[DiVx] Film schokt na ongeveer 45min.

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Als ik een film afspeel in mediaplayer 6.1 gaat deze schokken na ongeveer 45min.
Als ik hem dan afsluit en weer opnieuw start is weer goed, tot ongeveer 45min later.

WTF is er aan de hand?
Hoe valt dit op te lossen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Slecht stuk op de film? Spoel hem eens een drie kwartier door en kijk dan eens 45 minuten, schokt 'ie dan weer?

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Dat ligt aan de rippers van de film. Gebeurt heel vaak met divx films

Verwijderd

Wil ook nog wel eens gebeuren doordat de harddisk opnieuw moet opspinnen nadat hij door powermanagement is uitgezet, of dat FindFast oid aanspringt...

Als het steeds na 45 minuten gebeurt bij verschillende films zou ik in die richting gaan zoeken iig.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Het was eerst nooit zo. Nu is het bij alle films. Dus het ligt niet aan de DivX.
Ik heb de powermanagement gecontroleerd, hier ligt het ook niet aan.

Verwijderd

mediaspeler 6.1 ???? wrom download je niet gewoon 8.1 (of 9) je procesor miscchien te heet na 3 kwartier (of je videokaart) had ik wel met een DVD die dvd werd zo loeiheet toen begon ie ook te schokken

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

4POX

Everybody is wired

ALs je win9x draait dan had je het zelfde probleem als mij.. Het geheugenbeheer van win9x is klote.. Met 64, 128 en zelf 256 MB begon de film te schokken bij mij na een uur.. Je zag de harddisk steeds meer swappen.. En het kon geen andere programma zijn omdat ik een dedicated divx machine heb.

Ik heb daarom w2k erop gezet.. En met 128 MB zie ik elke film zonder dat ik die harddisk zie knipperen.

Die is op een celeron500 met een viper2 als videokaart.

Misschien kan dat de oplossing zijn.. Ik draai mediaplayer 6.4 en bsplayer (nummer zoveel)

AKA Rinkel weblog

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
4POX schreef op 05 oktober 2002 @ 14:12:
ALs je win9x draait dan had je het zelfde probleem als mij.. Het geheugenbeheer van win9x is klote.. Met 64, 128 en zelf 256 MB begon de film te schokken bij mij na een uur.. Je zag de harddisk steeds meer swappen.. En het kon geen andere programma zijn omdat ik een dedicated divx machine heb.

Ik heb daarom w2k erop gezet.. En met 128 MB zie ik elke film zonder dat ik die harddisk zie knipperen.

Die is op een celeron500 met een viper2 als videokaart.

Misschien kan dat de oplossing zijn.. Ik draai mediaplayer 6.4 en bsplayer (nummer zoveel)
Ik draai WinXP met 512mb en een Athlon 1000@1450. En idd mediaplayer 6.4 De oude die standaard bij winXP zit. Ik heb meer dan genoeg schijfruimte over, en draai verder geen andere processen. Kan het met het Nimo codec pakketje te maken hebben?

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
iemand? (kick)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat de gebruikte player niet uitmaakt. Het probleem doet zich dus voor met alle players.

Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

draait er nog ander software op de achtergrond(processen of applicaties)? darn je zei al van niet, hoeveel processen draaien er bij jou?
ik draai elke Divx prima, op een TB1333, ok ik heb 1536MB ram maar dat is SDRAM geen DDR, ik laad wel een deel van de kernel in het geheugen(tweakXP)
Videokaart is Matrox G450-eTV

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik had dus hetzelfde met W2Kpro SP2 UK, Mediaplayer 6.4 en Divx 5.02. Probleem lijkt met SP3 te zijn opgelost. Ik persoonlijk verdenk mijn SB Live!-driver...

Specs? Zie ondertitel...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:05
Audi_S2 schreef op 09 oktober 2002 @ 06:54:
Ik ben er net achter gekomen dat de gebruikte player niet uitmaakt. Het probleem doet zich dus voor met alle players.

Waar kan dit aan liggen?
Is het bij alle films?
Probeer anders eens een andere film

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Het bij alle films zo. Dus het ligt niet aan de film. Ik heb SP1 voor WinXP geinstalleerd. Vandaag net ff nieuwe driver voor me SBLive. Vanavond film kijken, dan weet ik meer. Ik hoop dat de SBlive het probleem veroorzaakte.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Is het niet iets van system restore die dan aanschiet bij lange inactiviteit? Probeer anders eens de windows task manager erbij te houden om te kijken welke van de processes opeens veel cpu of geheugen vraagt. En de swapfile, staat die op een vaste grootte zodat windows die niet opeens zelf gaat aanpassen als deze vol zit?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 10 oktober 2002 @ 17:47:
Is het niet iets van system restore die dan aanschiet bij lange inactiviteit? Probeer anders eens de windows task manager erbij te houden om te kijken welke van de processes opeens veel cpu of geheugen vraagt. En de swapfile, staat die op een vaste grootte zodat windows die niet opeens zelf gaat aanpassen als deze vol zit?
System Restore staat uit. Hoe kan ik het beste mijn swapfile instellen?
Ik heb 512mb RAM swap file staat nu op custom tussen 384-768.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 04-03 10:15
Kep 'm zelf of een vaste grote van 1GB ofzo, het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel schijfruimte je beschikbaar hebt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Misschien ergens een memory leak? Staan de divxies op je harde schijf? Zo ja, ff proberen te defragmenteren ofzo...

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Het probleem is weer terug :( Ik had een fresh install gedaan, waarna het probleem weg was. Nu na een poosje deze installatie is het weer terug. Iedere keer na ongeveer 45 minuten begint elke Divx te schokken. IK heb op elke schijf nog ongeveer 1-1,5 gb vrij, en dat is genoeg voor de swap file. IK heb het gevoel dat er iedere keer iets volloopt na ongeveer 45min. Wat kan dat zijn?

edit: Ik draai dus WinXP Prof. met SP1 Videokaart Matrox G550 met DivX G400 filter.

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 21:04
Nieuwste vkaart drivers? (hielp bij mij bij DVDtjes kijken, wel wat anders maarja :) )

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Het ligt niet dus niet aan je player en niet aan de DivX file. Dan zou ik als ik jou was alle (allemaal!!!) codec's die je geïnstalleerd hebt staan eraf gooien. En bij het herinstalleren andere codec's (andere installer oid) gebruiken.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
nimo wegzotemieteren... mijn ervaring met nimo is is dat je er mee rproblemen mee krijgt dan dat tie ze oplost. het is beter om zelf de codecs die jij nodig hebt appart te downloaden en te installeren...

https://wren.co/join/Devian

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04
Audi_S2 schreef op 06 October 2002 @ 12:21:
[...]
Ik draai WinXP met 512mb en een Athlon 1000@1450.
Ook maar een gokje hoor, maar kan het niet aan het overklokken liggen?
Heb je het probleem ook als je je proc gewoon op 1000Mhz gebruikt?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
1. Nimo staat er niet op.
2. op 1450 Mhz werkte het een jaar lang goed, ook zomers.
3. Alle codecs weggehaald en opnieuw geinstalleerd
4. Nieuwste Videokaart drivers staan erop. (geen verschil)

WTF is het probleem, altijd na ongeveer 45min. Dat is toch raar, je zou zeggen er loopt iets vol. maar wat?

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 21:04
Je zou (ik zeg ook maar wat :) ) je ram blokjes om kunnen wisselen, mischien is er 1 verrot.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hmz, das altijd nog beter dan een pc die helemaal bevriest... :|

[Ja, daarheb ik last van...]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

gebruikgewoon "Zoomplayer" ff google'n

speelt alles af, is klein, stabiel en compleet.

(8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:41:
gebruikgewoon "Zoomplayer" ff google'n

speelt alles af, is klein, stabiel en compleet.

(8>
Hij zegt net dat het probleem bij meerdere players optreedt...... :X

Aan topicstarter: hoeveel ruimte heb je nog op je HD? misschien ligt het hieraan, en anders weet ik het ook niet meer......

[edit] wat je ok kunt doen is effe een filmpie op cd branden en dan vanaf je cd spelen. als dat wel werkt is een fout in de codecs etc. onwaarschijnlijk

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 20:56 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:52:
[...]

Aan topicstarter: hoeveel ruimte heb je nog op je HD? misschien ligt het hieraan, en anders weet ik het ook niet meer......

[edit] wat je ok kunt doen is effe een filmpie op cd branden en dan vanaf je cd spelen. als dat wel werkt is een fout in de codecs etc. onwaarschijnlijk
Het probleem doet zich idd voor bij alle players, Ik heb 3GB vrij op elke partitie. Alle Partities zijn gedefragmenteerd. En de codecs gedeinstalleerd en weer opnieuw eropgezet. Film vanaf cd spelen heb ik nog niet geprobeerd, zal dat vanavond ff doen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Audi_S2 schreef op 22 November 2002 @ 09:22:
[...]

Het probleem doet zich idd voor bij alle players, Ik heb 3GB vrij op elke partitie. Alle Partities zijn gedefragmenteerd. En de codecs gedeinstalleerd en weer opnieuw eropgezet. Film vanaf cd spelen heb ik nog niet geprobeerd, zal dat vanavond ff doen.
Hm, bij mij doetie het geloof ik wel onder windows 98...
[ik draai normaal XP]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:52:
[...]

Duhh dat heb ik ook al begrepen. Met de meeste players krijg je snel problemen doordat ze het geheugen en anders de swap ruimte niet goed benutten. Bij Zoomplayer is dat niet zo.. :+

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik heb eventviewer doorgespit en niks tegen gekomen. Alle services bijlangs gegaan en onnodige uitgezet. Ik zal vanavond weer ff kijken of het iets uitmaakt. Ik heb de tijdklok synchronisatie ook uitgezet. Misschien dat het invloed heeft. Automatische update's en herstelpunten stonden allang uit. Iemand nog meer ideeen?

Edit: Typo's

[ Voor 4% gewijzigd door Audi_S2 op 24-11-2002 10:55 ]

Pagina: 1