Maxtor maakt lawaai...

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Ik heb een Maxtor 30 Gb op 7200rpm met garantie.
Een huisgenoot (medestudent) heeft precies dezelfde HD, maar die maakt dus vele malen minder geluid...
Ik heb al eerder mijn HD opgestuurd omdat de S.M.A.R.T. status bij bootup "bad" was.
Kan ik deze HD wederom opsturen vanwege het "wat meer geluid" dat ie produceerd ? (of is dat te pietluttig?)
Alvast bedankt voor de reactie(s).

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zijn dit dezelfde kasten?
Anders kan dit misschien aan resonantie liggen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Op de site de software downloaden en HD testen; geeft die geen foutmelding dan heb je pech.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

als ie wat meer geluid maakt dan andere hd's betekend nog niet dat er iets mis is. je zou hd kunnen testen met het progie powermax dat is te vinden op www.maxtor.com

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• MichielioZ
  • Laatst online: 17-02 21:23
Ok, hij geeft dus met PowerMax geen rare dingen ofzo...
Maar ik dacht gewoon : dat ding is aan mij verkocht met een bepaalde geluids-specificatie en die overschrijdt ie nu weleens...
Misschien toch te simpel om 'm voor op te sturen dan.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Als het geluid echt te gek wordt, zou ik hem ff opsturen.

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
opsturen die hap

Verwijderd

IK heb zo een maxtor30gb 7200rpm ding in mijn servertje op zolder hangen,dat is de stilste schijf die ik ooit in mijn bezit heb gehad.Ik vind hem wel relatief traag voor een 7200rpm schijf kwa prestatie.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

saz it all
ik stuur mijnes op

Verwijderd

Je moet je ervan vergewissen dat de Acoustig Management setting van beide HD's dezelfde is voor je kan gaan vergelijken.

Met Acoustic Management wordt de snelheid bedoeld waarmee de koppen worden bewogen net boven het oppervlak van de platters. Theoretisch kan deze in 127 niveaus worden ingedeeld, maar in de praktijk zijn dat er slechts twee: luid, en zacht.

Ik heb hier zelf een Maxtor 40Gb 5.2K RPM steken, en het verschil hoor je toch weldegelijk. Bij mij staat ie op "luid", vermits ik het gekraak van een HD wel kan appreciëren (nerderig, ik weet het ;) ), en dat het bovendien toch wordt overstemd door de fans in m'n kast, voeding en op de CPU.

Met de IBM Feature Tool kan je deze AM-setting aanpassen. Het feit dat dit tooltje van IBM is boeit niet, het werkt namelijk op elke HD die ik al ben tegengekomen die AM daadwerkelijk ondersteunt.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05

AMDFreak

Intel is zo..

Zelfde versie nummer?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Termi
  • Laatst online: 30-03 12:14
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:47:
Je moet je ervan vergewissen dat de Acoustig Management setting van beide HD's dezelfde is voor je kan gaan vergelijken.

Met Acoustic Management wordt de snelheid bedoeld waarmee de koppen worden bewogen net boven het oppervlak van de platters. Theoretisch kan deze in 127 niveaus worden ingedeeld, maar in de praktijk zijn dat er slechts twee: luid, en zacht.

Ik heb hier zelf een Maxtor 40Gb 5.2K RPM steken, en het verschil hoor je toch weldegelijk. Bij mij staat ie op "luid", vermits ik het gekraak van een HD wel kan appreciëren (nerderig, ik weet het ;) ), en dat het bovendien toch wordt overstemd door de fans in m'n kast, voeding en op de CPU.

Met de IBM Feature Tool kan je deze AM-setting aanpassen. Het feit dat dit tooltje van IBM is boeit niet, het werkt namelijk op elke HD die ik al ben tegengekomen die AM daadwerkelijk ondersteunt.
AM is echt mode geworden bij de tijd dat ata 100 de standaard werd :). Ik heb zelf een ata 66 en kan niks met ata 66 :(. Als Smart zegt BAD dan is er wel wat aan de hand ;).
Pagina: 1