[IA] IrDA Infrarood tranceivers voor mobo *Gesloten*

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59
Ik ook niet :'(

Zeker slome TPG weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 11:38

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
voor degenen die niks hebben, het komt morgen aan als de tpg een beetje meewerkt, het zal wel moeten tenminste :)

fijn dat de rest allemaal goed is overgekomen (met uitzondering van een paar gebogen pinnen - excuzes)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik hoop het maar, heb zelfs een nieuwe afstandsbediening gekocht :)

Hebben al mensen geklooit met de manier die hier uitgelegd wordt? :
[rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml]

en hebben jullie hem aan de praat gekregen zodat je je pc met je afstandsbediening kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 17:44

Tead

nnb

Whoei, ik heb me pakje binnen. heel mooi verpakt met een goeie uitleg. Meteen aan het solderen gegaan en hij werkt ook nog :D Telefoon (Samsung A300) werkt er op, ga nu proberen te internetten en heb al een reply gedaan op dat topic voor rc want mijn WinXP heeft die files nie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het ding niet werkend met mijn asus a7v266-e, volgens mij ist allemaal goed gesoldeerd..
Hij reageert (ledje gaat niet branden) niet op ir-signalen van mijn afstandsbediening, 6210. Win2k ziet hem ook niet...

What's wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:43:
Ik krijg het ding niet werkend met mijn asus a7v266-e, volgens mij ist allemaal goed gesoldeerd..
Hij reageert (ledje gaat niet branden) niet op ir-signalen van mijn afstandsbediening, 6210. Win2k ziet hem ook niet...

What's wrong?
Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?

Vergeet dit niet want anders gaat het nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:49:
[...]

Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?

Vergeet dit niet want anders gaat het nooit werken.
Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespit :), en ik ben op 1 plek een IR-optie tegengekomen:
Use UART2
En die heb ik op IR gezet.
Ik kan verder nergens IR-opties vinden. Of moet ik een nieuw adres/irq aan een van de COM-poorten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:12:
[...]

Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespit :), en ik ben op 1 plek een IR-optie tegengekomen:
Use UART2
En die heb ik op IR gezet.
Ik kan verder nergens IR-opties vinden. Of moet ik een nieuw adres/irq aan een van de COM-poorten geven?
De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.

Maar ja dan zou het moeten werken.

Hij ziet uhm niet in Systeem Properties? Bij mij neemt de IRDA de com2/3 over. Dus die compoort is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:15:
[...]

De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.

Maar ja dan zou het moeten werken.

Hij ziet uhm niet in Systeem Properties? Bij mij neemt de IRDA de com2/3 over. Dus die compoort is verdwenen.
Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.
Alleen het ledje doet nix, ik zal hem es ff omdraaien, kijken of dat werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:28:
[...]

Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.
Alleen het ledje doet nix, ik zal hem es ff omdraaien, kijken of dat werkt..
Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:36:
[...]

Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.
Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarF ik had je gemaild met een vraagje, nog steeds geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:59:
BarF ik had je gemaild met een vraagje, nog steeds geen antwoord.
oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adres :) (als het er over gaat dat je er 1 over hebt, dan moet ik je teleurstellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm mischien....een hele domme vraag maar hoe instaleer ik dat apparaat in win2000? want hij geeft bij mij nix aan van gevonden nieuwe hardware enz..en ik heb in mijn bios alles gezet als op die site van dschen...dusse...HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn 2 modules werken, perfect. Thnx BaRF voor deze mooie actie.

Nu ga ik mijn hoofd breken over het weg werken van het geheel.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
5 minuten geleden viel ook mijne op de deurmat :)

FF solderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hey mijn spulletjes zijn ook binnen (uiteindelijk :P), Tnx BaRF _/-\o_ !

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 27 november 2002 @ 10:18:
[...]

oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adres :) (als het er over gaat dat je er 1 over hebt, dan moet ik je teleurstellen...)
Was inderdaad die vraag... jammer :'(... ik ga dan wel in een hoekje zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
BaRF kan ik je ff contacten via ICQ of MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
BaRF dankje wel! ik heb ze binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:47:
[...]

Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaien :'(
SAME HERE :'(

Hoort t ledje nou ook te gaan branden als je met een afstandsbediening een signaal stuurt of nie? Ik heb em in Win95 en XP geprobeert en beide leveren nix op. Ook net nog met mn pa's Nokia 5210 getest met PC-Suite, maar de telefoon word nie gevonden en de led blijft zo dood als een pier :(

Ik heb ook gemerkt dat Windows het apparaat al ziet als je het enabled in de BIOS zonder het hele ding aan te sluiten?!?!!? Als je hem dus in je apparaten lijst ziet, wil absoluut niet betekenen dat hij hem werkelijk gevonden heeft :( Hoe test ik nou of hij werkt?

Ik heb de volledig voorgesoldeerde set dus en als ik naar het plaatje van de gesoldeerde versie van iemand anders hierboven kijk heeft hij 1 weerstand andersom erop zitten dan mij (maar dat maakt nix uit toch?).

Ik heb BTW een Asus CUSL2-C mobo en in bios kan ik Infrared enabled of disabelen en Consumer Infrared(CIR) een irq geven of CIR disablen.

Iemand tips? PLZZZZ

[ Voor 5% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Die van mij doet het ook al niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 14:11

Syzzer

Prutser

Hij is binnen! Heb hem gelijk even provisorisch (hoe schrijf je dat in godsnaam???) aan mij kastje gehangen:
Afbeeldingslocatie: http://195.241.94.43/images/Image001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://195.241.94.43/images/Image002.jpg
Sorry voor de brakke webcam pics, maar kon het jullie niet onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hem vandaag ook binnen, zo te zien lijke alle aansluitingen prima, dus volste vertrouwen dat hij straks ook zal werken, enkel vreemd dat hij bij mij aan beide zijden van de print is gesoldeerd, itt alle plaatjes die ik hier zie... Verder helaas op het moment effe geen tijd hem uit te testen (moet effe kijken of ik op die bak lirc kan downen en compilen en zal dan effe testen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Ika had hem gister al binnen. Bedankt BaRF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

[update op "geen reactie van IRDA" probleem]

Ik heb hier zo'n gameboy camera liggen en ik weet dat dat ding infrarood signalen opvangt. Als je bijvoorbeeld een afstandsbediening "filmt" met dat ding en je drukt op een knop van die afstandsbediening zie je duidelijk de infrarood lamp aangaan door de camera.

Nu heb ik mijn IRDA poort "gefilmt" en blijkt dat het kleine bolletje op de receiver/transmitter de hele tijd een signaal uitzend, al vanaf het moment dat ik mn pc aanzet. Is dit normaal???

[Update van Update :D]
nu met plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/irda/camera.jpg
PC gezien met digi-cam (IRDA module zit tussen 2 zwarte matten geklemd boven CD-ROM speler)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/irda/gameboyCam.jpg
PC gezien met gameboy camera (lampje wat je ziet branden is dus de IRDA module, kleine bolletje)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/irda/gameboyCamZoom.jpg
IRDA module van dichtbij met gameboy camera (duidelijk lampje te zien :))

Ok, ik weet het, fotos zijn slechte kwaliteit, maar het is ff voor de duidelijkheid :P

[ Voor 41% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTBravo schreef op 27 November 2002 @ 21:45:
[update op "geen reactie van IRDA" probleem]

Nu heb ik mijn IRDA poort "gefilmt" en blijkt dat het kleine bolletje op de receiver/transmitter de hele tijd een signaal uitzend, al vanaf het moment dat ik mn pc aanzet. Is dit normaal???
Lijkt me wel aangezien hij uitzend om te zien of er een ander IRDA device in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Heb vandaag het pakketje binnengekregen (THNX BarF)

Ga morgen beginnen met een printje (heb alleen IRDA en Kabel besteld vandaar) maken en het geheel in te bouwen in mn kast.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

[Update Final :)]
Ok mensen, ik ben weer es lekker lomp geweest :) Ik had het boekje van mn mobo niet meer liggen en d8 al die tijd dat ik het stekkertje in de goede verbinding had gepropt. Ik zag namelijk zo'n verbinding =>* ***(* = pennetje) op mn mobo en dat kwam perfect overeen met mijn stekker omdat de 2de pen loos was. Heb ik voor de zekerheid de manual van mn mobo opnieuw gedownload, blijkt die connectie een of ander USB wakeup shit te zijn :D Toen ff in de wel daarvoor bestemde connector gepropt (bestaat uit 16 pennen ofzo! 2 rijen van 8 pennen en hij moest in mijn geval id bovenste, eerste 4 pennen=>SIR. De onderste eerste 4 pennen zijn voor CIR) en de eerste x dat ik opstartte in windows begon mijn ledje vrolijk om de zoveel tijd te knipperen :). Het hoort dus niet dat je IRDA constant signaal uitzend, maar eens in de zoveel tijd GloriX. Toen ff geinstalleerd als generic IR device en nu is hij ook compatibel met mijn afstandsbediening (let op, ledje gaat NIET knipperen als je met afstandsbediening signaal stuurt, maar het werkt WEL! :))

Het heeft me een avondje gekost, maar dan heb je ook wat! Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben, pak iig altijd je mobo handleiding zodat je zeker weet dat je goed zit met je stekker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTBravo schreef op 27 november 2002 @ 22:48:
[Update Final :)]
<knip>
begon mijn ledje vrolijk om de zoveel tijd te knipperen :). Het hoort dus niet dat je IRDA constant signaal uitzend, maar eens in de zoveel tijd GloriX.
<knip>
Mja ik zie het nu ook, maar hij knipperd om de 3 a 4 seconde dus dat is bijna constant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes sorry maar Hij doet het ...khad het gele en t rode draadje verkeerd om zitten

nu werkt ie perfect en het ledje knippert nu ook feller als 1st!

echt super dat aparaatje! en over mijn inbouw tactiek...kga denk ik een oude cd rom speler gebruiken als lade die je open kan doen daar je gsm of pda op leggen en dat hij gelijk voor het irda oogie ligt........

maar als ik wat verder ben laat ik t wel weten!

en nogsteeds Barf alle ode aan jou jongen!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Whehe, k heb mn IrDa in een cd-rom hoesje gebouwd, je ziet er niks van en je kunt er zelfs nog een cd in doen ook :D (Je zou het zo tussen een aantal cd hoesjes kunnen zetten en niks opmerken ;)).

Ik ben nog niet verder gekomen, dus ik moet em nog aansluiten op de pc (mooi extern opgelost met een com-stekkertje :)).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa1.jpg
Je ziet weinig...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa7.jpg
Maar het zit er wel...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa8.jpg
Zo zit dat dus... (Zie je niks meer van als er een cover overheen komt).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa5.jpg
Closeup...

Tot zover dus :)

[ Voor 42% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 00:48 . Reden: Plaatje gewijzigd... ]

System specs

• BasW
  • Laatst online: 29-08 23:08

BasW

Non omnia possumus omnes

uitermate cool,
ps Barf bedankt het werkt als trein

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
hey mensen geweldig dat het allemaal zo goed uitpakt! Dat besef je pas weer hoe mooi het is om een IA tot een goed einde te brengen :Y)

en ik moet zeggen dat er wel hele mooie soldeersels/wegwerkingen voorbij komen zeg! woei!

Bij mij werkt ie ook naar behoren (eerst niet, bleek dat ik een brugje had gemaakt tussen aarde en een ander pootje van de Trans :X) maar nu dus weer wel. Maar ik heb momenteel alleen een cheap-ass univ. remote en daar moet ik de juiste instellingen nog voor vinden. Hij werkt wel (en goed ook) maar bv de signalen van 2 en 3 en ook 6 en 7 bv zitten zo dicht bij elkaar dat mn receiver er geen onderscheidt tussen maakt. Ik ga die remote nog even testen met andere merk-instellingen, maar het werkt! Vandaag ga ik alleen niet meer kloten want

* BaRF is jarig! wooot!!!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Gefeliciteerd :D

[ Voor 65% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:02 . Reden: Spam (zie onderaan :P) ]

System specs

Verwijderd

Gefeliciteerd Barf...nog vele jaren met mooie IA'S!

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:15

Allanon

appearance is overrated

Gefelicteerd !!!

• Tead
  • Laatst online: 01-09 17:44

Tead

nnb

Gefeliciteerd

En hier heb ik mijn IrDA module verstopt:

Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/59972313.jpg

Met me phoon in de buro lader werkt het allemaal, geen gedoe meer met het richten van je zender/ontvanger :*)

Verder zie je dat ledje normaal niet omdat je op de grond moet gaan zitten om het te kunnen zien dus ik ben van plan om me hdd led te gebruiken hiervoor en een hdd vu meter voor me echte hdd activity, moet nog ff kijke hoe ik dat op ga lossen omdat de LED op het printeje een low current LED is. Maaar ik kom er wel uit :Y)

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Gefeliciteerd :*)

Verwijderd

Gefeli :D

Verwijderd

gefeliciteerd,
toch leuk dat ik een kado-tje van je krijg op jou verjaardag :D

maar hij werkt nog niet helemaal zoals ik het hebben wil maar hij doet het in iedergeval :D
nu nog ff denken of ik ga wachten met inbouwen enzo op de shuttle die ik wil halen of gewoon het twee keer doen :D

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 13:34

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

argh! ut wil niet werken ;(

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Tead schreef op 28 november 2002 @ 11:51:
Gefeliciteerd

En hier heb ik mijn IrDA module verstopt:

[afbeelding]

Met me phoon in de buro lader werkt het allemaal, geen gedoe meer met het richten van je zender/ontvanger :*)

Verder zie je dat ledje normaal niet omdat je op de grond moet gaan zitten om het te kunnen zien dus ik ben van plan om me hdd led te gebruiken hiervoor en een hdd vu meter voor me echte hdd activity, moet nog ff kijke hoe ik dat op ga lossen omdat de LED op het printeje een low current LED is. Maaar ik kom er wel uit :Y)
Wat is een low current led? Ik wilde de led op het printje gaan vervangen door een felle blauwe zodra ik die in huis had van de IA. Is dat dan ook niet mogelijk? (of moeilijk)

* Syzzer is elektronican00b

• Jan Jaap
Die van mij werkt ook nog steeds niet :(

Al iemand meer gevonden?

Wat hebben die Hi/Lo instellingen eigenlijk te betekenen?

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Hij doet het. Ik heb em even op een experimenteer printje gebouwd
Super__Nerd schreef op 28 November 2002 @ 21:38:
Die van mij werkt ook nog steeds niet :(

Al iemand meer gevonden?

Wat hebben die Hi/Lo instellingen eigenlijk te betekenen?
Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.

• Jan Jaap
Carp_Hunter schreef op 28 november 2002 @ 22:39:
Hij doet het. Ik heb em even op een experimenteer printje gebouwd

[...]

Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.
Oké, die ga ik dan allemaal maar ff proberen.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hij's af, en werkt perfect :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa9.jpg
Ik heb em extern aangesloten met een serieele aansluiting :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa10.jpg
Ik zette UART aan in de bios en in WinXP werdt ie gelijk herkend (en me palm ook) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/IrDa11.jpg
Hij doet het dus :P

(Zie pagina 18 onderaan voor meer pic's).

System specs

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Tentacle1 schreef op 28 November 2002 @ 22:56:
Hij's af, en werkt perfect :D

[afbeelding]
Ik heb em extern aangesloten met een serieele aansluiting :9

[afbeelding]
Ik zette UART aan in de bios en in WinXP werdt ie gelijk herkend (en me palm ook) :)

[afbeelding]
Hij doet het dus :P

(Zie pagina 18 onderaan voor meer pic's).
Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

gefeliciteerd, maar ik heb nog steeds nix ontvangen :(

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Syzzer schreef op 28 november 2002 @ 23:00:
[...]

Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?
Ik heb geen led gebruikt ;). Mijn Philips Webcam is erg gevoelig voor (IR) licht, dus je ziet de tranciever nu waar je normaal niks ziet :).

Probeer het eens met een blauwe, op de site van die duitser heb ik ook een blauwe led voorbij zien komen in de gallerij.

Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/galerie/kristof_lemp.JPG
Klik hier voor meer voorbeelden.

[ Voor 16% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:19 . Reden: Pic en URL toegevoegd :) ]

System specs

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
B0MBACI schreef op 28 november 2002 @ 23:03:
gefeliciteerd, maar ik heb nog steeds nix ontvangen :(
Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen? :? ik heb je adres namelijk niet! alleen je straatnaam plus nummer, maar verder niks :P kun je die zo snel mogenlijk mailen naar ds_barf at hotmail.com dan kan die de deur uit, want hij ligt hier netjes te wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Net terug van een weekje Doitsland met de baas, ligt er toch zomaar een vloppie op mij te wachten met een IR-poortje er in... En hij doet 't ook nog!
Thanx BaRF!! Vanavond es kijken of ik m aan de klets krijg op m'n VIA Epia-bordje...
Nogmaals: Thanx BaRF, en profiesejat met een puike IA!! _/-\o_

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Ik heb hem nu ingebouwd achter een frontje waar ik een gat van ca 5x2 cm uitgezaagt heb en daarin een stuk zwart doorzichtig plastic van een oude floppy bak, vastgelijmd met secondelijm :)

resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/irda/irdafull.jpg
Kast van afstand

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/johnny.mijnhout/irda/irdazoom.jpg
Irda van dichtbij, als je goed kijkt zie je hem zitten achter het zwarte plastic plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Mooi gedaan en netjes afgewerkt, maar leg je dan nu je *vul hier je apparaat in* dan op je cd tray of houd je em gewoon vast?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

ik gebruik em nu icm mn afstandsbediening aangezien ik (nog) geen Irda apparaten heb. Mocht dat wel het geval worden kan ik hem op mn schoot ofzo ff houden :) Het plaatje moest lekker breed zijn aangezien ik schuin met mn afstandsbediening erop mik en hij anders het oogje niet red :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

BaRF schreef op 28 november 2002 @ 23:08:
[...]

Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen? :? ik heb je adres namelijk niet! alleen je straatnaam plus nummer, maar verder niks :P kun je die zo snel mogenlijk mailen naar ds_barf at hotmail.com dan kan die de deur uit, want hij ligt hier netjes te wachten! :)
Mailtje onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
pakje onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
Hij werkt wel maar niet goed :? op mijn moederbord. Ik heb een acorp en ja volgens die duitser (zijn site dan), en ook volgens mij, wordt de 2e weerstand gloeiend heet waardoor hij niet goed functioneert.
|:( |:( |:( |:( |:( |:(

.. en ligger wat hebben we geleerd uit deze les: "eerst lezen, dan pas doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Haal dan ff een andere weerstand met een hoger vermogen, 1 watt ofzo...

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben nu al een tijdje aan het modderen. Win XP herkent de IrDa en IrCOMM2k - Virtual Infrared COM Port for Windows 2000/XP geinstalleerd op COM4.

Zowel Winlirc als Winamp weigeren iets met die COM4 te doen. Nu staat het ledje flink te knipperen maar hij reageert op geen enkele afstandsbediening :(

Iemand een goede tip of oplossing?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Als ie blijft knipperen blijft ie Irda apparaten zoeken, dus dan zal je afstandsbediening het niet doen. Als ik mijn irda poort installeer als een IR Generic Port dan knippert de led niet om de zoveel tijd en blijft ie gewoon uit, zelfs als ik met de afstandsbediening input geef, maar het werkt wel. Je kunt hem dus maar op de een (Irda voor Palmtops etc) of andere manier (IR voor afstandsbediening etc) gebruiken en niet beide tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.
WinLirc
gokje: winlirc.sourceforge.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
O ja, ik gebruik winxp.
bij mij werkt UICE het best :) makkelijk in te stellen enzo, en een heel mooi & handig ingebouwd OSD menu waarmee je films en muziek mee kunt kiezen etc.
Er staat ergens een draadje over remote controls met IrDA, dat zou ik eens doorkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

O ja, ik gebruik winxp.
Ja ik gebruik ook XP en heb het zaakje met afstandsbediening nog niet aan de praat. Als IrDa staat tie wel lekker te knipperen maar met de afstandsbediening no go. Ook de installing in XP standaard seriele infraroodpoort op seriele uitgang werkt helaas nog niet.

Het zoeken is naar een goede driver, daarna zal Winlirc/uICE etc. ook wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

En ik heb em ook ingebouwd

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/irda.jpg
Nog een close-upje
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/irdaclose.jpg

Ik heb hetzelfde als hierboven.
IRDA werkt perfect (Nokia 6210 en Palm IIIe) maar een afstandsbediening werkt niet. Je kunt onder XP geen Generic IR installeren.
Onder 98 werkt het trouwens wel. (werk ook met IUCe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Jongens, ik ben zo blij met mijn IrDA, dat ik NOG wel een wil bestellen....is er nog animo voor nieuwe?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
he ik lees dat wat mensen problemen hebben met het aan de gang krijgen van het ding als ir receiver he? dat duurde bij mij ook even, elke keer stond er weer IrDA device ofzo. Maar het enige dat bij mij werkte is gewoon de IrDA selecteren in hardware, dan eigenschappen, update driver, en dan handmatig kiezen uit de lijst, en Generic Ir Serial Port kiezen. Kan zijn dat je de cd van winxp nodig hebt (of 2k of whatever) maar bij mij was dat niet het geval.

Een irritanter probleem is een goedkope remote :P Hij werkt perfect hoor, ik kijk nu al dagen films mbv mn remote, en met irritante huisgenoten die je constant roepen is dat geweldig! :D Maar mn remoteje heeft niet zulke zuivere signalen, OF ik moet mn instellingen beter tweaken, want bv knop 2 en 3 geven hetzelfde resultaat, en bv knop 9 en 'menu' dus het is even zoeken. Maar bereik enzo is geweldig!

Carp_Hunter: het kan dus wél :) Maar hebben jullie wel die aanpassingen gedaan in die inf bestanden???

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:

%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511

En verander
ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020

Open msports.inf uit dezelfde map.

Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe:

%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port
%*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port

En deze waardes aan het [Strings] gedeelte:

*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"
*PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

En als laatste moet je deze waarde toevoegen:

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511

Dan rebooten, en dán pas die andere driver installeren?

(thanks to Whackit)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 01-09 16:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kom er ook een of twee te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
sjolmers schreef op 04 december 2002 @ 09:59:
Jongens, ik ben zo blij met mijn IrDA, dat ik NOG wel een wil bestellen....is er nog animo voor nieuwe?
ik ken nog wel iemand die er ook 1 wil, en ikzelf maybe ook, maar nu mag iemand anders het fixen :) (of je besteld gewoon alleen, zóveel maakt het ook weer niet uit ;))

btw, heeft iemand nog intresse in de fotos van het zaakje toen het binnenkwam? :P

[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 01-09 16:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja! Op met die foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

uiteraard! foto's van de hele stapel :)

waarom kom je daar nou pas mee man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://digitalgrey.section4.net/images/fotos/IrDA.jpg
de andere zijn niet zo intressant :)

hey, íedereen heeft nu zn bestelling toch trouwens he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
jwbagger schreef op 04 December 2002 @ 10:16:
uiteraard! foto's van de hele stapel :)

waarom kom je daar nou pas mee man :P
omdat ik mn camera niet hier had :P

en fuck man! jij hebt al meer 3 euro aan giften ontvangen? (ja ok, meer dan 100 piek als je die leugenaars meeteld ;))

[ Voor 2% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:42 . Reden: fuck schrijf je met een f, niet met een d, want dan is het eend. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

BaRF schreef op 04 december 2002 @ 10:41:
[...]

omdat ik mn camera niet hier had :P

en fuck man! jij hebt al meer 3 euro aan giften ontvangen? (ja ok, meer dan 100 piek als je die leugenaars meeteld ;))
maar andere foto's kan je ook wel posten ;) alle pics zijn interessant uiteraard B)

offtopic:
en ja inderdaad bijna 3enhalve euro ontvangen :) Ben benieuwd hoeveel het nog groter gaat worden ;) Leugenaars moet ik nog wissen btw, maar 'k geef ze toch wel ff de kans om te kijken of het uiteindelijk nog aankomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF ik heb dat ledje met weerstand nog niet ontvangen wat je me nog na zou sturen of is dat nog onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:19:
BaRF ik heb dat ledje met weerstand nog niet ontvangen wat je me nog na zou sturen of is dat nog onderweg?
serieus niet? :X dat is al een tijdje onderweg hoor! uhm lets see wanneer heb ik hem op de post gedaan zondag ofzo? Bombaci en Falcon: jullie hebben het wel he? dat was de zelfde 'posting' namelijk! Das kut. nouja, als je morgen of vrijdag nog steeds niks hebt, stuur ik wel een nieuwe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

BaRF schreef op 04 December 2002 @ 10:01:
Carp_Hunter: het kan dus wél :) Maar hebben jullie wel die aanpassingen gedaan in die inf bestanden???

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

En verander
in

Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe:

%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port
%*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port

En deze waardes aan het [Strings] gedeelte:

*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"
*PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

En als laatste moet je deze waarde toevoegen:

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511

Dan rebooten, en dán pas die andere driver installeren?

(thanks to Whackit)

succes!
Ik ga het gelijk even proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik wil in feite wel een tweede IA organiseren, er is alleen 1 ding ik kan niet zo netjes solderen dat ik voor anderen setjes ga samen stellen.
Wat waren de kosten van het overmaken en hoe heb jij dat gedaan BaRF?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
sjolmers schreef op 04 december 2002 @ 13:56:
Ik wil in feite wel een tweede IA organiseren, er is alleen 1 ding ik kan niet zo netjes solderen dat ik voor anderen setjes ga samen stellen.
Ik kan ook niet netjes solderen hoor :)

Het overmaken heb ik gedaan via de ABN Amro, met EasyPay. Dat kan via internetbankieren, óf via speciale formuliertjes, óf je gaat gewoon langs bij de bank, zoekt die hele leuke chick en vraagt of zij je wil helpen bij het overmaken, waar je dan extra lang over doet terwijl je bijna bij haar op schoot zit en haar aan het lachen maakt en dan neemt ze je mee naar haar kantoortje en - uhm wacht ff uh je kunt het dus op 3 manieren regelen O-) En dan heb je nog de keuze tussen 'normaal' of 'snel' welke respectievelijk iets van 4 en 8 euro kosten ofzo. Maar die chick van mijn bank zij dat het binnen de EU eigenlijk net zo snel gaat met 'normaal' :) 2-4 dagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Carp_Hunter schreef op 04 december 2002 @ 13:47:
[...]

En verander
in

Ik ga het gelijk even proberen :9
Weet je ook zo'n truuk voor IksPee :) Daar is geen INF map en MSPORTS.INF :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
OgWok schreef op 04 December 2002 @ 15:03:
[...]

Weet je ook zo'n truuk voor IksPee :) Daar is geen INF map en MSPORTS.INF :'(
uh deze IS voor 2000 en XP, ik heb die bestanden wel :? inf map is wel verborgen, misschien is dat het? :)

[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Heb de INFjes aangepast en het werkt als een trein.

Nogmaals bedankt voor deze IA BarF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Carp_Hunter schreef op 04 december 2002 @ 16:33:
Heb de INFjes aangepast en het werkt als een trein.

Nogmaals bedankt voor deze IA BarF.
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

8)7 8)7

Oei ik had verborgen mappen nog uit staan......

Ga het straks nog proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 12:12

Mex

sjolmers schreef op 04 december 2002 @ 13:56:
Als dat zou kunnen, ik ben zeer geïntereseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ook
in een printje

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
en wat hebben we geleerd, spelende huisvrouw? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

BarF ik heb nog steeds nix binnen van de postbode ? Ze heben die van mij toch niet kwijtgeraakt ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
B0MBACI schreef op 05 december 2002 @ 00:35:
BarF ik heb nog steeds nix binnen van de postbode ? Ze heben die van mij toch niet kwijtgeraakt ? :'(
kut dat meen je niet? Stippie heeft het ook nog niet, en Falcon heb jij je bestelling al? Zo niet dan is er iets misgegaan met de brievenbus ofzo :( Ik zal vandaag even navragen anders hebben we de TPG een probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad gisteren ook niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 08:56:
Ik heb inderdaad gisteren ook niks ontvangen.
nou mocht het echt verloren zijn gegaan, dan is het voor jou minder erg, ik heb nog wel een ledje liggen, maar het gaat voornamelijk natuurlijk om de 2 complete sets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ben jij om te zeggen dat... ;) (geintje)
Ik snap ook wel dat het erger is. Ik dacht alleen laat het nog ff weten. Misschien als iedereen het nog niet gehad heeft dat het nog komt. Als er 1 het wel gehad tja ik weet ook niet. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.

Voor mij is het helemaal niet zo erg hij doet het ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:18:
Wie ben jij om te zeggen dat... ;) (geintje)
Ik snap ook wel dat het erger is. Ik dacht alleen laat het nog ff weten. Misschien als iedereen het nog niet gehad heeft dat het nog komt. Als er 1 het wel gehad tja ik weet ook niet. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.

Voor mij is het helemaal niet zo erg hij doet het ten minste.
hehe ok :) jij krijgt je ledje wel hoor, no prob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En ook vandaag niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
dammit! :(

FALCON heb jij je tranceiver???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En ook vandaag niks.....

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Bombaci, Falcon en Stippie, jullie hebben mail...

Verwijderd

Zie mijn coole infrarood:

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/ftp/images/photos/irda.jpg

Vet wicked, man!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 15:34:
Zie mijn coole infrarood:

[afbeelding]

Vet wicked, man!
dude, hoe krijg je die infrarood straal zichtbaar? heb je daar een speciale camera voor ofzo?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.