Info Wireless network

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik ben op zoek naar meer info betreffende wireless network en de daarbij behorende protocollen (802.11b-protocol etc.)
Ik ben bezig met een uitgebreid verslag, maar heb moeite met een goede tabel met alle soorten "wireless network en specificaties en snelheid" .
Ik heb al aardig wat info, maar krijg het niet echt goed in een rijtje, ik gok dat er zo ongeveer 6 soorten zijn waaronder ook bluetooth gerekend kan worden.
Ik wil mijn verslag wel beperkt houden dus mag het alleen iets te maken hebben met pc's em geen gsm tralala :)
Info over producten etc is geen probleem, maar ik kan nergens echt een goede technische site vinden die ook in de protocollen ingaat.( dus op de fysieke laag en de de andere osi layers).
Zou er trouwens ook meer op ISO hierover staan qua layers :?

Verwijderd

kijk eens op http://home.studenten.net...Documentation/80211b.html voor meer info over 802.11b

• Carel
OK, das een uitgebreide lijst iid :)
Wat ik nu dus nog wil is een lijst met alle soorten en frequenties
Met name betreffende bluetooh, gewoon wireless en dect .

Weet iemand trouwens wat het snelste wireless lan is wat er momenteel te krijgen is ?

Verwijderd

wat versta je onder gewoon wireless??

Verwijderd

btw das 54mbit 802.11a en 802.11g

• Carel
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:27:
wat versta je onder gewoon wireless??
Ehm het gewone netwerkprotocol, maar dan gewoon wireless.
Dus gewoon wat je normaal gebruikt met utp, dat draadloos wat dus weer via de AP doorgelinkt wordt naar het normael netwerk( via pci/ip netbui etc) zonder teveel gekloot :)
Bluetooth en alles werken ander qua communicatie.

Trouwens, is 54mbit echt het snelste, ik wist al dat dat er was, maar had eigenlijk wel verw8 dat er wel 200mbit al zou zijn :(

Verwijderd

UHH.. wat is HET gewone netwerk protocol?? ik denk dat je tcp/ip bedoelt, maar dat heeft weinig met het medium te maken... APŽs werken zoals gezegd met 802.11a , b of g.

Verwijderd

ja ik heb wel een leuk stukje daarover, alleen kan ik je die niet geven, je moet daarvoor namelijk een account hebben bij cisco. En dat kan weer alleen als je een cisco opleiding volgt..

• Carel
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:19:
ja ik heb wel een leuk stukje daarover, alleen kan ik je die niet geven, je moet daarvoor namelijk een account hebben bij cisco. En dat kan weer alleen als je een cisco opleiding volgt..
Eeeuh, copy/paste , als jij daar wel bij kan :) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:19:
Vertel me welk stukkie je nodig hebt, en ik c/p het. :)

Verwijderd

www.cisco.com -> products & technologyŽs -> wireless .... vind je ook genoeg.. bij google trouwens ook :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tjah.. zijn ook wat reviews over (reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep) enne.. google? 'k bedoel.. er zijn heeeel veeeel sites vol met reviews, info, basics etc.. lijkt me toch niet zo moeilijk?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ja en die sites vind je makkelijk met google !! :)

• Carel
nigelator schreef op 03 oktober 2002 @ 12:25:
Tjah.. zijn ook wat reviews over (reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest reviews: Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep) enne.. google? 'k bedoel.. er zijn heeeel veeeel sites vol met reviews, info, basics etc.. lijkt me toch niet zo moeilijk?
Jah, maar nergens echt een tabel met alle soorten/protocollen en frequentie bereiken bij elkaar etc, alles staat los van elkaar, ik wil wel zeker weten dat ik niks over het hoofd zie :)

Verwijderd

oke komt ie dan maar....

802.11a - 54Mbit - 5 Ghz
802.11b - 11Mbit - 2,4 Ghz
802.11g - 54Mbit - 2,4 Ghz
Bluetooth - 1Mbit - 2,4 Ghz

Verwijderd

Lees trouwens net dat er ook snellere varianten zijn van bluetooth.. moet je maar effe kijken

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Carel
802.11a - 54Mbit - 5 Ghz
802.11b - 11Mbit - 2,4 Ghz
802.11g - 54Mbit - 2,4 Ghz
Bluetooth 802.11b - 1Mbit - 2,4 Ghz
DECT - 32kbit/sec - 1.88-1.9GHz (kan ook voor netwerken)
GPS - 4800baud - 1575.42mhz (kan je dit meerekenen als netwerk ??)
HomeRF 1.0 - P802.15 - 1-1,6mbit/sec - 2,4ghz
HomeRF 2.0 - P802.15 - 10mbits/sec - 2,4ghz

Nu ga ik van elk onderwerk alle specificaties per (layer) bekijken
Wat is ook alweer de site van de OSI layers, www.iso.com toch, hmmmmz kon niet eens zou gauw die echte specificaties vinden zo groot dat het daar is :)

Hmm ok dan , is dit het enige wat dr is , ik zocht er allemaal weer teveel 8ter, had eigenlijk veel meer verw8 dus

Verwijderd

ja ik kan erbij, weet het password niet uit mijn hoofd en die ligt thuis, als er nog geen oplossing is dan post ik de ctrl c-v thuis (ronde 4 uur)..

Verwijderd

vage dubbelpost sorry |:(

• Carel
K, thx, mail het maar naar mijn mail die bij mijn profile staat of zoek me op via dat mail adres op msn :)
Die info kom mij namelijk zekers wel goed uit :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

GoT is geen groep mensen die kan je aanverven om te gaan zoeken voor jouw verslag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.