Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Toetsenbord Gemod, Glowpad gemaakt en Front USB poorten

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
disclaimer: sorry voor de brakke pics, ik heb nog steeds geen (geld voor een) digicam
Aangezien ik nog ongeveer 4 weken moet wachten totdat eindelijk mijn 512/1024 adsl (:9 :Y) ) geinstalleerd wordt in mn nieuwe huisje, ben ik rustig aan eens begonnen met wat case modden.

Ik ben een aantal dagen ziek geweest afgelopen week, en bij gebrek aan wat beters te doen ben ik eerst het mes maar eens in mn IDE kabels gaan zetten. (niet geround, maar dunne reepjes van de kabels gemaakt, en deze bovenop elkaar geplakt met tape, zodat ze lekker dun zijn.)

Toen dat klaar was, kwam ik op het idee om ook maar eens mn 2 extra USB poorten naar de voorkant van mn te moven in een 5,25" bay. Het kabeltje dat naar mn moederbord gaat heb ik door geknipt, en er 80 cm UTP tussengezet.

Ik heb het metalen plaatje (dat normaal achterin je pc gaat) tegen het plaatje aan geschroefd, en met behulp van een boortje en een vijl de vierkante gaten in het plastic gemaakt. (gaat trouwens best perfect dmv een boortje. vijltje had ik alleen nodig voor de hoekjes en het afwerken)

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/frontusb.jpg

Toen dat klaar was, kon ik eindelijk verder met iets waar ik al een tijdje langer aan bezig was. Mn glowpad :9

Ik heb een tijdje terug een aantal laptops uit elkaar gesloopt, en wat blijkt: in 1 van die laptops zat een stukje plexi (schuin aflopend, aan ene kant ruwer dan de andere kant door een grid van stippeltjes dat er op zit)
Kortom: leek mij perfect om een glowpad van te maken.

Ik ben toen begonnen met in de bovenkant een tweetal gaatjes te maken waar precies een blauw ledje in past. Deze heb ik hier in vastgelijmd met secondelijm, en ik heb ze paralel aan elkaar aan een batterij gehangen. werkt!

Het plan was eigenlijk om dan een kabeltje rechtstreeks naar mn kast te maken waar de stroom vandaan komt, maar ik had geen zin in nog zo'n lange kabel over mn bureau heen. Dus ik naar de electro toko gelopen, en een multi meter gekocht. Ik wou wel eens weten hoeveel stroom er door mn keyboard naar binnen komt!

Wat blijkt: 4.8 volt ongeveer. perfect voor mn 2 leds leek me.

Ik heb dus een mini jack (vrouwtje) (net als die van een koptelefoon) in mn toetsenbord getweakt, en deze aan de plus en min van mn keyboard gehangen. keyboard dicht, jack plug (mannetje erin) en meten maar...

0.24 volt output. weuh :?
blijkt het, dat je even een kortsluitinkje maakt als je die plug erin ramt (ja duh |:( ) en dat vindt je toetsenbord niet zo leuk...

Back to the drawing board dus..

Omdat ik niet een andere soort mannetje / vrouwtje plug had liggen, maar wel nóg een mini jack plug, heb ik 1 plug gebruikt voor de plus, en 1 plug voor de min. Nu werkt het perfect!

De uitkomst: PICS!

Keyboard mod:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/toetsenbord.jpg

Mn glowpad:
(ik wil er nog 1 led bij fix0ren, in het midden)
Om de kabels aan de bovenkant van het plexi weg te werken heb ik een stukje van dat sort van U profiel dat je onder aan posters kan klemmen gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/glowpad%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/glowpad%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/glowpad%203.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door SchizoDuckie op 05-10-2002 12:33 . Reden: images fix0r ]

Stop uploading passwords to Github!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

neis! :)

Maar die glowpad, ik zie daar die putjes niet in verlicht worden... of ligt dat aan de pic's?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• SchizoDuckie
zwahiel schreef op 05 oktober 2002 @ 12:24:
neis! :)

Maar die glowpad, ik zie daar die putjes niet in verlicht worden... of ligt dat aan de pic's?
't zijn geen putjes, het zijn hele lage bobbeltjes die er op zitten, die worden dus niet verlicht.

Ik wil nu alleen nog een kicken logo erin krassen dat verlicht wordt. maar ik weet nog niet wat...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

woei :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Leuk gedaan! :)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:48

Nietzman

Woei!

Hmmmm..... zoiets moet ik onder mijn wacommetje fixen :)

Verwijderd

leuk gedaan!

Verwijderd

Best mooi, alleen beetje brakke pics maargoed....die glowpad is wel nice :D

Verwijderd

dan doe je bacardi logo in dat glow dingetje :*)

Verwijderd

alcoholist... ^
|

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 11:04:
dan doe je bacardi logo in dat glow dingetje :*)
joh gunstig plan :9 :9 :9

* SchizoDuckie gaat binnenkort ff een malletje maken :Y)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zeer leuk gedaan! Complimenten. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Grappig :*), wat wordt je volgende project?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Wel aardig, alleen de glowpad geeft niet zoveel licht :X

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 11:10:
Wel aardig, alleen de glowpad geeft niet zoveel licht :X
don't worry, ik heb 40 blauwe led's besteld in de ia :X :P :Y)

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 10:08
Papa Eend schreef op 07 oktober 2002 @ 12:17:
[...]

don't worry, ik heb 40 blauwe led's besteld in de ia :X :P :Y)
dan moet dat geen probleem meer zijn...dat glowpad is echt nice!! _/-\o_

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
ziet er allemaal goed uit _/-\o_

Maar..... Het is allemaal wel weer erg standaard... :/

Verwijderd

Ik vind 't wel leuk uitgedacht :) En het ziet er ook netjes uitgewerkt uit (tenminste zover het te zien is op de brakke pics :P)

offtopic:
Ook maar eens een plexi geval vinden, heb op het moment helemaal geen muismat.

Verwijderd

Papa Eend schreef op 06 oktober 2002 @ 21:48:
[...]

joh gunstig plan :9 :9 :9

/me gaat binnenkort ff een malletje maken :Y)
Kijk men idee'en zijn er... alleen ik zelf zou mn god niet weten hoe ik moet modden, ik ben egt super bang dat ik iets kapoet maak :'( :*) >:)

• SchizoDuckie
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:34:
[...]

Kijk men idee'en zijn er... alleen ik zelf zou mn god niet weten hoe ik moet modden, ik ben egt super bang dat ik iets kapoet maak :'( :*) >:)
• zorg voor een berg gereedschap (messen vijlen soldeerbout schroevendraaiers leds etc.
• kijk veel eigen huis en tuin ( :+ )
• lees veel c&m topics door
• rommel wat aan :)

Verwijderd

:P jaaaaaa ik zoek nu ledjes... als ik die koop heh, krijg ik die dan incl alleszodat ik hem alleen in zown witte stroom blokje moet doen of moet ik ook nog gana solderen :x ?
Pagina: 1