TweakDSL Vs Eweka (ervaringen)

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes hierover (zal waarschijnlijk al wel 100duizend keer voor bij gekomen zijn)

Ik woon in AMersfoort en heb nu advanced van planet (adsl) verder prima maar tis deur en zo snel is het nou opzich ook weer niet..

Heeft hier iemand ervaring met eweka adsl of tweakdsl ?
Zijn ze snel qua leveren en dat soort dingen zouden jullie me daar iets meer over kunenn vertellen

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nobody die hier op kan of wil antwoorden ?

Nou nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 07:35

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

ff geduld hebben

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-08 15:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

TweakDSL is vandaag aangekondigd, dus ik vrees dat nog erg weinig mensen je binnen een half uurtje aan gebruikerservaringen kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 10:18

Armada

-Wat wil je weten?-

Vandaag aangekondigd? Je kon toch al een maand of drie geleden prijzen en pakketten lezen op de site van Tweakdsl? Of is de aanvraagprocedure pas sinds vandaag opgestart?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee ze hebben een ander bedrijf in handen genomen om het zo in orde te krijgen (ze hadden het een beetje verwaarloosd) maar ik kreeg net mailtjes van iemand die daar werkt en die was ontzettend vriendelijk en eerlijk

Ik las namelijk dat heel veel mensen geen antwoord kreeg op mail maar dat is nu echt wel verholpen ze proberen zo snel mogelijk te antwoorden

Maar heeft iemand ervaring met Eweka dan ? Snel met aaanleg enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al sinds maart Cistron Maxx en daar ben ik zeer over te spreken. Eweka is vrij traag met aanleggen, iig een paar maanden geleden. Er zijn nog niet zoveel mensen die ervaring hebben met Tweakdsl, en diegene die het wilden, daarbij lukte het niet goed, als ik me goed kan herinneren. Moet zeggen, dat de aansluitkosten nu wel vrij laag zijn, dus dat is wel weer voordelig.

Als ik jouw was, zou ik bij een provider gaan, die niet net begint, maar al ervaring heeft en waar goede verhalen over te vinden zijn. Zoek eens in de search, er staat ontiegelijk veel in, vooral ervaringen. En kijk eens op www.internetten.nl en bij de providers zelf. Word je ook een heel stuk wijzer van. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:47:

Als ik jouw was, zou ik bij een provider gaan, die niet net begint, maar al ervaring heeft en waar goede verhalen over te vinden zijn. Zoek eens in de search, er staat ontiegelijk veel in, vooral ervaringen. En kijk eens op www.internetten.nl en bij de providers zelf. Word je ook een heel stuk wijzer van. Succes.
Cistron is nou niet echt een partij met een super florisant verleden dus je spreekt jezelf een beetje tegen ;)
Andere kant van het verhaal is wel dat ze nu wel redelijk op de goede weg lijken te zitten.
Je moet alleen wel rekening houden met het feit dat je bij "grote" jongens waarschijnlijk eerder een trage verbinding zult krijgen aangezien die bbned verbindingen allemaal een 1:25 overboeking kennen...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op 07 oktober 2002 @ 14:31:
[...]

Cistron is nou niet echt een partij met een super florisant verleden dus je spreekt jezelf een beetje tegen ;)
Andere kant van het verhaal is wel dat ze nu wel redelijk op de goede weg lijken te zitten.
Je moet alleen wel rekening houden met het feit dat je bij "grote" jongens waarschijnlijk eerder een trage verbinding zult krijgen aangezien die bbned verbindingen allemaal een 1:25 overboeking kennen...
Het ging er natuurlijk over, hoe de aansluitsnelheid was en het gebruik van Cistron, niet naar de achtergrond van het bedrijf. Ik weet zelf ook wel dat Cistron met al z'n/haar BV's niet echt een goede naam heeft. Maar de users zijn vrijwel allemaal tevreden. Helpdesk is prima. Ik denk dat dat zeker veel meer mee speelt.

Qua snelheidverlies, nog niets van gemerkt. Ik haal nog steeds ruim voldoende... Ik vind dit ruim voldoende. Vaak is ie nog sneller, maar daar heb ik niet zo snel een printje van.

Printje:
Afbeeldingslocatie: http://www.marloes.cistron.nl/snel121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

Even voor de duidelijkheid:

Cambrium is een bedrijf dat zelf wel nieuw is, maar de mensen achter Cambrium hebben ruime ervaring met DSL en kabel. (o.a. bij BBned zelf, maar ook via Wanadoo en Casema)

Ik heb TweakDSL en ik was goed op tijd aangesloten: 3,5 week.
De order had ik zelf ingevoerd en schijnbaar was het eerst mis gegaan ergens dus was mijn 1e aanmelding verloren gegaan, toen we hier achter kwamen hebben we deze eenvoudigweg opnieuw ingevoerd en dat was alles.

Mijn snelheden zijn best wel goed te noemen: dik 650k/s in de piekuren en dat met 2700m naar de telcentrale. :)
Op kantoor bij TrueServer ligt ook zo'n lijn, daar halen ze dik 700k/s volgens mij :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb zelfs sinds een maand of wat Eweka Premium ADSL. Het duurde idd even voordat alles goed werkte....maar het is nu superstabiel!!! en SUPERSNEL! en...vergeet niet GEEN DATALIMIET...en dat voor ehh..92 euro ofzo per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

TheVisionMaster: dat heeft bijna niemand hoor ;)

Fair use met allemaal gebruikers die veel dataverstoken betekend dat je wel extreem uit je pan moet gaan wil je buiten de fair use komen...

Ook even een testje gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/downloadtest.png

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay thanks..

Cistron lijkt me wel okay ook .. maar jah .. het is wat er gezegd word dat had vroeger nou ook niet echt super naam en ik kan ze wel alle 3 krijgen als het moet .. word nog ff denken .. vriend van me heeft cistro en die is eer super te vreden over ..

:) meer ervaringen zijn altijd welcome morgen wil ik beslissing maken

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakDSL lijkt me wel heel aantrekkelijk worden nu. Alleen weet ik niet wat ik precies van punt 15 in de voorwaarden moet denken. Je hebt dus een jaarabonement welke jaarlijks wordt verlengd. Dit is nog wel om te doen, maar 15.3 en 15.4 staan me niet zo aan. Als TweakDSL dus problemen gaat krijgen met trueserver of BBned dan kan het dus gebeuren dat je geen adsl meer hebt maar nog wel het hele jaarbedrag in een keer moet betalen ??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmz .. nou ja dat risico neem ik dan maar hoor .. trueserveri s best wel stabiel en bbned begint met de dag groter te worden dus dat er iets gebeurd lijkt mij klein .. en anders pecht hebben klaar ..

Maar .. ik zit nu te twijfeleln tussen cistron en tweakdsl .. eweka is afgevallen heb ik te veel slechten dingen over gelezen ..

Oh jah weet iemand of het waar is dat cistron pas begint als je mxstream is helemaal afgesloten ? dat is bij tweak adsl niet volgens de persoon die ik gemailed heb

Groetne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

DvBeek: dat is bijvboorbeeld als BBned ineens de prijzen ver-x-voudigd, gebeurt niet zomaar dus. :)

Hades: Euh ik heb geen ervaring met Cistron, maar heb natuurlijk liever dat je bij ons besteld. We hebben nog veel minder aansluitingen en daarom is het wschl ook veel moeilijker om iemand te vinden die echt ervaring met ons heeft opgedaan, dat is bij Cistron niet echt het geval, omdat ze nu eenmaal de grootste zijn.

Ik doe liever geen uitspraken over andere partijen verder.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee inderdaad..

Nou ik hang nu heel erg naar de kant van TweakDSL .. maa rgoed datie zo snel van trueserverl.nl is is duidelijk .maar van andere bekende pagina microsoft of planet.nl ?

zou je dat ook ff kunnen testen aub

PS :

Hier handige link als je wil weten hoeveel m (km) wijkcentrale van je huis af is

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

En floris ik hang al richting tweakdsl kant... .. ik vind mail service alleen al super netjes.. echt klant vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn inderdaad als bedrijf net gestart. Onze achtergrond is vanuit verschillende providers.

De service van TweakDSL is wat ik begreep in het verleden niet geweest wat het moest zijn. Wij zijn een bedrijf wat zich volledig op DSL richt en kunnen ons dus geen slechte service veroorloven.

Het staat natuurlijk een ieder vrij te kiezen.
Voor wat betreft de fair use policy: Zolang we er maar gemiddeld uitkomen zal dit geen probleem opleveren.

Over andere providers doe ik geen uitspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 07 oktober 2002 @ 15:06:
zh jah weet iemand of het waar is dat cistron pas begint als je mxstream is helemaal afgesloten ? dat is bij tweak adsl niet volgens de persoon die ik gemailed heb
voor zover ik weet is dat idd het geval bij cistron, maar ik dacht dat het voldoende is als je bewijs hebt dat je mxstream opgezegd is :)

* veldmuis zit ook wat rond te kijken, cistron ziet er goed uit idd, en adsl van concepts, www.supersneladsl.nl
alleen die domeinnaam komt over alsof het amateurs zijn :D

tweakdsl ziet er ook wel goed uit verder, maar valt qua ervaringen nog niets over te zeggen....
is in het verleden wat misgegaan, wil niet zeggen dat het zo blijft, maar ik vertrouw het ietsje minder als een ander....gewoon omdat ze ook nog niet zo groot zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dat supersneladsl.nl heb ik verder oook nog nooit van gehoord dus dat zou ik niet weten ..

Maar opzicht ziet het er wel okay uit :) .. Ik zal es ff rondgaan neuzen morgen middag 8 oktober is planet adsl dood :D

Op naar ehte snelheid! voor het zelfde geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik doe even een test via xs4all.

http://xs4all-nl.tucows.com/nogwat dus:

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/downloadtest-xs4all.png
Tiscali is ietsje trager.

Uit .de:

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/downloadtest-duits.png

Vanuit engeland via Ukonline doe ik dik 200k/s nu

VS: California:
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/downloadtest-us.png

Leek mij wel ff voldoende verzameld.
Hou er overigens rekening mee dat er op dit moment 4 anderen ook aan het surfen zijn via dezelfde verbinding en dat het dus niet helemaal optimaal is allemaal...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay .. :) thanks for your help .. denk dat ik dat maar bestel .. zal morgen me verbinding opzeggen en gelijk die dag aanvragen en dan maar ff geen internet (moet toch natuurkunde blok inhalen komt mooi uit dus)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 18:42
Ik heb Eweka Premium abbo. En ik moet zeggen dat de aansluiting vere van soepel verlopen is. Nu kwam dit voor een gedeelte door mijn omstandigheden en domheid van de KPN.

De service van Eweka is ook niet echt altijd alles. Het kan nogal ff duren voor je een reactie krijgt.

Maar eerlijk is eerlijk, de lijn is goed. Altijd snel, ik heb maar 1 keer gehad dat mijn verbinding niet werkte. En nogmaals, heerlijk snel. Over de 850KB/s is makkelijk te halen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit topic gaat over de ervaringen met Cistron Maxx: http://gathering.tweakers...ges/430679///cistron,adsl

Ik heb daar nog weinig slechte ervaringen gehoord. Het enige is dat de aansluit tijd kan oplopen tot een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dus nooit tweakdsl nemen. Hoeveel partijen heb je mee te maken?? 4 ofzo en die willen allemaal winst. Verder hebben ze heerlijk professioneel maanden niks van zich laten horen, zelfs geen frontpage melding. Nee cistron is dan wel eens failliet gegaan, de manier waarop tweakdsl is gelanceert is waardeloos. mail beantwoorden ze niet eens pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:01:
ik zou dus nooit tweakdsl nemen. Hoeveel partijen heb je mee te maken?? 4 ofzo en die willen allemaal winst. Verder hebben ze heerlijk professioneel maanden niks van zich laten horen, zelfs geen frontpage melding. Nee cistron is dan wel eens failliet gegaan, de manier waarop tweakdsl is gelanceert is waardeloos. mail beantwoorden ze niet eens pffff

Beste 'Topprtje'

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat Tweakers niet de aandacht heeft gegevena aan TweakDSL die het verdiende, nu is er een andere partij die zo ongeveer alles regelt, waardoor bepaalde dingen veel beter worden afgehandeld. Dingen zoals mail dus!

Overigens zijn er nu minder partijen bij betrokken als voorheen, misschien dat ik het nog even moet verduidelijken:
Cambrium+Tweakers = 2
TrueServer + TeleProjects + Tweakers = 3

Misschien moet je eerst ook eens kijken wat er veranderd is in plaats van gelijk zo negatief te doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAWBBIEEE :D awleej

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
... :? :? Juist ja :D

Floris, is het geen idee om het oude Tweak-DSL is online topic dicht te gooien, en een nieuw topic te maken? Immers is er nu een nieuwe start, anders lijkt het me logisch dat mensen nog te veel beinvloed worden door de gebeurtenissen en de daarbij horende fouten van het verleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das voor lord hades bedoelt..hij snapt t wel.. denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gelieve niet offtopic te posten, stuur hem dan liever een ICQ of e-mail :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 08:30

RvE

Binnen hoeveel tijd kunnen jullie leveren? En kan ik mijn mxstream modem blijven gebruiken, of moet ik een nieuw modem aanschaffen?

Everywhere you go you always take the weather with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
RvE schreef op 07 oktober 2002 @ 16:34:
Binnen hoeveel tijd kunnen jullie leveren? En kan ik mijn mxstream modem blijven gebruiken, of moet ik een nieuw modem aanschaffen?
mxstream modem kan blijven als het een ethernetmodem is, voor een usb modem heb je nieuwe drivers nodig...

weet niet zeker, maar geloof dat het wel klopt :P

ethernetmodem moet je btw wel anders configgen, maar niet echt moeilijk ofzow :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 15:18
Heb zelf een basic abbo bij Eweka.
Zoals Rusty al zei...de aansluiting verliep niet echt vlekkeloos en de helpdesk wat toendertijd crappy.
Weet niet hoe de helpdesk nu is, heb ze ook niet meer nodig gehad.
De verbinding loopt sinds aansluiting wel vlekkeloos.
Eweka heeft geen newsserver(tot de dag van vandaag)weet niet of je hier waarde aan hecht.
Verder hanteert Eweka geen FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog altijd op zoek naar een hoge bandbreedte abbo met meerdere IP's, want een servertje hosten via NAT is bagger. Is dat wellicht via TweakDSL nu danwel in de toekomst te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 07 oktober 2002 @ 15:10:
Ik doe liever geen uitspraken over andere partijen verder.
Niet om het een of het ander, maar we weten allemaal wat er de afgelopen maanden is gebeurd met TweakDSL.
Zijn jullie niet bang dat jullie nog meer de hand kwijtraken achter TweakDSL, temeer daar er grotendeels andere mensen achterzitten nu.

Zelf zit ik bij Cistron, heel tevreden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 07 oktober 2002 @ 16:05:

[...]

Beste 'Topprtje'

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat Tweakers niet de aandacht heeft gegevena aan TweakDSL die het verdiende, nu is er een andere partij die zo ongeveer alles regelt, waardoor bepaalde dingen veel beter worden afgehandeld. Dingen zoals mail dus!

Overigens zijn er nu minder partijen bij betrokken als voorheen, misschien dat ik het nog even moet verduidelijken:
Cambrium+Tweakers = 2
TrueServer + TeleProjects + Tweakers = 3

Misschien moet je eerst ook eens kijken wat er veranderd is in plaats van gelijk zo negatief te doen.
Ik ben negatief omdat er nooit is toegegeven OP DE FRONTPAGE, dat tweakdsl dood was/is en uitgelopen was op een kleine ramp. Wel aankondigen op frontpage, maar niet rechtzetten als je de fout in gaat is een beetje zwak. Maar succes hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
WooK schreef op 07 oktober 2002 @ 14:31:
Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat dat niets uitmaakt. Ik neem aan dat bbned naar iedere centrale een bepaalde capaciteit heeft liggen, die voor alle providers bedoeld is. Als er dus 9 CistroNners, 8 Eweka'-ers en 8 TweakDSL-ers zijn, zouden die dus met zijn allen 1x 8Mbit delen.

Kan iemand bevestigen ( of ontkrachten ;) ) dat het zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
WeAreLegion schreef op 07 oktober 2002 @ 15:06:
Oh jah weet iemand of het waar is dat cistron pas begint als je mxstream is helemaal afgesloten ? dat is bij tweak adsl niet volgens de persoon die ik gemailed heb
Dat lijkt me vreemd. MxStream zal toch echt helemaal van de lijn moeten zijn alvorens je lijn naar bbned geporteerd kan worden. Dat geldt zowel voor CistroN als TweakDSL, lijkt me. Je zult echt moeten wachten totdat KPN je afsluiting administratief heeft verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:53
Floris, ff snel een vraagje :)
Ik krijg dus waarschijnlijk deze week nog Eweka... Maar omdat TweakDSL Beter klinkt, ik toch wat meer vertrouwen heb ik Trueserver enz...
Zou dit kunnen worden overgeschakeld enzo, Dat is ook BBned enzo... :Z
Maar zou dit dus kunnen binnen een korte tijd.... enz... senk jou :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:43
DjGeRo schreef op 07 oktober 2002 @ 20:15:
Floris, ff snel een vraagje :)
Ik krijg dus waarschijnlijk deze week nog Eweka... Maar omdat TweakDSL Beter klinkt, ik toch wat meer vertrouwen heb ik Trueserver enz...
Zou dit kunnen worden overgeschakeld enzo, Dat is ook BBned enzo... :Z
Maar zou dit dus kunnen binnen een korte tijd.... enz... senk jou :*
Kan best, zolang jij je jaar-abbo maar betaald aan Eweka....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
vassago schreef op 07 oktober 2002 @ 20:17:
[...]

Kan best, zolang jij je jaar-abbo maar betaald aan Eweka....
:+
Dat wachten we een jaartje :+ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Precies .. je kan niet zomaar overstappen. ook al zijn ze allebei van BBNed. Ik heb zelf Eweka Prenium en ben hier sinds de netwerkveranderingen bij Eweka pas tevreden mee. Eerst leverde Intouch het netwerk en dat ging verre van goed. Maar met een beetje geluk krijg ik over de tijd dat ik geen internet had mijn geld terug. Ze hebben nu zelf een aantal routers hangen bij Eweka en sindsdien is het top hoor. En ze hebben geen Fair Use. Ik heb hier e-mailtjes waarin ze zelf zeggen dat het geen reet uitmaakt hoeveel je download en hoeveel servers je wilt draaien. Hun motto is dat het uitzoeken over het geheel genomen duurder uitvalt dan de kosten die de extra bandbreedte is. Lijkt me ook logisch. De eerste paar maanden ga je er misschien dik overheen, maar als je alle ISO's binnenhebt die je wilt gaat dat vanzelf over.

Ze doen verder ook niet moeilijk over persoonlijke aanpassingen. Ik laat bv mijn domein wat ik er daar bij kon nemen gewoon forwarden naar mijn ip en draai hier mijn mailserver etc. Top hoor.

Maar het lijkt mij dat TweakDSL net zo is... ach zelfs bij Xs4all _/-\o_ heb ik dikke problemen gehad, maar gezien hun privacy policy en uitgebreide mogelijkheden die ze hebben, heb ik wel mooi mijn inbelaccountje aangehouden.

Het is altijd wel wat. En (very nofi) hier zullen ze toch meer richting TweakDSL neigen. Ik ga ook niet het product van mijn buurman aanprijzen en van mezelf zeggen dat het bij mij nog niet zo geweldig is en nog opgezet moet worden. (want in het begin heb je gewoon kinderziektes natuurlijk). Daarentegen zullen ze wel gebrand zijn om het perfect voor je te regelen. Ze kunnen namelijk vreselijk gezichtsverlies lijden hier he. Dus zo zie je maar ... de medaille heeft 2 kanten.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
PatMan schreef op 07 oktober 2002 @ 19:42:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat dat niets uitmaakt. Ik neem aan dat bbned naar iedere centrale een bepaalde capaciteit heeft liggen, die voor alle providers bedoeld is. Als er dus 9 CistroNners, 8 Eweka'-ers en 8 TweakDSL-ers zijn, zouden die dus met zijn allen 1x 8Mbit delen.

kan het geen van beiden, maar met een beetje logisch nadenken lijkt het me sterk :)

als jij dan een linuxiso binnentrekt is bij de overige 24 personen internet zogoed als dood

geloof ik niet echt eigelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee zo werkt het niet .. Je heb allemaal een eigen oprit nar het inernet .. en dus houd je die snelheid .. en werkt niet zo als bij kabel dat je in eens je snelheid moet delen als de buurt online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 07 oktober 2002 @ 21:00:
Nee zo werkt het niet .. Je heb allemaal een eigen oprit nar het inernet .. en dus houd je die snelheid .. en werkt niet zo als bij kabel dat je in eens je snelheid moet delen als de buurt online komt
maar hoe zit het dan met die factor van 1:25 bijvoorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die scores laten mij niet echt overstag gaan. Zeker die van xs4all niet. Wat doe je op een speedtest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veldmuis schreef op 07 oktober 2002 @ 21:09:
[...]

maar hoe zit het dan met die factor van 1:25 bijvoorbeeld :?
Die 1:25 staat voor het aantal mensen dat op 1 server zit. Ik heb ergens gelezen dat mxstream 1:40 heeft, dus 1:25 is wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
veldmuis schreef op 07 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

kan het geen van beiden, maar met een beetje logisch nadenken lijkt het me sterk :)

als jij dan een linuxiso binnentrekt is bij de overige 24 personen internet zogoed als dood

geloof ik niet echt eigelijk... :)
Nee hoor, want je hebt dus een minimale snelheid van 7800 / 25 = 312 kbit/sec (zo'n 40 kilobyte/sec). Die snelheid wordt volgens mij gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja maar zoals ik al zei .. word je snelheid niet gedeelld zoals bij Kabel gebeurd je heb altijd je volle snelheid

Bij mij in de wijk zitten veel mensen op adsl en ook al zit ik op 6 uur sávonvds op doordeweekse dag of in het weekend maakt niet uit blijft even snel gaan heb nog nooit met adsl van planet een vertraging gehad omdat het druk was

Okay download snelheid ligt natuurlijk wel aan snelheid van andere server maar das meer als logisch zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

WeAreLegion schreef op 08 oktober 2002 @ 08:28:
Ja maar zoals ik al zei .. word je snelheid niet gedeelld zoals bij Kabel gebeurd je heb altijd je volle snelheid

Bij mij in de wijk zitten veel mensen op adsl en ook al zit ik op 6 uur sávonvds op doordeweekse dag of in het weekend maakt niet uit blijft even snel gaan heb nog nooit met adsl van planet een vertraging gehad omdat het druk was

Okay download snelheid ligt natuurlijk wel aan snelheid van andere server maar das meer als logisch zelfs :)
Je hebt niet altijd je volle snelheid want als dat zo was, konden uunet en kpn wel dag met hun handje zeggen tegen de huurlijnen bij wijze van spreke. Je hebt een garantie van 1:25 en dat is dus inderdaad zoals iemand al eerder noemde iets van 40KB/s ofzo.

Tot aan de centrale heb je een eigen lijn, vanaf daar wordt je net zo fijnd gedeeld als bij een kabel verbinding alleen heb je bij adsl beperkte garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja dat is wel zo .. maar ze garanderen dat .. maar ik heb echt nog nooit gehad dat het langzaam ging .. dus ze kunnen het wel garanderen .. en die 1:40 die kpn hanteert zitten ze in veel gebieden niet eens aan .

Vandaar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[...]

Nee zo werkt dat helaas niet. Elke isp heeft (normaal gesproken) een eigen pvc op het atm netwerk van bbned. Zou ook wel een beetje vreemd zijn dat klanten van een isp met een datalimiet snelheid moet inleveren omdat een andere isp lekker onbeperkt datatraffic aanbiedt waardoor die klanten onbenullig veel leechen ;)

Hoe cambrium en eweka het hebben geregeld weet ik uiteraard niet. Ik zag dat cambrium in elk geval ook flevodsl aanbiedt dus die gebruikers zullen ook wel op het hetzelfde netwerk zitten als de tweakdsl gebruikers. Wellicht dat ze dit zelf ff toe kunnen lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 11:10
Floris schreef op 07 oktober 2002 @ 14:49:
TheVisionMaster: dat heeft bijna niemand hoor ;)

Fair use met allemaal gebruikers die veel dataverstoken betekend dat je wel extreem uit je pan moet gaan wil je buiten de fair use komen...

Ook even een testje gedaan:
[afbeelding]
Waar kan ik die test doen, ik kan het nl niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dat is geen surfnet adsl doh :D .. dat is gewoon bij studenten huis :) maar dat gaat natuurlijk wel lekker :snel .. maar we hebben het hier over adsl verbindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
Je server download.microsoft noemen en dan via het netwerk downloaden he... zo kan ik het ook :+

Nee, serieus, mooie speed, student zeker ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 14-08 20:28

So? Leuk hoor, beetje patsen met je snelle lijntje... Maar het voegt totaal 0.0% toe aan het topic :{ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 12:24
heh, patsen is niet moeilijk nee, kan als ik wil de snelheid van een 100 mbit sshunet lijntje laten zien, maar dat doe ik niet :P

Wat ervaringen betreft heb ik eigenlijk alleen handson ervaring met Solcon, wat in ons geval BBned is.

Naar wat ik heb begrepen is TweakDSL best aardig, alhoewel je daar nog even de kat uit de boom zou willen kijken vanwege het toch wel redelijk nieuwe karakter van ze. Over Eweka heb ik zowel goeie als slechte verhalen gehoord, en Cistron bijna alleen maar goeie verhalen sinds alle bedrijfskundige problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 14-08 17:49

Dat hangt er van af waar in het netwerk de overboeking zit. Alle klanten van 1 ISP delen de bandbreedte met elkaar op de koppeling tussen BBned en de ISP. Maar elders in het netwerk werkt dat weer heel anders. Vergeet ook niet dat er door BBned verschillende kwaliteitsfactoren geleverd worden, dus het totaal is nog iets gecompliceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Scharnout schreef op 07 oktober 2002 @ 20:36:

Ik heb hier e-mailtjes waarin ze zelf zeggen dat het geen reet uitmaakt hoeveel je download en hoeveel servers je wilt draaien. Hun motto is dat het uitzoeken over het geheel genomen duurder uitvalt dan de kosten die de extra bandbreedte is.
Dat komt omdat ze de ATM naar IP omzetting niet zelf doen. ISP's die dat wel zelf doen (Cistron bijvoorbeeld) krijgen die gegevens gewoon voor nop meegeleverd met de authenticatie op de RADIUS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
PatMan schreef op 07 oktober 2002 @ 21:18:

Nee hoor, want je hebt dus een minimale snelheid van 7800 / 25 = 312 kbit/sec (zo'n 40 kilobyte/sec). Die snelheid wordt volgens mij gegarandeerd.
Nee. De gegarandeerde bandbreedte is 1/25 van 2048 kbps, oftewel 81.92 kbps. ATM overhead eraf en je houdt 71.23 kbps over, oftewel 9 KB. Dat je een burst rate van 8032 kbps ATM kan halen betekent niet dat de overboeking op basis daarvan berekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Klopt ja, dat bedacht ik me later ook. I stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
jochemd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:46:
[...]

Dat hangt er van af waar in het netwerk de overboeking zit. Alle klanten van 1 ISP delen de bandbreedte met elkaar op de koppeling tussen BBned en de ISP. Maar elders in het netwerk werkt dat weer heel anders. Vergeet ook niet dat er door BBned verschillende kwaliteitsfactoren geleverd worden, dus het totaal is nog iets gecompliceerder.
Ik heb geen flauw idee hoe het netwerk van bbned is opgebouwd (dat was al duidelijk, ik zeg het zelf maar ;) ) maar - even los van complicaties zoals de overboekingsfactor - ik neem aan dat alle verbindingen die vanuit de verschillende telefooncentrales komen op een centraal punt uitkomen en daar gekoppeld worden met de betreffende ISP?

Dan neem ik ook aan dat er op het stuk van de centrales naar het "verzamelpunt" wel klanten van verschillende ISPs gebundeld worden, anders zou het behoorlijk inefficient worden. Stel dat er op 1 centrale dan 25 klanten met ieder een andere ISP zitten, moet bbned een capaciteit van 25 x 8 Mbit/sec ipv 1 x 8 Mbit/sec reserveren.

Of zie ik zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als TweakDSL dus problemen gaat krijgen met trueserver of BBned dan kan het dus gebeuren dat je geen adsl meer hebt maar nog wel het hele jaarbedrag in een keer moet betalen ??.
Heb het ook even gelezen, wat jij hier meld is wel een aardige vertaling hiervan.
Advies:Niet doen, ik heb niet zo`n vertrouwen in de TweakDSL, het zou zonde zijn als ze door hun alternatieve insteek(of een andere reden) verbinding met het internet verliezen en jij je geld kwijt bent.
Eerlijk gezegt vind ik het een merkwaardige passage in het contract, nog merkwaardiger als je daar mee accoord zou gaan.
(krijg ik nu een ban :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik slaap er nog maar eventjes over voordat ik tdsl aanvraag :)
Hoef niet zonder internet te komen, zodra dsl werkt, chello opzeggen.
Betaal je een maand dubbel, maar dan wel dubbele snelheid :)
Hoeft de website ook niet uit de lucht, gewoon interne nic aan de dsl router hangen, en hij is op twee ip's te bereiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
PatMan schreef op 08 oktober 2002 @ 19:25:

Ik heb geen flauw idee hoe het netwerk van bbned is opgebouwd (dat was al duidelijk, ik zeg het zelf maar ;) ) maar - even los van complicaties zoals de overboekingsfactor - ik neem aan dat alle verbindingen die vanuit de verschillende telefooncentrales komen op een centraal punt uitkomen en daar gekoppeld worden met de betreffende ISP?
Niet echt. Je modem vertaalt het IP verkeer naar ATM. Dat ATM verkeer gaat naar de telefooncentrale en wordt vervolgens door de DSLAM daar doorgestuurd naar Amsterdam. Daar ligt een heel erg snelle geswitchede core waar het verkeer op een aantal plaatsen binnekomt en doorgestuurd wordt naar een aantal andere plaatsen.
Een deel van het verkeer gaat naar BBRAS'en van BBned zelf. Die BBRAS'en vertalen het ATM verkeer weer terug naar IP en sturen het vervolgens door naar een ISP. Die ISP stuurt het dan weer naar internet.
Een ander deel van het verkeer gaat naar ISP's die zelf een BBRAS hebben (bijvoorbeeld Cistron). Die doen zelf de vertaling naar IP en hebben daarom meer controle over het verkeer (wat ook de reden is dat bijvoorbeeld Cistron meer diensten kan aanbieden dan veel andere ISP's).
Dan neem ik ook aan dat er op het stuk van de centrales naar het "verzamelpunt" wel klanten van verschillende ISPs gebundeld worden, anders zou het behoorlijk inefficient worden. Stel dat er op 1 centrale dan 25 klanten met ieder een andere ISP zitten, moet bbned een capaciteit van 25 x 8 Mbit/sec ipv 1 x 8 Mbit/sec reserveren.
Er ligt in principe een STM-1 vanaf elke centrale naar Amsterdam. Daar moet al het verkeer voor die specifieke centrale over. Maar omdat dat middels ATM gebeurt zijn de mogelijkheden om QoS toe te passen wat groter (bijna oneindig).
Op de core in Amsterdam komt het verkeer een switch binnen en wordt meteen alle kanten op naar BBRAS'en gestuurd.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:17:
[...]

Die 1:25 staat voor het aantal mensen dat op 1 server zit. Ik heb ergens gelezen dat mxstream 1:40 heeft, dus 1:25 is wel goed :)

en die overboeking zit dus niet naar je provider toe, tot nu toe heb je met adsl nog steeds ruimte zat op het kpn netwerk om de (ranzige :P) term "je eigen oprit op de digitale snelweg" te kunnen rechtvaardigen.

Je gaat pas echt delen bij de provider en dan doe je dat met dusdanig veel mensen, dat dat netto geen zak uitmaakt :). Het is dus niet zo dat je met de 150 mensen in een wijk een kabel van maximaal 16mbit deelt ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Even voor de duidelijkheid:

Cambrium is een bedrijf dat zelf wel nieuw is, maar de mensen achter Cambrium hebben ruime ervaring met DSL en kabel. (o.a. bij BBned zelf, maar ook via Wanadoo en Casema)
tja,wanadoo/casema hmm,casema dat was toch die provider die hun klanten 2 kilobytes/s bood over de kabel voor 69 piek per maand? casema staat niet echt lekker bekend natuurlijk :f

ik wil zelf ook over naar een andere provider,en wel met 8 mbit connectie _/-\o_ ,maar waar helemaal nooit over gesproken wordt is of de verbinding een beetje goed is voor online gaming.vin ik errug belangrijk,ik kan dan wel 900 kb/s halen,leuk,maar als ik een ping 200 heb tijdens een potje unreal tournament is voor mij de pret er meteen al af.
ik wil gewoon een totaalpakket,snelle aansluiting,goeie snelheid,stabiliteit,en een goeie ping met spelletjes! dat alles voor rond de 95 euro per maand moet toch kunnen lijkt me.

oh ja,en de helpdesk medewerkers mogen ook wel wat verstand van zaken hebben,dat hebben ze bij planet namelijk niet :X

[ Voor 0% gewijzigd door marcelsmit op 09-10-2002 02:41 . Reden: planet afzeiken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Als TweakDSL dus problemen gaat krijgen met trueserver of BBned dan kan het dus gebeuren dat je geen adsl meer hebt maar nog wel het hele jaarbedrag in een keer moet betalen ??.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is niet de bedoeling, het bleek dat artikel 15.3 en 15.4 waren omgedraaid in de algemene voorwaarden. We hebben dit hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 09:07
Ik heb dit mailtje vanmorgen ook ontvangen omdat deze passage me vreemd in de oren klonk. Alleen blijft het nog erg raar dat er dan nog steeds een relatieve verplichting is de resterende termijn te laten betalen door diegene die daartoe (wettelijk?) verplicht zijn na uitvoering van artikel 15 lid 2.
15.2
Ontbinding zonder inachtname van een opzegtermijn is, ook tijdens de Minimumperiode, slechts mogelijk indien dat schriftelijk geschiedt en in een van de volgende situaties:
bij overlijden, faillissement of surséance van betaling van de wederpartij;
indien er goede grond bestaat voor de vrees dat de wederpartij niet tot nakoming van de Overeenkomst bereid of in staat zal zijn;
indien de wederpartij tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen uit de Overeenkomst, mits de ernst daarvan ontbinding rechtvaardigt, en mits nakoming ook niet alsnog is geschied binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand;
in geval een relevante Overmachtsituatie zich langer dan 6 maanden aaneengesloten voordoet.

15.3
Indien TweakDSL de Overeenkomst ontbindt op grond van het vorige lid, blijft de Klant verplicht de Vergoeding die over de resterende looptijd van de Minimumperiode respectievelijk de Periode verschuldigd is, te voldoen, welke vordering dan onmiddellijk opeisbaar is.
Mijn "probleem" was ook nog eens dat ik over ruim 1 jaar ga verhuizen en er staat nergens genoemd wat de bijkomende kosten zouden zijn voor heraansluiting/verhuiskosten op het nieuwe adres. Ik heb via e-mail begrepen dat dit 100 Euro zou zijn en indien er op het nieuwe adres geen ADSL te leveren valt ik zonder meer, zonder extra kosten, tussentijds van het contract afkon.

Ze reageren in ieder geval erg snel en correct via e-mail dus ik ga voor mezelf de knoop doorhakken! ;)

Overigens was ik ook erg benieuwd welke nieuwsgroepen er werden doorgegeven, wat de gemiddelde retentietijd is en hoeveel headers er worden doorgegeven. Volgens een medewerker (dhr. G. de Munck) is deze enigszins te vergelijken met Newszilla. Volgens hem waren (bijna) alle door Xs4all gevoerde nieuwsgroepen ook beschikbaar bij TweakDSL, de retentietijd zou ongeveer 2 dagen zijn en de headers werden zo mogelijk compleet doorgegeven.

Een klein quotje uit de mail:
We geven op dit moment meer als 50,000 groepen door
wat neerkomt op 480 GB per dag aan news. Onze feeder levert nieuws ook
aan andere DSL providers en bezit 5 news feeds en open peerings met b.v.
XS4all.
Begin november zetten we daarom een nieuwe nieuwsserver in van
1,2 terra zodat de binairies langer beschikbaar zijn.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het artikel komt er op neer dat als een abonnee niet meer aan de betalings verplichting voldoet of kan voldoen, we toch de resterende termijnen opeisen. Deze pasage is ook terug te vinden bij andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
jochemd schreef op 09 oktober 2002 @ 01:24:
Niet echt. Je modem vertaalt het IP verkeer naar ATM. Dat ATM verkeer gaat naar de telefooncentrale en wordt vervolgens door de DSLAM daar doorgestuurd naar Amsterdam. Daar ligt een heel erg snelle geswitchede core waar het verkeer op een aantal plaatsen binnekomt en doorgestuurd wordt naar een aantal andere plaatsen.
Een deel van het verkeer gaat naar BBRAS'en van BBned zelf. Die BBRAS'en vertalen het ATM verkeer weer terug naar IP en sturen het vervolgens door naar een ISP. Die ISP stuurt het dan weer naar internet.
Als ik me niet vergis, maakt bbned gebruik van een backbone van Telfort. Waar ligt dan precies de grens tussen het netwerk/de apparatuur van bbned en die van Telfort?
Een ander deel van het verkeer gaat naar ISP's die zelf een BBRAS hebben (bijvoorbeeld Cistron). Die doen zelf de vertaling naar IP en hebben daarom meer controle over het verkeer (wat ook de reden is dat bijvoorbeeld Cistron meer diensten kan aanbieden dan veel andere ISP's).
Maar als de capaciteit van zo'n BBRAS vol is moet je wel ff geduld hebben voordat ze er eentje naastzetten >:)
Er ligt in principe een STM-1 vanaf elke centrale naar Amsterdam. Daar moet al het verkeer voor die specifieke centrale over. Maar omdat dat middels ATM gebeurt zijn de mogelijkheden om QoS toe te passen wat groter (bijna oneindig).
Op de core in Amsterdam komt het verkeer een switch binnen en wordt meteen alle kanten op naar BBRAS'en gestuurd.
Als ik je goed begrijp mag je dus inderdaad stellen dat er vanaf de centrale tot aan Amsterdam een verbinding ligt die door alle providers gedeeld wordt. Pas vanaf de BBRAS is dan de overboeking die de betreffende provider zelf hanteert van toepassing, lijkt me.

STM-1 is 155 Mbit/sec, ik neem aan dat ze die capaciteit ook kunnen uitbreiden mocht die ontoereikend zijn? Aan de andere kant: met 155 Mbit/sec kun je al meer dan 1900 MAXX-ers bedienen, of zo'n 75 1:1 2 Mbit/sec SDSL-verbindingen. Dat zou in de meeste gebieden voorlopig toch wel voldoende moeten zijn.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Het begint te komen ;) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

de retentietijd van newszilla is volgens mij 10 dagen, voor zover ik het allemaal in de documenten van xs4all gelezen had, dat is dus het voordeel van newszilla, maar daar betaal je in principe ook voor

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 09:07
Dat klopt, Newszilla is daar erg sterk in....vandaar waarschijnlijk naast TweakDSL een extra accountje bij NewsHosting ;)

Ben alleen benieuwd naar het aantal headers wat er wordt doorgegeven....het is wel mooi dat er veel nieuwsgroepen worden gevoerd, maar als 70% van de headers niet wordt doorgegeven is het weer wat minder...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 10:41

Crazy D

I think we should take a look.

JvS schreef op 10 oktober 2002 @ 01:04:
de retentietijd van newszilla is volgens mij 10 dagen, voor zover ik het allemaal in de documenten van xs4all gelezen had, dat is dus het voordeel van newszilla, maar daar betaal je in principe ook voor
Dan zijn ze denk ik de laatste tijd de tel een beetje kwijt ;) Text blijft wel langer staan trouwens, maar binaries een weekje. (mjah das ook niet verkeerd :)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Laatst online: 19-06 08:58
Ik heb nu FastADSL en ik zou graag UtraDSL van Tweakers.net willen. Kan ik die AlcatelModem gewoon blijven gebruiken en die splitter enzo (mxstream pakket zeg maar? Ik heb ook een Vigor2200E router, kan ik die ook gewoon blijven gebruiken voor het delen van ADSL? Heb je trouwens ook een goede ping, want das erg belangrijk voor mij

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 10:41

Sa1

Ik heb na het lezen van dit topic toch wel zwaar zin gekregen in tweakDSL, ultra variant uiteraard..

plus dat ik erg goed geholpen al ben door de helpdesk (en heb der nog niet eens een abbo). wat ik alleen graag wil weten, of het mogelijk is om meerdere vaste ip adressen te krijgen / kopen. Dit is wel mogelijk bij Eweka internet, hier kan je 3 extra ipadressen krijgen. Nu zou ik er graag vier willen (zodat alle mede flatbewoners/financiers ook een ip hebben :) kan dit met extra betaling???

en heeft tweakDSL al plannen om ipV6 te gaan fixen net als xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

TrueServer heeft in elk geval al IPv6 peerings, dus het is zeker niet ondenkbaar dat Cambrium dit gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
ruubruub schreef op 11 oktober 2002 @ 12:09:
Ik heb ook een Vigor2200E router, kan ik die ook gewoon blijven gebruiken voor het delen van ADSL?
Ik heb begrepen (je kunt het nazoeken hier op het forum of met Google) dat de 2200E die snelheid niet goed aankan (lees: je haalt enkele tientallen kilobytes/sec minder dan dat je zonder het ding zou halen), maar het werkt wel. Reden hiervoor is de te trage processor. Afhankelijk van de firmware kun je dit nadeel (ik heb met mijn 512/256 weinig last dat ie het niet bij kan houden ;) ) wel weer enigszins teniet doen.

De 2300 en 2600 hebben wel een snellere processor, maar dan moet je er weer 200 eurootjes tegenaan smijten... Als ik jou was zou ik dus gewoon de 2200E blijven gebruiken en eens kijken hoe het met de snelheidsvermindering is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik zit er aan te denken om bij Tweak of bij Eweka een ADSL lijntje te nemen ,
Alleen wil ik zelf graag de router aanschaffen namelijk een : Linksys BEFSR41 Cable/DSL router + 4port 10/100Mb switch .

Is dit mogelijk , en ten tweede gaat dit werken . deze Linksys heeft ook een
ingebouwde firewall , zou dat nog problemen kunnen geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:37

ZeroCode

Woopie

WeAreLegion schreef op 07 oktober 2002 @ 11:14:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes hierover (zal waarschijnlijk al wel 100duizend keer voor bij gekomen zijn)

Ik woon in AMersfoort en heb nu advanced van planet (adsl) verder prima maar tis deur en zo snel is het nou opzich ook weer niet..

Heeft hier iemand ervaring met eweka adsl of tweakdsl ?
Zijn ze snel qua leveren en dat soort dingen zouden jullie me daar iets meer over kunenn vertellen

Groeten
1 tip: nooit planet nemen :) Ik heb er gewerkt heheh, het zijn afzetters (voor de klanten dan he) Werd zelf goed betaald hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 15:18
ZeroCode schreef op 30 oktober 2002 @ 20:33:
[...]

1 tip: nooit planet nemen :) Ik heb er gewerkt heheh, het zijn afzetters (voor de klanten dan he) Werd zelf goed betaald hehe..
En ook geen Eweka.....lig er sinds donderdagnacht 24.00 uur uit....het is nu zaterdag 10.00 uur en ik lig er nog steeds uit.
Lang leve de 56k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door Maximize op 14-06-2022 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 13-08 15:50
Flex schreef op 02 november 2002 @ 10:17:
[...]

En ook geen Eweka.....lig er sinds donderdagnacht 24.00 uur uit....het is nu zaterdag 10.00 uur en ik lig er nog steeds uit.
Lang leve de 56k :(
Ik deel je woede :(
Et drukste forum op de gebruikersgroep is het "storingsmeldingen gebruikers"-forum.

voor iedereen die eweka wilt... => http://forum.ewekagg.nl/
Lees en zoek wat anders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Gehaktbal schreef op 02 november 2002 @ 22:41:
[...]

Et drukste forum op de gebruikersgroep is het "storingsmeldingen gebruikers"-forum.

voor iedereen die eweka wilt... => http://forum.ewekagg.nl/
Lees en zoek wat anders |:(
Wat een saai forum zeg. "Kheb een IDS geinstalleerd en iemand zit mij te scannen" LOL.
Iemand zegt "Mochten ze daar niet reageren dan gaarne de log naar mij , dan neem ik maatregelen." maar ho maar dat je achter de funktie van die persoon komt.

en deze: "En dan... deze ontevreden gebruiker is sinds vandaag pas bekend op dit forum en post vanaf een niet-eweka account. Dat kán zijn omdat-ie nu geen verbinding heeft, maar vreemd is het wel...." 8)7

Merkt al weer wel, kblijf voorlopig nog maar bij XS4ALL :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Niet online
ff een quote van mezelf uit een andere draad over Eweka:
Ik heb dus Eweka, maar ik moet het je dus echt AFRADEN!!

We hebben nu alweer een maand lang constant disconnects. Je kan dan een half uur internetten en dan weer 2 uur niet, en de laatste 2 weken is het zelfs tot 2x toe voorgekomen dat je meer dan een dag niet kon internetten!!

andere punten van belang:

ze wijzigen het beleid zonder gebruikers op de hoogte te stellen;

ze hebben ICMP geblokkeerd, je kan dus niet meer pingen!!;

ze communiceren niet, het duurt minimaal een week voor ook maar 1 reactie, de telefoon wordt niet of sporadisch opgenomen;

ze veranderen je 'vaste' en betaalde IP-adres waardoor e-mail en website het niet meer doen, vervolgens duurt het weken (nu al 2 en ben nog aan het wachten) totdat ze het veranderen. (volgende week krijgen ze de rekening van de domeinnaam-reseller voor eht verhuizen van mijn domeinnaam!!)

Echt geloof me, de snelheid is leuk!! ALS HET WERKT!!!

Bespaar je een hoop moeite en frustraties en kies NIET voor Eweka!!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eigenlijk ook nog wat vraagjes en hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden moet je met tweak dsl inbellen?? of ben je gewoon gelijk online als je de comp opstart net zoals bij kabel? en is het echt zeer merkbaar dat het veel sneller is als kabel?? en dan ook met name in de upload snelheid? en is dii ongeveer het snelste wat je kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben overtuigd... het wordt bij mij geen Eweka...

dan rest nog Tweakdsl... maar is dat wel zo verstandig? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kick ;) Maar ik heb zelf naar volle tevredenheid al een jaar Cistron Maxx. Doet het geweldig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

maar is dat wel zo verstandig?
Afbeeldingslocatie: http://blacklisted.nl/~ruben/graph001.jpg

Oordeel zelf.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 13-08 23:12
Wat wil je hiermee zeggen burne? dat de helft van de tijd je incoming nog niet eens een 0,1 mbit is? dat de lijn nogal instabiel is met die gaten en pieken? dat je geen kleuren meer op je beeldscherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

salvador maakt me weer onzeker |:(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDrax
  • Nu online

DrDrax

Bacdafucup

Afbeeldingslocatie: http://www.skysurfer.nl/test.bmp
Idd dit zijn kilobytes per sec.
Cistron mxx ben ik ook zeer over te spreken ... confusing isn it >:)
Jaja pats mode off ...
En Wat nou surfnet is alleen voor studenten .. die gasten zijn hard bezig om ook adsl te gaan aan bieden ... 0.0% dusss

[ Voor 7% gewijzigd door DrDrax op 03-03-2003 20:17 ]

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14:53
Zondagskindje schreef op 03 March 2003 @ 17:20:
Ik ben overtuigd... het wordt bij mij geen Eweka...

dan rest nog Tweakdsl... maar is dat wel zo verstandig? :?
goedzo!

Geen Eweka meer voor voor als de termijn erop zit :{
Ik heb nu eweka premium (1024/512).

Als het werkt, dan werkt het meestal redelijk, soms beetje onstabiel, maar slechte service, slechte helpdesk, slechte bereikbaarheid.....

* Loft stapt over als het kan.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dr.Drax schreef op 03 March 2003 @ 20:16:
[afbeelding]
Idd dit zijn kilobytes per sec.
Cistron mxx ben ik ook zeer over te spreken ... confusing isn it >:)
Jaja pats mode off ...
Ok maar waar haal je de data vandaan? Als je leeched van newsgroups van je ISP is het halen van volle snelheid niet zo raar.
En Wat nou surfnet is alleen voor studenten .. die gasten zijn hard bezig om ook adsl te gaan aan bieden ... 0.0% dusss
Is surfnet niet gesubsidieerd? Dan kunnen ze toch nooit tegen die lage prijzen aan particulieren gaan leveren :? wat bedoel je met 0,0% btw?

Ik kan me bij tweakdsl trouwens voorstellen dat er meer leechers zitten dus eerder last van overboeking maargoed ik weet niet hoe dat in de praktijk nou echt is.

Pagina: 1