Toon posts:

Flash Mx Dynamic Textfield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een scrollbar maken in flash MX is op zich geen kunst meer, maar....
Wanneer ik een scrollbar probeer te koppelen aan een dynamic textfield doet hij het helaas niet.

Ik importeer een extern tekstbestand.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Property Inspector:

Dynamic Text staat aan en "Line Type" staat op "Multiline"

Var:textField

------------------------------------------------------------------------------------------
Actions:

loadVariablesNum("../nieuwe site/home.txt", 0);

------------------------------------------------------------------------------------------
De tekst geeft hij wel weer, maar de aan deze textfield gekoppelde scrollbar doet echter niets.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

mooie topicstart :/

plaatje / code tot nu toe? extra uitleg? probleem duidelijk uiteen gezet? Hier kan ik niks mee...

Ik zie dat dit je eerste post is... Neem eerst eens de moeite de FAQ eens te lezen.

Hier verder nog uit de W&G FAQ:
Een nieuw topic starten

Topictitel
Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp, of een interessante vraag, en je wilt daar een topic voor openen. Neem er even de tijd voor om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. En al is een topictitel met allemaal hoofdletters wel lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is.
Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt, en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [Photoshop] of [DHTML]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[Illustrator] Hoe moet dit?" schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel is het halve werk.

Openingspost
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren.
edit: dus als je dit nu even in je post zet (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) wordt het voor ons allemaal wat makkelijker: jij hoeft niet tot 10 keer toe te vertellen dat het gegeven antwoord niet is wat je zoekt en wij hoeven niet te raden wat wij precies wilt :)

Verwijderd

Ik zit een beetje met dezelfde vraag (denk ik). Hoe een scrollbar aan een tekstveld te hangen? Bij wordt de tekst in 't tekstveld geplaatst na een klik, de tekst wordt dus steeds langer, vandaar een scrollbar.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
MovieClip.prototype.makeText = function(xPos,yPos,myText,myFont,mySize,myColor){
    this.createEmptyMovieClip("empty",j++);
    this.empty.createTextField("text_txt",j++,xPos,yPos,0,0);
    this.empty.text_txt.autoSize = true;
    this.empty.text_txt.text = myText;
    this.empty.text_txt.selectable = false;
    this.empty.myTextFormat = new TextFormat();
    this.empty.myTextFormat.font = myFont;
    this.empty.myTextFormat.size = mySize;
    this.empty.myTextFormat.color = myColor;
    this.empty.text_txt.setTextFormat(this.empty.myTextFormat);
}

MovieClip.prototype.addScroller = function (textField) {