Ik ook niet 
Zeker slome TPG weer
Zeker slome TPG weer
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:43:
Ik krijg het ding niet werkend met mijn asus a7v266-e, volgens mij ist allemaal goed gesoldeerd..
Hij reageert (ledje gaat niet branden) niet op ir-signalen van mijn afstandsbediening, 6210. Win2k ziet hem ook niet...
What's wrong?
Verwijderd
Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespitVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:49:
[...]
Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?
Vergeet dit niet want anders gaat het nooit werken.
Verwijderd
De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:12:
[...]
Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespit, en ik ben op 1 plek een IR-optie tegengekomen:
Use UART2
En die heb ik op IR gezet.
Ik kan verder nergens IR-opties vinden. Of moet ik een nieuw adres/irq aan een van de COM-poorten geven?
Verwijderd
Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:15:
[...]
De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.
Maar ja dan zou het moeten werken.
Hij ziet uhm niet in Systeem Properties? Bij mij neemt de IRDA de com2/3 over. Dus die compoort is verdwenen.
Verwijderd
Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:28:
[...]
Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.
Alleen het ledje doet nix, ik zal hem es ff omdraaien, kijken of dat werkt..
Verwijderd
Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaienVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:36:
[...]
Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.
oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adresVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:59:
BarF ik had je gemaild met een vraagje, nog steeds geen antwoord.
Verwijderd
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Was inderdaad die vraag... jammerBaRF schreef op 27 november 2002 @ 10:18:
[...]
oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adres(als het er over gaat dat je er 1 over hebt, dan moet ik je teleurstellen...)
SAME HEREVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:47:
[...]
Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaien
[ Voor 5% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 18:28 ]
[ Voor 41% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 22:07 ]
Verwijderd
Lijkt me wel aangezien hij uitzend om te zien of er een ander IRDA device in de buurt is.RTBravo schreef op 27 November 2002 @ 21:45:
[update op "geen reactie van IRDA" probleem]
Nu heb ik mijn IRDA poort "gefilmt" en blijkt dat het kleine bolletje op de receiver/transmitter de hele tijd een signaal uitzend, al vanaf het moment dat ik mn pc aanzet. Is dit normaal???
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Verwijderd
Mja ik zie het nu ook, maar hij knipperd om de 3 a 4 seconde dus dat is bijna constantRTBravo schreef op 27 november 2002 @ 22:48:
[Update Final :)]
<knip>
begon mijn ledje vrolijk om de zoveel tijd te knipperen. Het hoort dus niet dat je IRDA constant signaal uitzend, maar eens in de zoveel tijd GloriX.
<knip>
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 00:48 . Reden: Plaatje gewijzigd... ]
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
[ Voor 65% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:02 . Reden: Spam (zie onderaan :P) ]
Verwijderd
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Wat is een low current led? Ik wilde de led op het printje gaan vervangen door een felle blauwe zodra ik die in huis had van de IA. Is dat dan ook niet mogelijk? (of moeilijk)Tead schreef op 28 november 2002 @ 11:51:
Gefeliciteerd
En hier heb ik mijn IrDA module verstopt:
[afbeelding]
Met me phoon in de buro lader werkt het allemaal, geen gedoe meer met het richten van je zender/ontvanger![]()
Verder zie je dat ledje normaal niet omdat je op de grond moet gaan zitten om het te kunnen zien dus ik ben van plan om me hdd led te gebruiken hiervoor en een hdd vu meter voor me echte hdd activity, moet nog ff kijke hoe ik dat op ga lossen omdat de LED op het printeje een low current LED is. Maaar ik kom er wel uit
Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.Super__Nerd schreef op 28 November 2002 @ 21:38:
Die van mij werkt ook nog steeds niet
Al iemand meer gevonden?
Wat hebben die Hi/Lo instellingen eigenlijk te betekenen?
Oké, die ga ik dan allemaal maar ff proberen.Carp_Hunter schreef op 28 november 2002 @ 22:39:
Hij doet het. Ik heb em even op een experimenteer printje gebouwd
[...]
Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.
Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?Tentacle1 schreef op 28 November 2002 @ 22:56:
Hij's af, en werkt perfect
[afbeelding]
Ik heb em extern aangesloten met een serieele aansluiting
[afbeelding]
Ik zette UART aan in de bios en in WinXP werdt ie gelijk herkend (en me palm ook)
[afbeelding]
Hij doet het dus
(Zie pagina 18 onderaan voor meer pic's).
Ik heb geen led gebruiktSyzzer schreef op 28 november 2002 @ 23:00:
[...]
Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?
[ Voor 16% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:19 . Reden: Pic en URL toegevoegd :) ]
Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen?
Nomen nescio
Mailtje onderwegBaRF schreef op 28 november 2002 @ 23:08:
[...]
Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen?ik heb je adres namelijk niet! alleen je straatnaam plus nummer, maar verder niks
kun je die zo snel mogenlijk mailen naar ds_barf at hotmail.com dan kan die de deur uit, want hij ligt hier netjes te wachten!
pakje onderweg
Verwijderd
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 09:13 ]
Verwijderd
WinLircVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.
bij mij werkt UICE het bestVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.
Ja ik gebruik ook XP en heb het zaakje met afstandsbediening nog niet aan de praat. Als IrDa staat tie wel lekker te knipperen maar met de afstandsbediening no go. Ook de installing in XP standaard seriele infraroodpoort op seriele uitgang werkt helaas nog niet.Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
O ja, ik gebruik winxp.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Open netirsir.inf in de windows\Inf map. Verwijder de volgende waardes: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510 %*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511 En verander ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 Open msports.inf uit dezelfde map. Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe: %*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port %*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port En deze waardes aan het [Strings] gedeelte: *PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" *PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" En als laatste moet je deze waarde toevoegen: ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511 |
ik ken nog wel iemand die er ook 1 wil, en ikzelf maybe ook, maar nu mag iemand anders het fixensjolmers schreef op 04 december 2002 @ 09:59:
Jongens, ik ben zo blij met mijn IrDA, dat ik NOG wel een wil bestellen....is er nog animo voor nieuwe?
[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:03 ]
omdat ik mn camera niet hier hadjwbagger schreef op 04 December 2002 @ 10:16:
uiteraard! foto's van de hele stapel
waarom kom je daar nou pas mee man
[ Voor 2% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:42 . Reden: fuck schrijf je met een f, niet met een d, want dan is het eend. ]
maar andere foto's kan je ook wel postenBaRF schreef op 04 december 2002 @ 10:41:
[...]
omdat ik mn camera niet hier had
en fuck man! jij hebt al meer 3 euro aan giften ontvangen? (ja ok, meer dan 100 piek als je die leugenaars meeteld)
Verwijderd
serieus niet?Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:19:
BaRF ik heb dat ledje met weerstand nog niet ontvangen wat je me nog na zou sturen of is dat nog onderweg?
Ik ga het gelijk even proberenBaRF schreef op 04 December 2002 @ 10:01:
Carp_Hunter: het kan dus wélMaar hebben jullie wel die aanpassingen gedaan in die inf bestanden???
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Open netirsir.inf in de windows\Inf map. Verwijder de volgende waardes: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510 %*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511 En verander ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 Open msports.inf uit dezelfde map. Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe: %*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port %*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port En deze waardes aan het [Strings] gedeelte: *PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" *PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" En als laatste moet je deze waarde toevoegen: ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511
Dan rebooten, en dán pas die andere driver installeren?
(thanks to Whackit)
succes!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik kan ook niet netjes solderen hoorsjolmers schreef op 04 december 2002 @ 13:56:
Ik wil in feite wel een tweede IA organiseren, er is alleen 1 ding ik kan niet zo netjes solderen dat ik voor anderen setjes ga samen stellen.
Wat waren de kosten van het overmaken en hoe heb jij dat gedaan BaRF?
Weet je ook zo'n truuk voor IksPeeCarp_Hunter schreef op 04 december 2002 @ 13:47:
[...]
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:
%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511
En verander
ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
Open msports.inf uit dezelfde map.
Ik ga het gelijk even proberen
uh deze IS voor 2000 en XP, ik heb die bestanden welOgWok schreef op 04 December 2002 @ 15:03:
[...]
Weet je ook zo'n truuk voor IksPeeDaar is geen INF map en MSPORTS.INF
[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 16:18 ]
Carp_Hunter schreef op 04 december 2002 @ 16:33:
Heb de INFjes aangepast en het werkt als een trein.
Nogmaals bedankt voor deze IA BarF.
Als dat zou kunnen, ik ben zeer geïntereseerd!sjolmers schreef op 04 december 2002 @ 13:56:
Ik wil in feite wel een tweede IA organiseren, er is alleen 1 ding ik kan niet zo netjes solderen dat ik voor anderen setjes ga samen stellen.
Wat waren de kosten van het overmaken en hoe heb jij dat gedaan BaRF?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
en wat hebben we geleerd, spelende huisvrouw?
kut dat meen je niet? Stippie heeft het ook nog niet, en Falcon heb jij je bestelling al? Zo niet dan is er iets misgegaan met de brievenbus ofzoB0MBACI schreef op 05 december 2002 @ 00:35:
BarF ik heb nog steeds nix binnen van de postbode ? Ze heben die van mij toch niet kwijtgeraakt ?
nou mocht het echt verloren zijn gegaan, dan is het voor jou minder erg, ik heb nog wel een ledje liggen, maar het gaat voornamelijk natuurlijk om de 2 complete setsVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:56:
Ik heb inderdaad gisteren ook niks ontvangen.
Verwijderd
hehe okVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:18:
Wie ben jij om te zeggen dat...(geintje)
Ik snap ook wel dat het erger is. Ik dacht alleen laat het nog ff weten. Misschien als iedereen het nog niet gehad heeft dat het nog komt. Als er 1 het wel gehad tja ik weet ook niet. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
Voor mij is het helemaal niet zo erg hij doet het ten minste.
dammit!
Bombaci, Falcon en Stippie, jullie hebben mail...B0MBACI schreef op 10 December 2002 @ 16:49:
En ook vandaag niks.....
dude, hoe krijg je die infrarood straal zichtbaar? heb je daar een speciale camera voor ofzo?Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 15:34:
Zie mijn coole infrarood:
[afbeelding]
Vet wicked, man!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq