Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fan van voeding uit 386 slopen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Is het mogelijk om de fan uit de voeding te slopen? Ik bedoel dan niet fysical want dat lukt wel }) , het gaat me er meer om, is het wel veilig, ik moet natuurlijk geen brand hebben door wat opgehoopt stof :X. Ik wil de fan er graag uit hebben want dan is mijn freesco router bakje echt 100% stil :), De kast van de PC zit weer in een kastje van mijn computermeubel dus er komt nie zo heel veel stof bij.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

laat die fan gewoon op 7V draaien [edit:] in plaats van op 12V

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Als hij al tijden niet meer onder spanning heeft gestaan is het wel veilig.
Zorg er dus voor dat de condensatoren leeg zijn.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
Bezzerk schreef op 06 oktober 2002 @ 12:19:
Als hij al tijden niet meer onder spanning heeft gestaan is het wel veilig.
Zorg er dus voor dat de condensatoren leeg zijn.
Hij bedoelt of het wel veilig is om hem zonder fan te laten draaien. Volgens mij zou het nog wel moeten werken hoor. Hoeveel watt is dat ding?

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Bl4cKH4T schreef op 06 oktober 2002 @ 12:19:
laat die fan gewoon op 7V draaien [edit:] in plaats van op 12V
Kan ik dat in de voeding regelen??? OF moet ik er een weerstandje tussen proppen?

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
ajampaniki schreef op 06 oktober 2002 @ 12:21:
[...]

Hij bedoelt of het wel veilig is om hem zonder fan te laten draaien. Volgens mij zou het nog wel moeten werken hoor. Hoeveel watt is dat ding?
ehh, geen ID, maar hij trekt weinig, een 386 processor + 2 nics, verder geen HD, alleen een diskette station, maar die neemt geen stroom als ie niet draait. 8)7

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Toen ik het zonder fan probeerde begon een en ander wat te stinken, dus mijn fan draait gewoon op 7 volt. Maar misschien heb jij meer geluk? Ik zou het brandrisico niet nemen.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40
AirX schreef op 06 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

Kan ik dat in de voeding regelen??? OF moet ik er een weerstandje tussen proppen?
+ van de fan(rood) op de 12V (geel)
- van de fan(zwart) op de 5V (rood)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

ik heb ooit een bij een compaq voeding (prolinea p100) de fan stil gezet, toen de pc aan stond,
en als beveiliging ging spontaan ook de voeding uit,
dus ik hoop voor je dat het mogelijk is hem los te halen en dan van dezelfde aansluitingen een 7v te maken

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dit is al zo vaak gevraagd, de fan eruit slopen is niet slim, het feit dat er alleen een mobo en een diskettestation aan hangt maakt bijna niks uit. Laat hem dan op 7v draaien ofzo, maar laat die fan er iig inzitten!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Pastasaus schreef op 06 oktober 2002 @ 13:54:
Dit is al zo vaak gevraagd, de fan eruit slopen is niet slim, het feit dat er alleen een mobo en een diskettestation aan hangt maakt bijna niks uit. Laat hem dan op 7v draaien ofzo, maar laat die fan er iig inzitten!
inderdaad... voedingen kunnen niet zonder fan! maar je kan er een ander inzetten, dan omzeil je e.v.t. beveiligingen en je heb toch lekker veel airflow en meer stilte (niet 100% stil nee, maar met een goede fan kom je in de buurt)

ik raad je PAPST aan! zit zijn echt geniaal [maar das heel persoonlijk]

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb m'n fan gewoon op 5V gezet, die hoor je niet meer. Nu nog een stille harddisk :/
(Als iemand nog een klein STIL harddiskje heeft liggen... 100 MB al ruim voldoende)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

spacy_ schreef op 06 oktober 2002 @ 12:57:
ik heb ooit een bij een compaq voeding (prolinea p100) de fan stil gezet, toen de pc aan stond,
en als beveiliging ging spontaan ook de voeding uit,
dus ik hoop voor je dat het mogelijk is hem los te halen en dan van dezelfde aansluitingen een 7v te maken
Beveiligingen zijn vaak te overbruggen met een simpel weerstandje...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Is al vaker langsgeweest.
Zoek maar eens..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.