Toon posts:

win2k fat32 of ntfs

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik het beste kiezen. ik heb nu een partitie van 4 gig voor windows 16 gig voor games etc en er KOMT nog een 80 gig IBm in.

ik wil wel nog spelletjes kunnen spelen en kunnen programmeren in delphi5 en dat die proggels ook op win 98 werken

Verwijderd

Kan ik btw mijn FAT32 partities, converten naar NTFS? Zonder dat ik data kwijt raak?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Nou, als je de partities in win98 wil kunnen gebruiken MOET je wel fat32 nemen. NTFS kan niet gelezen worden door win98 en die partities worden automatisch onzichtbaar in win98.

Dus de keuze lijkt mij makkeljk.

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
je kan het beste alles in fat 32 laten.. zo krijg je geen problemen als je later terug naar win98 wilt of naar ME, fat32 --> ntfs = dataverlies
en omgekeerd ook!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 16 januari 2001 15:22 schreef wicked het volgende:
fat32 --> ntfs = dataverlies
Iets zegt mij dat dit niet klopt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fat32 --> ntfs = dataverlies
Stierepoep.

Dit geeft geen dataverlies, andersom helaas (vaak) wel.

Virussen? Scan ze hier!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Gelul :)

Van fat32 naar NTFS is er niks aan de hand. ( tik gewoon convert NTFS in de dosprompt in onder dos en voila )

NTFS is stabieler en veiliger voor je data. Sommige oude programma's ( zoals norton collectie ) kunnen nog wel eens problemen geven met NTFS. Ik zou je gewoon aanraden NTFS te Installeren. Al mijn proggies doen het er gewoon op. Win98 ! is een ander verhaal dat herkent van uit zichzelf geen NTFS ( wel met een patch ) dus een multi boot met win98 en win2k op een NTFS partitie kan je vergeten

Veel suc6

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Je kunt zonder problemen een FAT32 vanuit de W2k command.com converteren naar NTFS zonder dat de aanwezige data verloren gaat

convert [driveletter] /fs:ntfs

andersom kan ook, maar dan heb je geloof ik wel dataverlies:

convert C: /fs:fat32 of
convert D: /fs:fat (als je fat16 wilt)

Als je het niet vanuit W2k wilt doen, dan kun je met je W2k-cd die bootable is, de RecoveryConsole openen, en van daar uit enkele commando's draaien zoals [convert]

Have fun !!

Verwijderd

je kunt fat32 converteren naar ntfs met het convert commando andersom is onmogelijk zonder een programma als partion magic of server magic.

Het convert programma staat in een vorige post beschreven.

Verwijderd

En met Partition Magic kun je ook weer terug van NTFS naar FAT323!
Pagina: 1