Toon posts:

SPDIF Out aansluiten op Dolby Set

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een Trust geluidskaart gekocht die Dolby Digital 5.1 sound aan kan sturen. Ik heb een Dolby Surround set waarop nu nog een normale oudere stereo geluidskaart op aangesloten is. De boel heb ik via de Euroscarts op de video aangesloten. Mijn vraag is of ik nu gewoon de koptelefoonstekker (aan de kant van de geluidskaart) kan vervangen door een male RCA connector omdat dat nodig is voor SPDIF Out of moet de hele boel vervangen worden omdat in principe nu een coax kabel nodig is? Ik ben geen expert dus kunnen jullie me verder helpen?

Thx!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Idd, zoek ff over het aansluiten van een geluidskaart. En kijk anders in de manual van de geluidskaart ofzo. Een geluidskaart met een optische s/pdif met je gewoon met een optische kabel aansluiten, moet de versterker wel ondersteunen. Een geluidskaart met een coaxiale s/pdif moet je met een 'digitale' coaxkabel aansluiten, kan soms rechtstreeks op de kaart (tulp/cinch/rca bus net als achterop de versterker), en soms krijg je er een verloopje bij welke in de koptelefoonuitgang moet (wordt soms anders gebruikt als analoge uitgang voor center/sub). Een digi coax ingang op de versterker is uiteraard een vereiste.
Laatste mogelijkheid is de boel aansluiten op de 5.1 analoge uitgangen (als de kaart dit heeft dan), dit met drie snoeren koptelefoon-rca.

Handleidingen van trust zijn te vinden op:
http://www.trust.nl/products/themes/hometheatre/

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.