moeilijk om zo iets te vinden hoor! Dan moet je ff vertrouwen op je medegotters, maar jaaaaaaaaaaaaaa :P die posten ff geen bal ;)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

jij zoekt iemand die je kan vertellen waar ie laatst nog een generatie 4 Samsung/Samsung DIMM heeft gehaald. toch?

• Cassius
  • Niet online
neen :) --> Ik zoek iemand die een enkel reepje PC2700 geheugen heeft van 512MB. Dit moet ECHT Samsung/Samsung zijn :) ... En het moet normaal overlclocken (166Mhz op strakste timings moet lukken (dus alleen timings naar superstrak)) ...

Maar dat vindt je echt niet in de pricewatch, maar dat moet je even horen van je medetweakers. Wat ik met die generaties bedoelde is dat je nooit weet welke goed overclocked. Nieuwer is dus echt niet altijd beter :P

Dus DAT wou ik weten :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

dan zou ik zeggen... fuck die 200 euro grens en koop die 3200 :P
ik denk namelijk niet dat je iemand zal vinden die jou gaat garanderen dat een DIMM dat zal doen

Verwijderd

euh bij digiworld heb je de originele

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb dinsdag 2 reepjes origineel samsung/samsing PC2700 512MB bij Salland gehaald. Probeer het daar eens zou ik zo zeggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
marzzman schreef op 07 oktober 2002 @ 17:29:

*knip*

Dus ik blij. Ik zocht naar een reepje 512MB geheugen wat op Cas2 en strakke timings 150Mhz FSB continue aankon. Ik denk dat ik het hier gevonden heb. En Abbadon, don't get me wrong, dit is niet weer hetzelfde topic. Ik heb mijn beslissing genomen ;)

*knip*

http://www.crucial.com/st...AM&model=A7V266&submit=Go
marzzman, zoals ik op de site van je link lees:
DDR PC2700 • CL=2.5 • Unbuffered • Non-parity • 6ns • 2.5V • 64Meg x 64

--->Dit is dus geen Cas2, maar Cas2.5..... Enneh....Vanwaar van Crucial naar Samsung ineens? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Cassius
  • Niet online
Omdat Crucial hun geheugen wat duurder is en ik geen zin heb in die bestelmethodes. Dus dat laat ik even hangen. Wil het gewoon onder simpele rebours hebben, klaar.

DigiWorld en Salland dus ... Ik ben er naartoe. Bedank iig.

De meeste mensen deugen!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ik heb 'm bij salland vandaan, snel en prima geleverd. :)

• Cassius
  • Niet online
jep schreef op 12 oktober 2002 @ 14:04:
Ik heb 'm bij salland vandaan, snel en prima geleverd. :)
Overclock je toevallig wel eens ? Waarom ik dit vraag --> omdat als ik dit geheugen nu ook bestel er een grote kans is dat ik exact hetzelfde krijg, dus ook zelfde oc mogelijkheden :)

De meeste mensen deugen!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:48:
Geef even aan wat je wil hebben, krijg je exacte prijs incl kosten. Even naar de bank of postkantoor:>"ik wil Lxxx (kan geen pondteken vinden) storten op dat nummer met vermelding "opdrachtnr". Direct na ontvangst betaling sturen ze het op, binnen een week geregeld.
Zoiets had ik ook.. Alleen rekende de bank ook nog eens 30 gld extra kosten omdat het een internationale geldzending was.. Ik weet niet of dat er nog steeds is..

AKA Rinkel weblog

• Cassius
  • Niet online
Damn, ik krijg net uitleg van Pollewob en heb het nu door --> ik heb 1 reepje Samsung/Samsung en 1 reepje Samsung Original --> de eerste is :r , maar de tweede is :D !!! Dus ik koop hem wel bij digiworldbv, THNX people :) ... (digiworldbv site = zwaar irritant voor modem users :P )

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Aha, maar nu een vraagje. Je ziet bijvoorbeeld in V&A dat iemand gesealed Samsung Original geheugen aanbiedt ... maar Digiworld levert niet gesealed ...

Maar er is dus geen online bedrijf dat gesealed original geheugen levert ... Hoe weet je dan dat er niks mee gebeurt is ?

De meeste mensen deugen!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
ik heb Exile va tevoren gezegd dat ik alleen SamsungSamsung hebben wil. Heb ik ook keurig gekregen. Overclocken helaas nog niet kunnen testen, maar voor de rest is mijn systeem superstabiel. AMD1800 A7V333 512MB ATA133 Maxtor

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
hebben ze hier niks voor je?
http://www.oc-shop.com
Pagina: 1