Verschil Samsung/Samsung en brand/samsung DDR

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
'k heb net 1000 berichtjes zitten doorspitten in het grote A7V333 topic om iets meer te vinden over het beste geheugen. Conclusie is iig dat samsung veruit het populairst is. Maar in de pricewatch zie ik nu samsung/samsung (7 aanbieders) en samsung (22 aanbieders). De prijzen zijn vrijwel gelijk. Dus wat is het verschil?In de topics kon ik het niet vinden, noch in de FAQ. Kan iemand dit toelichten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:25

SnicK_v_r

Zero

samsung/samsung: houdt in dat de geheugen chips en het pcb van samsung zijn
samsumg: houdt ind at waarschijnlijk alleen de chips van samsung zijn, maar het pcb van een ander.

beide worden wel als gewoon samsung verkocht

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Spot_light schreef op 27 september 2002 @ 08:10:
samsung/samsung: houdt in dat de geheugen chips en het pcb van samsung zijn
samsumg: houdt ind at waarschijnlijk alleen de chips van samsung zijn, maar het pcb van een ander.

beide worden wel als gewoon samsung verkocht
Oke, duidelijk. Zit er nog een kwaliteits/performance verschil in? Heeft de een de voorkeur als je wilt oc'en?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 27 september 2002 @ 08:15:
[...]

Oke, duidelijk. Zit er nog een kwaliteits/performance verschil in? Heeft de een de voorkeur als je wilt oc'en?
Ja er zit heel veel verschil in, ik had hier gisteren 2X256mb PC2700 double sided geheugen,
het was noname PCB, en er zaten TCB3 chippies op. Dit liep voor geen meter,dit terwijl de chippies TCB3 als super OC`baar bekend staan. Dus samsung/samsung zal veel beter zijn in mijn ogen.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:50:
[...]

Ja er zit heel veel verschil in, ik had hier gisteren 2X256mb PC2700 double sided geheugen,
het was noname PCB, en er zaten TCB3 chippies op. Dit liep voor geen meter,dit terwijl de chippies TCB3 als super OC`baar bekend staan. Dus samsung/samsung zal veel beter zijn in mijn ogen.
Thanx. Dit zou eigenlijk dus in de FAQ moeten staan bij 'welk geheugen' met een specifieke vermelding voor de A7V333 :)

Verwijderd

Neem Twinmos PC2700 DDR geheugen met winbond chippies erop. De serie met het nummer einigiend op BH6 draait hier makkelijk op Cas 2.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Wil zelf ook Samsung geheugen gaan kopen, maar maakt het nog veel uit of je 2*256 of 2*512 neemt, voor prestatie/performence??

Systeem : MB Chaintech 9EJL1, 256 of 512 geheugen, Proc. P4 2,4 FSB 533, 2* Western Digital 80GB met 8MB cache( in Raid configuratie) en Gigabyte Radeon 8500.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
euro schreef op 27 september 2002 @ 09:27:
Wil zelf ook Samsung geheugen gaan kopen, maar maakt het nog veel uit of je 2*256 of 2*512 neemt??
Je bedoelt 2x256 of 1x512?? Daar wil ik het antwoord ook wel graag op weten.

• euro
2*256mb=512 of 2*512mb=1024 Wil niet een reep 512 gebruiken maar 2 maal 512

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
euro schreef op 27 september 2002 @ 09:40:
2*256mb=512 of 2*512mb=1024
Tuurlijk, maar hij bedoelde ws. 2x256 of 1x512... :*)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Microkid schreef op 27 september 2002 @ 08:53:
[...]

Thanx. Dit zou eigenlijk dus in de FAQ moeten staan bij 'welk geheugen' met een specifieke vermelding voor de A7V333 :)

Da's ondoenlijk. Wat gisteren topspul was, is morgen weer voorbijgestreefd door ander spul. Daarenboven kun je onmogelijk zoiets in de FAQ zetten op basis van de ervaringen van enkelen, laat staan dit ook nog eens per mobo te specificeren (er zijn letterlijk tienduizenden mobo/DIMM combinaties mogelijk) ;)

Wat betreft één maal 512MB of twee maal 256MB, ik zou zeggen neem één maal 512MB da's beter als je gaat overclocken; minder chips is minder load op de adres-en commando lijnen. Voorheen was het zo dat grotere DIMM's lastiger over te clocken waren, maar met de huidige techieken is dat niet meer zo. Daarnaast heb je met minder DIMM's minder reflecties op de bus omdat je dan minder stub's hebt waardoor het signaal minder verstoord wordt, iets wat erg belangrijk is bij verhoogde signaalsnelheden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Oke, geen merk in de faq. Maar je verhaaltje over de 1 of 2 bankjes zou denk ik een goede aanvulling zijn. Bedankt!

• euro
Wordt hie verkeerd begrepen wil een nieuw systeem samen stellen en wil er 2 repen kopen van 256mb PC2700 of 2 repen van 512mb PC2700, dus niet een reep van 512mb.
Maakt het nu veel uit of je 2*256mb neem of 2*512mb PC2700 geheugen, voor prestatie/performence??

• Abbadon
Oh, dus in totaal 512MB of 1GB :+ Als jij 1GB nodig hebt wist je dat waarschijnlijk al geruime tijd. Dit is geheel afhankelijk wat je er mee doet natuurlijk, zomaar stellen dat 1GB voor jou sneller is dan 512MB is gewoonweg nonsens. Gebruik de search eens, deze vraag is al regelmatig voorbij gekomen :)

Verwijderd

Heum om even terug te komen op de vraag Samsung op de chips en op de pcb, is er een manier dat je dat echt kan controleren, heb nml pc3200 van samsung besteld en die vent zei me dat er op de chips samsung staan en dat er ook een plakkertje van samsung opplakt.Conclusie was dus zei hij dat het samsung/samsung is.

Op wat moet ik letten om te zien of het wel degelijk samsung samsung is?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Bij Samsung/samsung staat er in het PCB zelf Samsung geetched

• Abbadon
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 18:35:
.....
Op wat moet ik letten om te zien of het wel degelijk samsung samsung is?

Klik hier (beetje beter zoeken ;) )

Pagina: 1