VPN verbinding achter een getweakte ADSLmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Topicstarter
ik zit dus met het volgende probleem:

ik heb ADSL (xs4all) en de modem is getweakt, nu wil ik op mijn windowsXP machine een VPN server neerzetten.

als ik dit doe gaat het allemaal goed en binnen het netwerk kun je ook verbinden.
pas als iemand vanaf het internet wil inloggen (met vpn) dan komt hij niet binnen
dit gebeurde niet voordat ik poorten had doorgeschakeld maar nadat ik het wel heb gedaan ook niet.
ik had begrepen datik deze moest doorschakelen:
protocol 47 (gre)
1723 TCP
1701 UDP
500 UDP

als ik deze heb doorgeschakeld werkt het nog steeds niet of ik doe het fout.
vb. protocol 47:
login in de modem:
dan:
nat=>create
protocol=> 47
inside addr. 192.168.0.2
port= (kaal vanwege het feit dat je hierbij volgens de modem geen poort mag toewijzen)
outside addr. 213.84.XXX.XXX
port = (weer kaal)

doe ik dit zo goed of hoe en/of wat

"HELP" 8)7

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

Verwijderd

Hoi,

zit je ook achter een router?
wat gebruik je als firewall??

:7

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De enige manier is je adsl router weer terug tweaken naar standaard adsl modem, aangezien je vpn niet kan draaien achter een NAT router. Zit een beveiliging in het protocoll die kijkt naar het ip nr.

Verwijderd

je kan ook telnetten naar je alcatel en dan intikken

nat defserver addr=ip.add.re.ss

Verwijderd

Het is wel mogelijk achter een nat een VPN op te zetten.
Ik heb het bij mij wel draaien.
De kunst is dat je dit gebeurd in een DMZ-zone.
Dan moeten de clients gewoon aan kunnen aanloggen.
Ik moet wel zeggen dat ik een win2000 server heb draaien.
Maar dat mag de pret niet drukken.

VEEL SUCCES

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
t gaat zekers wel werken met een getweakte modem. Heb t zelf ook draaien. Op je modem zit ook een firewall....effies uitzetten dmv ipconfig firewalling=off
dan moet het werken. zo niet, dan effe testen dmv een defserver instellen. Als dat werkt, dan heb je dus de verkeerde poorten doorgeNAT. als dat ook niet werkt, effe nakijken of de firewall van xp ingeschakeld staat. Denk eraan dat je het niet kunt testen door een vpn via je adsl-verbinding naar dezelfde adsl-verbinding op te zetten. Je kan namelijk niet naar jezelf toe connecten. Hiervoor moet je dus een aparte internetverbinding nemen

iRacing Profiel

• B@MB@M

B@MB@M

Topicstarter
kroegtijger schreef op 07 oktober 2002 @ 13:32:
t gaat zekers wel werken met een getweakte modem. Heb t zelf ook draaien. Op je modem zit ook een firewall....effies uitzetten dmv ipconfig firewalling=off
dan moet het werken. zo niet, dan effe testen dmv een defserver instellen. Als dat werkt, dan heb je dus de verkeerde poorten doorgeNAT. als dat ook niet werkt, effe nakijken of de firewall van xp ingeschakeld staat. Denk eraan dat je het niet kunt testen door een vpn via je adsl-verbinding naar dezelfde adsl-verbinding op te zetten. Je kan namelijk niet naar jezelf toe connecten. Hiervoor moet je dus een aparte internetverbinding nemen
oK, maar als ik mijn firewall uitzet heb ik dus geen firewall meer.
ik had de poorten doorgeschakeld in mijn MODEM, maar als ik nu naar mij modem kijk zijn die ook weer weg.

waar zou ik mijn defserver heen moeten verwijzen?

• B@MB@M

B@MB@M

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:21:
Hoi,

zit je ook achter een router?
wat gebruik je als firewall??

:7
thnx trouwens maar zeg dan niks

• B@MB@M

B@MB@M

Topicstarter
trouwens hoe zit het met die poorten die ik doorschakel waarom blijven die niet eeuwig staan ?

• kroegtijger
BAMBAM schreef op 07 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

oK, maar als ik mijn firewall uitzet heb ik dus geen firewall meer.
ik had de poorten doorgeschakeld in mijn MODEM, maar als ik nu naar mij modem kijk zijn die ook weer weg.

waar zou ik mijn defserver heen moeten verwijzen?
heel scherp, als je je firewall uitzet op je modem heb je die idd niet meer...dat klopt...die wil je ook niet, want die blokt ALLES :( daar heb je dus niets aan. firewall op de modem altijd uit zet, firewall in xp ook uit zetten, aparte firewall installeren op je client (of liever op een tussenliggende server, anders moet je op elke client een firewall zetten) en deze configureren zodat de juiste poorten open staan.
heb je nadat je je poortmappings gemaakt hebt op je modem deze ook gesaved??? lijkt me wel zo handig, aangezien je ze anders inderdaad kwijt bent ( en dat kan niet de bedoeling zijn). Weet je zeker dat dit ook de juiste poorten zijn die je open hebt gezet???? ik betwijfel het namelijk.

iRacing Profiel

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
Het lijkt mij dat het niet uitmaakt of je poorten mapt op het alcatel modem of via een softwarematige firewall zoals winroute?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• kroegtijger
natuurlijk maakt dat niet uit, maar dat doet er nu toch niets toe?? het gaat erom dat de vpn niet start over een getweakt modem. Dat komt 9 van de 10 keer door foute firewall-instellingen. verder moet je even de poorten doornatten en draaien maar. Oja, waar je ook om moet denken, maak gebruik van PPTP en niet van L2TP aangezien L2TP niet samen kan werken met NAT (ik heb daar zelf ook effe een tijdje over lopen kloten, maar dat is ook zo....)PPTP werkt wel gewoon goed. met L2TP kan je geen verbinding opbouwen dan.

iRacing Profiel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.