Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Duron600 te warm???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 600mHz op een MSI k7v hangen met een Spire coolertje...
verdere Specs van mijn systeempje.
20,1gb Maxtor 7200Rpm.
Asus v7100/T 32mb
64mb pc100.
uhhhh..
Jah das denk ik het belangrijkste..
Maar nou is mijn cpu constant 42graden Celcius.
Is dit te warm?? en zo jah wat is er aan te doen..

Grtz CyrusXXX

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:11

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

42 graden is zeker niet te warm. alleen als je wilt gaan overklokken zul je beter moeten gaan koelen. ik zorg zelf ervoor dat mijn duron 600@1066 onder de 40 graden blijf (waterkoeling :) ) maar met chrome orb liet ik hem tot max 55 graden lopen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
in de tech specs van AMD staat dat een Duron maximaal 90 graden !!!! warm mag worden....

die van mij loopt prima 650@950 bij 48.C :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog iets..
Ik speel momenteel CS (half-life) voor de mensen die dat niet zouden weten..

Maar na een half uur gamenen hangt mijn pc en kan ik niks anders doen dan reset..
Na twee keer op ctrl-alt-del te drukken krijg ik een mooi (je raadt het al) blauw scherm....

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt????????

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10 11:59
Nieuwste detonator drivers installeren.

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

• _mARCO_
  • Laatst online: 12-11 14:08

_mARCO_

Hier staat niks

Zou ook een hitteprobleem kunnen zijn. Haal de kap eens van van de computer af.....

mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ok zonder kappen 36Graden standaard...
En ik heb het idee dat hij iets beter loopt...
Nou heb ik nog iets..

Hoe en waar kan ik extra cooling in mijn kast plaatsen behalve dan voor in de kast in die daarvoor bestemde bracket..

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Zagen en boren in die bak zoals het een tweaker betaamd ja toch?

Oh ja joh!!!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-11 00:42
CyrusXXX: toevallig... heb ik ook. Ik speel ff ongeveer een half uurtje CS. BANG. zo vast als een huis. :( :( :( A7V + Duron 650. Alleen bij CS loopt het vast. bij UT ofzo niet.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

jongens ik zit in hetzelfde schuitje..
Ook hier system hangs na een tijdje Halflife :(
Unreal lijkt nergens last van te hebben
kheb Tbird 800@800 A7V rev 1.02
En ik heb zowat alles al een keer vervangen (cpu, processor, mainbord, cdromspeler, harddisk, voeding)
Maar ik geef nog niet op..

Verwijderd

37 graden is de idiale temperatuur

Verwijderd

Topicstarter
Jah het is zwaar kl*te.
Maar iemand enig idee waar het aan ligt..
Het ligt in ieder geval niet aan mijn mobo.
Msi k7t en ook niet aan de nvidia drivers want ik heb ze allemaal al geprobeerd en ze doen het geen van alle....

Brief schrijven naar AMD..!!!!!!!
hehehe..
Miskien licht het aan de cpu

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmmm..
beetje veel herrie zo maar het werkt..
Mijn cpu loopt ongeveer op 30graden das al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk lager dan 42 graden..
En dat alleen maar door twee 80mm fans voor het mobo te plakke en door een coolertje op de chipset te hange.
Ik ga nog ff cs teste of die nu nog blijft hange ik laat het jullie wettuh...

Grtz Cyrus

Verwijderd

ik had de zelfde problemen en bij mijn heb exstra koeling wel geholpen ik had mijn duron 600 standaard ook zo rond de 48c en met bepaalde games van vast lopers. ik heb toen een fan terhoogte van de cpu in mijn kast gemaakt die de warmte van de cpu gelijkt de kast uit blaaste dit hielp goed . nu draai ik met waterkoeling op gemiddeld op 21c 600@997,5 en dat is helemaal super!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
over dat HL, ik heb dat ook sinds ik een Geforce2 MX heb, daarvoor met voodoo3 geen probleem, zal dus wel aan detonator liggen (maar alleen in combinatie met HL, misschien is het wel over met de nieuwste HL versie, wie weet)
Mijn duron wordt trouwens ook te heet vindt ik zelf, tussen de 43 en 45 met kast dicht (en tussen 39 en 42 met kast open)
in andeer topic heb ik mij laten vertellen dat dit komt omdat de nieuwste bios van mijn Asus A7V geen win2k-idle ondersteund, is jammer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen met de gewone Asus agpv7100 drivers mischien dat dat iets helpt!!!..

Ik laat het weten

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-11 18:09

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij draait m'n Duron700@950 rond 55~56°C.
Dit met een spanning van 1.85 volt.
De koeling wordt verzorgt door een chrome orb.
Hij heeft ook een tijdje boven de 1000MHz gedraait, alleen na harde reset startte m'n mobo (a7V) op in zijn save mode. Ik heb nog niet de moeite genomen om op een hogere FSB te zetten, m'n voodoo2 is nu toch de bottle nek.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Jongens probeer je asus a7v mobo eens naar een (minstens) 1003 versie te flashen
momenteel is er iets van 1004c of d uit
die oudere biosen zijn hartstikke instabiel.
welk mobo heb je trouwens CyrusXXX?
een msi K7t pro???en heb je die al proberen te flashen?
een k7v is toch dat oude asus bord voor de athlon classic??

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Een Bigtower is een stuk beter al dan zo'n kleintje, zeker met een extra koelertje dat snel nog de warme lucht afzuigt, of gewoon je kast open zetten, scheelt weer een aantal graden.

Verwijderd

Mijn Duron 700 @ 950 wordt 48 graden.
Standaard zo'n 38 graden, dit alles met een chrome orb erop.

• djkolk
  • Laatst online: 16:41
mijn Tb900@981 9 x 109 mhz , 1,75V wordt bij belasting 61 graden
koeler=coolermaster ...5h51? of zoiets, durf hem er niet af te halen wegens beschadiging maar loopt al een week stabiel, kan dit mijn processor beschadigen,

Verwijderd

Mijn Duron 800@1033 wordt 52graden en loopt daar stabiel op. Met standaard coolertje van 34 piek.

• Jake
  • Niet online
bij 50 graden moet ie gewoon nog stabiel zijn, dus daar ligt het niet aan.
dat crashen van HL kan eigenlijk alleen maar van drivers komen, ik ga ook maar eens de drivers van Hercules uitproberen, dan maar wat minder fps

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jah ik heb inderdaard DE MSI k7t-pro.

En uhhhh volgens mij is het probleem met hl opgelost bij mij door de agp4x uit te zetten en gewoon op 2x te gaan draaien

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 20:46

riffey#4

aka Beever#4

Alle drivers updaten (staat VIA 4in1 al ergens genoemd)
Bij mij bleef HL in het begin ook hangen (Duron 600@850).
Nu niet meer. Maar wat nou precies de oorzaak was... VIA drivers, Geforce drivers, BIOS update...
AGP staat hier nog wel op 4*

En mijn Duron wordt bijna 60 graden, met kast dicht.

[edit: ik weet eigenlijk niet of je met een MSI bord wat aan de VIA drivers hebt...]

• Jake
  • Niet online
riffley#4:
welke via drivers heb je? (ik heb 4.24)
welke geforce drivers? (ik had 6.31 det, en met 5.32 van hercules crashed ie ook)
welke mainboard heb je? (ivm bios, ik heb a7v met bios 1004c, weet iemand waar ik 1004d kan vinden, want die schijnt er ook te zijn)
op mijn bp6(= vorige mainboard) crashte ie ook met geforce2MX, dus het zal wel iets met video-drivers zijn

Verwijderd

mijn Duron 600@800 liep eerst met alleen een 80x80 fan achterin op 42 graden standaard. nu met de gaten uitgeboord van de fan achter + een gat geboord voor een nieuwe fan voor op 36 graden standaard, dus dat scheelt dan wel ff mooi 6 graden. :) :)

• Jake
  • Niet online
voor HL probleem:
zie deze post
misschien een fix, misschien ook niet
Pagina: 1