Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
Wat heb je al geprobeert?
• Andere Speakers geprobeert
• Kabels tussen versterker en speakers gecontroleerd en waar nodig vervangen
• Speakers op andere set aansluiten
• Alles in je versterker doormeten
Geef eens aan wat je al hebt gedaan en wat de resultaten waren.
tja het rare is dat er ook al andere dingen onverklaarbaar stuk gegaan zijn.internetinfo schreef op 04 oktober 2002 @ 19:06:
Sorry dat ik het doe, maar ik kan het toch niet laten:
no worries , i don't mind
Wat heb je al geprobeert?
• Andere Speakers geprobeert heb geen andere speakers
• Kabels tussen versterker en speakers gecontroleerd en waar nodig vervangen
yep alles nagekeken
• Speakers op andere set aansluiten heb geen andere set jammer genoeg dus ook geen muziek meer
• Alles in je versterker doormeten, sorry dat ligt niet binnen mijn mogelijkheden
Geef eens aan wat je al hebt gedaan en wat de resultaten waren.
monitor was 2 jaar oud dus dat kon
tv 5 jaar oud kan ook
maar alles samen lijkt me sterk
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Piekspanningen kan je heel easy tegenhouden met z'n speciale stekkerdoos en aarde is ook niet zo moeilijk aan te leggen.
Maar post nou eens wat je al hebt gedaan rond de _speakers_.
tja rond de speakers heb ik gewoon alles eruit gehaald en opnieuw bevestigd.
heb geen andere boxen of hifi set.Het zijn ook boxen met 4 kabels ipv 2 en ik ken zo niemand met de z elfde boxen
dus basically weet ik niet zo wat gedaan met de speakers.
Verwijderd
Branden de lampjes niet. Check de zekering en/of losse kontaktjes bij 220V aansluiting.
lampjes branden ook
geen verbrande komponenten
het is ook van het ene op het andere moment gekomen
geluid viel gewoon weg.
de ventilator in de versterker draait ook nog
Die mx90 ken ik verder niet, kan 'm ook nergens vinden, heb je meer info? (heb je een manual met afdeling troubleshooting?)
heb de manual nagekeken en de enige andere oplossing was dat de mixing level op mic stond ipv op source mar dat was ook niet het geval.
raar dat de koptelefoonuitgang wel werkt.
ik heb de boxen op een ander installatie aangesloten en die werken dus nog.
dat betekent dat het de uitgang van mijn versterker is.
klote klote
kan ik die kast zelf opendoen, zou je met het blote oog zien wat er mis mee is??
Verwijderd
Staan speaker a en b misschien tegelijk ingedrukt?
Kan allemaal getest worden zonder ingangssignaal en luidsprekers.
Gewoon helemaal kaal je versterker aan doen en na ongeveer 3 seconden moet je je speakerrelais horen aangaan.
Zoniet is er iets mis met je eindtrap of er is een spanning weg.
Voor zover ik het zie is het trouwens een miniset en die hebben vaak niet eens een a/b aanlsuiting voor speakers
Speakers zijn overigens nooit stuk, dat kan je zo ongeveer als stelregel nemen...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Volgens mij loopt de koptelefoon uitgang bij een mini(midi) setje gewoon over de eindtrap, zitten alleen een paar weerstanden tussen.JvS schreef op 05 oktober 2002 @ 17:02:
ehm, eindversterker kapot? Als je hoofdtelefoon het doet en je speakers niet, dan is dat gewoon het geval.. Dat kan je dus laten maken in de winkel ben ik bang...
Volgens mij is dus de eindtrap niet stuk.
Verwijderd
En al helemaal als er een stk module inzit.
voor de rest zijn het allemaal technische termen waar ik niet veel van begrijp, dus ik denk dat ik hem het beste kan binnen doen om te repareren.
nog een vraagje: als ik mijn boxen wil aansluiten op een andere installatie, hoe doe ik dat dan want uit mijn box komen vier draden ipv twee. en in die andere installatie kunnen er maar twee. als ik er maar twee draden erinstek lijkt het wel alsof er klanken ontbreken, wat logisch is natuurlijk, je gebruikt maar twee van de vier draden.
Jouw boxen hebben geen filter, dus geen elektronica die de hoge en de lage tonen scheid. Dit word in jouw geval in de versterker gedaan.dread schreef op 06 oktober 2002 @ 12:34:
ok snorkeltje . ik heb m'n versterker kaal aangezet maar ik hoorde niets, ook geen idee wat ik moet horen maar bon.
voor de rest zijn het allemaal technische termen waar ik niet veel van begrijp, dus ik denk dat ik hem het beste kan binnen doen om te repareren.
nog een vraagje: als ik mijn boxen wil aansluiten op een andere installatie, hoe doe ik dat dan want uit mijn box komen vier draden ipv twee. en in die andere installatie kunnen er maar twee. als ik er maar twee draden erinstek lijkt het wel alsof er klanken ontbreken, wat logisch is natuurlijk, je gebruikt maar twee van de vier draden.
Dus je hebt 1 aansluiting (+ en -) voor de lage tonen en 1 voor de hoge tonen
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire