geen geluid meer op installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 13:00

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
kom thuis, hoor van mijn vriendin dat er geen geluid meer uit de speakers komt.
maar ze was mp3's aan het beluisteren dus dacht ik dat er iets fout was met de compu. Maar nee hoor cd speler juist hetzelfde. zie wel dat er geluid is maar het komt niet uit de boxen.

Klote klote klote
het is een JVC Mx-90 mooi ding maar doet niets meer.

wat kan het in godsnaam zijn??

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Lijkt me iets in de versterker, als er geen geluid uit én computer én cd-speler komt. Draadjes v/d boxen al gechecked :P ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 21:55
Sorry dat ik het doe, maar ik kan het toch niet laten: :Z

Wat heb je al geprobeert?
• Andere Speakers geprobeert
• Kabels tussen versterker en speakers gecontroleerd en waar nodig vervangen
• Speakers op andere set aansluiten
• Alles in je versterker doormeten

Geef eens aan wat je al hebt gedaan en wat de resultaten waren.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
internetinfo schreef op 04 oktober 2002 @ 19:06:
Sorry dat ik het doe, maar ik kan het toch niet laten: :Z

no worries , i don't mind

Wat heb je al geprobeert?
• Andere Speakers geprobeert heb geen andere speakers
• Kabels tussen versterker en speakers gecontroleerd en waar nodig vervangen
yep alles nagekeken
• Speakers op andere set aansluiten heb geen andere set jammer genoeg dus ook geen muziek meer
• Alles in je versterker doormeten, sorry dat ligt niet binnen mijn mogelijkheden

Geef eens aan wat je al hebt gedaan en wat de resultaten waren.
tja het rare is dat er ook al andere dingen onverklaarbaar stuk gegaan zijn.

monitor was 2 jaar oud dus dat kon
tv 5 jaar oud kan ook

maar alles samen lijkt me sterk

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 21:55
Dat kan ook gewoon aan jezelf liggen. Heb je geaarde stopkontacten? Heb je wel eens piekspanningen?
Piekspanningen kan je heel easy tegenhouden met z'n speciale stekkerdoos en aarde is ook niet zo moeilijk aan te leggen.

Maar post nou eens wat je al hebt gedaan rond de _speakers_.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nee dus ik heb geen geaarde stopcontacten. dat moet hier in nederland blijkbaar niet, alleen in de keuken is het verplicht dus legt de huisbaas ze daar alleen maar.

tja rond de speakers heb ik gewoon alles eruit gehaald en opnieuw bevestigd.
heb geen andere boxen of hifi set.Het zijn ook boxen met 4 kabels ipv 2 en ik ken zo niemand met de z elfde boxen

dus basically weet ik niet zo wat gedaan met de speakers.

Verwijderd

Zit zeker nog de koptelefoon verloop in het setje

Verwijderd

Branden de lampjes nog? zo ja check koptelefoon stekkertje. Probeer andere speakers. Haal de kap eraf en kijk voor verbrande komponenten.

Branden de lampjes niet. Check de zekering en/of losse kontaktjes bij 220V aansluiting.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
even een koptelefoon op aangesloten en daar komt geluid door !!!!

lampjes branden ook

geen verbrande komponenten

het is ook van het ene op het andere moment gekomen
geluid viel gewoon weg.

de ventilator in de versterker draait ook nog

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
Is het niet iets doms als de a/b knopt niet ingedrukt ofzo? (voor de twee a speakers en twee b speakers, als de versterker dat heeft althans). Dat wil nog wel eens gebeuren :)
Die mx90 ken ik verder niet, kan 'm ook nergens vinden, heb je meer info? (heb je een manual met afdeling troubleshooting?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
het is de DX-MX90BK
heb de manual nagekeken en de enige andere oplossing was dat de mixing level op mic stond ipv op source mar dat was ook niet het geval.

raar dat de koptelefoonuitgang wel werkt.

ik heb de boxen op een ander installatie aangesloten en die werken dus nog.

dat betekent dat het de uitgang van mijn versterker is.

klote klote

kan ik die kast zelf opendoen, zou je met het blote oog zien wat er mis mee is??

Verwijderd

Speaker relais schakelen dus niet aan .
Staan speaker a en b misschien tegelijk ingedrukt?
Kan allemaal getest worden zonder ingangssignaal en luidsprekers.
Gewoon helemaal kaal je versterker aan doen en na ongeveer 3 seconden moet je je speakerrelais horen aangaan.
Zoniet is er iets mis met je eindtrap of er is een spanning weg.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

ehm, eindversterker kapot? Als je hoofdtelefoon het doet en je speakers niet, dan is dat gewoon het geval.. Dat kan je dus laten maken in de winkel ben ik bang...

Voor zover ik het zie is het trouwens een miniset en die hebben vaak niet eens een a/b aanlsuiting voor speakers :).

Speakers zijn overigens nooit stuk, dat kan je zo ongeveer als stelregel nemen... :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

JvS schreef op 05 oktober 2002 @ 17:02:
ehm, eindversterker kapot? Als je hoofdtelefoon het doet en je speakers niet, dan is dat gewoon het geval.. Dat kan je dus laten maken in de winkel ben ik bang...
Volgens mij loopt de koptelefoon uitgang bij een mini(midi) setje gewoon over de eindtrap, zitten alleen een paar weerstanden tussen.
Volgens mij is dus de eindtrap niet stuk.

Verwijderd

Voorbeeldje:Eindtransistor "half defect" waardoor bij een belasting met een luidspreker van 8 ohm de transistor helemaal de geest geeft en het speaker relais niet inschakeld.
En al helemaal als er een stk module inzit.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ok snorkeltje . ik heb m'n versterker kaal aangezet maar ik hoorde niets, ook geen idee wat ik moet horen maar bon.
voor de rest zijn het allemaal technische termen waar ik niet veel van begrijp, dus ik denk dat ik hem het beste kan binnen doen om te repareren.

nog een vraagje: als ik mijn boxen wil aansluiten op een andere installatie, hoe doe ik dat dan want uit mijn box komen vier draden ipv twee. en in die andere installatie kunnen er maar twee. als ik er maar twee draden erinstek lijkt het wel alsof er klanken ontbreken, wat logisch is natuurlijk, je gebruikt maar twee van de vier draden.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10

Mad_Demon

de dokter

dread schreef op 06 oktober 2002 @ 12:34:
ok snorkeltje . ik heb m'n versterker kaal aangezet maar ik hoorde niets, ook geen idee wat ik moet horen maar bon.
voor de rest zijn het allemaal technische termen waar ik niet veel van begrijp, dus ik denk dat ik hem het beste kan binnen doen om te repareren.

nog een vraagje: als ik mijn boxen wil aansluiten op een andere installatie, hoe doe ik dat dan want uit mijn box komen vier draden ipv twee. en in die andere installatie kunnen er maar twee. als ik er maar twee draden erinstek lijkt het wel alsof er klanken ontbreken, wat logisch is natuurlijk, je gebruikt maar twee van de vier draden.
Jouw boxen hebben geen filter, dus geen elektronica die de hoge en de lage tonen scheid. Dit word in jouw geval in de versterker gedaan. :)

Dus je hebt 1 aansluiting (+ en -) voor de lage tonen en 1 voor de hoge tonen :) Hoe je dit verder op een gewone aan kan sluiten? Gewoon door op allebij de aansluitingen de draad er in te steken (het geluid zal dan wel minder goed zijn dan eerst)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1