Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
S39 is toch dat spul om het telaten uitvloeien?The Dolf schreef op 25 november 2002 @ 21:51:
ff een tip voor de mensen die het nog niet gesoldeerd hebben
Gebruik geen S-39. Het zijn nl slechte printjes zonder coating.
Mijn printje is dus kapot. Helaas
Waarom zou je dat nodig hebben?
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben een paar minuten bezig geweest met solderen.
Ik had eerst alle componenten goed gebogen en op de goeie plaats gezet.
Omdat ik alleen nog maar soldeer had zonder harskern.Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 22:17:
[...]
S39 is toch dat spul om het telaten uitvloeien?
Waarom zou je dat nodig hebben?
Gezocht!
Router
En ik hoop dat mijn pakje ook snel binnen komt, want ik had de losse onderdelen besteld en heb nog nix binnen. Of wordt het nu ook voor mij gesoldeerd???
hahaTead schreef op 26 November 2002 @ 00:28:
En ik hoop dat mijn pakje ook snel binnen komt, want ik had de losse onderdelen besteld en heb nog nix binnen. Of wordt het nu ook voor mij gesoldeerd???
correctjwbagger schreef op 26 november 2002 @ 00:57:
[...]
hahadat is precies wat ik eerst ook dacht, aangezien ik ook een losse-onderdelen-set heb besteld en die niet binnen is... maar op de vorige pagina (bij 25post per page) had BarF gezegd dat vandaag de laatste nietgesoldeerde lichting op de bus was, dus morgen zouden ongeveer onze pakketjes aan moeten komen, als ik 't goed begrepen heb
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Het ligt namelijk zo ongemakkelijk bij de brievenbus
edit:(Ik heb ongesoldeerd besteld)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 16:07 ]
Verwijderd
tenzij je een X thuis bent...anders moet je het effe zeggen dan maa ik het geld effe over en doe hem dan maar op de bus....
en voor electronica heb je Tin met harskern en die zorgt ervoor dat je alles netjes kan vertinnen
Barf je bent ameejzing...ik vraag het net maar hij is net binnen gekomen...
thnx man maak zo nog wel 2 geuro's over voor het opsturen...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:49 . Reden: overtoom ]
en inderdaad, ik heb em ook binnen
pic's komen wel als ik em eenmaal gesoldeerd heb vanmiddag
vaag, hier niks gekreukeld.... had jij em zeker besteld zonder kabeltje erbij? dat zorgde bij mij voor een aardig stevige envelop tenminste...sebastius schreef op 26 November 2002 @ 11:49:
Ik heb mijnes net ontvangen maar ze zijn een beetje gekreukeld in de post. Tis wel weer recht te buigen,maar misschien de volgende keer in een stukje karton steken...
[ Voor 49% gewijzigd door jwbagger op 26-11-2002 12:11 ]
Ik had zonder kabels of zoiets ja.jwbagger schreef op 26 november 2002 @ 12:11:
[...]
Vaag, hier niks gekreukeld.... had jij em zeker besteld zonder kabeltje erbij? dat zorgde bij mij voor een aardig stevige envelop tenminste...
Gezocht!
Router

01 - de spullen zoals ze over de post aangekomen zijn

02 - afgesoldeerd

03 - tja, en dit gaat dus nooit passen

04 - de echte tweaker kijkt in 't aansluitschema van zn moederbord, en offert een audio-connector van een cdromspeler op voor het goede doel

05 - en het past

06 - eventjes provisorisch naar buiten leiden om te kunnen testen of alles werkt

07 - en het werkt!
BarF bedankt!
fijn dat de rest allemaal goed is overgekomen (met uitzondering van een paar gebogen pinnen - excuzes)
Hebben al mensen geklooit met de manier die hier uitgelegd wordt? :
[rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml]
en hebben jullie hem aan de praat gekregen zodat je je pc met je afstandsbediening kan besturen?
Verwijderd
Hij reageert (ledje gaat niet branden) niet op ir-signalen van mijn afstandsbediening, 6210. Win2k ziet hem ook niet...
What's wrong?
Verwijderd
Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:43:
Ik krijg het ding niet werkend met mijn asus a7v266-e, volgens mij ist allemaal goed gesoldeerd..
Hij reageert (ledje gaat niet branden) niet op ir-signalen van mijn afstandsbediening, 6210. Win2k ziet hem ook niet...
What's wrong?
Vergeet dit niet want anders gaat het nooit werken.
Verwijderd
Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespitVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 22:49:
[...]
Je hebt uhm wel aangezet in je BIOS?
Vergeet dit niet want anders gaat het nooit werken.
Use UART2
En die heb ik op IR gezet.
Ik kan verder nergens IR-opties vinden. Of moet ik een nieuw adres/irq aan een van de COM-poorten geven?
Verwijderd
De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:12:
[...]
Ik heb een van de nieuwste biossen, heb hem bijna helemaal doorgespit, en ik ben op 1 plek een IR-optie tegengekomen:
Use UART2
En die heb ik op IR gezet.
Ik kan verder nergens IR-opties vinden. Of moet ik een nieuw adres/irq aan een van de COM-poorten geven?
Maar ja dan zou het moeten werken.
Hij ziet uhm niet in Systeem Properties? Bij mij neemt de IRDA de com2/3 over. Dus die compoort is verdwenen.
Verwijderd
Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:15:
[...]
De optie UART moet je id op IRDA zetten en misschien nog op Full-Duplex zodat het sneller is.
Maar ja dan zou het moeten werken.
Hij ziet uhm niet in Systeem Properties? Bij mij neemt de IRDA de com2/3 over. Dus die compoort is verdwenen.
Alleen het ledje doet nix, ik zal hem es ff omdraaien, kijken of dat werkt..
Verwijderd
Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:28:
[...]
Ik zie nu dat hij bij apparaatbeheer wel staat. Ik zat bij com- en lpt- poorten te kijekn, maar er staat nu een 'Ingebouwd infraroodapparaat' onder de categorie Infraroodapparaten.
Alleen het ledje doet nix, ik zal hem es ff omdraaien, kijken of dat werkt..
Verwijderd
Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaienVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:36:
[...]
Maar leg er eens een IRDA iets voor want dan pakt moet hij meteen zeggen dat er iets voor ligt.
oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adresVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:59:
BarF ik had je gemaild met een vraagje, nog steeds geen antwoord.
Verwijderd
Nu ga ik mijn hoofd breken over het weg werken van het geheel.
I, for one, like Roman numerals
FF solderen..
Verwijderd
Was inderdaad die vraag... jammerBaRF schreef op 27 november 2002 @ 10:18:
[...]
oh sorry, was dat toevallig naar mn zeelandnet adres? daar heb ik hier wat probjes mee, dus vraag het hier nog een keer of mail naar mn ds_barf at hotmail adres(als het er over gaat dat je er 1 over hebt, dan moet ik je teleurstellen...)
SAME HEREVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:47:
[...]
Hij doet niks, niet met mijn afstandsbediening, en niet met mijn GSM. En het ledje doet ook niks, ook niet na omdraaien
Hoort t ledje nou ook te gaan branden als je met een afstandsbediening een signaal stuurt of nie? Ik heb em in Win95 en XP geprobeert en beide leveren nix op. Ook net nog met mn pa's Nokia 5210 getest met PC-Suite, maar de telefoon word nie gevonden en de led blijft zo dood als een pier
Ik heb ook gemerkt dat Windows het apparaat al ziet als je het enabled in de BIOS zonder het hele ding aan te sluiten?!?!!? Als je hem dus in je apparaten lijst ziet, wil absoluut niet betekenen dat hij hem werkelijk gevonden heeft
Ik heb de volledig voorgesoldeerde set dus en als ik naar het plaatje van de gesoldeerde versie van iemand anders hierboven kijk heeft hij 1 weerstand andersom erop zitten dan mij (maar dat maakt nix uit toch?).
Ik heb BTW een Asus CUSL2-C mobo en in bios kan ik Infrared enabled of disabelen en Consumer Infrared(CIR) een irq geven of CIR disablen.
Iemand tips? PLZZZZ
[ Voor 5% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 18:28 ]

Sorry voor de brakke webcam pics, maar kon het jullie niet onthouden!
Ik heb hier zo'n gameboy camera liggen en ik weet dat dat ding infrarood signalen opvangt. Als je bijvoorbeeld een afstandsbediening "filmt" met dat ding en je drukt op een knop van die afstandsbediening zie je duidelijk de infrarood lamp aangaan door de camera.
Nu heb ik mijn IRDA poort "gefilmt" en blijkt dat het kleine bolletje op de receiver/transmitter de hele tijd een signaal uitzend, al vanaf het moment dat ik mn pc aanzet. Is dit normaal???
[Update van Update :D]
nu met plaatjes:

PC gezien met digi-cam (IRDA module zit tussen 2 zwarte matten geklemd boven CD-ROM speler)

PC gezien met gameboy camera (lampje wat je ziet branden is dus de IRDA module, kleine bolletje)

IRDA module van dichtbij met gameboy camera (duidelijk lampje te zien
Ok, ik weet het, fotos zijn slechte kwaliteit, maar het is ff voor de duidelijkheid
[ Voor 41% gewijzigd door RTBravo op 27-11-2002 22:07 ]
Verwijderd
Lijkt me wel aangezien hij uitzend om te zien of er een ander IRDA device in de buurt is.RTBravo schreef op 27 November 2002 @ 21:45:
[update op "geen reactie van IRDA" probleem]
Nu heb ik mijn IRDA poort "gefilmt" en blijkt dat het kleine bolletje op de receiver/transmitter de hele tijd een signaal uitzend, al vanaf het moment dat ik mn pc aanzet. Is dit normaal???
Ga morgen beginnen met een printje (heb alleen IRDA en Kabel besteld vandaar) maken en het geheel in te bouwen in mn kast.
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Ok mensen, ik ben weer es lekker lomp geweest
Het heeft me een avondje gekost, maar dan heb je ook wat! Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben, pak iig altijd je mobo handleiding zodat je zeker weet dat je goed zit met je stekker!
Verwijderd
Mja ik zie het nu ook, maar hij knipperd om de 3 a 4 seconde dus dat is bijna constantRTBravo schreef op 27 november 2002 @ 22:48:
[Update Final :)]
<knip>
begon mijn ledje vrolijk om de zoveel tijd te knipperen. Het hoort dus niet dat je IRDA constant signaal uitzend, maar eens in de zoveel tijd GloriX.
<knip>
Verwijderd
nu werkt ie perfect en het ledje knippert nu ook feller als 1st!
echt super dat aparaatje! en over mijn inbouw tactiek...kga denk ik een oude cd rom speler gebruiken als lade die je open kan doen daar je gsm of pda op leggen en dat hij gelijk voor het irda oogie ligt........
maar als ik wat verder ben laat ik t wel weten!
en nogsteeds Barf alle ode aan jou jongen!
Ik ben nog niet verder gekomen, dus ik moet em nog aansluiten op de pc (mooi extern opgelost met een com-stekkertje

Je ziet weinig...

Maar het zit er wel...

Zo zit dat dus... (Zie je niks meer van als er een cover overheen komt).

Closeup...
Tot zover dus
[ Voor 42% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 00:48 . Reden: Plaatje gewijzigd... ]
ps Barf bedankt het werkt als trein
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
en ik moet zeggen dat er wel hele mooie soldeersels/wegwerkingen voorbij komen zeg! woei!
Bij mij werkt ie ook naar behoren (eerst niet, bleek dat ik een brugje had gemaakt tussen aarde en een ander pootje van de Trans

* BaRF is jarig! wooot!!!
[ Voor 65% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:02 . Reden: Spam (zie onderaan :P) ]
En hier heb ik mijn IrDA module verstopt:

Met me phoon in de buro lader werkt het allemaal, geen gedoe meer met het richten van je zender/ontvanger
Verder zie je dat ledje normaal niet omdat je op de grond moet gaan zitten om het te kunnen zien dus ik ben van plan om me hdd led te gebruiken hiervoor en een hdd vu meter voor me echte hdd activity, moet nog ff kijke hoe ik dat op ga lossen omdat de LED op het printeje een low current LED is. Maaar ik kom er wel uit
Verwijderd
toch leuk dat ik een kado-tje van je krijg op jou verjaardag
maar hij werkt nog niet helemaal zoals ik het hebben wil maar hij doet het in iedergeval
nu nog ff denken of ik ga wachten met inbouwen enzo op de shuttle die ik wil halen of gewoon het twee keer doen
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Wat is een low current led? Ik wilde de led op het printje gaan vervangen door een felle blauwe zodra ik die in huis had van de IA. Is dat dan ook niet mogelijk? (of moeilijk)Tead schreef op 28 november 2002 @ 11:51:
Gefeliciteerd
En hier heb ik mijn IrDA module verstopt:
[afbeelding]
Met me phoon in de buro lader werkt het allemaal, geen gedoe meer met het richten van je zender/ontvanger![]()
Verder zie je dat ledje normaal niet omdat je op de grond moet gaan zitten om het te kunnen zien dus ik ben van plan om me hdd led te gebruiken hiervoor en een hdd vu meter voor me echte hdd activity, moet nog ff kijke hoe ik dat op ga lossen omdat de LED op het printeje een low current LED is. Maaar ik kom er wel uit
* Syzzer is elektronican00b
Al iemand meer gevonden?
Wat hebben die Hi/Lo instellingen eigenlijk te betekenen?
Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.Super__Nerd schreef op 28 November 2002 @ 21:38:
Die van mij werkt ook nog steeds niet
Al iemand meer gevonden?
Wat hebben die Hi/Lo instellingen eigenlijk te betekenen?
Oké, die ga ik dan allemaal maar ff proberen.Carp_Hunter schreef op 28 november 2002 @ 22:39:
Hij doet het. Ik heb em even op een experimenteer printje gebouwd
[...]
Hiermee bepaal je of hij moet schakelen op omhooggaande flank (HI) of afgaande flank (LO) van de data. Als hij verkeerd staat zul je niks kunnen zenden of ontvangen. Gewoon even testen bij welke hij het wel doet.

Ik heb em extern aangesloten met een serieele aansluiting

Ik zette UART aan in de bios en in WinXP werdt ie gelijk herkend (en me palm ook)

Hij doet het dus
(Zie pagina 18 onderaan voor meer pic's).
Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?Tentacle1 schreef op 28 November 2002 @ 22:56:
Hij's af, en werkt perfect
[afbeelding]
Ik heb em extern aangesloten met een serieele aansluiting
[afbeelding]
Ik zette UART aan in de bios en in WinXP werdt ie gelijk herkend (en me palm ook)
[afbeelding]
Hij doet het dus
(Zie pagina 18 onderaan voor meer pic's).
Ik heb geen led gebruiktSyzzer schreef op 28 november 2002 @ 23:00:
[...]
Ik zie dat jij ipv die rode led een blauwe hebt gebruikt..., moet je dan zo'n low current led nemen of voldoet een gewone ook?
Probeer het eens met een blauwe, op de site van die duitser heb ik ook een blauwe led voorbij zien komen in de gallerij.
Klik hier voor meer voorbeelden.
[ Voor 16% gewijzigd door Tentacle1 op 28-11-2002 23:19 . Reden: Pic en URL toegevoegd :) ]
Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen?
Thanx BaRF!! Vanavond es kijken of ik m aan de klets krijg op m'n VIA Epia-bordje...
Nogmaals: Thanx BaRF, en profiesejat met een puike IA!!
Nomen nescio
resultaat:

Kast van afstand

Irda van dichtbij, als je goed kijkt zie je hem zitten achter het zwarte plastic plaatje
Mailtje onderwegBaRF schreef op 28 november 2002 @ 23:08:
[...]
Ik heb je toch gemailed of heb je die niet gekregen?ik heb je adres namelijk niet! alleen je straatnaam plus nummer, maar verder niks
kun je die zo snel mogenlijk mailen naar ds_barf at hotmail.com dan kan die de deur uit, want hij ligt hier netjes te wachten!
pakje onderweg
Verwijderd

Hij werkt wel maar niet goed

.. en ligger wat hebben we geleerd uit deze les: "eerst lezen, dan pas doen"
Zowel Winlirc als Winamp weigeren iets met die COM4 te doen. Nu staat het ledje flink te knipperen maar hij reageert op geen enkele afstandsbediening
Iemand een goede tip of oplossing?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
O ja, ik gebruik winxp.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 09:13 ]
Verwijderd
WinLircVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.
gokje: winlirc.sourceforge.net
bij mij werkt UICE het bestVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
Is er ook iemand die het IrDA geval gekocht heeft om z'n PC met z'n afstandsbediening te bedienen? ZO ja, welke software gebruiken jullie daarvoor. Ik wil is een beetje gaan experimenteren met een gewone afstandbediening (bijv. van de TV). Ik ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?
O ja, ik gebruik winxp.
Er staat ergens een draadje over remote controls met IrDA, dat zou ik eens doorkijken
Ja ik gebruik ook XP en heb het zaakje met afstandsbediening nog niet aan de praat. Als IrDa staat tie wel lekker te knipperen maar met de afstandsbediening no go. Ook de installing in XP standaard seriele infraroodpoort op seriele uitgang werkt helaas nog niet.Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:12:
O ja, ik gebruik winxp.
Het zoeken is naar een goede driver, daarna zal Winlirc/uICE etc. ook wel werken

Nog een close-upje

Ik heb hetzelfde als hierboven.
IRDA werkt perfect (Nokia 6210 en Palm IIIe) maar een afstandsbediening werkt niet. Je kunt onder XP geen Generic IR installeren.
Onder 98 werkt het trouwens wel. (werk ook met IUCe)
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Een irritanter probleem is een goedkope remote
Carp_Hunter: het kan dus wél
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Open netirsir.inf in de windows\Inf map. Verwijder de volgende waardes: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510 %*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511 En verander ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 Open msports.inf uit dezelfde map. Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe: %*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port %*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port En deze waardes aan het [Strings] gedeelte: *PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" *PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" En als laatste moet je deze waarde toevoegen: ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511 |
Dan rebooten, en dán pas die andere driver installeren?
(thanks to Whackit)
succes!
ik ken nog wel iemand die er ook 1 wil, en ikzelf maybe ook, maar nu mag iemand anders het fixensjolmers schreef op 04 december 2002 @ 09:59:
Jongens, ik ben zo blij met mijn IrDA, dat ik NOG wel een wil bestellen....is er nog animo voor nieuwe?
btw, heeft iemand nog intresse in de fotos van het zaakje toen het binnenkwam?
[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:03 ]
waarom kom je daar nou pas mee man

de andere zijn niet zo intressant
hey, íedereen heeft nu zn bestelling toch trouwens he?
omdat ik mn camera niet hier hadjwbagger schreef op 04 December 2002 @ 10:16:
uiteraard! foto's van de hele stapel
waarom kom je daar nou pas mee man
en fuck man! jij hebt al meer 3 euro aan giften ontvangen? (ja ok, meer dan 100 piek als je die leugenaars meeteld
[ Voor 2% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 10:42 . Reden: fuck schrijf je met een f, niet met een d, want dan is het eend. ]
maar andere foto's kan je ook wel postenBaRF schreef op 04 december 2002 @ 10:41:
[...]
omdat ik mn camera niet hier had
en fuck man! jij hebt al meer 3 euro aan giften ontvangen? (ja ok, meer dan 100 piek als je die leugenaars meeteld)
en ja inderdaad bijna 3enhalve euro ontvangen
Verwijderd
serieus niet?Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:19:
BaRF ik heb dat ledje met weerstand nog niet ontvangen wat je me nog na zou sturen of is dat nog onderweg?

Ik ga het gelijk even proberenBaRF schreef op 04 December 2002 @ 10:01:
Carp_Hunter: het kan dus wélMaar hebben jullie wel die aanpassingen gedaan in die inf bestanden???
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Open netirsir.inf in de windows\Inf map. Verwijder de volgende waardes: %*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510 %*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511 En verander ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 in ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020 Open msports.inf uit dezelfde map. Voeg de volgende waardes in het [Std] gedeelte toe: %*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510, *PNP0511 ; Communications Port %*PNP0511.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0511, *PNP0510 ; Communications Port En deze waardes aan het [Strings] gedeelte: *PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" *PNP0511.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port" En als laatste moet je deze waarde toevoegen: ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511
Dan rebooten, en dán pas die andere driver installeren?
(thanks to Whackit)
succes!
Wat waren de kosten van het overmaken en hoe heb jij dat gedaan BaRF?
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik kan ook niet netjes solderen hoorsjolmers schreef op 04 december 2002 @ 13:56:
Ik wil in feite wel een tweede IA organiseren, er is alleen 1 ding ik kan niet zo netjes solderen dat ik voor anderen setjes ga samen stellen.
Wat waren de kosten van het overmaken en hoe heb jij dat gedaan BaRF?
Het overmaken heb ik gedaan via de ABN Amro, met EasyPay. Dat kan via internetbankieren, óf via speciale formuliertjes, óf je gaat gewoon langs bij de bank, zoekt die hele leuke chick en vraagt of zij je wil helpen bij het overmaken, waar je dan extra lang over doet terwijl je bijna bij haar op schoot zit en haar aan het lachen maakt en dan neemt ze je mee naar haar kantoortje en - uhm wacht ff uh je kunt het dus op 3 manieren regelen

Weet je ook zo'n truuk voor IksPeeCarp_Hunter schreef op 04 december 2002 @ 13:47:
[...]
Open netirsir.inf in de windows\Inf map.
Verwijder de volgende waardes:
%*PNP0510.DevDesc% = PNP, *PNP0510
%*PNP0511.DevDesc% = PNP, *PNP0511
En verander
ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511,*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
in
ExcludeFromSelect=*IBM0002,*IBM0034,*IBM0020
Open msports.inf uit dezelfde map.
Ik ga het gelijk even proberen
uh deze IS voor 2000 en XP, ik heb die bestanden welOgWok schreef op 04 December 2002 @ 15:03:
[...]
Weet je ook zo'n truuk voor IksPeeDaar is geen INF map en MSPORTS.INF
[ Voor 12% gewijzigd door BaRF op 04-12-2002 16:18 ]
Dit topic is gesloten.