Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Plexi glowpad verder bewerken.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
in mijn topic werd een vet idee geopperd voor mn glowpad.

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/glowpad%201.jpg

het plan is om er een bacardi logo in te fixen. Nou heb ik dat wel als vector, geen probleem om hier dan een malletje van te maken enzo, maar ik wil het wel netjes in mn glowpad verwerken.

Hoe kan ik dit het beste doen? frezen / krassen / bijtende vloeistoffen ?
(ik heb nog geen dremel ofzo :{ )

kortom : het effect moet dus zo iets zijn, maar dan in bacardi logo vorm dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://cjs.ath.cx/glowpad/img/9.jpg

Stop uploading passwords to Github!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Mijn eerste ingeving zou zijn om het logo in spiegelbeeld uit te printen, en op je plexi een papier-sticker plakken.

Hierna een carbon papier tussen je logo en plexi en "doordrukken".

En als laatste het logo uitdremelen oid.

Qua diepte moet je even kijken hoe ver je wilt gaan.

[rml][ CM] Mijn eerst mod[/rml]
Hier staat hoe ik het heb gedaan.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
hmmmm, dat ga ik dus in m'n window doen :( (een bacardi logo), ik pak de dremel daarvoor.
met schuurpapier kom je een heel end, (eerst afplakken, dan schuren, maar het is heeel moeilijk om aan de randen te komen, ik hoop dus dat dat met de dremel wel gaat lukken.

frezen kan wel een HEEL mooi resultaat geven, ik weet alleen niet of je dan ook hele vlakken kan doen, of alleen maar lijntjes

http://www.heatseekerz.ne...age=articles&articleid=41
(is ook gefreesd) :9~

ik zou iig eerst ff gaan oefenen op een los stukje plexi, zodat je niet meteen je glowpad verneukt:P

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• SchizoDuckie
-JB- schreef op 07 oktober 2002 @ 13:52:
hmmmm, dat ga ik dus in m'n window doen :( (een bacardi logo), ik pak de dremel daarvoor.
met schuurpapier kom je een heel end, (eerst afplakken, dan schuren, maar het is heeel moeilijk om aan de randen te komen, ik hoop dus dat dat met de dremel wel gaat lukken.

frezen kan wel een HEEL mooi resultaat geven, ik weet alleen niet of je dan ook hele vlakken kan doen, of alleen maar lijntjes

http://www.heatseekerz.ne...age=articles&articleid=41
(is ook gefreesd) :9~

ik zou iig eerst ff gaan oefenen op een los stukje plexi, zodat je niet meteen je glowpad verneukt:P
mjah, ik heb dus geen dremel en niet zo heel vel plexi meer over, da's dus een beetje een probleem :P

Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/HX08_Mod_Part_2/the_extra_machining_centre.jpg
zo'n apparaat (zoiets :P ) staat bij de pa van mn vriendin thuis, maar ik weet niet hoe precies dat is, en dan nog... of ik het voor elkaar krijg om hem dat te laten doen :P

Verwijderd

Bijtende vloeistoffen zijn voor plexiglas niet echt een optie. Gewoon glas zou je kunnen etsen met HF, alhoewel dit op een legale manier moeilijk verkrijgbaar is als particulier en last but not least, HF is een super-gevaarlijk goedje (fluoride in deze vorm vreet in no time door je huid heen tot op het bot ;( ). In plexiglas lijkt me de beste manier idd dremelen of frezen. Succes ermee iig.

• -JB-
Papa Eend schreef op 07 oktober 2002 @ 14:00:
[...]

mjah, ik heb dus geen dremel en niet zo heel vel plexi meer over, da's dus een beetje een probleem :P

[afbeelding]
zo'n apparaat (zoiets :P ) staat bij de pa van mn vriendin thuis, maar ik weet niet hoe precies dat is, en dan nog... of ik het voor elkaar krijg om hem dat te laten doen :P
ik zeg ook niet dat je zo'n appaat moet gebruiken (al zou je het natuurlijk ff aan de pa van je vriendin kunnen vragen :P )
maar dat is volgends mij ook gewoon een freesmachine, dus als je een gewone freesmachiene hebt, moet het toch wel te doen zijn?, :? of niet?

Verwijderd

eeeeJJJ BReezaaHHH ?

• SchizoDuckie
dankjewel voor deze 'nuttige' opmerking |:(

Even serieus:

Ik heb het halve internet inmiddels afgezocht naar technieken om in plexi te 'etsen'. Behalve de dremel en de etsnaald ben ik niet veel technieken tegengekomen: een of ander goedje dat je op glas smeert, er weer af veegt, en dan heb je een ets, maar dat brandt volgens mij dwars door je plexi heen :+

Dan is er nog de optie om naar de schoenmaker te gaan (die graveert meestal ook naambordjes) maar dat gaat waarschijnlijk een beetje te veel in de pl€uro's lopen.

Ik zat te denken aan een of ander klein pennetje met een bolle ruwe punt er aan waarmee je redelijk precies kan 'schuren' zeg maar.

Hoe diep moet je zoiets trouwens graveren om zo'n mooi glow effect te krijgen?

Verwijderd

ik heb er meerdere gemaakt met ded dremle altijd mooi geworden maar ligt nooit mooi en genoeg op ook al stopte ik er 10 extra felle rode leds in mijn logo was wel altijd uit de zichtkant gefreest ligt het daaraan of wat doe ik fout

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 17:26:
ik heb er meerdere gemaakt met ded dremle altijd mooi geworden maar ligt nooit mooi en genoeg op ook al stopte ik er 10 extra felle rode leds in mijn logo was wel altijd uit de zichtkant gefreest ligt het daaraan of wat doe ik fout
Kweetniet. misschien zijn de randen niet haaks genoeg ofzo :?

Verwijderd

Papa Eend schreef op 07 oktober 2002 @ 13:31:
in mijn topic werd een vet idee geopperd voor mn glowpad.

[afbeelding]

het plan is om er een bacardi logo in te fixen. Nou heb ik dat wel als vector, geen probleem om hier dan een malletje van te maken enzo, maar ik wil het wel netjes in mn glowpad verwerken.

Hoe kan ik dit het beste doen? frezen / krassen / bijtende vloeistoffen ?
(ik heb nog geen dremel ofzo :{ )

kortom : het effect moet dus zo iets zijn, maar dan in bacardi logo vorm dus ;)
[afbeelding]
hey dat plaatje ken ik ergens van,....
je kan het logotje printen en dan heelvoorzichtig met een frees overtrekken op het plexie, op ongeveer die marnier is die glowpad vanmij ook gemaakt

je hebt dan malletjes van letters waar je met een pennetje doorheen gaat dat penetje staat weer in verbindig met een frees....

Verwijderd

gewoon met een frees apparaatke

Verwijderd

hehe dremelen dan maar??

[Offtopic]
G_Shock skiet es op met dat printje.. :P
[Offtopic]

Verwijderd

whahah, waar ben je op je werk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:43:
hehe dremelen dan maar??

[Offtopic]
G_Shock skiet es op met dat printje.. :P
[Offtopic]
welk printje?

Verwijderd

printje voor VU meter :P
G_shock: en ja zit op stage :'(
sirchay: nu je hier toch bent wat voor een weerstand zit er tussen die 2 blauwe leds?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:48:
sirchay: nu je hier toch bent wat voor een weerstand zit er tussen die 2 blauwe leds?
http://www.sirchay.ath.cx/new/personal/glowpad/glowpad.html :D 420 ohm denk ik

Verwijderd

fout u gaat niet door voor de kleuren magnetron :P

een 100ohm weerstand
omdat ik in de eerste mod andere leds had gebruikt

Verwijderd

oke cool want als ik 1 blauw ledje en 1 rooie doe dan doet ie het niet :'(
vrijdag ff na vrijegn bij de elektroboer :P

en G_Shock skiet es op met printje :P...

ik ga ook proberen om een glow window te maken maar dan met schuur papier :) hehe lekker prutsen :)

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Heeej dat is een CNC-freesbank!! (Computer Numeric Control) daar heb ik de jongens van de fijnmechanische afdeling van ons lab ook 't eens en ander mee laten maken. (ivm wetenschappelijk onderzoek naar interacties tussen polymeren en eiwitten :) )

oa ook dingen van plexiglas, gaat perfect. Maakt niet uit of 't vlakken of lijnen zijn, voor vlakken maakt hij gewoon meerdere 'passes' (daarna beetje bijschuren)

Hij gebruikte toen een plaatje wat ik voor 'm in autocad had getekend, wat hij weer omzette in een formaat geschikt voor de cnc (x-y-z - coordinaten enzo)

Vervolgens werd 't te bewerken stuk op een vacuumbank in de cnc-bank vastgezet, en gefreesd. Helemaal "automagisch" :) (leuk woord..)

Tip: Pa van vriendin + biertjuhs = glowpad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:54:
oke cool want als ik 1 blauw ledje en 1 rooie doe dan doet ie het niet :'(
vrijdag ff na vrijegn bij de elektroboer :P

en G_Shock skiet es op met printje :P...

ik ga ook proberen om een glow window te maken maar dan met schuur papier :) hehe lekker prutsen :)
met finacieele steun gaat het sneller :P
:D

Verwijderd

ik ga um frezen heb alleen nog geen idee wat het moet worden....
mare verbruiken die rode leds wel even veel als de bauwe?

Verwijderd

geloof ut wel ze zijn mega vel je ken er bijna niet inkijken :P hehe of moet ik dan wat anders in elkaar brouwens als elektro n00b

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 13:14:
geloof ut wel ze zijn mega vel je ken er bijna niet inkijken :P hehe of moet ik dan wat anders in elkaar brouwens als elektro n00b
ja andere weestand

Verwijderd

welke :) weej dat zo mister printplaat vernachelaar? :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb zelf het logo +tekst in mijn window gezandstraald, geeft mooi mat effect

• -JB-
het komt er dus op neer dat je het kan dremelen en frezen, weet iemand wat makkelijker is?

en weet iemand wat een mooier effect geeft?

als je een dremel gebruikt, wat voor dingutje moet je er dan opzetten? (ik kan namelijk wel ff een dremel van m'n werk lenen >:) )

zandstralen?, bij de glasboer hier in de buurt (de enige die ik ken die kan zandstralen) zeiden ze dat dat niet mogelijk was met plexi, licht het dan ook mooi op? (als je hem als glowpad gebruikt?)

[ Voor 0% gewijzigd door -JB- op 08-10-2002 22:21 . Reden: post van _ferry_ ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
[...]

[afbeelding]
AAARRRGGGHHHH!!! BRIDGEPORT!! :r (sorry, ik werk er elke dag mee :( )
die zou je kunnen gebruiken voor je glowpad, ik heb zelf ook plannen om het op een CNC freesbank te doen... als ik er 1 mag gebruiken dat is.. :/
mooiste zou zijn dat je een cad-cam progje kan krijgen met een post processor (niet een cpu) die de cad data om kan zetten naar een cnc programma. ik heb heb zelf hier een versie van mastercam v8.1 oid te liggen, en een collega van me heeft zelf de post proc. file moeten editen van inches naar millimeters :X (die file heb ik nu ook :D ) dan kan je je logo cammen op de pc, ff progje genereren en je kan gelijk los :) (bij mastercam is enige kennis van het gebruikte gereedschap niet weg)
als je een radius niet storend vindt op de hoeken (r=1) kan je een freesje van 2mm gebruiken en ben je snel klaar, anders nog ff een nacontour doen met een kleiner freesje. oh ja, plexi wordt het gladst als je het met koelvloeistof freest 8)

Mn 3D printer blogje..

• SchizoDuckie
Hmmm

Ik heb inmiddels nog even verder gezocht, en nog wat gevonden:

Ik ga het er toch in dremelen ( mn ma heeft zo'n dremel kloon (don't ask :P )). Eerst ga ik een mal maken van vinyl, en a.d.h. daarvan erin dremelen...

hopen dat het goed gaat :P
iemand nog tips om de diepte een beetje gelijk te houden?

Verwijderd

dat wil ik ook wel eens weten hoe diep en hoe je dat vol kan houden :)niet dat je op grote vlakken allemaal bobbels krijgt

Verwijderd

Ik heb voor mijn glowpad (als-ie af is maak ik er wel een topicje van) het logo uitgeprint, op de achterkant van de pad geplakt en hem toen uitgesneden met een stanleymes. Dan heb je meteen de iets dieper liggende randen.

Vervolgens heb ik de binnenkant van het logo met kleine stukjes 600 schuurpapier (ter grootte van een vingertop ongeveer) met cirkelbewegingen voorzichtig en gelijkmatig geschuurd.

Hier gaat wel veel tijd inzitten (toch gauw een paar uur voor een A4 logo), maar het is behoorlijk precies (als je een beetje geduld hebt ;)) en licht mooi op.

Je zou evt. de gesneden randen nog wat breder en dieper kunnen maken met een Dremel met een kegelvormig freesje, maar ik weet niet hoe dat eruit gaat zien, aangezien ik niet aan een Dremel kan komen (gratis dan :P).

Misschien dat dat een idee voor je is? Heb helaas geen foto voor je, zo zonder digicam. :|

Verwijderd

dus gewoon heeel fijn schuurpapier??¿¿¿

• SchizoDuckie
mmm... om nou alles met schuurpapier te doen zie ik ook niet echt zitten eigenlijk... dit lijkt me een beetje moeilijk met alleen schuurpapier :o

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/bacardi.jpg

uiteindelijk moet het er ongeveer zo uitkomen te zien..

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/bacardiglow.jpg
damn! ik ben toch best wel goed met psp :D

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Hmm,

En als je nu een klein kwastje pakt en het met aceton/wasbenzine/terpentine ofzo het plexiglas bewerkt? Het wordt dan ook mat en zou moeten oplichten.
Misschien werkt dat?
Geen ervaring mee helaas.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• SchizoDuckie
Bazer schreef op 09 oktober 2002 @ 14:07:
Hmm,

En als je nu een klein kwastje pakt en het met aceton/wasbenzine/terpentine ofzo het plexiglas bewerkt? Het wordt dan ook mat en zou moeten oplichten.
Misschien werkt dat?
Geen ervaring mee helaas.
mjah. dat zou ik dus eerst uit moeten proberen. ik ga vrijdag even bij zo'n hobby knutsel winkel langs, en bij de elektro boer ff een stukje oefen plexi halen...

Verwijderd

@Plank: ja

@Papa Eend: Ik heb zelf het UT-logo (hoe origineel... :Z :)). Zitten ook redelijk wat punten aan. Als je het schuurpapier dubbelvouwt, wil dat prima. En als je de randen nog uitfreest hoeft het ook niet zo precies.

@Bazer: Zou ik niet doen, lijkt me heel moeilijk om dat effen te krijgen. Wil met schuurpapier (of een Dremel, maar daar heb ik zoals gezegd geen ervaring mee) veel beter, zolang je maar ronddraaiende bewegingen maakt.

Verwijderd

Barcardi logo erop tekenen -> eromheen afplakken met schliderstape (of ander tape) en dan met heel fijn schuurpapier het logo schuren. uuuuuh ik spreek niet uitvaring, maar dit zal volgens mij wel werken.

Verwijderd

Afplakken werkt niet geweldig, omdat je dan aan de randen met de dikte van dat plakband zit, zodat je niet helemaal tot aan het lijntje kunt schuren. Als beveiliging tegen uitschieten werkt het ook niet geweldig, omdat je dan de hele tijd tegen het plakband aan zit te schuren, wat niet fijn werkt.

Dus als je met schuurpapier werkt, kunt je IMO het beste heel precies werken zonder afplakken.

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 15:42:
Afplakken werkt niet geweldig, omdat je dan aan de randen met de dikte van dat plakband zit, zodat je niet helemaal tot aan het lijntje kunt schuren. Als beveiliging tegen uitschieten werkt het ook niet geweldig, omdat je dan de hele tijd tegen het plakband aan zit te schuren, wat niet fijn werkt.

Dus als je met schuurpapier werkt, kunt je IMO het beste heel precies werken zonder afplakken.
Daarvoor heb ik dus dat vinyl besteld, daar ga ik het logo eerst op uitsnijden, zodat ik een mal heb. Dan ben ik iig alweer een stapje verder :) Vanaf daar ga ik dan kijken wat ik precies met dat oppervlak ga doen denk ik...

Verwijderd

Ok, kijk wel uit dat het vinyl stevig genoeg is om langs te dremelen.
We horen wel hoe je het gaat aanpakken. :)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

[b]-JB- schreef op 08 oktober 2002 @ 22:19
zandstralen?, bij de glasboer hier in de buurt (de enige die ik ken die kan zandstralen) zeiden ze dat dat niet mogelijk was met plexi, licht het dan ook mooi op? (als je hem als glowpad gebruikt?)
kijk die glasboer dan nog maar eens goed aan .. :)

ik heb zelf een logo in plexiglas gestraalt (of met een d ? :) ) hier in de schuur .. ging best

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• -JB-
b-lennium schreef op 09 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

kijk die glasboer dan nog maar eens goed aan .. :)

ik heb zelf een logo in plexiglas gestraalt (of met een d ? :) ) hier in de schuur .. ging best
hoe doe je dat?, in je eigen schuur?, volgends mij heb je daar namelijk een redelijk zieke machine voor nodig :(

Verwijderd

kompressor is genoeg,...
ik heb eenkeer de tank van mijn brommer gezandstraald met een homemade machine van een vriend van mij

• -JB-
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:53:
kompressor is genoeg,...
ik heb eenkeer de tank van mijn brommer gezandstraald met een homemade machine van een vriend van mij
jah, maar hoe doe je dat dan, het lijkt me niet dat als je de compresoor op je plexi zit, je een mooie afbeelding krijgt :(

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ok, ik ga nu aan me 2e glopad beginnen, had eerst een ronde met een biohazard logo erin, toen wist ik dus nog niet dat we die zandstraler hadden, maar nu heb ik een vierkante van 25cmx20cm , maar nu nog een logo erin, het mag best een zeer fijhne afbeelding zijn, want het enigste lastige werk is het uitsnijden, verder effe zandstraler erop en klaar. dus wie weet waar ik een mooie afbeelding ken vinde, het liefst van een lekker wijf ofzo.

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

post effe onder andere naam, hier _ferry_

heb een f*cking mooie afbeelding gemaakt van dat vliegende mannetje van 3d mark (matrix scene(max payne)) aleen is het wel lastig vanwege het fijt dat bijna alles donkert is bij dat moment, maar dat geeft ook wel weer een gaaf effect.

You are free to do as we tell you to

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
ja hoe doe je dat nou eigenlijk, dat zandstralen?

Verwijderd

nou....
je hebt erg fijn zand :)

dat spuit je met hogekracht (kompressor) tegen staal ofzo om verf te verwijderen maar je kan er ook plexi mee bewerken...

doordat dus dat zand tegen het plexe ramt wordt het dof (duh)....

verder heb ik weinig toe te voegen over de preciese techniek..

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 22:42
Met nagellakremover kan het ook wel goed.
Heb ik iig gedaan bij een PSX doosje :'( toen ik de stickers er af wilde halen.
Maar nu ik dit lees kun je dat dus ook doen als je en glowpad wilt maken. Moet je wel eerst afplakken :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• -JB-
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 17:24:
nou....
je hebt erg fijn zand :)

dat spuit je met hogekracht (kompressor) tegen staal ofzo om verf te verwijderen maar je kan er ook plexi mee bewerken...

doordat dus dat zand tegen het plexe ramt wordt het dof (duh)....

verder heb ik weinig toe te voegen over de preciese techniek..
mm, ik ben blijkbaar dus echt een NOOB qua compresors, maar de gene die ik ken zijn gewoon zo'n grote ronde tank, met een motortje en een slang erop, waar wil je dat ik zand in ga gooien :?

en waarmee dan je het beste afplakken, is afplak tape genoeg?, of zandstraal je daar dwars doorheen?

licht het ook een beetje mooi op als het gezandstraald is (misschien heeft iemand pics?)

owja, toppic starter, Papa Eend, hoe is het met jouw glowpad :P

• SchizoDuckie
* SchizoDuckie heeft vandaag bij de gamma voor € 25,- een dremel kloon gekocht :Y) daar ga ik het mee fixoren 8-)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

en ferry heeft vandaag de afbeelding opgeplakt en is die nu aan het uitsnijden, zekers dat dat de meest 1337 muismat word!

Verwijderd

Zandstralen is de oplossing, je krijgt dan de mooiste diffuse lichtverdeling.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

klopt, ga ik ook doen, want dremelen gaat ook niet, zo klein als dat t is

• -JB-
iedereen gaat zandstralen, en iedereen weet niet hoe ie ut moet doen?, vertel ut nou ff alsjeblieft, dan kan ik ook een coole CM maken :+ :P

en dremelen is idd best wel moeilijk, ik ga eigenlijk nog liever schuren |:(

dus vertel mij AUB ff hoe je met een compressor of i.d. kan zandstralen....
dat zou ik echt heel erg op prijs stellen...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

-JB- schreef op 11 oktober 2002 @ 23:24:
iedereen gaat zandstralen, en iedereen weet niet hoe ie ut moet doen?, vertel ut nou ff alsjeblieft, dan kan ik ook een coole CM maken :+ :P

en dremelen is idd best wel moeilijk, ik ga eigenlijk nog liever schuren |:(

als je de apparatuur hebt kun je het gewoon doen, het ios hardstikke makkelijk, je zet dat ding erop, luchtkraan open, en dat blaast vanzelf het zand tegen het plexiglas, daardoor breekt t, en word t steeds fijne, en gaat het via een spleet in de zijkant weer weg. als je meer luchtdruk geeft, gaat het zand harder, en word de spleet groter door de grotere hoeveelheid lucht, en krijg je dus grove matheid(goed voor opschuren) als je hem zacht zet blaas je het dus zachter, en is de spleet kleiner, en gebruikt hij dus ook kleinere deeltjes, dus dat geeft een mooier mat effect, en beschadigd je afplakfolie minder.

Verwijderd

Waar heb jij dan zo'n machine vandaan gehaald? en wat is dus de handigste instelling, hoge druk en dan op de plaatsen waar je het niet mat wilt hebben gewoon dat beschermende folie laten zitten?

• -JB-
mm, ff een paar quotes:
hoe doe je dat?, in je eigen schuur?, volgends mij heb je daar namelijk een redelijk zieke machine voor nodig
jah, maar hoe doe je dat dan, het lijkt me niet dat als je de compresoor op je plexi zit, je een mooie afbeelding krijgt
mm, ik ben blijkbaar dus echt een NOOB qua compresors, maar de gene die ik ken zijn gewoon zo'n grote ronde tank, met een motortje en een slang erop, waar wil je dat ik zand in ga gooien

en waarmee dan je het beste afplakken, is afplak tape genoeg?, of zandstraal je daar dwars doorheen?

licht het ook een beetje mooi op als het gezandstraald is (misschien heeft iemand pics?)

owja, toppic starter, Papa Eend, hoe is het met jouw glowpad
iedereen gaat zandstralen, en iedereen weet niet hoe ie ut moet doen?, vertel ut nou ff alsjeblieft, dan kan ik ook een coole CM maken

en dremelen is idd best wel moeilijk, ik ga eigenlijk nog liever schuren

mm, het komt er zeg maar op neer dat ik dus:

wil weten hoe je moet zandstralen met een compressor

, nou zijn er al zo'n 4 mensen die hier zeggen dat ze het al gedaan hebben....
misschien leuk als ik nr.5 wordt :P

dus kan aub. iemand me ff uitleggen hoe ut moet?, heb je een speciaal opzet stuk nodig, of moet je zelf wat knutselen, TELL ME

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jep, het is een soort pistool, waar hij aan de 8erkant lucht inblaast, en aan de onderkant door de difussor(zo heet dat geloof ik) het zand meezuigd, denk dat hje het bij werktuig zaken zoals 'tackenberg' of andere grote gereedschapszaken wel kan krijgen

suc6!

• -JB-
_ferry_ schreef op 13 oktober 2002 @ 00:18:
jep, het is een soort pistool, waar hij aan de 8erkant lucht inblaast, en aan de onderkant door de difussor(zo heet dat geloof ik) het zand meezuigd, denk dat hje het bij werktuig zaken zoals 'tackenberg' of andere grote gereedschapszaken wel kan krijgen

suc6!
hehe, eindelijk. THNX
dan maar ff zo'n opzet stukje halen :P

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

weet iemand wat zo'n opzetstukje moet kosten? :P
of is er somewhere in haarlem iemand die mij ff zo'n ding kan lenen :P

Pagina: 1