Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom
wees dus zeeeer spaarzaam met de aceton en als het goed is kan je je plexi er gewoon zo op drukken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Alleen ga je hiervan niet van je stokje.
als het gelukt is --> pics
The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.
Use the Search Luke...
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Wat is de mengverhouding? En gebruik je dat plexiglas zaagsel of los je stukjes plexi op?Bart_Banaan schreef op 03 oktober 2002 @ 11:01:
een verhaal waar ik op doel.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
En goedkoper. Ik neem aan dat je toch een klein badje met aceton moet laten vollopen om een stuk plexi erin te doen.Silentpuma schreef op 03 oktober 2002 @ 10:58:
Kitten lijkt me simpeler en veiliger (voor mens en plexiglas)
Iig is het verlijmen met 'acetonlijm' mooier (denk ik). Maar de verhoudingen zou ik graag nog even horen van Bart_Banaan. Hij heeft fraaie dingen gemaakt met deze lijm.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik denk het wel...droupsnoet schreef op 03 oktober 2002 @ 11:25:
waar kun je aceton halen? gewoon bij een dhz zaak?
Ze verkopen het ook bij de drogist onder de naam nagellakremover (handig zo'n zusje
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
Verwijderd
Wat is goedkoper:Reut schreef op 03 oktober 2002 @ 11:24:
Nou, of kitten goedkoper is? Ik denk het niet.
Iig is het verlijmen met 'acetonlijm' mooier (denk ik). Maar de verhoudingen zou ik graag nog even horen van Bart_Banaan. Hij heeft fraaie dingen gemaakt met deze lijm.
- Een badje vol met aceton (puur)
- Een paar kleine kneepjes in de kit-tube
oh...
Jaja, daar kunnen we over discusieren, maar de vraag is eigenlijk:
Wat is mooier?
Jij hebt dus nog nooit aceton gerokenReut schreef op 03 oktober 2002 @ 10:50:
Dus heeft het eigenlijk hetzelfde effect als chloroform
Alleen: DE GROETJES
Jawel hoor, en daarbij ben ik niet van mijn stok gegaan.
Enne, je slaat de plank helemaal raak Plank
Verwijderd
Aceton, als je dit gericht kan toepassen. De gedeeltes die niet gelijmt hoeven worden en toch "zacht gemaakt" zijn door het aceton vervormen misschien lichtelijk.Reut schreef op 03 oktober 2002 @ 11:38:
[...]
Jaja, daar kunnen we over discusieren, maar de vraag is eigenlijk:
Wat is mooier?
Je gebruikt geen badje, maar laat het tussen de naad lopen als je onderdelen tegen elkaar aan zitten. Het is dus niet spleetvullend. Dit kan je wel doen met in aceton opgelost Plexiglas.
Als je moet kiezen tussen kit of aceton(chloroform):
Kit is makkelijker te verwerken, maar lelijk en niet zo sterk.
aceton is wat moeilijker om mee te werken (je moet er handig mee worden), het resultaat is erg goed en de verbinding is net zo sterk als het Plexiglas zelf.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Je kunt het plakband weghalen als je helemaal geen aceton meer ruikt.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Verwijderd
Hoe zit het dan met puurheid? (percentage puur aceton?)Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:10:
aceton ken je ook kopen bij gamma karwie praxis bla bla heb toen is een potje gekocht waar best heel veel inzat om mijn vloer schoon te maken van lijm restenwerkte perfect
Als er niks meer van te zien is dan is het goed genoeg om Plexiglas mee te verwerken.
Als ik moet lijmen neem ik een beetje uit dat buisje en giet dat over in een glazen potje (zo'n modelbouw verf potje, en dan met een modelbouw kwastje opbrengen, en meteen plakken.
Ook gebruik ik weleens een injectie spuitje met gewoon aceton, maar dat druipt bij verticale vlakken, en dan neem ik het kwastje...
O Ja, als het te dun is wat ik overgiet in dat potje, giet ik wat op en schaaltje en dan is het in een minuut ofzo veel dikker, en na een paar minuten echt dik.
Echt uitgehard is het pas na een paar uur op dat schaaltje, dus ik denk dat een lijm verbinding ook minstens een half uur moet harden voordat de lijmtangen/elastiekjes eraf gaan
Verwijderd
zo`n wand van 25 meter breed en 5 meter hoog
Ik denk dat een hoop lui hier wat aan hebben. Misschien is dit wel iets voor in de FAQ?
Via bekenden of familie die in de gezondheidszorg werken..droupsnoet schreef op 03 oktober 2002 @ 12:54:
heel mooi, maar hoe kom je aan een injektiespuit zonder een junk aan te spreken?
Of anders de tandarts/huisarts lief aankijken en vertellen waarvoor je het nodig hebt
Verwijderd
[rml][ CM][ WC] Begoneh met een nieuwe casemod, deel 4[/rml]/
Ja dan weet je er toch wel wat vanaf he?Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:53:
hoe zouden ze dat bij Burgers Zoo hebben gedaan?![]()
zo`n wand van 25 meter breed en 5 meter hooghehe ook naadloos aan elkaar gelijmt
en 30 cm dik
* Demo weet nog goed de eerste keer dat ie dat aquarium zag...
gelijmt met chloroform, gehaald bij de appotheek (no questions asked!)
tip voor lijmen met chloro:
1 lekker gewoon binnen doen, wel ramen open!
2 zorg voor HEEL! erg glad lijmoppervlak (je hoeft niet te polijsten, in tegendeel! maar je kan met chloroform nog geen halve milimeter tussen 2 te lijmen oppervlakken opvullen)
3 gebruik een O.D. (overdosis) chloroform, dit doe je door de te verlijmen delen iets van elkaar te houden en er met een naald chloro tussen te spuiten, laat het nog ff van elkaar zodat de plexy kan oplossen op het lijmoppervlak (er moet wel zoveel chloro tussen dat alle te lijmen oppervlakken 'nat' zijn) en druk het vervolgens licht! aan, en zet er lijmklemmen op. niet vanelkaar halen totdat het helemaal hard is anders krijg je alsnog bellen!
en ik hoop dat ik binnekort ff een digicam ken lenen, dan kan ik me reservoir ff showen
Nou, ik zou het toch maar doen in een goed beluchte ruimte en niet al te zeer met je snuffer boven de aceton hangen. Het is een organisch oplosmiddel en kan bij veelvuldige inademing leiden tot aantasting van de hersenen (denk maar aan het geheugenverlies bij schilders en drukkers).Reut schreef op 03 oktober 2002 @ 10:50:
Dus heeft het eigenlijk hetzelfde effect als chloroform
Bij kortdurende blootstellingen kan je er eventueel een knallende hoofdpijn en/of een ge:irriteerde huid aan overhouden (al naar gelang je gevoeligheid).
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ja, ik denk zelfs dat je die chloroform al helemaal niet mee krijgt. Chloroform heeft verdacht carcinogene eigenschappen. Daar moet heel voorzichtig mee gewerkt worden. Bij mij op het lab zijn alle analyses waar we vroeger chloroform voor gebruikten vervangen door analyses waarbij minder gevaarlijke stoffen worden gebruikt.McFizban schreef op 03 oktober 2002 @ 12:06:
je kunt aceton bij de apotheek halen. (Wel even uitleggen wat je er mee gaat doen, maar dat moet je al helemaal als je naar chloroform vraagt)
Ik zou never nooit met chloroform thuis gaan plakken!
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
carcinogene ??? Wat is dat??Kuuke schreef op 03 oktober 2002 @ 18:44:
[...]
Ja, ik denk zelfs dat je die chloroform al helemaal niet mee krijgt. Chloroform heeft verdacht carcinogene eigenschappen. Daar moet heel voorzichtig mee gewerkt worden. Bij mij op het lab zijn alle analyses waar we vroeger chloroform voor gebruikten vervangen door analyses waarbij minder gevaarlijke stoffen worden gebruikt.
Ik zou never nooit met chloroform thuis gaan plakken!