Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Half Life crashed on Geforce2 MX

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ik heb een GeForce2 MX en bij mij crashed HL steeds als ik online speel, de hele pc hangt dan gewoon (windows 2000)
hebben meer mensen hier last van
ik heb laatste nieuwe versie van HL, met 1.1.0.1 hing die ook
ik heb diverse video-drivers uitgeprobeert (6.31 6.32 6.34 van nvidia en 5.30a 5.32 van Hercules)
ik heb een Asus A7V (maar hij deed het ook op bp6, met geforce)
ik heb ook via 4 in 1 drivers 4.24 installed
AGP 4x of AGP 2X maakt niet uit

hebben meer mensen dit?
ik geloof van wel, zie ook deze post
en zo ja, is er ook iemand met een oplossing?

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 22:18
Jammer genoeg heb ik geen oplossing maar een probleem. Precies hetzelfde probleem. Ik heb wel een andere Videokaart maar toch crasht als ik CS wil spelen HL de hele tijd. Arggg. Das dus kut.
Ik heb hem al meerdere malen opnieuw geinstaleerd + andere videomodes geprobeert maar nix help.
WIE HEEFT DE OPLOSSING????? PLZ HELP US!

• Jake
  • Niet online
op andere pc, waat een voodoo3 inzit heb ik geen probleem
grootste verschil is volgens mij dat die internet gedeeld krijgt, en mijn internet deelt...
dus dan zou het in de inbel-verbinding moeten liggen (ik heb adsl met VirtualPrivateNetwork = VPN)

wat er bij ongeveer gebeurt:
HL (tfc en cs) hangt dan, en ik kan niets meer doen
numlock lampje kan ik nog aan-uit zetten
alt-tab werkt niet en als ik op ctrl-esc druk verschijnt start menu er dan hangt ie echt...
(soms kan ik wel gewoon op ctrl-esc drukken maar dan was het gewoon een server time-out)

• Jake
  • Niet online
www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/q261606/default.asp

heeft microsoft het dan gefixed ??
staat wel precies de klacht bij...
ik download hem nu, morgen weet ik misschien of het vals alarm is, en als ie het wat langer vol houdt, dan is het misschien over

edit:
als je dit gebruikt, dan moet je moet je wel de agp-driver(viaagp1.sys) van het VIA 4-in-1 setje uninstallen, anders blijft windows die gebruiken, er wordt dat een driver(viaagp.sys) vervangen die niets doet...
of het werkt weet ik nog niet
/edit

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 21:34
nou ik heb nergens last van, Ik draai nog steeds met m,'n intel agp 740 kaartje van 8 mb. Ik wuil eigen lijk een nieuwe, speel nou op 800x600, super klein, schokt af en toe. Maar nog steeds blijf ik winnen met multiplayer, dus ik gaa nog ff zo door :-)
We doen het in de buurt, halflife, met 6 pc's. In vier verschillende huizen, netwerkkabels door de dakgoot en onder de groend, alles lukt, alleen in de iwnter problemen, maar wel wijs om HL te spelen met 6 man!!

Super!!!!!!!!11

• Jake
  • Niet online
nou die via-driver had niet veel zin om ge-uninstalled te worden...
hij delete zichzelf wel, maar vergat de 'oemx.inf' (x = cijfer) weg te halen, dus ging win2k erg piepen bij de volgende reboot, toen heb ik er maar een save-mode run tegenaan gesmeten, en nu heb ik dus de microsoft-versie van een viaagp driver, of het werkt ga ik morgen ofzo wel vet testen

Jake

Verwijderd

download de nieuwste update van half-life ,hij is net uit 1104 geloof ik..

ik kon eerst half life wel spelen en naar de 2de keer dat ik hem instaleerde kon ik niet meer 1 player doen toen heb ikm de nieuwe 1104 patch gedownload en nu kan ik weer 1 player spelen ;)

enuhh ik heb trouwens ook ene geforce 2 mx en geen probleem met online spelen

• Ridge
  • Laatst online: 03-10 11:07

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb ongeveer dezelfde config
Duron600@800
ASUS A7V
128mb pc133
Creative Geforce SDR
kep gewoon de nvidia drivers 6.31
ook adsl and NO problemo.

Alleen ik heb wel het volgende gedaan qua install.

1. win98
2. agpdriver
3. alle overige drivers en toeters en bellen.

en ik hang nooit ;)

Verdes zou ik het niet weten.

Al eens een clean install gedaan ?
Ik denk dat het niet aan HL ligt maar aan windows + videokaart (drivers, etc)

www.tradealliance.nl

• Jake
  • Niet online
geforce2:
ik heb de laatste versie al...
dat staat ook in het eerste stukje, er staat alleen bij dat ie met 1.1.0.1 ook hangt.

dankzij Ridge kunnen we bijna zekerheid zeggen dat het in ieder geval iets met de drivers van windows 2000 is, en het in principe niet aan de hardware zelf ligt, is toch handig om te weten, nu alleen nog achter zien te komen welke...

• Ridge

Ridge

I only try to help that's all

www.tradealliance.nl

• Jake
  • Niet online
ik bedoelde het positief hoor.
al kan je het idd negatief uitleggen.

Verwijderd

Bij mij sluit hij HL af en toe gewoon af. Met of zonder error. Soms ook gewoon een lockup met een hangend geluidje...

Dit gebeurt meestal 1X, daarna niet meer. Ik merk dat het helpt om mijn muisdrivers uit te zetten (em_exec), en alles uit m'n tray te mikken. Maar echt stabiel wordt ie niet :(

• Jake
  • Niet online
ik vandaag meer dan 2 uur achter elkaar on-line gespeeld, en hij is niet gecrashed.
dus misschien hebben ze het dan toch gefixed, ik kan natuurlijk nog lang niet zeker zijn, maar het ziet er goed uit.

• Ridge

Ridge

Want ik hoorde van een kenis die bij Dimension werkt is dat de AGPdriver echt een belangrijke factor is waarom weet ik ook niet

www.tradealliance.nl

Pagina: 1