Toon posts:

Veel te weinig punten in 3d benchmark 2001.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Via drivers - Geinstallert
Nvidia drivers - Geinstalleert 40.71 als goed was
Power Strip - Engine Clock 315Mhz, Memory clock 670Mhz (niet overgeklokt).
Vsyne of hoe dat ook al weer mocht heten uitgezet maar stond al uit.
3dBench mark score = 7500 / 8000

Het gaat om een leadtek GF4 TI 4600 128DDR
De proc is een AMD 1800+ (15##Mhz) met 512mb DDR 2700 A-merk.
Mobo MSI KT4 Ultra

Ik heb hier nog een pctje met een standaart gf4 ti 4200 64md ram en een 2000+ met 512 oem geheugen en MSi KT3 Ultra maar daar mee score ik echt toch over de 10000 mee echt raar? En de OS is ook gewoon Windows Xp en geen SP1 er overheen.

Waarom kan dat nu de pc koste me 1500pleuros en die andere veel minder en toch is die beter veel beter :( Helaas mag ik de videokaarten niet omwissellen want die pc 2de is niet van mij.

Ik ben echt radeloos over hoe dit kan zal ik iets verkeerds hebben gedaan want ik bouw altijden pc's maar dit is me dus nog nooit overkomen? Zal het mobotje brak zijn of zo?

Ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven en ja ik heb die ene faq gelezen en dat allemaal gedaan maar hielp niet.
Helaas :(

linkje bench
http://service.madonion.com/compare?2k1=4652642

[kaart info]
Description: Primair beeldschermstuurprogramma
Manufacturer: NVIDIA
Name: NVIDIA GeForce4 Ti 4600
Total Local Video Memory: 128 MB
Total Local Texture Memory: 159 MB
Total AGP Memory: 0 bytes
Display Driver: nv4_disp.dll
Display Driver Version: 6.13.10.4072
Driver WHQL Certified: No
Max Texture Width : 4096
Max Texture Height: 4096
Max User Clipping Planes: 0
Max Active Hardware Lights: 8
Max Texture Blending Stages: 8
Textures In Single Pass: 4
Vertex Shader Version: 1.1
Pixel Shader Version: 1.3
Max Vertex Blend Matrices: 0
Max Texture Coordinates: 8
Vendor ID: 0x10de
Device ID: 0x0250
Sub-System ID: 0x2891107d
Revision: 0xa3
[/kaart info]

[agp]
Revision: 2.0
Rate: 1x, 2x, 4x
Aperture Size: 256 MB
Sideband Addressing: supported (disabled)
Fast Write: supported (disabled)
[/agp]

Verwijderd

aantal speerpuntjes:

- zwakke voeding ?
- Defragje /formatje
- 4 X AGP aan ?
- Even checken met normale clock's ?
- FSAA en Anisotropic Filtering ook uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:24:
aantal speerpuntjes:

- zwakke voeding ?
- Defragje /formatje
- 4 X AGP aan ?
- Even checken met normale clock's ?
- FSAA en Anisotropic Filtering ook uit ?
Voeding is een Antec 330Watt e FSAA en Anisotropic laat is ook uit met tweak progie

maar hoe kan dat verschil in game 4 zo erg hoog zijn ik haar dar max 29fps terwijl met 2de (die ene die niet van mij is) pc daar echt 70fps haal

Verwijderd

wtf kom hier met een standaard geklockte ti4400 leadtek al over de 10k en overclocked zowel processor als kaart ver in de 11000/12000 heb je alle mee geladen programma's afgesloten door op ctrl+alt+del te drukken en gooi je mipmapping is uit en je fog renderer in dx8 via rivatuner dat proggie gebruik ik er voor

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:31:
[...]

Voeding is een Antec 330Watt e FSAA en Anisotropic laat is ook uit met tweak progie

maar hoe kan dat verschil in game 4 zo erg hoog zijn ik haar dar max 29fps terwijl met 2de (die ene die niet van mij is) pc daar echt 70fps haal
Dat is de nature/pixelshader test is het niet ? Misshschien kopt er iets niet ivm de pixelshaders. Probeer eens je detonator's te uninstallen en ff een nieuwere beta te pakken ofzo.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
zet je mipmapdetail in direct3d instelling op best prestation... ik haal btw met een duron 800@1000, gf4 ti 4200 128 mb # 4400 zo'n 7300 3dmarks.. dus het is idd een beetje laag. Maar test ook eens games?

Verwijderd

Topicstarter
alles gedaan wat jullie zeiden maar dit is resultaat:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4662943 niet echt perfect maar iets beter.

Maar dit dan??

AGP Rates (Current/Available) N/A / 1x 2x 4x

waar is me 8x ? en waarom N/A ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 01:11:

waar is me 8x ? en waarom N/A ?
Je kaart ondersteunt geen 8x agp. Het je ook gekeken in bijv Nvmax of gewoon de config tab van 3dmark ofzo hoe de agp-rate daar staat ?

edit: Je kaart hoort op 4x agp te lopen, wat ik hier zeg is dat je dat dus ff ergens moet nakijken. Je kunt dit gewoon bij de system info in 3dmark nakijken (of in nvmax ed.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 01:16:
[...]

Je kaart ondersteunt geen 8x agp. Het je ook gekeken in bijv Nvmax of gewoon de config tab van 3dmark ofzo hoe je agp-rate daar taat ?
kan je me dat iets duidelijker uitleggen?

kan het niet aan Windows zelf liggen dat die de dwars zaak is? want haal nu max 60fps met CS en dat moet gewoon veel hoger kunnen dus ik installeer morgen effe Windows 98 SE er op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.