• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 14:49
Ik heb dus een md-walkman maar die is btje kapot gegaan ensow. En ik vond het weleens tijd worden voor een nieuwe :) Waar het dus om gaat is een md-walkman speler en geen recorder.

Ik zat eigenlijk te denken aan die Panasonic SJ-MJ88
Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/panasonic_sj_mj_88.jpg

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie andere suggesties voor een spelertje? :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 09:34
Ga naar www.google.com en gij zult vinde
(klinkt mischien stom aangezien je hier al even rondwandeld >:) )

• Drummerboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 21:12
ik heb net een sony mz-n1 gekocht en moet zeggen dat dat ding ook prima is, kost wel wat geld maar je kan op 1 80 min md-tje max 320 minuten muziek zetten

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Drummerboy schreef op 03 oktober 2002 @ 08:00:
ik heb net een sony mz-n1 gekocht en moet zeggen dat dat ding ook prima is, kost wel wat geld maar je kan op 1 80 min md-tje max 320 minuten muziek zetten
320minuten van een afgrijselijke kwaliteit. 160 minuten is realistischer.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Glorix Jim
gfo schreef op 03 oktober 2002 @ 07:50:
Ga naar www.google.com en gij zult vinde
(klinkt mischien stom aangezien je hier al even rondwandeld >:) )
heb ik ook gedaan en heb ook paar dingen gevonden. Maar ik wil JULLIE ervaring weten :)

• Glorix Jim
Drummerboy schreef op 03 oktober 2002 @ 08:00:
erm.. ik zocht een spelertje geen recorder ;) Maar thnx voor de bijdrage :)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Glorix Jim schreef op 03 oktober 2002 @ 11:26:
[...]

erm.. ik zocht een spelertje geen recorder ;) Maar thnx voor de bijdrage :)
Hou er rekening mee dat die Panasonic geen MDLP kan afspelen, die mooie sony (:9~), de MZ-E10, kan dat wel. :D

Tis maar net wat je wilt. ^_^

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

SONY MZ-E10 !!!! Dunnest MD speler op dit moment!!!!

• Exirion
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:30:
we zijn niet doof!!!!!!!!!11

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Exirion schreef op 03 oktober 2002 @ 13:32:
[...]
we zijn niet doof!!!!!!!!!11
En leer eens spellen voordat je gaat schreeuwen....
'Dunnest' ;) (jah, ik weet dat het een typo was :P)

Verwijderd

Goed verhalen gehoord over de sony's
Ook handig is de mogelijkheid van sommige spelers/recorders om ze via USB vol te proppen!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:30:
Waarschijnlijk is hij niet van plan om tot maart volgend jaar te wachten!

Kijk is op www.mdcenter.nl daar staan alle (in nederland leverbare) mdspelers.
Ik denk dat de e909 ook een goede spelers en ik denk ook dat die beter verkrijgbaar is dan die panasonic.

#StopBurningStuff

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:39:
Goed verhalen gehoord over de sony's
Ook handig is de mogelijkheid van sommige spelers/recorders om ze via USB vol te proppen!
Thundercat heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!
Dat wat jij bedoelt heet netMD en dat hebben alleen netMD recorders, de topicstarter heeft het over een speler!

#StopBurningStuff

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:10
die panasonic is wel vet zeg...... :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Glorix Jim
Nou die panasonic kan ik hier gewoon bestellen in NL. En hij's goedkoper dan de E909
En volgens diverse reviews op internet schijnt ie betere geluidskwaliteit te hebben dan de E909.

Verwijderd

Ik zou voor de Sony MZ-E909 kiezen om de volgende redenen:

Kan MDLP afspelen, erg groot voordeel!
8 treble & bass instellingen, dus 64 mogelijkheden (die panasonic heeft slechts 2 bass instellingen)
Een stuk mooier (maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening)

Ik vind dus dat de E909 die paar extra euro's wel waard is :)

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony MD speler/recorder (mz-r90) en ik ben er erg tevreden over. Het geluid is erg goed. Met de standaard oordopjes klinkt het geluid goed, maar met een koptelefoon klinkt het geluid een stuk voller. (zoiets http://www.sony-europe.co...at=18803&prod=1871&loc=eu) Wat ik je probeer te zeggen: de sony MD spelers zijn erg goed :P

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

Tenesmia

First Sergeant

Apple Ipod 10 of 20 gig ... meest ideale speler van dit moment ( de nieuwe dan ) en ja, ik weet dat dit off-topic is, maar ik moest het toch ff kwijt voor je ... ;)

Ad Astra Per Aspera

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Tjah, maar die I-Pod kan alleen maar MP3, en zelf heb ik iets tegen MP3, ook al is de geluiskwaliteit zeker goed genoeg voor 'on-the-road'. Maarja, als I-Pod OGG gaat ondersteunen, dan kan ik iedereen ook die I-Pod aanraden. :D

En die I-Pod is ook al niet de goedkoopste.... ^_^

Verwijderd

Deze natuurlijk...!! Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/a-10_thumb_110.jpg Ok ik vind die Sony MZ-E10 ook mooier maar die sharp heeft 8)

new 2002 MDLP MiniDisc player with the world's first "Mobil 1-bit Digital Amp" and up to 180 hours playback time in LP4 mode. For the first time, Sharp introduces its famous 1-bit Digital Amplifier (used in its high end Auvi hi-fi systems) into MD-DS8, thereby increasing the sound quality during playback

:9~

Verwijderd

Glorix Jim schreef op 03 oktober 2002 @ 00:50:

Ik zat eigenlijk te denken aan die Panasonic SJ-MJ88
[afbeelding]
Deze is vrij oud..... Van het jaar 2000 of zo... Ik zou deze niet kopen (8>

• Glorix Jim
ah ok :)
enne dat mdlp kan me niet zoveel boeien eigenlijk. Mijn recorder ondersteunt dat namelijk niet :) Maar misschien dat ik toch nog wel ga voor die 909

Verwijderd

Kuijpmans schreef op 04 oktober 2002 @ 21:59:
Apple Ipod 10 of 20 gig ... meest ideale speler van dit moment ( de nieuwe dan ) en ja, ik weet dat dit off-topic is, maar ik moest het toch ff kwijt voor je ... ;)
Tjah, ik denk dat ik nu ook een iPod zou kopen, die zijn echt te... :P :9 _/-\o_ Lekker klein en er kan lekker veel muziek op!! Jammergenoeg hadden ze toen ik mn MD speler kocht nog niet zulke mooie mp3 spelertjes... :(

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 15:14
Ik zou in ieder geval voor het merk Sony kiezen omdat deze ook studio MD spelers maken van een (zeer)goede Kwaliteit. Ze hebben ook altijd een stapje voor gelopen met de MD's.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:12
DTC_marijn schreef op 05 oktober 2002 @ 08:56:
Ze hebben ook altijd een stapje voor gelopen met de MD's.
niet meer dus. van wat ik begrijp kun je, indien je een instapmodel neemt, beter een sharp nemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 23:07:
Deze natuurlijk...!! [afbeelding] Ok ik vind die Sony MZ-E10 ook mooier maar die sharp heeft 8)

new 2002 MDLP MiniDisc player with the world's first "Mobil 1-bit Digital Amp" and up to 180 hours playback time in LP4 mode. For the first time, Sharp introduces its famous 1-bit Digital Amplifier (used in its high end Auvi hi-fi systems) into MD-DS8, thereby increasing the sound quality during playback

:9~
Ik denk niet dat deze MiniDisc in Nederland verkocht zal gaan worden, heb nog nooit een Sharp MD speler in Nederland gezien.

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:42:
[...]

Ik denk niet dat deze MiniDisc in Nederland verkocht zal gaan worden, heb nog nooit een Sharp MD speler in Nederland gezien.
Dan kijk jij misschien een beetje scheef. Ik heb wel eens Sharp MD recorders in NL gezien, alleen niet zo vaak, en als ze er waren, dan waren het er niet zoveel. (ok, Sharp heeft er ook niet zo belachelijk veel gemaakt zoals Sony ^_^')

Verwijderd

Ja ik heb ook wel is een Sharp recorder gezien... maar geen players.... zie eigenlijk weinig players in NL... :? ik koop mijn MD in HK O-)

Verwijderd

kies ipv van voor een MD voor een MP3 speler, werkt veel makkelijker, is veel kleiner, is totaal schokvrij enz. enz.

deze heb ik, zeer tevreden mee:
Diva MP3 spelers

koop er een 256 mb compactflasje bij en je hebt zo'n 6 uur muziek op het ding. ik vind het veel lekkerder werken dan een md speler, die ook nog eens stukken groter & duurder zijn

• Glorix Jim
mja maar dan heb ik niets meer aan mijn md-recorder + minidisc's :)
Dus ik koop liever een md-speler..

Verwijderd

Ivion schreef op 05 oktober 2002 @ 20:10:
[...]

Dan kijk jij misschien een beetje scheef. Ik heb wel eens Sharp MD recorders in NL gezien, alleen niet zo vaak, en als ze er waren, dan waren het er niet zoveel. (ok, Sharp heeft er ook niet zo belachelijk veel gemaakt zoals Sony ^_^')
Ik bedoel Sharp MD SPELER (dus niet recorder). Misschien had ik dat iets duidelijker moeten zeggen, de termen worden nogal eens door elkaar gebruikt.
Sharp heeft btw wel een heel aantal MD recorders en spelers gemaakt. Ik kan het weten, heb zelf de meeste specificatie pagina's van www.MDcenter.nl gemaakt :)

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:42:
[...]

ik heb er een gehad van sharp :) paar jaar terug. Maar die is nu kapot :(

Verwijderd

ik mis nog een belangrijk detail eigenlijk. Hoeveel geld is er van je rug te plukken voor een nieuwe player?? dat kan namelijk ook nogal van belang zijn bij je eindoordeel... :+

• Glorix Jim
hehe jah goed punt
zo tussen de 200 en 250 euro eigenlijk

Verwijderd

Misschien kan je ook eens kijken naar de Sony MZ-E501

Afbeeldingslocatie: http://www.mdcenter.nl/produkten/picture/sonymze501.jpg

Voor specificaties: www.MDcenter.nl

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:19:
Misschien kan je ook eens kijken naar de Sony MZ-E501

[afbeelding]

Voor specificaties: www.MDcenter.nl
Mja die specs zijn wel leuk maareh.. concrete ervaringen? :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 08:25
wat mij altijd opvalt is dat de sony's veeeeel langer met hun batterijen doen. lijkt me ook heel belangrijk..

mijn elcheapo sharp doet t maar een uurtje of 8-10

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:57

Aidix

Geluidspietlut

Haha nou dat lijkt vaak maar zo sharkzor, sony geeft tijden op die nogal 'ruim' genomen zijn, en daarnaast gaan ze er vanuit dat je er een externe batterypack aanhangt. Ja dan kom je wel aan 50 uur in LP4....

De Sharp ST700 player doet trouwens 155 hours battery playtime in LP4. (accu + 1 alkaline) en is daarmee de langst spelende MD speler ooit.

Dus laat je niet naaien door die gasten.

Bijvoorbeeld : advertentie zegt "56 hour battery life"

Wat blijkt, dat is alleen met een alkaline in LP4

Als je je gewone accu gebruikt die erbij zit in SP dan kom je volgens het boekje tot 15 uur en in depraktijk haal je die niet eens.

Wat is er trouwens mis met eens in de 2 dagen je batterij opladen, luister jij altijd 56 uur nonstop?

Verwijderd

Aidix, waarom heb je zo'n hekel aan Sony?? Heb ook een ander topic over MD's gelezen waarin jij constant Sony de grond in aan het schoppen bent en Sharp de hemel in aan het prijzen....
De Sharp ST700 player doet trouwens 155 hours battery playtime in LP4. (accu + 1 alkaline) en is daarmee de langst spelende MD speler ooit.
Niet helemaal correct... De Panasonic SJ-MJ95 doet het langst met zijn batterijen (max 210 uur!) http://www.minidisct.com/products/pana_sjmj95.html

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Nou dat zal ik je eens vertellen... normaal kakelt iedereen positief over sony, terwijl de meesten 0,0 ervaring hebben met andere merken. Ik heb al een paar jaar ervaring met beide, en ik vind sony duidelijk de minste. Dus mag ik het in mijn eentje even opnemen tegen een meerderheid van pro-sony posters.

Overigens vertel ik gewoon over mijn ervaringen en duidelijke verschillen tussen units onderling, als jij dat opmerkt als 'de grond in boren' dan geeft dat al aan dat sony meestal in het nadeel is bij zo'n vergelijking. Denk ervan wat je wilt, maar het is toch interessant om dingen van meerdere punten te bekijken behalve het gebruikelijke "is cool" of wat dan ook. Bij een test in de consumentengids kwam Sharp ook als beste MD speler uit de bus trouwens :) Dat mensen die een beetje verstand hebben van audio en het goed vergelijken voor sharp gaan is echt geen onzin.

Die Panasonic van jou, ok die heeft meer playtime maar ik hoop dat je ook nog iets wilt horen van je muziek en dat zal je met Headhone output: 3.0 mW + 3.0 mW niet echt gaan lukken. Geef mij maar 2x10mw.
Stroom proberen te besparen is leuk, maar op het moment dat ze van je geluid gaan snoepen dan gaan ze echt te ver natuurlijk.

Verwijderd

sony mz-n707 hier

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:55:
maar met een koptelefoon klinkt het geluid een stuk voller. (zoiets http://www.sony-europe.co...at=18803&prod=1871&loc=eu) Wat ik je probeer te zeggen: de sony MD spelers zijn erg goed :P
waar koop je die?!
die wil k ook wel hebben!!!

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als het behalve vol ook helder moet klinken dan ga je deze halen :

http://www.sony-europe.co...at=20451&prod=2585&loc=eu

Die andere streetstyle dingen hebben heel weinig hoge tonen (om oude omaatjes in de trein niet tot last te zijn) maar deze is echt perfect, het geluid is net zo zuiver als een dichte koptelefoon van een euro of 50 en kan erg hard. Hij is ook opvouwbaar.
Hij is wel vrij duur, ruim 100 gulden kosste hij toen ik hem kocht.
Ik heb ze alletwee, zo'n gewone (MDR-G62 geloof ik) en die dure MDR-G82 en het verschil is als dag en nacht, qua geluid.

Jullie zien, ik kan ook wel positief zijn over sony ;)

Wat trouwens ook wel belangrijk is is dat hij erg duurzaam is en de oorschelpen niet 'vergaan' of scheuren na een tijdje omdat ze van een soort geweven stof zijn ipv die gewone schuim dingen

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

En hier komt ie dan :

Beste merk ter wereld wat betreft prijs/kwaliteit : AIWA :)
Altijd goed en geen rare zooi als geen gekopieerde dingen lezen en het zijn Sony onderdelen plus spul van bedrijven die Sony heeft opgekocht :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

In oktober staat er weer een test in de consumentengids. Daarin werd de MD-MT190 van Sharp getest t.o.v. de MZ-N505, MZ-N707 en MZ-N1 van Sony. De Sharp wint en wel hierom: NetMD maakt de Sony's duurder waardoor de Sharp de "beste koop" is. Naar NetMD wordt verder niet gekeken. Wordt afgedaan als een "leuke" mogelijkheid. De MZ-R501 of MZ-R909 worden niet getest.
Zo kan een Sharp wel winnen ja.
By the way: Sjoert heeft zelf een Sharp, dus hij hoort niet bij die personen die alleen maar Sony spullen hebben.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja en dan te bedenken dat de Sharp mt190 een budgetmodel is, dus hoe ga je die anders vergelijken met een 909 ????
Niet dat hij dan zou verliezen overigens, qua geluid is het een sterke serie.

Maar ik refereerde naar een al wat oudere test.

Ga op minidisct.com maar eens neuzen tussen de reviews waarin mensen zowel een sony als een sharp hebben gehad,

Ik zal even de sony en sharp MD player reviews doorlopen en ALLE opmerkingen die betrekking hebben op directe vergelijkingen tussen sony en sharp hieronder posten voor jullie. Er staan ruim 3x zoveel reviews van Sony omdat sony nou eenmaal het overgrote deel van de MD markt inhanden heeft.
Desondanks zijn van de 7 opmerkingen er 5 in het nadeel van Sony. Het was een aardige leesklus maar dat had ik er wel even voor over.

Sharp ST-56
As a guy with a significant Sony-bias, I was not prepared to covet this little player as much as a do.
4) A three-level bass boost and a sound that, I must admit, does seem louder and brighter (perhaps a bit too bright) when compared to my Sonys.

Sharp st-66
I found that ST66 has the advantage over other portables in sound output, bass, and most importantly, design.
I found the sound output is just about the same level as my 722, which is very satisfactory (I own Sony R70 and R90, and I am very disappointed in their sound output).

Sharp st770
I wanted the smallest and highest quality MD player, and after much time, I decided to buy a Sharp, not Sony because I have had two players of this brand and I wasn't be satisfied of the sound quality. So, it was Sharp MD-ST770!
line out is LOUD for earphones and for speakers, incredible! With my Sony SRS-Z500, it is total harmony! I don't obtained that with my old MZ-E90.

Sony MZ-E60
when I brought this I was currently using a recordable sharp MD player. The difference in sound quality on the sony was amazing, much more crisp and vocals sounded great.

mz-e75
...the 8 step EQ is killer, it makes it sound much better than sharps. i really liked the bass on the sharp, but with the EQ, it doesn't matter anymore.

sony mz-e900
On the positives the E900 is small, light,durable and has a damn good battery length. But if sound quality is your major factor i suggest you should turn to the Sharp ST77, which i have currently purchased and sold my E900 to my friend

sony mz-e900
sund doesn't seem to cut the mustard for the accompanying price tag, lacking some of the bassyness of some the old SHARP players, and the kind of volume power I would expect from a SONY unit.

Verwijderd

Weet ik, maar dit is misschien wel weer een leuk nieuwtje voor de mensen die het niet weten. Het is trouwens een test van allerlei portable audio, dus ook mp3-walkmans, cassette en CD.
Leuke conclusie: MD's zijn het beste geschikt om op je stereo thuis aan te sluiten! (t.o.v. Mp3, CD, cassette-walkmans). Zo, steek die maar in je zak! ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:33:
Naar NetMD wordt verder niet gekeken. Wordt afgedaan als een "leuke" mogelijkheid.
Wat een bullshit zeg. HET grote nadeel van minidisc was juist dat je 1-op-1 moest opnemen, dus als je 's wat muziek wilt meenemen ben je uren bezig. NetMD maakt minidisc eindelijk weer concurrerend tov mp3 spelers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ja, dat weet ik, maar zo denkt de consumentenbond over NetMD. Ikzelf heb een MZ-N1 en kan niet meer zonder NetMD

Verwijderd

Ik heb idd een Sharp (een oudje, Sharp MD-SR70). Daar ben eigenlijk helemaal niet erg tevreden mee, ik heb nog steeds spijt dat ik toen niet de Sony MZ-R70 heb gekocht (toen ik m kocht wist ik nog helemaal niks van MD). Mijn broertje heeft een Sony MZ-R700 die kan trouwens minstens zo veel geluid produceren als mijn Sharp!! Mijn volgend MD wordt waarschijnlijk ook een Sony (ik denk dat het de Sony MZ-N10 gaat worden :9~ )

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat voor het geluid dat uit de hoofdtelefoon uitgang komt je niet alleen moet kijken naar het aantal mW, maar ook naar de weerstand van de uitgang. Misschien kan iemand daar iets meer over vertellen...

Dan nog even iets over hoofdtelefoons: ik heb pas geleden een nieuwe hoofdtelefoon gekocht, de Sony ED238. Hier ben ik heel erg tevreden mee, de bass klikt zo veel beter dan bij mijn oude hoofdtelefoons.

Als laatste de consumentenbond. Samen met MDfreak heb ik een brief opgesteld met dingen die wij graag anders hadden gezien in de test die zij uitgevoerd hebben. Ik hoop dat we daar nog een reactie op krijgen.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb zelf nu ook NetMD en het is wel verrekte handig als je snel nog wat op wilt nemen.
Als de uitwerking wat beter was dan zou het uber-vet zijn maar ik heb nu vaak een beetje een tweestrijd of ik het niet toch in realtime SP zal opnemen (aangezien ik in de auto geen MDLP heb).
Voor op mijn werk is het wel lekker handig. Met een beetje 'tweaken' aan de functionaliteit kan NetMD superhandig maken... maar ik vind MP3 nog steeds geen concurrentie voor MD, omdat je voor MP3 altijd een pc nodig hebt. MD is een puur audio formaat met losstaande spelers EN recorders die allemaal van topkwaliteit zijn.

MP3 is zonder de bijhorende PC om de CDRz te branden kreupel.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat kan ik je wel vertellen sjoert, een uitgangsvermogen wordt gemeten in een bepaald vermogen bij zus en zoveel Ohm.

Dus met een koptelefoon van 32 ohm een uitgangsvermogen van 5mw is hetzelfde als 2x10mw bij 16 ohm.

Als de koptelefoon de halve impedantie heeft kan de versterker het dubbele vermogen leveren.

Let hier goed op als je specificaties leest! Sharp geeft vaak alles bij 32 ohm en sony alles bij 16 ohm.
Ze zullen dus beide 2x5mw in de tech specs hebben staan, maar bij sharp is dit wel het gelijk aan 2x10mw bij 16 ohm. De MT200 heeft geloof ik zelfs 2x15mw@16 ohm.

Kortom omrekenen naar dezelfde impedantie, dan pas kan je vergelijken.

Verwijderd

Ik neem alles met NetMD in SP op (ja ok LP2 kwaliteit), maar dus ook omdat al mijn andere apparatuur geen MDLP heeft. Vaak maak ik eerst wel even testopnames in LP2 die ik dan al een keer luister in de trein. Als het dan bevalt check ik ze weer in en dan in SP uit zodat ik het ook thuis op mijn deck kan luisteren. De files zijn dan toch al geconverteerd, dus dat scheelt tijd.
Blijkt het ook muziek te zijn die mijn broertje bevalt, dan check ik ze nogmaals in SP uit.

Verwijderd

ik ben zelf ook niet echt een voorstander van sony md spelers, ik vind sharp veeeeeeel beter klinken, de bass is ook stukken beter en ze zijn gewoon beter!! ZO
en Aidix, je bunt nu niet de enige ;)

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aidix schreef op 08 oktober 2002 @ 22:26:
... maar ik vind MP3 nog steeds geen concurrentie voor MD, omdat je voor MP3 altijd een pc nodig hebt. MD is een puur audio formaat met losstaande spelers EN recorders die allemaal van topkwaliteit zijn.

MP3 is zonder de bijhorende PC om de CDRz te branden kreupel.
Niet waar :)

Met sommige (ja ok sommige betekent niet allemaal maar MD players kunnen ook niet allemaal recorden ;) ) mp3 players kan je ook je mp3'tjes recorden van de stereo bijvoorbeeld :D

Maar ik ben het er wel mee eens dat MD wel erg handig is en handiger dan MP3 of iets dergelijks.

P.S. : Wanneer kunnen we ook data op MD'tjes pluren ?? Zou graag de MD de CD willen zien vervangen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Mag ik dan even jullie reactie op deze stelling:
Sharp maakt hele goeie budget MD-walkmans voor mensen met de kleinere beurs. Wil je het kleinst, langste speelduur, kortom alles erop en eraan, dan moet je bij Sony zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Aidix schreef op 08 oktober 2002 @ 22:26:
maar ik vind MP3 nog steeds geen concurrentie voor MD, omdat je voor MP3 altijd een pc nodig hebt.
Koop een 20GB iPod en voila :P

Verwijderd

Exirion schreef op 08 oktober 2002 @ 22:42:
[...]

Koop een 20GB iPod en voila :P
Dus nog altijd een een PC nodig om hem vol te zetten of ben ik nu blond? Volledig los van een PC raak je met mp3 toch nooit?

Verwijderd

Ik hoor vaak mensen zeggen dat Sony beste is... Ik heb niks tegen Sony.. Gebruik nu zelf R-90 alleen voor opnemen... Heb 2 jaar geleden een player gekocht.. (ja wordt tijd voor een nieuwe koop volgend jaar ofzo :9 ). Ik had keuze een Sony E-700 geloof ik of een Onkyo (clone van Sharp) zelf vond ik sony TOEN ook beter en mooier.. Verkoper bleef maar zeggen dat die Onkyo beter geluid heeft iets dat ie onkyo 24bits had en sony maar 16 blabla en dat je MD niet koopt voor uiterlijk...hij zit toch in je zak 8)7 na het testen bleek geluid ook beter dan die sony!!! En helemaal als je goeie oordoppen gebruikt... Dus Sony hoeft niet altijd beter te zijn....

Verwijderd

mensen denken dat sony de beste is, omdat het de bekendste is

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:41:
Mag ik dan even jullie reactie op deze stelling:
Sharp maakt hele goeie budget MD-walkmans voor mensen met de kleinere beurs. Wil je het kleinst, langste speelduur, kortom alles erop en eraan, dan moet je bij Sony zijn.
Ook hier ben ik het niet mee eens, sharp heeft net als sony een modellenlijn die bestaat uit budgetmodellen (in diverse varianten) en topmodellen.

Wat betreft 'kleinste model' en batterijduur is het altijd een continue wisseling van de wacht, zowel aiwa, sony, sharp als panasonic maken op bepaalde momenten aanspraak op deze titel. Het hangt er alleen maar vanaf wie er als laatst het model heeft uitgebracht.

Gaan we even naar de features kijken dan zie je het volgende:

-sharp heeft in elk model een zware versterker.
-sony heeft in elk model een lichte versterker

Of je nu een goedkope of dure sharp/sony koopt, er komt altijd even veel/weinig geluid uit.

Qua geluidsaanpassing hebben we het volgende:

budget sony: 2 standen mega bass
dure sony: 8standen treble/bass
budget sharp: 3 standen bass
dure sharp: 3x bass plus dolby system (sound processor met studio/live/dome standen reverb ofzo)

Sharp heeft dus het duurste/meest geavanceerde DSP systeem, alleen kan je niet alles variabel bijstellen.

Alleen verkoopt sharp nedeland blijkbaar liever alleen de budget spelers in NL ofzo, dus ik denk dat dat een vertekend beeld geeft.

De nieuwste modellen even vergelijken is misschien nog wel het leukst:

Sharp MD-DS8 md speler met swerelds eerste 1bit digitale versterker in portable apparatuur en 100% kanaalscheiding. Dit is echte high end kwaliteit. 2x10mw@16ohm amp en dolby DSP zoals gewoonlijk

Sony MZ-E10 swerelds platste MD speler. batterij is ingebouwd, kan geen normale koptelefoonplug in het apparaat zelf (alleen in de afstandbediening). Sony heeft nu ook een reverb processor in deze met studio/club/dancehall instellingen. Echter er komt nog steeds 2x5mw uit, helaas gemiste kans.

Dus het onloopt elkaar niet veel qua 'features' ze hebben alletwee altijd wel wat byzonders, alleen maakt sharp zich meer druk over geluidskwaliteit en sony meer over features (pitch control??), en marketingpraat.

Het staat natuurlijk interessant om met Honda achtige typeaanduidingen te komen als 'type R' en 'type S' op je MD spelers, maar meer dan een hoop flauwekul is het natuurlijk niet. Iedere fabrikant verbetert continu zijn atrac dsp alleen sony moet dat met veel bombarie aankondigen iedere keer, in de hoop dat kopers erin trappen.

De rest van de merken zoals panasonic en aiwa lopen qua nieuwe ontwikkelingen continu achter de feiten (lees: sony en sharp) aan en hebben nooit iets 'echt' nieuws te melden. Logisch want er wordt veel 'oem' gedraaid, Sharp maakt voor Kenwood bijvoorbeeld en Aiwa is volgestouwd met Sony.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

nero355 schreef op 08 oktober 2002 @ 22:38:
[...]

Niet waar :)

Met sommige (ja ok sommige betekent niet allemaal maar MD players kunnen ook niet allemaal recorden ;) ) mp3 players kan je ook je mp3'tjes recorden van de stereo bijvoorbeeld :D
Dat zijn dus a: die harddisk spelers van een bsociaal hoog bedrag en a: die solid state spelertjes die met maximaal 128kbit op kunnen nemen. Ik moet de eerste CDRW/MP3 burner combo nog zien verschijnen.
Het kenmerk van een md SPELER is inderdaad dat ie niet kan recorden ;)
Maar ik ben het er wel mee eens dat MD wel erg handig is en handiger dan MP3 of iets dergelijks.

P.S. : Wanneer kunnen we ook data op MD'tjes pluren ?? Zou graag de MD de CD willen zien vervangen :)
Dat kan allang alleen is MD-Data een losse standaard, er past inmiddels ongeveer 600 MB op een soort highdensity minidisc maar daar kan je dus geen muziek op zetten en dit systeem is alleen in japan in gebruik.
Dus helaas voor ons hebben we daar niets aan.

• Glorix Jim
Dus Aidix.. wat zou jij mij aanraden (als topicstarter)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik zou je een Sharp IM MT190 aanraden, die is qua geluid beter (krachtiger) dan die kleine spelertjes en nog goedkoper ook. (rond de 190euro ofzo) bovendien kan je ermee opnemen, ook in MDLP.

Het enige dat je opschiet met een player is dat ze iets kleiner zijn, voor het geluid hoef je het niet te doen.

Als je meer geld te besteden hebt dan strikt noodzakelijk ;) dan kan je eens gaan shoppen voor een player, ga eens naar een grote zaak en probeer er een paar uit. Kies die jou het best bevalt. Jij moet er mee rondlopen, niet ik :)
Ik persoonlijk zou een Sharp player halen of importeren als SHarp NL ze niet levert, maarja ik ben jou niet.

Verwijderd

Aidix schreef op 09 oktober 2002 @ 01:42:
[...]

Ook hier ben ik het niet mee eens, sharp heeft net als sony een modellenlijn die bestaat uit budgetmodellen (in diverse varianten) en topmodellen.
Ik bedoelde daar eigenlijk mee in Nederland. In Nederland heeft Sharp maar 3 modellen, de MD-MT180, 190 en 200. Dit kan ik nu niet echt topmodellen noemen. Verder heeft Panasonic maar 1 speler en 1 recorder, die topmodellen in ieder geval niet. Met Aiwa is het zelfs nog erger. Die leveren in Nederland helemaal geen MD's meer. En oh ja, JVC heeft 1 recorder en 2 spelers. Wat dat betreft heeft Sony vooral duurdere modellen en verreweg de meeste

Verwijderd

Als je echt een MD SPELER wil zou ik de Sony MZ-E501 of E909 kopen, die zijn in ieder geval in Nederland leverbaar. Ik zou geen MD importeren (dit moet dan uit Amerika of Japan), als je MD kapot gaat moet je op eigen kosten je MiniDisc terugsturen. Je bent deze dan ook zeker een hele tijd kwijt.

Als ik jou was zou ik echter een NetMD kopen. Deze kosten niet heel veel meer, maar je hebt dan wel een MD die licht genoeg is (naar mijn mening) en heb je de voordelen van NetMD en MDLP.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het is natuurlijk een beetje oorzaak>gevolg verhaal dat er in NL bijna alleen maar Sony wordt verkocht.

Ten eerste had zowat geen 1 winkel een andere MD speler dan Sony in zijn assortiment tot voor kort, en ten tweede is de consument gewoon helemaal gebrainwashed dat Sony de beste is qua MD (omdat je overal alleen sony ziet).

Dus op het moment dat je andere modellen naast Sony gaat voeren dan raak je die bijna niet kwijt, dus is het voor de importeur niet de moeite om ze uit te brengen. Alleen Sharp doet nog een b'tje mee met de 180 en 190, omdat die leuke budgetmodellen zijn en vrij aardig verkocht worden. Nu de MT866 eruit is (SP only speler) brengt sharp volgens mij geen nieuwe high-end md spelers/recorders meet naar nederland.
Als je langs een mediamarkt gaat vind je misschien nog een MT866 in de aanbiedingen bak, naast een enorme berg 190's waar ze nu mee aan het stunten zijn.

Verwijderd

Ik vind het ook erg jammer dat er zo weinig MD's van andere merken dan Sony in Nederland te krijgen zijn. Goede concurrentie zorgt voor lagere prijzen en betere producten. Maar goed, de enige die je de schuld kan geven zijn de bedrijven Sharp en Panasonic zelf. Sharp heeft bijvoorbeeld nog nooit geprobeert MD Spelers in Nederland uit te brengen. Ook hebben ze hun NetMD niet uitgebracht in Nederland. Ook Panasonic heeft zijn NetMD niet uitgebracht in Nederland.

Nog even iets over de NetMD van Sharp (de IM-MT899). Als die al uit zou komen zou die, naar mijn mening, toch niet kunnen concurreren met de Sony MZ-N1. Sharp heeft om een of andere reden de USB poort niet mooi in het apparaat kunnen verwerken, waardoor er een soort knobbel op zit (dit maakt m een stuk groter). Ook haalt de Sharp maar de helft van de download snelheid van de Sony. Ik hoop dat Sharp volgend jaar toch nog met een goede NetMD komt, als ze dit niet doen zie ik een heel sombere toekomst voor Sharp.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Nederland is zowiezo 'a lost cause', of je iets nou wel uitbrengt of niet maakt eigenlijk niet uit. Verkopen doet het toch niet.

Je hoeft echt geen sombere toekomst te zien voor sharp, in japan zijn ze nog steeds een hele grote speler qua MD, en de aziatische markt is ook eigenlijk de enige die er echt toe doet.
Dat ie alleen door die USB aansluiting (met fraaie 3kleuren led) en halve download snelheid niet zou kunnen concurreren is ook nogal vergezocht, heb je het apparaat wel eens verder bekeken? De MT877, het model ervoor, had nog een WhatHifi award gekregen, dat kunnen we van de N1/909/etc niet zeggen. Kwalitatief gezien is het nog steeds de beste MD recorder die er te koop is, en verkopen doet ie dan ook echt wel.

Verwijderd

Aidix schreef op 09 oktober 2002 @ 22:00:
Nederland is zowiezo 'a lost cause', of je iets nou wel uitbrengt of niet maakt eigenlijk niet uit. Verkopen doet het toch niet.
Precies.... net als mobiele telefoons en andere gadgets... NLers kopen het toch niet.... komt weer volgens mij door die veel eisende NLers het moet weer goedkoop mooi en goed zijn... dan kopen ze toch weer een mp3 speler omdat mp3 gratiz is en cds voor md niet... |:( 8)7

• Donde
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:46:
[...]

Precies.... net als mobiele telefoons en andere gadgets... NLers kopen het toch niet.... komt weer volgens mij door die veel eisende NLers het moet weer goedkoop mooi en goed zijn... dan kopen ze toch weer een mp3 speler omdat mp3 gratiz is en cds voor md niet... |:( 8)7
Tjah wat wil je anders...we leven in NL 8)7
Of wachten weer tot QueensDay :O

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Pagina: 1