Win98 / ME / 2k?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
welke moet ik nemen? Ik ben vanplan om te internetten en werkstukken te typen. Dus veel extra;s heb ik niet nodig. Ik ben niet echt een gamer. Ik houd van tweakeren en typen :)

Win98SE - Oud maar goed
Win ME - Aftreksel van 98SE maar dan slecht
Win 2k - Goed alleen de brander ondersteuning?

mijn voorkeur gaat uit naar Win2k maar wat adviseren jullie

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
w2k natuurlijk, is veel stabieler, maar wat is precies 'geen brander ondersteuning :? ' , cd writers werken prima onder w2k...

A wise man's life is based around fuck you

• Maximus
nou ik heb een Philips CDRW Series 1200 met Easy CD Creator 5. Werkt dit ook onder Windows2000?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:33:
nou ik heb een Philips CDRW Series 1200 met Easy CD Creator 5. Werkt dit ook onder Windows2000?
lijkt me geen probleem, versie 5 is vrij nieuw, check anders de site van de fabrikant die kunnen je zo uitsluitsel geven

Nero 5.5 werkt sowieso wel

A wise man's life is based around fuck you

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
99% kans dat hij werkt :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 20:23
ik zou zeker windows 2000 nemen, je brander zal vast wel werken, mijn prehistorische philips 3610 (die ik niet meer gebruik) heeft altijd prima gewerkt onder w2k. Wel met nero maar easy cd creater zal ook wel werken.

• Maximus
Sorry van dit maar een edit werd wat onduidelijk

Ik heb Windows ME er vanavond afgegooid. Toen geformatteerd en toen Windows 98SE proberen te installeren. Echter dit wilde niet want hij kon MGRMG.DLL niet vinden en dus niet installeren. Toen zat de installer ook vast.

Wederom geformatteerd en toen Windows 98 installeren dat wilde wel alleen als ik dan deze computer wilde openen crashde de gehele kernel. Dus een BSOD - Kernel has crashed.

En nu twijfel ik dus tussen ME en 2000. ME heeft het 2 jaar uitgehouden bij mij. Ik installeer alles als ik de computer weer klaar maak en als ik anders iets extra's nodig ben. Maar dat is bijna nooit. En anders dus Windows 2000 Professional Nederlands.

Verwijderd

Als je die keuze hebt zou ik voor win2k gaan, die is over het algemeen stabieler, en je hebt er ook geen brander problemen mee hoor, ik heb een andere brander, maar easy cd creator 5 werkt er net als onder win me prima onder hoor.

• Maximus
vorige keer probeerde ik Windows 2000 te installeren en toen kon hij bepaalde bestanden niet van de CD af plukken. Dit kon toen ook niet bij mijn bootable Windows XP Prof CD.

Verwijderd

M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:41:
vorige keer probeerde ik Windows 2000 te installeren en toen kon hij bepaalde bestanden niet van de CD af plukken. Dit kon toen ook niet bij mijn bootable Windows XP Prof CD.
Had je dit probleem alleen met win 2k? Of ook met andere os'en? Okeej niet goed gelezen, dit had je ook met andere ossen dus, het zou er ook ana kunnen liggen dat je pc niet al te stabiel is, had je veel problemen met blauwe schermen en dergelijke voordat je je laatste os eraf gooide?

• Maximus
-[Hier stond iets doms]-

Toen ik windowsME net afsloot kreeg ik 6 BSOD-s achter elkaar :Z :X
en als WinME volledig gestart was kreeg ik ook 1 BSOD. Maar voor WinME nooit problemen gehad met BSOD-s

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Win ME wou ik geen aftreksel van 98 noemen maar een alpha voor 2000, als je geluk hebt doet ie het op je systeem, behoor je tot de grotere groep waar die niet werkt pech :) maar ik was zowiezo voor 2000 gegaan

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 15:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Erhm is winxp geen optie?
Ik heb zelf win xp pro en werkt perfect.
En als je geen gamer bent kan het ook, want alleen oude windows spellen werken niet lekker onder winxp, maar verder helemaal geen problemen mee.
Win98se was ik ook erg tevreden over, alleen mist die geheugenbeheer, iets wat win 2k en xp wel hebben.

Maar als winxp geen optie is zou ik win98se doen. Was ik erg tevreden over.
Win Me is echt bagger, alleen maar gezeik mee. En win2k wilde ook al niks doen op me vorige pc en winxp werkte daar wel op.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Tsja het grote verschil tussen win 2k en win me zit hem natuurlijk in het feit dat Winme gebaseerd is op win 95/98 en en win 2k en xp op Win nt, welke van oorsprong als server gebaseerd is en dus stabieler zou moeten zijn. Tsja ik neem aan de je je win 2k/xp cd's legaal hebt? Want er zitten nogal wat verrote iso's op het net

• Maximus
Win2k en XP zijn minder legaal :X :Z
maar WinXP ondersteund Easy CD Creator niet.

Verwijderd

Win xp ondersteund easy cd creator prima, moet je ff op de site van roxio kijken, daar staat precies uiteglegd heo je hem wekrend krijgt, het is zelfs mij gelukt ;) Draait hier prima namelijk. Tsja wat w2k en winxp betreft, kan het aan het feit liggen dat het niet allemaal zo goed gekopieerd is, maar ja meestal si eht dat niet. En je systeem was ook niet al te stabiel begreep ik? Heb je al eens geprobeerd om memtest te draaien? Om te kijken of je intern geheugen wat minder werkt? Dat was bij bij mijn vorige pc namelijk het probleem....

• Maximus
ok naja ik ga morgen wel aan de gang met Windows 2000 die lijkt me wel strak :) en als die niet werkt pleur ik Windows XP er wel op. En als dat niet werkt :? Dan maar Linux leren :P

• Maximus
extra vraagje, als ik alleen maar in windows ga werken kan ik dan niet beter een NTFS partitie aanmaken voor Windows 2000 en de D:\ hardeschijf FAT-32 houden voor de MP3-tjes?

Verwijderd

Win2000, perfecte OS, ik gebruik hem ook, stabiel en snel.

Verwijderd

Tsja mij lijkt het dat je beter je beide schijven dezelfde partitie kan laten zijn dus oftewel ntfs of fat 32 en niet verschillend.

• Maximus
maar kan ik dan niet beter eerst Win2k installeren op een NTFS partitie en dan de inhoud van D:\ naar C:\ transporteren en dan D:\ formatteren als NFTS partitie?

Verwijderd

Je geeft zelf al aan dat Windows 98(SE) oud maar goed is, in jouw situatie zou ik persoonlijk het daar bij houden ;)

Windows 2000 voegt geen enkele extra mogelijk heden toe aan je
systeem (o.i.d.) 8)7

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke Windows op mijn systeem?

Verder heb je wel redelijk wat vragen die met de search of alternatieve search zijn op te lossen :).

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 15:30
---edit-----
eerst f5-en 8)7

• Maximus
Compubiter schreef op 02 oktober 2002 @ 21:00:
Welke Windows op mijn systeem?

Verder heb je wel redelijk wat vragen die met de search of alternatieve search zijn op te lossen :).
fijn maar die faq heb ik niets aan :) en searchen heb ik al gedaan.

• Novah
  • Laatst online: 16-09 19:26
Waarom zou je voor 2k gaan als er XP is. XP is zowat 2k, alleen dan sterk verbeterd.
Ff installen, ff die teletubbie mode uit en win2k style instellen en je bent klaar.

Alles wat nu word gemaakt word volledig geconcentreerd op XP, software en games natuurlijk maar die speel je nooit. Je moet natuurlijk maar zelf weten wat je wil maar ik zou voor geen goud terugwillen naar 2k, maar das mijn mening, ik denk dat de meeste er wel zo over zullen denken maar het blijft een kwestie van smaak en vertrouwen. Veel mensen die XP kut vinden maar wel 2k draaien, beetje vreemd inderdaad maar joost mag het weten waarom mensen gewoon een verkeerde indruk van XP hebben.

Het is alleen maar een hint, alles wat je wil doen zal er perfect op draaien en XP is 32% sneller ten opzichte van de andere Windows versies, is een quote van Microsoft site, niet van mij.

Ik hoop dat je er mee verder komt, vond het alleen vreemd dat XP er niet bijstond :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik draaide voorheen Win2K... Nu gewoon XP SP1. XP is beter dan 2K wat gamen betreft... Vooral Halflife/CS heeft voordeel. Win98 is mijn 2e keus.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Maximus
hmm XP zonder teletubbie style is ook er prettig. En dan gewoon terug naar windows standaart. hmm.... misschien doe ik dat wel...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 21:07:
fijn maar die faq heb ik niets aan :) en searchen heb ik al gedaan.
Waarom heb je niets aan die FAQ?
Philips CDRW 1200 drivers
Zoeken met de alternatieve search naar "philips 1200 win2k"
M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:48:
Win2k en XP zijn minder legaal :X :Z
maar WinXP ondersteund Easy CD Creator niet.
WinXP met Roxio Easy CD Creator
Zoeken met de alternatieve search naar "XP Roxio"
www.roxio.com
Hier staat een patch.
M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:52:
extra vraagje, als ik alleen maar in windows ga werken kan ik dan niet beter een NTFS partitie aanmaken voor Windows 2000 en de D:\ hardeschijf FAT-32 houden voor de MP3-tjes?
NTFS of FAT32?
win2k fat32 of ntfs
Zoeken met de alternatieve search naar "ntfs fat32"
M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:55:
maar kan ik dan niet beter eerst Win2k installeren op een NTFS partitie en dan de inhoud van D:\ naar C:\ transporteren en dan D:\ formatteren als NFTS partitie?
FAT32 -> NTFS converteren
FAT32 -> NTFS converteren
Zoeken met de alternatieve search naar "ntfs converteren"

Verder nog vragen? Waren allemaal 'first-time-hits' trouwens :).

• Novah
  • Laatst online: 16-09 19:26
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sonaronline/winxp.jpg

Ik in mijn verveling heb even screeny gemaakt over XP in Win2k mode.
Het is trouwens beter om gewoon in FAT32 te werken, het is stukke sneller.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie Compubiter, e.e.a. is wel te vinden lijkt me zo ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.